Toho Jumpera má známej, ale nemá najeto ani polovinu a nadával, že už mu to sedlo na prdel... Motorově si nestěžuje, ale zas co to je za nájezd...
Naposledy editováno 20.11.2014 23:05:18
Naposledy editováno 20.11.2014 23:05:59
2 reakcí na tento příspěvek Dodávka - kterou?
Sprinter, Crafter
- téměř totožná auta, každé se svými problémovými motory s nízkou životností (long life výměny oleje), převodovkami a kardany. Koroze se u prvních modelů začala vyskytovat už po dvou letech a výrobce (nebo alespoň vw) je na záruku přelakovával. Ani spotřeba nebyla zrovna nízká, a to hlavně kvůli zpřevodování hodně do síly (130km/h cca 3500 ot.) Jak jsou na tom poslední modely nemám tušení. Jinak zcela jistě nejpohodlnější dodávky, kde je velká škoda, že není kvalita starých Sprinterů a LT, které bez větších problémů odolávaly nájezdům přes milion kilometrů.
Master
-u starých modelů proměnlivá kvalita výroby, někdo řešil převodovky, někdo tekoucí prasátka atd. U nových Mastrů se u nejvýkonnějších variant už začaly objevovat problémy s převodovkami. Předpokládám, že Movano a Interstar na tom bude podobně.
Transit
-tady platí, že čím starší tím asi lepší. Jak na tom bude nejnovější Transit ještě asi nikdo neví a tak napíšu něco ke starším. První modely po roce 2000 s motory 2.0 di,tddi jsou vcelku bezproblémové, jednoduché konstrukce s rozvodem řetězem a spotřebou kolem 8L. Nástupem 2.0tdci 92kw šla spolehlivost dolu (často vydřené vysokotlaké čerpadlo atd.) Motor 2.4 má vyšší spotřebu, odchází, a sypou se převodovky. Jejich nástupce 2.2tdci má problém především s propalováním pístů vzhledem ke špatné konstrukci vstřikovačů. Problém Ford vyřešil až někdy v roce 2010. Zbytek auta platí za mechanicky odolný a pro řidiče pohodlný.
Daily
-Asi nejméně pohodlná dodávka, ale zřejmě to nejlepší, co se dá koupit.Toto Iveco je jako jediná dodávka na rámu, z čehož plyne vyšší pohotovostní hmotnost, občasná výměna silentbloků mezi boudou a rámem, což ti u ničeho jiného nehrozí, ale na druhou stranu má vyšší možnost zatížení tažného zařízení (až 3500kg) a konstrukčně bezproblémů zvládá přetěžování. A to tak, že u verze z dvoumontáží převezeš třeba 4 tuny. Zásadní problémy
auto nemá, ale určitě si občas o něco řekne. Snad jen třílitr, když se po něm něco chce, tak se rád napije. K záporům snad jen tedy nižší komfort, malá základní nádrž a problém s objednáním dílů v druhovýrobě, neboť auto se neustále konstrukčně mění/vyvíjí. S úplně novou Daily asi mít zkušenost nikdo nebude, neboť se prodává jen pár měsíců.
Juper, Boxer, Ducato
- téměř identická auta, motor 2.2 je stejný s Transitem (viz.popsané výše) 2.3 který je jen v Ducatu je motor Iveco a nejlepší volba. Ve všech můžeš mít i o něco lepší motorizaci 3.0, je to motor opět Iveco. Motor jako takový, je lepší než zmiňovaná 2.3, ale problémem jsou převodovky, které tento moto nezvládají. Dalším problémem je loupající se lak, a to především modrá barva. Výrobce se teď tedy chlubí nějakým UV lakem, tak je to třeba vyřešeno. Dá se koupit i verze maxi, což je čtyřtuna snížená na 3,5t, má pomalejší diferák, ale zvládá i přes 2,5t nákladu a může mít tažné na 3t.
Naposledy editováno 21.11.2014 06:16:52
Jo, jinak od koupi dodávky si děláme téměř veškerý servis sami, což může mít nemalý vliv na životnost motoru a celého auta. Servisům nevěřím. Myslím, že kdybychom dávali dodávku pokaždé do servisu, tak dávno nejezdí.
8/2008 koupeno v Německu jako ten nejlevnější z nabídky za v přepočtu 121t. Krátký, nízký 2.0di 55kw, najeto 210tkm.
přihlášení, montáž tažného, nové pneu a vyměněno netěsné gufero na převodovce
V zápětí výměna startéru za jiný z vrakáče, neboť pomalu točil a měl jsem jet do D.
Ve 320tkm oprava prošoupané kabeláže, zaslepení EGRu
Ve 375tkm výměna spodních čepů, brzdových destiček, zadních brzd.paken, lanovodu k převodovce a microřemenů.
Ve 440tkm jediná závada, kvůli které jsem zůstal stát. Odešel alternátor.
Cca v 500tkm výměna opotřebovaných zámků, zkorodovaných předních lemů, oprava koroze pod čelním sklem, nové čelní okno
V 550tkm výměna -brzdový desky, kotouče, ložiska v předních kolech a jednoho synchronu v převodovce
V 625tkm opět spodní čepy, oprava koroze u pantu řidičových dveří
Aktuálně najeto 649tkm.
Spotřeba od 6L, dlouhodobá 7,8L/100km. Olej každých 25tkm. Vzduch. a paliv. fitr po 150tkm. Nejsou psány jen pneu a žárovky.
Proč to píšu? Protože auto je na hodnotě něco pod 50tKč a bez problémů s tím jezdím do zahraničí. Takže zcela jistě není problém koupit za pade auto, které ještě nadělá hodně práce.
známý má Boxera, má najeto něco kolem 300 tis a palubka mu svítí jak vánoční stromeček, co všechno tam blbne, říkal, že už to neřeší, protože když opravil jednu věc, vyskytla se druhá
dodávku na 50 tis Kč, rozhodně Transit, bude to traktor, ale co znám lidi v okolí a mají tranzity, tak jsou spokojení, auta jim šlapou bez problémů, jen oproti konkurenci je to dosti očesané, ale pokud to budeš brát jako dělníka, tak to bude stačit
1 reakcí na tento příspěvek Dodávka - kterou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?
ale kámoš topenář by se do L2H2 nenasoukal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?
Pooh píše: Lion> budu brát v každém případě jen třímístnou,takže sedačky vyndavat nemusím.Na 90% mě stačí H2L2,ale čas odčasu mám sklo dlouhé 321 cm, to tam nedám a s přivázanýma dveřma jezdit nechci.Příští týden se musím rozhodnout.
nechceš pěkného sprintera??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?
bulldogbiker píše: nechceš pěkného sprintera??
díky za nabídku,ale půjdu raději do nové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?
Pooh píše: díky za nabídku,ale půjdu raději do nové
jakou nabídku myslíš?? Tento sprinter má najeto 16000km tak že nový je.