Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: Myslíte že můžu použít na čistění a impregnování pěnového vzduchového filtru tuhle sadu?
http://www.motostar....olej-cistic/ [/quote]
Asi bych neexperimentoval - WRko má z výroby klasický endurácký "molitanový" filtr, nikoliv KN.
Takže nejlépe vyprat filtr v jarové vodě, nechat dobře (do sucha) vyschnout při běžné pokojové teplotě (ne na kamnech) a teprve pak napatlat k tomu určeným sajrajtem na molitanové filtry jako u krosových mašin. Případný přebytek lehce vymačkat - nekroutit, neždímat.
EDIT:
Podařilo se mi k tomu dohledat na internetu i vcelku pěkně zpracovaný postup...
http://www.wrrdualsp...nance/94-aircleaning
Naposledy editováno 06.01.2015 20:38:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Martic píše: Nemám sice 250 DS, ale pokud mohu napsat svou zkušenost s údržbou molitanového filtru...
Jasně že můžeš, princip je stejný.
Martic píše: ...jarová voda se mi vůbec neosvědčila. Přišlo mi, že bych dřív filtr rozthal na kousky, než by se z něj skutečně vymyl impregnační olej s nalepenými nečistotami. Možná je to dáno konkrétní impregnací, ale tu mojí rozpouští i koncentrovaný Jar jen tak symbolicky a molitan stále lepí a neuvolní nečistoty (používám modrou impregnaci od Maximy). Místo toho jsem začal používat petrolej z drogérky, který starý impregnační olej dokonale rozpustí a vymyje (ale na rozdíl od ředidel nebo tech. benzínu by neměl poškozovat molitan) a řekl bych, že je to mnohem šetrnější a efektivnější. A použitý petrolej se dá ještě nějak jinak zužitkovat (čistič řetězů, palivo do kamen a pod ). Snad jen ten smrádek při práci a sušení je větší
Pokud je "špína zažraná" (nenechalo se to zajít zbytečně daleko - byla frekvence čištění přizpůsobena zhoršeným provozním podmínkám?) a ta kombinace konkrétního mazadla na daném "molitanu" drží a nepustí, tak je vhodné postupovat směrem od nejšetrnějšího rozpouštědla k více a více účinnějším.
Čili:
1)
Teplá jarová voda
2)
Kvalitní (čistý) petrolej
3)
Nafta
4)
Čistý (technický) benzin, nikoliv benzin ze stojanu čerpací stanice
Případně změnit značku olejového mazadla nebo používat výrobcem doporučenou sadu jeho sajrajtu plus jeho rozpouštědla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.eshop-ryc...ER-CLEANER-baleni-1L
Rischwon>
Může být, ale taky nemusí, nevím, nemám s tím zkušenost.
Jen aby to nebyla obdoba jarové vody (popis to nevylučuje), akorát že 50x předražená...
Počkal bych, jestli sem nenapíšou své dobré osobní zkušenosti s konkrétníma přípravkama někteří ze zdejších WRRkařů. Anebo bych se optal rovnou u krosařů, ti musejí čistit iks krát za sezonu...
Rischwon - ty ucpávky jsem vyřešil jednoduše vzal jsem elektrikářskou lepící pásku a všechny ty vývody, který jsem potřeboval zaslepit jsem omotal páskou a aby to drželo, tak jsem to zajistil jednou stahovačkou, ale myslím že by stačila jen ta páska, protože tam stejnak nejsou žádný veliký tlaky který by to mohli vyrazit ven. Jen jsem vyráběl tu kovovou ucpávku co se dává na blok motoru, ale to byla jednoduchá práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše:
Pokud je "špína zažraná" (nenechalo se to zajít zbytečně daleko - byla frekvence čištění přizpůsobena zhoršeným provozním podmínkám?) a ta kombinace konkrétního mazadla na daném "molitanu" drží a nepustí, tak je vhodné postupovat směrem od nejšetrnějšího rozpouštědla k více a více účinnějším.
S jarem jsem zažil boj i u původní impregnace, kterým byl filtr napuštěn od výrobce. Všude jen pěna, ulepené ruce i umyvadlo, ale výsledek neuspokojivý . Možná ty origo nerozpouštědlové přípravky fungují lépe. Nicméně na opravdu důkladné vyčištění (proplach alespoň 3x) bude litr čističe stačit tak na maximálně na 3 použití (= cca 90Kč/vyprání). Pro mě tedy poměrem cena/výkon vítězí jednoznačně zmiňovaný petrák
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Martic píše: Ta maximácká impregnace po aplikaci zhoustne do takového "medového" stavu a při dotyku tvoří "vlásky" jako lepidlo. A takový stav si pak už dlouhodobě udržuje (v podstatě i v té jarové vodě), což považuji za žádoucí a zřejmě běžnou vlastnost těchto přípravků. Čistím jen jednou do roka, protože mám motarda, tak toho ve vyloženě prašném prostředí za těch zhruba 6 tkm/sezonu příliš nenajedu. S jarem jsem zažil boj i u původní impregnace, kterým byl filtr napuštěn od výrobce. Všude jen pěna, ulepené ruce i umyvadlo, ale výsledek neuspokojivý. Možná ty origo nerozpouštědlové přípravky fungují lépe. Nicméně na opravdu důkladné vyčištění (proplach alespoň 3x) bude litr čističe stačit tak na maximálně na 3 použití (= cca 90 Kč/vyprání). Pro mě tedy poměrem cena/výkon vítězí jednoznačně zmiňovaný petrák
Ano, když to nechce pustit jarovou vodou, nastupují ty další (silnější) prostředky - viz výše uvedené body 1) 2) 3) 4)
Martic píše: Mimochodem, u této sady je docela hezký obrázkový návod
Obrázky mají pěkné, ale tu cenu 1700 Kč za mazadlo s rozpouštědlem plus kyblík s kusem hadru mají ještě sofistikovanější - takhle se vydělávají prachy
Zlatá jarovka nebo petrolej !!
http://rickramsey.net/WR250Rmods.htm
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Chystám se obouvat moje wr x na špalky a nevím přesně jaký gumy mám pořídit. V katalogu jsem našel, že na zadním kole je pneumatika s duší a tak se chci zeptat jakou pneu tam mám dát, protože se tu už o tomhle mluvilo, a Dovi doporučoval tuto pneu MITAS E-09 140/80-17 69T DAKAR TL http://www.bolder.c...17-69t-dakar-tl.html - je to bezdušová pneu a proto mi to připadá divný dávat na ráfek kterej je na pneumatiky s duší, bezdušový pneu ? Podle mě by tam lépe seděla Mitas E-09 130/80-17 65T TT pneu http://www.bolder.c...-17-65t-tt-pneu.html i když je o kousek užší a nebo asi nejideálnější by byla tato MITAS: 140/80-17 69T TT E-09 http://www.pneumoto...9t-tt-e-09-1864.html . Děkuju moc za případný rady
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 28.01.2015 17:27:59
Rider23 píše: Ahoj mám takovej dotaz
Chystám se obouvat moje wr x na špalky a nevím přesně jaký gumy mám pořídit. V katalogu jsem našel, že na zadním kole je pneumatika s duší a tak se chci zeptat jakou pneu tam mám dát, protože se tu už o tomhle mluvilo, a Dovi doporučoval tuto pneu MITAS E-09 140/80-17 69T DAKAR TL http://www.bolder.c...17-69t-dakar-tl.html - je to bezdušová pneu a proto mi to připadá divný dávat na ráfek kterej je na pneumatiky s duší, bezdušový pneu ? Podle mě by tam lépe seděla Mitas E-09 130/80-17 65T TT pneu http://www.bolder.c...-17-65t-tt-pneu.html i když je o kousek užší a nebo asi nejideálnější by byla tato MITAS: 140/80-17 69T TT E-09 http://www.pneumoto...9t-tt-e-09-1864.html . Děkuju moc za případný rady
Máš asi na mysli příspěvek z 10.11.2014 09:32 na 19. straně této diskuse:
Omlouvám se, jestli jsi ho pochopil jako doporučení používat bezdušové pneumatiky na WRku.
Tak to samozřejmě není!
Šlo o tu šířku 140 mm - snažil jsem se tam tehdy v obecném zájmu opravit (zkorigovat) Tvoje doporučení pneumatiky o šířce 120 mm na WR250X, která má ale zadní ráfek široký 140 mm...
Cituji moji tehdejší reakci na Tvoje doporučení pneumatiky 120/90 na WR 250X:
"Ráfek zadního kola WR 250 X má šířku 140 mm, ale pneumatika, na kterou odkazuješ (120/90), je o nezanedbatelné 2 cm užší. Lépe by seděla guma 140/80 s šířkou totožnou jako má ráfek".
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8661 | Dnes v 11:11 Palomoto |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Dnes v 10:25 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |