globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrická záhada
Zdravím,
potřeboval bych od zkušenějších majitelů ČZ a Jawek poradit s takovou elektrickou záhadou. Zapojoval jsem spínačku, ale motorka nechtěla házet jiskru. S pomocí multimetru jsem zjistil, že je spínačka "rozbitá" a na svorky 15 a 54 (tj. cívka a kontrolka dobijení nejde proud. Přemostil jsem to tedy kvůli zkoušce na svorku 57 (mám 4 polohovou spínačku), která je aktivní v 2. poloze. Světla jsou odpojená, takže šťávu nic nebralo.
Teď příjde to, co mě zarazilo, neboť nejsem v elekttrice moc kovaný a jak přesně proud prochází dynamem nevím. Ze svorky 30 vede modrý kabel k relé na "B", který je stále pod proudem, po zasunutí klíčku (v mém případě otočením do polohy 2) jde proud na cívku (tam mě jde) a přes kontrolku dobijení na relé na svorku "D". Na tomto vodiči jsem skutečně napětí naměřil, ale pouze když byl odpojen od relé. Při spojení s druhým zeleným kabelem vedoucím ze svorkovnice dynama jsem jak na svorce "D" relé, tak na samotné svorkovnici nenaměřil nic.
Je toto normální nebo je někde chyba. Nevím, jestli je chyba v dynamu nebo zapalování. Šťáva jde až na svíčku, to jsem měřil, ale jiskru to nehodí. Schématicky jsem znázornil kde jsem naměřil napětí do obrázku.





Naposledy editováno 05.01.2015 13:37:29

1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 14:00 | Nahoru | #1
nějak sem nepochopil ty zelený čáry a uzemnění, ale mě se to zdá být v pořádku. Pokud nejde jiskra, tak ti nespíná kladívko, nebo je někde přerušenej kabel - kontakt. pokud bude kladívko správně seplé, tak by to mělo uzemnit vývod 1 u indučky tudíž bys na něm měl naměřit 0V. Při následném rozepnutí kladívka by to mělo hodit jiskru.

1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 15:36 | Nahoru | #2
Na 1 na cívce ti musí jít proud jen,když jsou kladívka od sebe.Na 15 na cívce ,když zapneš klíček.Jestli máš na pozici 1 na cívce proud pořád i když jsou kladívka u sebe,je mezi nimi nevodivá pecka,kterou je potřeba očistit.15 a 54 na spínače by mělo mít klemu(propojení).Odpoj kladívko a změř ohmmetrem odpor při kladívkách u sebe a když jsou od sebe.pokud to nic nedělá jsi doma a je to tou peckou mezi kladívky..Jinak do D jde prou až když ho začne dynamo vyrábět,tedy za chodu motoru.

Naposledy editováno 05.01.2015 15:38:01

1 reakcí na tento příspěvek Elektrická záhada

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2015 v 22:44 | Nahoru | #3
Dynamo nemá na chod zapalování žádnej vliv, pouze dobíjí baterku :) a na svorce D bude napětí až po roztočení dynama. Jinak ta kontrolka dobíjení funguje tak, že pokud dynamo nedobíjí, tak jde proud od spínačky do žárovky dobíjení a ta žárovička se ukostří přes svorku D a svítí. Pokud začne dynamo dobíjet, tak na svorce D bude napětí podobné co na spínače a tudíž žárovka se nemá "o co ukostřit" říkám to tak podivně, aby si to zkusil pochopit :D

Jinak dynamo u 477 dobíjí až od zvýšených otáček, na volnoběh nedobíjí (pokud nemáš vysokej volnoběh a nebo rotor 45W, ty dobíjej už při nižších otáčkách) :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 Včera v 07:51 cmiral
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin


TOPlist