na asfalt už jednu motorku mám, ale chci příští rok vyrazit na východ a tam se svým RT asi nepochodím.
Hledám lehké cestovní enduro, které:
- mi nezlomí nohu, když budu potřebovat zastavit v terénu (tzn. výška sedla)
- bude schopná jet 3 dny po asfaltu/dálnici a týden v terénu (šotolina, písek, voda)
- nebude potřebovat jeřáb na zvednutí, pokud pojedu sám
Vybírám (a plánuji se i projet) mezi F 650 GS a F 700 GS, obě motorky uvažuji nové.
Touratech doplňky nehrají roli, jde mi jen o to, zda má někdo zkušenosti s jednou z těchto motorek a podělí se s nimi.
Nejsem zapřisáhlý fanda BMW, respektuji i jiné značky, ale jsem spokojený se servisem i provozem RT, takže se mi uhýbat nechce.
Pokud bych měl vypíchnout jednu zásadní nejistotu k F 650 GS (možná neoprávněnou), tak nevím jak moc se popere s nákladem na 3-4týdenní cestování (i když jedu sám, není toho na balení málo). Jinak věřím tomu, že v terénu bude vyhovující.
Díky,
Midzis
(viz treba Yeoupp kterej byl na XT v kdo vi jake riti)
Ze sve zkusenosti doporucuju dvouhrnek hlavne kvuli presunu s nalozenou motorkou. V terenu to je sice minus (hmotnost) ale nepredpokladam ze bys nekde na vychode 3 tydny jezdil OFF palici kde bys tu motorku odrovnal.
Nalozena motorka na 3-4 tydny to bude tak + 60-70kg mrtve vahy, podle okolnosti, takze kazdej kun se bude hodit.
pokdu to nemusi byt nutne nova motorka, ale treba zanovni, tak KTM 990 ADV. se s terenem popere daleko lepe nez BMW hlavne kvuli podvozku. Ani presun na ni nebude uplne nejhorsi.
1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
MartasUS píše: Mne se vejde do jednoho bocniho kufru stan, spacak, carrymatka, vareni a par drobnosti.
jak mas velkej kufr??? ja tam sotva narvu spacak a karimatku (je pravda ze mam velkej spacak a velkou karimatku)
nepíšeš, kolik máš mimo asfalt najeto. podle dotazu málo, pakliže vůbec něco.
na dálnici je jednoválec špatný. buď pojedeš do 120, nebo ho budeš trápit
v terénu - a teď je nutno si ujasnit slovo terén, předpokládám nezpevněné cesty, občas mělčí brod, rychlost na šotolině málokdy překročí 70 - bude jednoválec to nejlepší.
alternativou jsou dvouválce. dálnici budou zvládat výrazně líp, v terénu bude omezovat hlavně hmotnost v malých rychlostech (zase někde ti setrvačnost pomůže). doporučuji 21´ kolo na předek. a vyšší zdvihy (pokud nemáš pod 175 cm).
pokud chceš zůstat u bmw, máš na výběr sertao a 800 gs. osobně bych šel spíš do sertaa a odpustil si dálniční přesuny (stejně při vyšších rychlostech ubývají špunty kosmickou rychlostí).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
KubaLC8 píše: jak mas velkej kufr??? ja tam sotva narvu spacak a karimatku (je pravda ze mam velkej spacak a velkou karimatku)
hommo vegetus, člověk pohodlný
1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
nečekal jsem tolik reakcí a jsem za ně rád.
Ať je to rychlejší, nebudu reagovat na každého zvlášť, takže:
- v terénu nemám najeto vůbec nic (nebudu lhát). Na druhou stranu jsem zvyklý vyjet sám do neznáma a starat se sám o sebe, jen teď bych se radši přesouval na motorce, místo jiných prostředků
- KubaLC8 - jsem ze severní moravy, se servisem žádná zkušenost a v tomhle bohužel věřím spíš servisu v Ostravě (BMW), na zánovní KTM nemám moc kde se svézt
- Palomoto - jsem od Opavy, servis nejblíže v Olomouci. Možná tomu servisu přikládám větší váhu než bych měl, ale i tak...
- MartaUS - rozmazlený určitě nejsem. F800 jsem zkoušel, stojím na špičkách - snížené sedlo moc nepomáhá, snižovat podvozek se obecně nedoporučuje (?). Jinak to byla volba č. 1., ještě mám domluvenou testovací jízdu se "vším, co se dá snížit", takže uvidím
- Mariano - škrábance neřeš :), jinak díky za pěkný příspěvek - Sertao je problém s výškou, 800 to samé, ale ještě nehážu flintu do žita. Kdybych nechtěl zůstávat u báva a neřešil blízkost servisu - doporučil bys co?
- Honza-TA950 - na 800GS se shodneme, ale viz. výše.
Díky,
M.
KubaLC8 - jj, bohužel je to tak, s tím se holt nedá nic dělat.
Ještě se zeptám na F700GS - vím, že to je podle vzhledu taková ženská motorka (nic proti), ale je když pominu litá kola, tak je to úplně scestná myšlenka? Diskuse o litých/paprskových kolech jsem pročítal a nic radikálního proti litým kolům v terénu jsem nenašel.
Loukotě či přední 19 bych vůbec neřešil, skoro naopak - na loukotích defekt vyřešíš knotem a jedeš dál (nemusíš zouvat), 19 je nižší a na silnici hlavně v serpentýnách ji oceníš víc než 21 v terénu.
1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
Až budeš testovat motorky, zkus si vyzkoušet, jak se chovají při rychlosti svižnější chůze. To, až se budes brodit třeba kus cesty v bahně nebo písku a odstrkovat se nohana.
1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
2 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
Taky nejsem zrovna vysoký bidlo, takže ač jsem chtěl spíš 800 GS, bylo na mě prostě moc vysoký. Pokud chceš jezdit mimo silnice s naloženým endurem, možnost si šlápnout vidím jako kritický. Na druhou stranu předpokládám, že sám bez větších zkušeností nechceš jezdit žádněj těžkej terén, takže tenhle twin by ti měl v pohodě stačit.
Přikoupil bych něco dílů, který vidím jako kritický.
Určitě dobrej šusplech (např. Touratech, já mám SW Motech, viz fotka), tyhle nižší Twiny maj břicho víc dole.
Nějaký padáky, co ti ohlídají motor/boky (mám originál BMW, dobře vypadají TT nebo SWM).
Pár dalších už není tak kritických, jako kryty rukojetí (na fotce TT se zvýšením), který ti spíš zvýši komfort jízdy.
Trošku problém je výběr plexi, kdy nějaké cestovní je buď šílenost nebo stejně nekryje dostatečně (musíš na něj ještě koupit deflektor), na druhou stranu po krátkém přesunu zase v terénu oceníš malej originál. Prý jedno z mála, který funguje, je Desierto od TT. Nemám, nemůžu posoudit, mám kouřový cestovní z TT.
Na sedlo sice každej nadává, ale já si celkem zvyknul. Nějaký z příslušenství ti ale přesuny usnadní.
Teď mě nanapadá, co tak dalšího důležitýho vypíchnout, tak jestli budeš mít dotazy, ptej se. Dobrá studnice informací je web http://bmwgs.cz/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
vilemx píše: .... Spacák, stan a oblečení se vejde do rolky za tebe, železná zasoba jídla, elektro fičuriny a hygiena do zadniho kufru. Jet na týden nebo měsíc je z hhlediska bagáže skoro jedno. Spíš než motorka ti nohu přerazí boční kufr. Než jet s napěchovanou lehkou motorkou je snažší řídit těžší motorku s méně věcmi.......
SOuhlasím, že drtivá většina bere spoustu zbytečných věcí a motorku tak zatěžuje, taky jezdím se stanem a trenkama, ale s bočními kufry to vidím jinak.
Když dáš vše nahoru, je vysoko těžiště a motorka se nechová zrovna dobře.
Taky riziko zlomení nohy kufrem je minimální. Musel by ji nechat někde vzadu. Mě naopak kufr nohu vždy zachránil, protože motorka padne na kufr a vznikne prostor pro nohu, která je volná.
fidlimydli píše: SOuhlasím, že drtivá většina bere spoustu zbytečných věcí a motorku tak zatěžuje, taky jezdím se stanem a trenkama, ale s bočními kufry to vidím jinak.
Když dáš vše nahoru, je vysoko těžiště a motorka se nechová zrovna dobře.
Taky riziko zlomení nohy kufrem je minimální. Musel by ji nechat někde vzadu. Mě naopak kufr nohu vždy zachránil, protože motorka padne na kufr a vznikne prostor pro nohu, která je volná.
Přesně tak předsedo
Peacemaker píše: Mám předchůdce F 700 GS, F 650 GS Twin.
Taky nejsem zrovna vysoký bidlo, takže ač jsem chtěl spíš 800 GS, bylo na mě prostě moc vysoký. Pokud chceš jezdit mimo silnice s naloženým endurem, možnost si šlápnout vidím jako kritický. Na druhou stranu předpokládám, že sám bez větších zkušeností nechceš jezdit žádněj těžkej terén, takže tenhle twin by ti měl v pohodě stačit.
Přikoupil bych něco dílů, který vidím jako kritický.
Určitě dobrej šusplech (např. Touratech, já mám SW Motech, viz fotka), tyhle nižší Twiny maj břicho víc dole.
Nějaký padáky, co ti ohlídají motor/boky (mám originál BMW, dobře vypadají TT nebo SWM).
Pár dalších už není tak kritických, jako kryty rukojetí (na fotce TT se zvýšením), který ti spíš zvýši komfort jízdy.
Trošku problém je výběr plexi, kdy nějaké cestovní je buď šílenost nebo stejně nekryje dostatečně (musíš na něj ještě koupit deflektor), na druhou stranu po krátkém přesunu zase v terénu oceníš malej originál. Prý jedno z mála, který funguje, je Desierto od TT. Nemám, nemůžu posoudit, mám kouřový cestovní z TT.
Na sedlo sice každej nadává, ale já si celkem zvyknul. Nějaký z příslušenství ti ale přesuny usnadní.
Teď mě nanapadá, co tak dalšího důležitýho vypíchnout, tak jestli budeš mít dotazy, ptej se. Dobrá studnice informací je web http://bmwgs.cz/
Díky, vidím, že nejsem sám, co tohle řešil.
Na F700GS mě láká ten obsah, a pořád mi to příjde jako rozumný kompromis mezi 650 a 800GS.
Vidím to tak, že se prostě svezu na obou + zkusím dát poslední šanci 800GS a hodím si korunou. Ono špatně vybrat asi nakonec ani nejde :)
M.
1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
Jak to budeš procházet, stav se i u té 8OOGSAdventure test je v motocyklu 7. f 800GSA
Naposledy editováno 26.10.2014 22:19:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | Včera v 23:20 standicz |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Padací rám BMW F 700 GS BMW F 700 GS | firedept | 7 | 22.4.2024 v 19:36 TomasNBK |
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS | RAMIR | 28 | 10.4.2024 v 11:09 ja1 |
Vymena sedla BMW F 650 GS | 720102 | 9 | 3.4.2024 v 06:51 Gahan37 |