AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' jsem přijel z práce.Manželka byla odpoledne v nemocnici. Dcera komunikuje, což je dobré. Horší je, že veškerá vyšetření dělají až v pondělí, tak vlastně dnes. Jdu se vyspat, pak hned startuju péráka a jedu do nemocnice. Jsem zvědavý, co se z toho vyklube.
Ast : taky přeju, at' je to jen dobré. Děti jsou asi to nej..., co máme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
http://www.automobil...ty-elegan_41865.html
Verdom-> jojo min rok sem zkusil vyjet ještě se starejma hujdama když bylo okolo nuly, po prvnim brždění sem to otočil domů :))
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Modlím se, aby tomu tak bylo...
Co se týče nevhodného karbecu (difuzory, otryskování, seřízení, tvar výřezu šoupátka a pod.) nemají či lépe - z mé praxe - nepozoroval sem nikdy závažných nedostatků.
Třebas to blbě chytalo, mělo to špatné přechody...ale jelo to dycky. Blbě, ale jelo.
Nicméně bych tam namontoval to, co tam patří, nastavil základní seřízení a doladil to podle několikráte popsaných a myslím si že i srozumitelných návodů...
Ano, sů záhady.
Třeba Bimbamův Smolík...samotného by mě zajímalo, esli z teho karbecu vyprostil nejaké hlísty a nebo to fakt nereaguje na změnu seřízení...
Taky se dost přeceňuje vliv netěsného či špatného gufera o zapalování - mohu tady prohlásit, jsa při smyslech, že i přes jeho zjevnou nefunkci (=poscaný kartr pod zapalováním) motor jel. Blbě chytal (chudé), ale jel. Stejně tak jela soutěžní Jawa s dírou v onom guferu v déli zvící cca 10mm.
Taky jede motorová pila, aj když sů půlky kartru milimetr od sebe (vyzkůšané).
Pod Bimbamovu radu (=těsnění příruby karbecu z kožky) se podepisuju, protože tento materiál má obdivuhodné vlastnosti (utěsní hory doly) a navíc je nezničitelný a donekonečna použitelný.
Takže, Milane, v klidu si nastuduj, jak karbec funguje, co kerým šrůfkem či héblem změníš a podle teho ho sám pošteluj.
Hernajs, měls a máš spoustu verglů od wandráka přes péráka k populárovi - a funkce tech šrůfků a udělátek sů všady némlich stejné...šak si třebas na tem peyracovi vyzkůšej, co se stane, když...a poznatky aplikuj na Zetora.
Když má motor kompresi a pálí to jakž takž když je píst navrchu, jet to musí!
Když cákneš pod svíci benál a chytne to,je to zjevně chudé...necucne to směs...nízká hladina, malá volnoběžka...atd.
Nalézání závad a proč to nejede se mě mnohokrát vyplatilo dělat raději sám, protože tím získáš zkušenosti - jinak nebudeš mět ve stroj důvěru a jeho ne-používání bude spíš k vzteku...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 03.11.2014 14:54:57
Dotaz nějakého majitele:,,Včera odpoledne jsem vytlačil své xj z garáže, vytáhl sytič a spustil startér, asi tak po cca 1 sec. startování se ozvala rána a startér zhasl. Při každém dalším pokusu nastartovat se ozvalo jen slabé zatočení startéru ( jako když je slabá baterka - mám novou ) Asi tak na 6 pokus ( se sytičem ) startér normálně zatočil a motor naskočil a normálně jel... Pak sem to několikrát chcípnul a pokaždé chytla úplně normálně, jko by se nic nedělo. Při jízdě není znatelná žádná změna, zvuk je stejný, jede taky stejně. Ale chystám se na delší výlet a docela mě to znepokojilo a tak se chci zeptat co se mohlo stát ? Stalo se vám to už někdy ? Jen doplním - motorka byla celou dobu na bočním stojánku se zařazeným neutrálem, je to r.v. 93 a se startováním sem neměl nikdy nejmenší problém - vždy chytla hned. Díky za odpovědi a přeju hodně šťastných kilometrů :)"
Odpověď:,,Neni to tak strašný jak je psáno výš.Mrkni prostě a jednoduše na uhlíky.Jsou starší a rádi se oštipujou.tak jim zakulať hranky aby se nekousali do drážek v rotoru a je to.Nebo kup nový a při tý příležitosti si vyčisti ten rotor,ale potom pořádně vyčisti ty drážky co na něm jsou.Uvidíš ten rozdíl jak bude startér točit.Je to jak když přesedláš na formuli 1 z nějakýho chcíplího favorita.Jinak s tím klidně přijeď a zmáknem to. :) Měl sem uplně stejný problém."
Reakce dotazujícího:,,Ránu vysvětlit nedovedu do teď, ale po rozebrání startéru už je všechno v poho, navíc točí o poznání líp a chytá hned. Navíc rozebrat startér a očistit rotor + zakulatit hrany uhlíků ( aby se nekousaly do drážek ) není nic náročného a pomáhá to... Přeju hodně šťastných kilometrů"
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tázající: ,,Dokonce když točil startér tak se motor jakoby zasekl a nechtěl točit. Po opětovném startu se zase roztočil.
Při zahřátém motoru vše ok."
Odpověď:,,...ten motor jakoby zakopne, co??? ...máš blbě seřízenou směs...věř mi, že tohle je opravdu špatným nastavením karburace...hlavně bohatosti a i synchronizace...ta kovová rána se ozve, protože jak ten motor "zakopne", tak se jakoby zarazí v chodu a všechny vůle na soukolích se ozvou právě tou ránou..."
Tázající:,Takže po seřízení směsi se již rány neozývají."
edit: ještě jsme se dočetl a to mi i říkal kamarád, že to může být nestlačený benzín ve válci, který tam naeteče, pokud nechám kohout v poloze samospádu, což jsem nechal znova, protože mám debilní zvyk z jawy dávat kohout do vodorvoné polohy...což u Námahy je situace, kdy teče stále benzín..
edit2: další koment: ,,volnobezka starteru, kdyz to nechytne, tak se po pusteni starteru muze klika otocit proti smeru nez kdyz startujes. Volnobezku to sepne a obcas to i trochu otoci starterem. Delala mi to hlavne Kawa GPZ 500S."
Naposledy editováno 03.11.2014 15:19:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: sema> ok vezmu nějaký jemný pilníček co je doma a lehce přes ty hranky přejedu
zdenál radí dobřecarborundum brousek na kosy atd...zkrátka jemné zrno
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://amarokcz.wz.cz/RPM.htm
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |