V zahraničí se to běžně dělá,ale tady o nikom nevím a nemůžu najít.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
zde to dělají http://www.mdcomponents.cz/ . Vzhledem k tomu, že firma vyrábí kompletní brzdové systémy, má předpokládám větší zkušenosti než kdokoliv z nás tady na foru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
MichalR66 píše: Jen jako odpověď na otázky ohledně rovnání kotoučů na moto,
zde to dělají http://www.mdcomponents.cz/ . Vzhledem k tomu, že firma vyrábí kompletní brzdové systémy, má předpokládám větší zkušenosti než kdokoliv z nás tady na foru.
Napsal jsem přímo na firmu MDcomponents, panu Kábrtovi. Na můj dotaz, jestli jsou schopní rovnat kotouč na moto, např po nehodě, mi pan Kábrt napsal:
Dobrý den, nebylo by rozumnější dát nové?
Na dotaz ohledně bezpečnosti takto rovnaného kotouče mi odepsal:
Musel bych to videt, ale mohou tam byt trhliny ktere se projevy az budete nejmene potrebovat.
------------------------------------------------------------------------------------------
Tak ať si to každý z vás přebere. Já osobně bych rovnání neriskoval.
Naposledy editováno 29.10.2014 13:05:18
že jsi nelenil a napsal mu :). Já to risknul a na motorce se bez problémů s kotouči najelo za čtyři roky 30 tis. km, včetně okruhů. Pak se vyměnily sjeté.
Ale od pana Kábrta je tedy pěkně fuj, že to nabízí. Jak přesně zněla ta konverzace?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
DucS píše: :
Jinak k ALESANDREA tvoje srovnání: rovnaný a vařený rám na moto a rovnaný kotouč je uplně něco jiného. U auta se taky karoserie tahá na stolici, ale viděl jsi,že by někdo kladivem, nebo třeba lisem rovnal brzdový kotouč?
K tvému výplodu: Co je proti tomu rovnanej kotouč, který maximálně praskne se ani nebudu rozepisovat.
Cituješ pěkně ale nechápu co jsi tím chtěl říct. Karoserie se tahají to je pravda ale pak teda nechápu co se ti nelíbí na vyrovnání kotouče ? No a rovnat kotouč sem narozdíl od tebe viděl , srovnal a dlouho taky jezdil a dám za něj ruku do ohně !! Nechceš doufám srovnávat rovnání kastle a rámu motorky ?? Viděl jsi někdy obojí ??
K mému tvrzení se nerozepisuj protože žadné rozumné argumenty podložené skušenostma s tématem nemáš. To že jsi někomu volal a on ti hned chtěl prodat nové kotouče neznamená ,že rovnání je odsouzeníhodné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Maxipes_Fík píše: Já si myslím, že ty nejty tam nejsou proto, aby kotouč ploval a chrastil, ale aby se nezkroutil když se třením hodně ohřeje a začne se roztahovat, to mu právě ty nejty umožní, zvětší se průměr kotouče, povysune se z nejtů, vychládne a zase se zasune a tak to funguje i když jsou ty nejty dost utažený a nechrastí.
Máš pravdu u normálních kotoučů jsou nýty kvůli pnutí a roztažností ,taky spojují dva rozdílné materiály měkej střed a tvrdej okraj a jsou trochu volné do stran. U závodních je ještě prioritní kladený odpor tam se nýty dělají volnější.
ALESANDREA píše: Cituješ pěkně ale nechápu co jsi tím chtěl říct. Karoserie se tahají to je pravda ale pak teda nechápu co se ti nelíbí na vyrovnání kotouče ? No a rovnat kotouč sem narozdíl od tebe viděl , srovnal a dlouho taky jezdil a dám za něj ruku do ohně !! Nechceš doufám srovnávat rovnání kastle a rámu motorky ?? Viděl jsi někdy obojí ??
K mému tvrzení se nerozepisuj protože žadné rozumné argumenty podložené skušenostma s tématem nemáš. To že jsi někomu volal a on ti hned chtěl prodat nové kotouče neznamená ,že rovnání je odsouzeníhodné.
Máš pravdu,servis...opravy mě živí 20 let, tak nemám žádné zkušenosti
Jinak si rovnej kotouče, je to tvoje věc... jak jsi napsal, maximálně praskne ..no a ty se maximálně zabiješ...a nebo taky někoho vemeš sebou.
Já jen říkám, že je to prasárna a JÁ bych to neudělal. Myslím tím mechanické rovnání. Broušení budiž, pokud se kotouč nedostane pod min tloušťku.
Naposledy editováno 29.10.2014 18:35:59
2 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
MichalR66 píše: PetrXX> Pokud do puntíku souhlasíš s BobemGS,
pak pro tebe platí to samé co jsem napsal jemu. Nerad používám invektiv a už vůbec nechci mluvit za nějakou skupinu. Smysl tohoto fora ale chápu jako snahu o to někomu poradit. Proto na otázku k rovnání kotouče beru dvě možné odpovědi.
1) radu od někoho, kdo motorkám rozumí a má zkušenosti s riziky s tímto spojenými
2) radu od někoho, kdo podobnou opravu provedl nebo si nechal provést a může tedy přispět
Na nějaké moralizování, spekulace, hledání chyb na něčem, na čem nejsou a snad dokonce doporučení ostatním, aby dělali to nebo ono jsou jiná fora, většinou u internetových deníků.
BobGS poměrně solidně popsal svůj názor podložený o zkušenosti strojaře. Já sám na jedné motorce jsem již rovnané kotouče měl - za cenu srovnání o něco nad únosnou tloušťku. Nerozumím tvým narážkám na moralizování - jediné, co se zde stále opakuje, je buď srovnat kotouče cestou nejmenšího rizika (tedy zbroušením), nebo pořídit nové - a to versus názor, že mechanickým ohybem to jde taky, se kterým tady část lidí nesouhlasí, a to i bez zbytečných invektiv.
Stran doporučení co dělat si protiřečíš, anžto jsi to byl ty sám, kdo tady někomu jinému radil se vypakovat. Trocha sebereflexe by neuškodila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
někdo ti tu už něco naznačoval o nejtech ( v případě házení) ...to jsi vpoho přešel.
Pak tu razíš teorii, že se daj kotoučej(plovoucí) srovnat na kole poklepáním kladivem.
Další perla je, že brousit je blbost a nevyplatí se to.
Na co vlastně diskutuješ s ostatními, když je zcela jasný, že máš pravdu ?
že si stejně každý pojede to svoje :).
Jen tedy pro to, aby tu nebyli někteří pranýřováni doplním komunikaci s panem Kábrtem. Dávám to sem celé:
Dobrý den, ano to by zřejmě šlo, ale doporučuji po rovnání ještě přebrousit, cena 400Kč
--
MDcomponents
i.c. Marian Kábrt
+420 774 704 944
+420 494 66 11 15
www.mdcomponents.cz
------------------------------------------------------------------------------------------------
Dílce MDc jsou zušlechtěny technologii HLUBOKÉHO PODCHLAZENÍ.
------------------------------------------------------------------------------------------------
---------- Původní zpráva ----------
Od: michalvitt@seznam.cz
Komu: marian.kabrt@mdcomponents.cz
Datum: 30. 10. 2014 12:14:50
Předmět: Kotouče
Dobrý den,
kolega mě dal na vás kontakt, že rovnáte kotouče motocyklů. Chtěl jsem se zeptat, na motocyklu došlo k průhybu kotouče o cca 0,5 až 1 mm, zřejmě při manipulaci. Je možné u vás nechat kotouč mechanicky srovnat? Jedná se o motocykl GSXR. Kotouče mají najeto cca 8 tis. km.
Děkuju moc za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Na druhou stranu samozřejmě lepší vždycky bude, pokud je člověk ochoten za to ty finance dát, dát nový kotouč. U originálu, v ceně cca 10 tis. za kotouč už je ale otázky zda ušetřené peníze nedat spíše za lepší brzdový systém.
Já tenkrát za ty peníze koupil komplet brzdy ze ZZR (Nissin), které na rozdíl od těch původních břeček co ZX10R má (Tokico) brzdily perfektně. Celý systém fungoval desítky tisíc kilometrů naprosto v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
ALESANDREA píše: DUCS: Pořád tady někdo včetně tebe píše jak by rovnal kotouč na SS broušením. Dovedeš si to představit ? Já teda ne. Kotouč má okolo pěti milimetrů ,kolik by maximálně mohl být prohlý aby to stálo zato. Kvůli lokálnímu neztenčení je nutné brousit obě strany a počítám že vzít max 0,5mm z obou stran je nereálné. Pak jak ho upnout bez ubroušení nýtů to taky nepůjde protože kotouč pruží ,takže by uhýbal. A roznýtovávat ,brousit a pak skládat je zase finančně nevýhodné. Tím pádem mě z toho plyne jen jediné pokud je to trochu což sem měl já. tak klidně srovnat jinak z kotouče udělat pěkné nástěnné hodiny a jít pro novej.
A proč ? roznýtovávat a zase snýtovávat když to není potřeba ?
MichalR66 píše: Mily blbegs,
promin bobegs, jdi moralizovat nekam, kde ti rozumi. A vem sebou opici i s bananem a o 0,5 mm ohnutym kotoucem, ktery budes resit vymenou za novy.
No jo chlapče, máš pravdu, Pleteš si pojem a průjem a pak u těchto michce66x je průse..r. Hodně nehod je zaviněno haury co za pár šušňů koupí 100kW motorku vyválenou, nějak to zbastlí a honí vodu. Klidně ať si rozbijí ciferník, ale ať do toho netahají ostatní. To už není bobegs, to je michce66x. Nejhorší havárie na světě je srážka s ..... Doufám že mezi ně nepatříš?
MichalR66 píše: Z mého pohledu a pohledu odborníka tedy mechanicky (ne broušením) lze srovnat. Kábrt to udělá a samozřejmě to i dělá. Předpokládám, že by neriskoval, pokud by věděl, že je to problém.
Na druhou stranu samozřejmě lepší vždycky bude, pokud je člověk ochoten za to ty finance dát, dát nový kotouč. U originálu, v ceně cca 10 tis. za kotouč už je ale otázky zda ušetřené peníze nedat spíše za lepší brzdový systém.
Já tenkrát za ty peníze koupil komplet brzdy ze ZZR (Nissin), které na rozdíl od těch původních břeček co ZX10R má (Tokico) brzdily perfektně. Celý systém fungoval desítky tisíc kilometrů naprosto v pořádku.
Optimismus je jen nedostatek informací, filozofuješ hezky
Na čem že je postaven brzdový systém? Kolik stojí? Vzpamatůůůj se.
Pokud to Kábrt dělá a vystavuje faktury za rovnání brzdových kotoučů je hrdina.
Naposledy editováno 30.10.2014 19:11:32
t_freedom píše: ALESANDREA> hele, cítím, že jsi tu nejmoudřejší...
někdo ti tu už něco naznačoval o nejtech ( v případě házení) ...to jsi vpoho přešel.
Pak tu razíš teorii, že se daj kotoučej(plovoucí) srovnat na kole poklepáním kladivem.
Další perla je, že brousit je blbost a nevyplatí se to.
Na co vlastně diskutuješ s ostatními, když je zcela jasný, že máš pravdu ?
Nejchytřejší rozhodně nejsem ,jen si stojím za mnou a třeba P.Kábrtem vyzkoušenou opravou chápeš ??
Moji úvahu o broušení kotouče jsem vydedukoval. Broušení kotouče na SS sem nikdy neviděl a ani nevím jak se dělá. Když vím že kotouč má vůli do stran tak mě není jasné jak by se brousil protože by uhýbal. A zapřít ho z druhé strany třeba rolnou je nesmysl protože by to křivé místo zkopírovalo. Z toho teda usuzuju že se musí nýty rozdělat a brousit ocel zvlášť. Opravdu nevím ,když ale podle tebe perlím tak jistě víš jak se to dělá a poučíš mě. Budu jedině rád. Uvědom si ,že je taky rozdíl broušení milimetrů a líznutí z důvodu zaleštění plochy. Z dopisu od pana Kábrta je jasné že kotouč lze srovnat a to i dvakrát víc prohlý než sem měl. Proč chce brousit nevím tipoval bych vzhled a lepší možnost poté odhalit případný defekt. No a nakonec se tě taky zeptám proč tady přispíváš když rozumnej argument proti rovnání nenapíšeš. To že to MŮŽE prasknout je ohraný. Na ulici tě taky MŮŽE zajet auto.
PEPAFJR píše: A proč ? roznýtovávat a zase snýtovávat když to není potřeba ?
Nevím ! Vařim z vody ,fakt o broušení kotouče SS nic nevím osvětli mě to. Jen si vymýšlím jak by to šlo. U autovejch je to jasný upneš a stáčíš ,kotouč je pevnej ale u pružícího ??
To že to MŮŽE prasknout je ohraný. Na ulici tě taky MŮŽE zajet auto.
a to chceš argumenty...? na co... stačí na každej napsat " je to ohraný...neberu " ...
dělej si co chceš... a snaž se jen tak cvičně, spočítat jak je kotouč při váze 200+ mašina 100 chlap namáhanej.
A taky, odborný rovnání tahem/tlakem a tebou popisovaný "rovnání" kladivem na kole ( měření úchylkoměrem kotouče na kole, ve vidlích a na nejtech ) To že ti to klidně může házet ne tím, že máš hnutej kotouč ale zarostlý nejty...
Jinak brousej se zvlněný kotouče, ne ohlý - resp. po ohnutí se ještě asi musej líznout(a ve finále to stejně nemá moc smyslu - ten matroš je už vyhřátej různě)
Bez osobních invektiv ... mlátit do kotouče usazenýho na kole, v nejtech a snažit se ho tak rovnat, může jen dobytek, kterýmu nezapaluje co přesně dělá. (rázový namáhaní zrovna těhle komponentů, ze strany na kterou to namáhaný ani bejt nemá, přenos do všech dalších následujících dílů...atd) Jestliže to tobě nedochází, neraď to ostatním ... a nedělej tu pitomce z jiných pokud jejich argumenty mažeš větama typu " to je ohraný"
Však možná jednou uvidíš jak "hraje" prasklej kotouč při brždění z dvou kil
Naposledy editováno 31.10.2014 09:17:21
2 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Proč se prostě nesmíříš, že se kotouče opravdu rovnají? Nevím jestli mlácením, spíš bych tipoval "přihýbáním" přímo na kole, ale to se dohaduju, nejsem strojař. Nikdo nikoho nenutí to dělat, ale prostě to tak je, když pohledáš v googlu, najdeš po celém světě firmy, co to běžně dělají.
Jiná věc je, že jste do toho nevím proč zamíchali pokřivené kotouče vyhřátím, broušení do rovna bych na motorku opravdu považoval za blbost, ztenčení materiálu... a beztak následuje opět zkřivení teplem... tady bych měnil a nedumal, ale kotouč přihlej pádem či ťuknutím se prostě dorovnat dá, pravda, najel jsem na tom jen 16000 a testoval jen na okruhu.
Už jsem viděl popraskanej kotouč (ztenčením) přímo na vyjížďce, ale aby praskl a rozpadl se... neviděl, ani neslyšel, ani na silnici, ani na okruhu. Na autech několikrát, vždy zborcený kotouč s vnitřním chlazením, nikdy nedošlo k zablokování kola (jen jako zajímavost, chápu, že auto není motorka).
Naučil jsem se a snažím se ( vyjímky se najdou) to dodržovat, nehanit věci, který jsem sám nevyzkoušel...
Škoda že se už neozval původní tazatel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Mrzí mě, že se na forech vždycky najdou trotlové, kterým jde spíše než o radu ostatním o to, pohonit si na ostatních ego, jací jsou to chytráci. Nikoho už ani nezajímá, co udělá ten původní tazatel, hlavně že se hledají důvody proč to nebo ono nejde. Tyhle chytráky nezajímá praxe, která je v tomhle konkrétním případě taková, jako píše D. C. Radši budou hodiny cucat z prstu hypotézy a domněnky. Znovu bych si dovolil apelovat, zda by nebylo možné aby přispívali ti, co mají s konkrétní věcí zkušenosti nabo ti, kteří tomu opravdu rozumí.
Rozdíl asi bude rovnání např. v Tenaxu oproti zde avízovanému zbouchání na kole kladivem.
Ve finále, je to věc každýho, na rovnanej kotouč ti určitě nikdo nenapíše záruku "je to v pořádku"
Dělaj se různý věci ...protektorujou kola, vařej litý rámy, tahaj auta na stolici. Je to jen o tom, jakou míru rizika si každej připouštíme ...
Ale tlučení do disku namontovaným na kole ... to je prostě prasárna, hawk.
MichalR66> chceš tím říct že třeba ALESANDREA tu napsal relevantní příspěvek jak na to ? Sorry, ale na tohle nejde nereagovat.
Naposledy editováno 31.10.2014 11:09:17
Teplá cesta je srovnat kotouč v přípravku, překalit, přebrousit a šup s tím zpátky na motorku. Pokud se to umí, bere se pak na brusce pár stovek. Samo, že se plovoucí kotouč musí odnýtovat z věnce. Může se ale stát, že se kotouč zase zvlní. Některé kotouče už při rovnání protestují a srovnat nejdou.
Postup je zjednodušený, v každém kroku se musí vědět, jak na to. Že má někdo v práci pec, ještě neznamená, že kotouč srovná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
MichalR66 píše: D.C.> Tak tohle podepisuju.
Mrzí mě, že se na forech vždycky najdou trotlové, kterým jde spíše než o radu ostatním o to, pohonit si na ostatních ego, jací jsou to chytráci. Nikoho už ani nezajímá, co udělá ten původní tazatel, hlavně že se hledají důvody proč to nebo ono nejde. Tyhle chytráky nezajímá praxe, která je v tomhle konkrétním případě taková, jako píše D. C. Radši budou hodiny cucat z prstu hypotézy a domněnky. Znovu bych si dovolil apelovat, zda by nebylo možné aby přispívali ti, co mají s konkrétní věcí zkušenosti nabo ti, kteří tomu opravdu rozumí.
Konečně. Sebepoznání ke krásná věc
Popsal jsem kdy to jde, kdy ne. Moje konkrétní zkušenost je ten obrázek s trhlinou, po rovnání musí následovat penetrační zkouška s penetrací min 30 minut, lépe hodina + protokol. Kontrola po rovnání mna 3 místech (po vnějším, vnitřním obvodu a ve vtředu), pokud nevyhoví, na magnetku. Cena u odborné firmy je stejná nebo o málo nižší než u nového kotouče.
Cibus - protože tepelné úpravy jednotlivých výrobců se liší toto nikdy nedělat, muselo by se vyjiskřením na spektráku určit složení materiálu a podle tabulek zvolit tepelnou úpravu.(špatná tepelná úprava = praskliny nebo zvlnění) Výrobce má toto ošetřeno postupem který je kontrolován- pokud tepelné úpravy provádí. Pokud máš spektrák, kalicí pec a žíhací zařízení, můžeš to zkusit. Nýty - musí být originál!!!
miks66 - víš o tom kulový, tak neraď nikomu aby se přizabil
Pokud si někdo necháte kotouče rovnat, což možné je (neznám výrobce, který by dovoloval tento postup opravy), vyžadujte fakturu s popisem rovnání kotoučů a měřící protokol pokud toto někdo dá může to být známka toho, že má na toto technologii a postup..
Mixe66 - JSOU TO DOST JASNÉ RADY nebo zas něčemu nerozumíš? Bohužel radit někomu jak se přizabít neumím, to je tvoje parketa.
Pokud nemáš na banány, opici nekupuj
Naposledy editováno 31.10.2014 17:26:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
HD jako první motorka? [1, 2, 3] Harley Davidson FLSTN Softail Deluxe | honzabiker | 84 | 8.10.2011 v 12:38 vie |