Moc se v tom neorientuju, takze bych potreboval poradit. Verim, ze se tu nekdo najde kdo se tomu trochu venuje.
Potreboval bych vedet jakou velikost, znacku, pripadne jake komponenty bych mel hledat. Co jsem procital, tak k mé velikosti bych mel mit asi 18' - 19'? (merim 180cm). Potom jake kola? 26 nebo 29 ? Celoodpruzene nebo jen predek?
Chci jezdit spis mimo silnice, ale pritelkyne ma crossove kolo, takze abych mohl obcas vyjet i s ni na silnice a moc se netrapil. :D
No a to hlavni je rozpocet, protoze vse rvu do motorku a nejsu blazen, abych za kolo utracel vic nez 20tisic (i 10 je hodne :D), tak jsem si rikal kdyby se naslo neco do 12 max 15 tisic(tech 12 by bylo lepsi) bylo by to super
Jo a ta cena muze byt klidne za bazarove kolo.
Naposledy editováno 31.12.2014 09:50:36
beru kola tady http://www.bradsky.cz/ , projdi "totalni vyprodej"...
jinak, ono se to nezda, ale cykobuzen se tu najde dost, uvidis
1 reakcí na tento příspěvek Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
Kola 29" jsou pohodlný, v náročnějším terénu mi ale proti 26" přijdou neobratný (mám 29).
Pokud bych kupoval znovu, šel bych do 27,5"
Velikost kol 26" nebo 27,5" (29" doporučuju vyježděným a silným)
Posloupnost řad Shimano najdeš zde. Components -> mountain bike ->
Níž jak Deore bych nevolil.
Celopéro je dražší, energeticky náročnější a pohodlnější. Zvol si sám.
Nových kol koupíš všude mraky, nyní je ideální doba na nákup z výprodeje. Na ojetý kola je dobrý cyklobazar
Za 1)- Co se týká velikosti rámu tak si na to kolo musíš sednout a né volit podle výšky. Tabulkově máš sice proporce na cca 19" rám ale sám jsem se 185cm jezdil třeba i 21" rám a byl mi akorát. Chce to vyzkoušet stejně jako na motorce.
Za 2)- 26" nebo 29": Opět je to otázka zkoušky, zkus na čem se ti líp bude sedět a líp pojede. Obecně jsou 26" obratnější ale za to "pomalejší" a v hrubšim terénu míň pohodlný což je daný menšim průměrem kol, 29" jsou zase míň obratný v terénu ale dá se na tom trošku rychlejc pálit, užiješ si o fous víc komfortu ale vše to záleží na komponenetch a odpružení. Ovšem taky záleží na tom jaký tam budes mít placky (převodovej poměr).
Za 3)- Jakou značku? To je vesměs jedno. V týhle cenový relaci vem to co bude s co nejslušnějšim vybavením. Možná se víc zaměř na Felty a Ghosty (občas mívají o fous lepší poměr cena/kvalita) za nižsí cenu než konkurence.
Za 4)- Matroš rámu: Zaměř se spíš na hliník, klasická 6061 nebo "lepší" a lehčí 7005. Na karbon zapoměň, na novotu nemáš šanci s touhle cenou dosáhnout a v bazaru by jsi mohl narazit jen na zhuntovanej rám kterej ti prdne pod zadkem.
Za 5)- Celopéro vs. předek: Celopéro bych v týhle cenový relaci zavrhnul. Opět to buď budou zhuntovaný kusy z bazaru a nebo totální shit jako novota. Zaměř se na slušnou klasiku s odpruženym předkem.
Za 6)- Komponenty: U novoty bych se držel minimálně následujícího:
Přehazovačka: Minimálně Alivio, optimum Deore, nejlíp Deore XT
Přesmykač: To samý jako u hazky
Vidlice: Aspoň Suntour XCR (nejlevnější aspoň trochu použitelná vidle), nejlíp Suntour Epicon nebo Raidon (ovšem pochybuju že v týhle relaci na ně narazíš a když jo bude to zázrak)
Brzdy: Vykašlal bych se na hydraulický brzdy za tuhle cenu, nebude to stát za moc a na většině kol za tuhle cenu jsou nejnižší Shimana nebo mrdkoidní Tek-Tra. Osobně bych bral radši high-endový klasiky čelisti aspoň Deore XT nebo Avidy.
Zbytek: Ber už podle toho co bude na kole. Značky sedlovek a podobnejch pičičmundovin nemá cenu řešit.
Uf ... snad se v tom vyznáš. Kdybych si na něco ještě vzpomněl tak to sem dopíšu.
Naposledy editováno 31.12.2014 00:36:18
1 reakcí na tento příspěvek Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
Me osobne bavi na kole jen nejtezsi teren - tam kde bych rad jezdil na moto, ale neprijde mi to OK tam rvat se spalovakem.... Na to pak uz jedine celopero...
1 reakcí na tento příspěvek Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
Ja mam x5, jelikoz je pro me prehazka spotrebak, je zbytecny priplacet za lehci x9. Funguje v poho i x3... Tohodle bych se nebal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
assassin píše: Brb: sram je americkej koncern - konkurence shimana, ja treba zasadne jezdim sram razeni, prehazky pri tvrdem zachazeni vydrzi vic nez shimanacke jde to tam postupne, x3,x5,x9 a top je x0 (kdyz pominu speciality jako xx)
Ja mam x5, jelikoz je pro me prehazka spotrebak, je zbytecny priplacet za lehci x9. Funguje v poho i x3... Tohodle bych se nebal...
Neřekl bych že hazky od Sramu vydrží víc než Shimaňácký. Konkrétně třeba Alivio a Deore starší výroby měly výdrž dost extrémní a pokud se někdě v lese přiohlo ramínko atp. tak ho stačilo srovnat a vesele se jelo dál. Teď už bohužel začínaj cpát do hazek plasty ale myslim že až tak líp na tom Sram není.
Co se týkalo opravdu hard terénu tak se stějně na kola cpou a cpaly Sory a Ultegry a jiný silniční hazky s extrémně krátkym ramínkem. Ale to je už jiná písnička.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
moucan píše: Neřekl bych že hazky od Sramu vydrží víc než Shimaňácký. Konkrétně třeba Alivio a Deore starší výroby měly výdrž dost extrémní a pokud se někdě v lese přiohlo ramínko atp. tak ho stačilo srovnat a vesele se jelo dál. Teď už bohužel začínaj cpát do hazek plasty ale myslim že až tak líp na tom Sram není.
Co se týkalo opravdu hard terénu tak se stějně na kola cpou a cpaly Sory a Ultegry a jiný silniční hazky s extrémně krátkym ramínkem. Ale to je už jiná písnička.
No problem je ten ze shimanacky prehazky se volne "kejvaly" dopredu dozadu, u sramu jen raminko. Na skoku pak shimano hazka mlatila do dorazu a me treba skocily do kola tri shimana, jedno xt, dve lx - pak sem presel na sram.
Ted uz jsou shimanacky hazky tusim taky napevno, ale ja uz zustal u sramu. Silnicni prehazky se davaly v dobe kdy byly verze s kratkyma raminkama spatne dostupne a kdy se staveli rozpoctovy stroje, dneska ma kazdej sjezdaka za statisice a tyhle bastly uz se nenosi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
Nebo jeste toto, ale to je pro me daleko CUBE
Naposledy editováno 31.12.2014 11:34:59
Komponenty jsou tam takovej funkcni stred, nic zavratne drahyho ani zadnej nefunkcni smejd.
Jestli to mas blizko tak bych se kousek svezl - nejdulezitejsi je jak ti sedi geo/velikost jo a taky je to kolo dost tezky. Vypada ze to dost vydrzi - tzn bych se nebal nakyho enduro jezdeni v hodne tezkym terenu, ale zas na 100km vyletu uz ty kila poznas (na nizsi hmotnosti jezdi bracha s celoperem 140/140mm zdvihu)
Ja zas jezdim i vylety se 16.5kg :) da se vsechno :)
Naposledy editováno 31.12.2014 11:35:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci být cyklobuzna aneb jaké kolo?
Celkova hmotnost by mela byt do 12Kg a vybava XT, jinak je to zbytecne trapeni.
e: urcite stovkovou vidli...
Naposledy editováno 31.12.2014 11:45:11
SLEEPER píše: brb> S tim rozpoctem urcite bazarove.
Celkova hmotnost by mela byt do 12Kg a vybava XT, jinak je to zbytecne trapeni.
e: urcite stovkovou vidli...
Ono se dá i celopéro s nulovým rozpočtem. Dodnes nemůžu vydýchat, jak si před pěti lety někdo v noci odvezl z garáže mého mazlíka. Poté se ale ukázalo, že mám kompletně v prdeli krční páteř a do nového už jsem nešel. Začal jsem jezdit na motorce, ve skrytu duše jsem ale pořád (dle zdejších kritérií) cyklobuzna, pumpička nebo jánevímcoještě...
Můžu s tím dát dlouhej lesní výlet (na to je nejlepší), zkusit nějakou trať, a na hladkym povrchu nemám problém, neměnil bych.
assassin píše: No problem je ten ze shimanacky prehazky se volne "kejvaly" dopredu dozadu, u sramu jen raminko. Na skoku pak shimano hazka mlatila do dorazu a me treba skocily do kola tri shimana, jedno xt, dve lx - pak sem presel na sram.
Ted uz jsou shimanacky hazky tusim taky napevno, ale ja uz zustal u sramu. Silnicni prehazky se davaly v dobe kdy byly verze s kratkyma raminkama spatne dostupne a kdy se staveli rozpoctovy stroje, dneska ma kazdej sjezdaka za statisice a tyhle bastly uz se nenosi :)
Ještě se nosí. Ono čistě sjezdová je snad Saint řada ale to jsou strašný dardy. Pořád se najdou jedinci co si tam pověsej silničku. To už je pak na každym co si jak poskládá no.