2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka
SojkinXR6R píše: A když už budeš vypouštět ten oil, tak tam mrskni PP90, ta tam má bejt... Ale v tom ten problém nebude :)
Česky řečeno GL 4 tu
SojkinXR6R píše: A když už budeš vypouštět ten oil, tak tam mrskni PP90, ta tam má bejt... Ale v tom ten problém nebude :)
PP 90 je šíleně hustej olej, lepší je olej s viskozitou 80w.
to mellown:
Ale úplně nejlepší je použít olej dnešní konstrukce pro dvoutakty. Pokud řeším problém s klouzající spojkou, používám gear oil 10w30 od Motorexu. Je fakt výbornej. A to jsem zkoušel i jiný, např od Motulu, ale na spojku tak dobrej není. Jestli budeš ten motorex chtít použít, vyndej lamely a ten olej z nich vymej, ať je účinek hned znát.
Prohlídni to ještě jednou, jestli je to mechanicky sestavený správně. Někdy musím nový lamely přebrousit naplacato, aby seděly rovně.
Naposledy editováno 16.12.2014 23:21:02
Dávám tam "vyjetý" z motokrosu, protože má najeto 500 km a je jak nový.
Prasklý koš nejde vidět kolikrát okem! Sám jsem to měl tedˇ rozdělané 7X . Viděl jsem to až to exlo úplně. Byla to první věc co jsem chtěl měnit (zkušenosti) bohužel ho můj prodejce neměl . Při nižších teplotách to stejně nevyzkoušíš protože jak oil víc ztuhne klouže to vždycky. Pružiny jsou nejlepší staré ty nové náhrady spolu s lamelama od feroda nic moc.
Naposledy editováno 26.07.2015 16:48:52
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka
Jirka4137 píše: Nové Feroda kloužou snad každému. Odstranit to jde tak že přidáte jednu plechovou lamelu pod přítlačák navíc. Olej je nejlepší Mogul M6AD nebo Castrol do diferáků. Když to nepomůže tak ještě narvat podložku navíc.
Větší volovinu jsem tady dlouho nečet. Na téma olejů se raději nerozepisuj. Odjakživa hypoidní oleje do diferáků byly vraždou na spojku. A dneska dávat m6ad do převodoky? No ty vole, to je úlet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka
Naposledy editováno 12.08.2015 16:11:26
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka
Synchrony synchronizujů, spojky spojkujů a tých kilometrů, co to najelo...
Sem si taky myslel, že budu mět rozběhový automat a prdlajs.
Zkusil sem to a ejhle - funguje to.
Já bych se taky podíval na třecí lamely, jak vypadajů drážky. Měly by mět ostré hrany, obliny umožňujů vytvořit mazací vrstvičku...
Na devadesátce sme takové úpravy, mimo jiné, dělávali a bylo to poznat.
A že tam je spojka mrcha klzavá.
Eště je jedna taková "divná" úprava, jak zvýšit přenášený krouticí moment u spojky - zvětšit její průměr.
Dělá se to tak, že na soustruhu se u třecích lamel osoustruží trochu pracovní plochy od malého průměru směrem ven...lamela se ztenší tak, aby zabírala víc větším průměrem...
Ale takové úpravy dělat s citem, páč spojka má taky ten účel, aby chránila převody před velkými rázy při jízdě po nerovném povrchu.
Naposledy editováno 13.08.2015 12:29:59
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka
Zatím sem to nezkoušel.
Nicméně třebas na Hujdě CR 250 velice dobře v převodovce funguje - tenkrát se to menovalo Madit Speciál - motorák tuším 10W30? Nebo 40?
Tam se u spojky řešila funkce, nikoliv klzání. Na enduru je potřeba cit, na kros se třeba montovaly mezilamely ocelové, tam rasantní záběr nevadil.
Motul sem tam nikdy nelél, nebyl.
Zase třebas do soutěžní Jawy 250 předepisovali převoďák, do půllitru ale Super Mogul.
Mohu tady prohlásit, že podle mých zkušeností je to úplně jedno, páč po sezóně byly na zubech pittingy, ať tam byl olej jakýkoliv a spojce to bylo taky fuk, páč tam je suchá .
Tak si vyber.
Podle mě je to skoro jedno, nedělal bych z teho kovbojku, hlavně aby tam nejaký olej byl.
Páč modrých a ohlodaných koleček sem už viděl půl kýbla.
Pokud spojka klouže, je jaksi malá třecí síla mezi lamelama a ta se odstraní jak? - jiným materiálem zúčastněných stran (lamely a olej), zvýšením přítlaku (a tím zvýšením ovládací síly) a nebo zvětšením pracovního průměru spojky (a zvýšením opotřebení).
Zatímco u prvního bodu je, podle mých dosavadních zkušeností, zvětšení třecí síly víceméně srandovní, u dalších dvou už může být řeč o něčem podstatnějším.
Pokud je ovšem spojka mechanicky v pořádku, nešmatle, néni neco prasklého a tak.
Tohle je spíš ale na mechanikovi a jeho pečlivosti při montáži a přípravě stroje.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 | Josef70 | 12 | 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal |
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |