K výrobě použít vždy jen jedu hmotu od jednoho výrobce, nekombinovat, nemuselo by se to spojit.
Dá se laminovat na pozitivní i do negativní formy.
Na negativní stačí sádra. Jako separátor používám vosk (Resistin).
Po dokončení a poslepování nádrže je vhodné ju vypláchnůt pryskyřiců, kerů se laminovalo, zředěnů acetonem proto, aby se přilepily všecky volné vlákna...dělaly by neplechu v karbecu.
Nalévací hrdlo - dá se zalaminovat, závitové futro na kohůtek raději řešit speciálním osazeným nátrubkem, kerý se přes díru ve dnu zašroubuje.
Onen výtok umístit co nejvíc vzadu nádrže, protože když se dá výrazně dopředu, benzín z nádrže blbě teče.
Na první pohled to je pitomost, ale je to tak.
Před tím, než bych se pustil do poměrně složitého výrobku, jakým nádrž je, zkusil bych si z laminátu vyrobit neco jednoduššího, na čem získám zkušenosti...
1 reakcí na tento příspěvek Výrova nádrže y laminátu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrova nádrže y laminátu
krokoš píše: ................... ale podľa mňa sú epoxidové živice oveľa drahšie ako lamináty.........
...co jsou lamináty? laminát obecně je tvořenej pojivem a takaninou nebo střiží, přičemž pojivo je buď polyesterová, vinylesterová, nebo epoxidová pryskyřice, s tím, že polyesterová na tohle není vhodná
...já jen, aby jsi ho nemystifikoval, nebo nezaved
...a ještě jeden tip, abys nemusel nakonec nádrž složitě vylejvat s nejistým výsledkem jestli se ti všude dostalo dost, je lepší první vrstvu udělat bez tkaniny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrova nádrže y laminátu
1 reakcí na tento příspěvek Výrova nádrže y laminátu
1 reakcí na tento příspěvek Výrova nádrže y laminátu
Držím palce.
1 reakcí na tento příspěvek Výrova nádrže y laminátu
"Nonpolar solvents have little effect on polyester resins and have
been used extensively for underground storage of gasoline. However, with the reformulation
to unleaded gasoline, the higher aromatic fuels require resins that
have higher cross-linking density. This is provided by high fumarate isophthalic
or terephthalic derivatives."
Je tam něco ve smyslu že nepolární rozpouštědla, což je taky benzín působí na tyhle pryskyřice minimálně, ale novější bezolovnaté benzíny co obsahují víc aromátů jsou trochu horší a je u nich potřeba polyester s vyšší síťovou hustotou - na bázi fumarátů isoftalátů tereftalátů. Evropský benzín ale moc aromátů neobsahuje, tady se olovo nahradilo přidáváním ethanolu a MTBE. A to je celkem průser, protože ethanol dobře smáčí sklo a způsobuje zhoršení adheze ke skelným vláknům - tím pádem se může postupným působením výrobek rozpadnout. Dřív v benzínu nebyl ani ethanol a ani MTBE.
Takže za mě bych spíš volil epoxydovou pryskyřici, ta je chemicky i jinak podstatně odolnější. Ale chce to vzít správný typ, protože epoxydek je strašně moc typů, držel bych se technické dokumentace, tam by měla být popsaná chemická odolnost vytvrzené pryskyřice.
1 reakcí na tento příspěvek Výrova nádrže y laminátu
krokoš píše: Pre osiris -Nie v tom lamináte, ako v celku. Konštrukčný laminát VIAPAL VUP 4714 BET - to je názov živice aby bolo jasno. Ale to je jedno navrhujem serme na to v princípe máme všetci pravdu.gagtoy tá koncovka je pekná. . Pre socma- ten lajster,čo som sfotil, to prvá strana návodu na výrobu foriem. Neviem čo to je čo píšeš céčková pryskyřice, keď sa skontaktuješ s tou firmou, tak Ti navrhnú materiál odolný voči benzínu.Na tej čelnej strane sú tri alternatívy na výrobu foriem, čo sa týka materiálu.
...já jen můžu zopakovat, že laminát = (pojivo) pryskyřice + tkanina (střiž, rouno) ...v tvým případě se jednalo o polyesterovou pryskyřici
...ty si to asi mylně vykládáš, ta pryskyřice je právě pro výrobu toho laminátu (konstrukčního)
edit: zapomněl jsem ti vložit odkaz na technický list tady
Naposledy editováno 16.11.2014 16:32:11