ps: prosil bych zadne fotky mimo tema ci vohrane... nevhodne.. takove budu mazat
E: Kazdy endurar co toto vlakno otevre "musi" (mohl by) sem dat 1-2 fotky (svoje nebo cizi) co pro neho enduro znamena.
Inspirace popriklad tato KTMka
Naposledy editováno 17.01.2010 16:24:47
Sally06 píše: tak a teďka mi poraďte kde seženu slušný dvoukilo a jdu do toho
bez do toho http://www.motoinze.../844536-200-exc.html
1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
Jinak menší 4T mě taky velice baví, ale neni to pro mě dokonale univerzální stroj jako např. 250/300 2T, nicméně docela bych chtěl vyzkoušet to nový WR 250 F...
Balouch píše: Tady už se bohužel tak stručně odpovědět nedá.... No když už jsem to ale nakousl a pokud vás můj názor zajíma, tak musím odpovědět...:
Jak jsem psal výše můj příspěvek byl mířený především na lidi, co to myslí s ježděním opravdu vážně a chtějí se to od základu naučit a né se pouze vozit pokud možno s co nejmenším úsilím a vlastní jezdeckou iniciativou... A další kritérium je, že se chtějí naučit všechno, tzn. kombinaci motokrosu, klasického endůra, ale hlavně extrémního endůra až trialu, protože co může být krásnějšího než ovládat všechny tyhle disciplíny najednou... Teď k samotné odpovědi...:
2T tě svým charakterem mnohem více nutí pracovat se spojkou a její dokonalé ovládání je naprostý základ všech disciplín snad kromě motokrosu, kde je spíš žádoucí naučit se co možná nejplynuleji projet zatáčku s co možná nejmenším používáním spojky (třeba i na 125), což je pro většinu smrtelníků nadlidský úkol (hlavně s tím souvisí i správná a pohotová volba rychl. stupně.. No tady jsme spíš endůráci, takže pojďme dál... Pokud se budeme bavit o těch nejnevhodnějších, progres brzdících 4T tak to jsou jistě mopedy 450 výš... Tam většina lidí používá spojku pouze v té nejvyšší nouzi, kdy jim hrozí zdechnutí motoru.. Trakci se snaží získávat většinou pouhým otáčením plynu, což samozřejmě neni ideální...
Samotná váha 2T motocyklu dává pocit větší kontroly a umožňuje pomaličku získávat půdu pod nohama v náročnějších pasážích, kdy těžkého a na plyn okamžitě reagujícího 4T střílí dost začátečníků nemilosrdně na záda svých kolegů... Opravdu neni sranda při únavě levé ruky udržet pod kontrolou větší 4T v těžších pasážích neumožňujících povolení spojky...
Pokud se budeme bavit o nějaké snaze naučit se jezdit rychle po trati, tak naprostá většina začátečníků na většim 4T vůbec neřadí a jezdí všechno jednim kvaltem, ale takhle se jezdit nenaučí... Navíc ani neumí požívat zadní brzdu, protože si většinou libujou v brzdné síle motoru... To 2T tě cpe do zatáček a musíš se jinak ohánět, tedy stále se učit.. Dalo by se toho popsat ještě mraky, ale nechci vám tady dělat lobotomii mozku, tak to prozatim stačí..
Každopádně Sally má určitě pravdu s 4T 250/350 na ně se určitě hodně uplatní dvoutaktní styl ježdění a jsou to parádní stroje, ikdyž samozřejmě těžší a jalovější, jenže problém je pro hobby jejich cena a údržba motoru...
A abych pouze nevyzdvihoval 2T proti 4T, tak je fakt, že moderní 2T 300 už člověka taky nutně nenutí k bůhví jaký iniciativě....Takže za mě moped pro člověka s ambicema se něco naučit........2T 125....pro línější tvory 2T 200
v tomhle s tebou plně souhlasím moje slova
2 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
U endura, myslím tím klasické lesní enduro "s klukama" v lese je cesta vlastně opačná. Pro získání základu je lepší začít na větším 4T, který odpustí spoustu chyb, a pokud jsem tak dobrej, že mám závodní ambice a umím na tom, tak se posouvat objemově směrem dolů a poté přejít na 2T. Ale musím na to mít schopnosti a ambice. Pro normální prndání po lese je 4T prostě vhodnější motorkou a hrát si při přejezdu příkopy na Blazusiaka je krásná věc,ale myslím, že k využití stroje pro to, pro co byl vyroben chce trochu víc, jak pocit.
Pravdou je, že každému sedí něco jiného a taky to, že každý jezdí něco jiného. Endurák od Kolína bude jistě jezdit vzhledem k geografické poloze jiné endurko v neděli odpoledne, jak endurák z valašských pasek. A i tomuto by měli přizpůsobit výběr stroje.
Za ta léta vidím spíše to, že výběr stroje je věc dogmatu.
Když Rossi válcoval světovou elitu na Hondě, kolik "střelců" co jezdilo brněnský Masarykáč za 2:55 mělo červeného Japonce s číslem46? Poté modrou se stejným číslem.
U endura to chodí podobně.
Osobně jsem potkal více těch, co na velkém 2T neuměli, jak těch, co na tom uměli. To podle mne sedne z hobbíků málokomu a proč se trápit, když to stejně nikam nevede?
Je to, jako si koupit první motorku na silnici 190HP litra. Jet na tom může i začátečník,ale jak? A s jakým cílem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °
Nevýhody ceny a servisu do toho nezahrnuju..
Naposledy editováno 15.01.2015 19:57:25
1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
za sebe ale muzu rict ze aktuálně je 2t 250 motorka co mi momentálne sedí nejvíce, jezdec by mel sam poznat kdy se dostal s aktualni motorkou na svuj doraz kdy nevidi zadny posun dopredu a proste vymenit stroj.
Naposledy editováno 15.01.2015 22:23:11
Joraell píše: Já to vnímám spíše tak že to není jen o tom jestli 2t nebo 4t ale proste to obcas obmenit clovek se nauci návyky co jdou lepe na 2t a potom je vyuzije i na 4t a to plati i naopak. U me to tak tedy funguje.
za sebe ale muzu rict ze aktuálně je 2t 250 motorka co mi momentálne sedí nejvíce, jezdec by mel sam poznat kdy se dostal s aktualni motorkou na svuj doraz kdy nevidi zadny posun dopredu a proste vymenit stroj.
s tím véceméně souhlas.
2 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °
Joraell píše: Kdyz to vemu ciste na motokross tak 4t me naucil ovladat motorku na skocich a starty dale roviny kde to je o plynu a jsou rozbite napadrt proste zatnut zuby a drzet plyn to se na 2t uci tezko je totiz hodne neposednej, 2t me naucil lepe zatacky. co se endura tyce tak na 4t se mnohem lepe uci prejizdeni prekazek tam je to proste pohoda a taky prvotni vyjezdy kopcu a manevrovani v neprostupnym terenu, ale za sebe muzu rict ze to potom dojde do bodu kdy ja jsme se citil komfortneji na tom 2t hlavne kvuli ovladatelnosti. ale nejezdim zadny superhardcore enduro spise CC.
No však to se snad shoduje s tím, co píšu v 24429, ne?
Proste pokud nekdo může mít pouze jednu motorku (větina) tak si musí ujasnit priority a když bych sem já dal video jak se na SX 250 prcám někde v lese a někdo mi tvrdil, že na 4t mi to půjde lépe tak ano je to možné, ovšem pro mě to není priorita :) Chci motorku co ma snadnou udrzbu ( casove i financne) sednout kdykoliv a jet) a aby me bavila a to ta aktuální 250 splnuje na 100%. Za rok to může být jinak, mít neomezený rozpočet tka mám offroad motorek v garáži i 5 :)
Ve všem stebou souhlasím, krom jednoho. s kámošem jsme sehnali velké pneu, nevim, jestli je to z bagra nebo z čeho, ale z počátku jsme na ležící pneu neuměli ani vyjet a nešlo to. Po pár pokusech jsme to dali. Tyhle pneu jsme dali i na stojáka a ještě jeden stromek v průměru cca půl metru. Na DR-Z se mi to daří přejíždět, ale nehamatně, tak nějak jako stylem tank. Půjčil jsem si od něj EXC 200 (01), šly na ní vidět léta, ale stou motorkou jsem přes tyhle překážky přeplul, jak hovno. Ani jsem nevěděl, že tam byla, do ničeho jsem nenarazil, nic mě nekoplo a hlavně jsem přední kolo mohl zvedat cca 20 cm před překážkou, kdyžto s DR-Z, tak půl metru a musel jsem s tím prostě počítat, jinak to nešlo! Udivilo mě, jak to jde krásně projet s EXC 200 pod přívěrou a jen si to brblat, 300ku si nedokážu představit...
1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
U toho klasickýho endůra je to ovšem dost sporný a pokud se budeme bavit o čisté zábavě s kamarády, tak tam je asi nejlepší se strojem přizpůsobit okolí, možná i lokálnímu vůdci, který diktuje styl vyjížděk.. Pokud bude mít 125 2T, tak nekupovat 500 4T a naopak... Ono je pak jedno, že nikam nevyjedou, protože mají 125 a neumí na tom, hlavně že je prdel.... Ten funfactor u 2T je prostě kouzelnej a může člověka naplňovat pocitem štěstí i když ví, že by to bylo třeba na 4T snažší....
100% souhlasim s Joraellem, že právě ta změna je život, takže pokud má člověk finanční možnosti, tak neni nad to střídat ty motorky každej rok jak fusekle...
Jinak můj tajnej typ pro nemajetné a po 4T prahnoucí lidi, je EXC400 do roku 2007... V podstatě zázračnej samochod o kterym si i po všech mých zkušenostech s 2T dovolim tvrdit, že bych na něm vyjel cokoliv nejvýš...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °
Rozhodně si nemyslím, že hobík na enduru = 4T. Je to hlavně o zábavě a prostě ten 4T mi přijde moc nudnej. Ale asi k němu stářím, taky dospěju.
1 reakcí na tento příspěvek ° Enduro fotky °
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ° Enduro fotky °
Balouch píše: Starvak: Jsem rád, že potvrzuješ moje přesvědčení i proti všem papírovým předpokladům...
někdo má hold hlavu pomatenou, taky se hlásím :)
Já za mlada dvoutakt(nic jinýho ani nebylo ),pak éra čtyřtaktů(TE 610,TE 570,YZ 426,WR 450) no a teď zase jedu 2T(Ec 300,exc 300 a zase exc 300).