potřeboval bych od zkušenějších majitelů ČZ a Jawek poradit s takovou elektrickou záhadou. Zapojoval jsem spínačku, ale motorka nechtěla házet jiskru. S pomocí multimetru jsem zjistil, že je spínačka "rozbitá" a na svorky 15 a 54 (tj. cívka a kontrolka dobijení nejde proud. Přemostil jsem to tedy kvůli zkoušce na svorku 57 (mám 4 polohovou spínačku), která je aktivní v 2. poloze. Světla jsou odpojená, takže šťávu nic nebralo.
Teď příjde to, co mě zarazilo, neboť nejsem v elekttrice moc kovaný a jak přesně proud prochází dynamem nevím. Ze svorky 30 vede modrý kabel k relé na "B", který je stále pod proudem, po zasunutí klíčku (v mém případě otočením do polohy 2) jde proud na cívku (tam mě jde) a přes kontrolku dobijení na relé na svorku "D". Na tomto vodiči jsem skutečně napětí naměřil, ale pouze když byl odpojen od relé. Při spojení s druhým zeleným kabelem vedoucím ze svorkovnice dynama jsem jak na svorce "D" relé, tak na samotné svorkovnici nenaměřil nic.
Je toto normální nebo je někde chyba. Nevím, jestli je chyba v dynamu nebo zapalování. Šťáva jde až na svíčku, to jsem měřil, ale jiskru to nehodí. Schématicky jsem znázornil kde jsem naměřil napětí do obrázku.
Naposledy editováno 05.01.2015 13:37:29
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Zkusím jestli funguje to kladívko, dík za tip . A to, že nenaměřím nic na "D" svorce regulátoru ani na svorkovnici dynama je OK?
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Naposledy editováno 05.01.2015 15:38:01
Spínačku jsem rozebral a pročistil, nebyl tam kontakt, takže teď by to snad mělo fungovat.
Jak bude čas prověřím kladívka.
Za předpokladu, že je dynamo OK a kladívky to nebude, co by ještě mohlo způsobovat, že to nechce házet jiskru?
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Kondík mám náhradní, cívku taky, ale jak jsem to dopo přehazoval, tak to nepomáhalo - teď už vím proč :) Hlavně jsem se bál, aby nebylo v kopru dynamo.
Díky všem za rady
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Jinak dynamo u 477 dobíjí až od zvýšených otáček, na volnoběh nedobíjí (pokud nemáš vysokej volnoběh a nebo rotor 45W, ty dobíjej už při nižších otáčkách) :D
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Jinak dobré si schovat starý kladívka a kondíky z rozdělovačů ze škodovek, je to stejný a mnohem lepší kvality než ty dnešní sračky...
Regulátor by měl být v pohodě, teď jsem ho půjčoval kamarádovi, aby si ho vyzkoušel, protože na jeho číze byl špatný. Uvidím jak se to bude chovat, až bude holka jezdit, ale včera jsem ji zkusil prvně našlápnout a chyttla v pohodě. Při vyšších otáčkách bylo dobijení dostatečné.
Dík za tip s těmi škodovkami
Jo a mimochodem máš luxusního Simsona To je lakování nebo nějáké polepy?
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada
Jinak díky, simson je ručně lakovaný, motýlové jsou teda nálepky zalakovaný, ale jinak postačila obyčejná stříkací pistole, papírová lepenka, šteteček a alobal
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |