A jen si vybereš z jejich sad A-B-C. Záleží jak moc máš motor zašlý...
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
výsledek
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
Vítězslav_Máří píše: Hoši,vyserte se na leštění.Každý chcete renovovat,ale nová motorka nikdy neměla motor vyleštěný do chromu.Když leštit,tak jen ten klín,který vede přes celé víko,ale ne celý motor.Ano vypadá to krásně ,naleštěný motor,ale Jawa nikdy motory neleštila.Najdi si chemické čištění hliníku,vypadá to jako nový odlitek přímo z výroby,to je pěkné,ale vyleštěný motor patří na Cruisera nebo Choppera a ne na Jawu. http://www.chemickelesteni.cz/uvod/ Koukni na to.
asi tak
jestli se jedna o restaurovaní tak žadný leštění
supr věc je to čištění co2 motor jak z fabriky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyleštit motor do lesku ?
zawy píše: jak píše kolega Flatron007 sadou z chromtechniku. Nejdříve to leštím tou žlutou a pak do lesku white max
výsledek
Když vidím ty imbusy - tak se mě chce velebnosti blejt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyleštit motor do lesku ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
Já osobně bych leštil jen víka nebo prolisy, blok ne. Ono když se o to nebudeš starat, tak to stejně za pár let zajde, že to nebude zrcadlo jako chrom. Blok bych buďto vyčistil, nebo otryskal balotinou. Písek sice vypadá hezky, ale je na tom všechna mastnota hrozně vidět. Tryskat se v každém případě musí max. 6 atmosférami, jinak ten povrch bude hrubý. Co chceš leštit se musí nejprve vybrousit, vibrační bruska, nejprve klidně 60 smirek a poté 240, kterým musíš rozbrousit hluboké vrypy po té 60tce. Leštím pastamy od chromtechnika - černá pasta (black max?) a sisálový kotouč - předleští, bere stopy po předchozím broušení a i menší škrábance. Potom white max (bílá pasta) a hadrový kotouč. To vyleští úplně do zrcadlového lesku. Základ je nezastavovat se (hliník se při velkém lokálním přehřátí jakoby spálí a bude flekatý+hrbolatý), leštím v rukavicích a to víko musí příjemě hřát, jakmile pálí, tak nechat vychladnout. Naleštil jsem toho hodně, takže se klidně můžeš zeptat, rád poradím a můžu ukázat výsledek.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
Celý motor sem nechal opískovat, vypadá to dobře a líbí se mě to, nevím co proti tomu někdo má, jak tu psal. Válec je natřený vypalovací barvou na kamna, narozdíl od vypalovací barvy ve spreji je to krásně lesklé a né matné, a trvanlivost je taky lepší. Na víkách sem rozleštil akorát ty středy. Jelikož to bylo opískované, tak to byl docela porod. První sem to vzal bruskou cca 150 zrnitost smirku. A pak ručně, 400, 600, 800, 1000, 2000, vše pod vodou. Nakonec rozleštil kotoučena a pastama o kterých už tu psali kolegové výše. Sice to uplně jak zrcadlo není, ale mám už docela v háji kotouče, tak proto. Jinak celá ta sranda, vyleštit středy jen na těch dvou víkách mě zabrala pomalu 5hodin i s tím broušením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyleštit motor do lesku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyleštit motor do lesku ?
Jinak kloubok dolů, já se před 28lety narodil a celou tu dobu renovuješ, respekt k tvým zkušenostem
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
A co chrom panáčci? Kdo z váš viděl třeba originál uloženku nádrž? Tenkrát se s tím nikdo nesral, to vzal soudruh ocelákem a šouply to do lázně. Těžko budete dneska chtít mít na nádrži stopy po broušení protože to tak bylo originál co?
V čem je tohle jiné než leštěná víka motoru? Nebo tryskání? Tryskání beru jako dokonalejší formu čištění.
PS: některým motorkám se víka opravdu leštila, jednalo se především o různé výstavy a reprezentační stroje, které se poté odprodaly do soukromých rukou, takže se klidně může objevit motorka, která ta víka bude mít leštěná už z výroby!
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
čezetdolf píše: někde jsem četl "renovace je jako onanie , ať si to každej dělá tak, jak se mu to líbí" osobně mám taky radši když se to blíží co nejvíc orginálu ,ale když se to někomu líbí vyleštěný nebo opískovaný a dělá mu to radost tak proč ne
pod toto se podepisuju1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyleštit motor do lesku ?
Mám motorku v originálním stavu a žádný polomat tam rozhodně není. Věc použitého typu barvy je otázkou vývoje technologií a původní už nemáš šanci ani koupit. Stejně tak asi nebudeš těsnit kartery Hermetikem a do benzínu lít A, nebo ADčko.
Leštění je něco jiného. To je vytvoření umělého kýčovitého pozlátka.
Nejsem ortodoxní restaurátor, který musí mít všude originální 14 matice a z hlav šroubů stáčí cejch pevnosti, ale leštění, pískování a imbusy jsou prasárna. ... pokud to není stroj do lesa.
Názor ať si každý udělá stroj jaký se mu líbí, prosím. Ale ať nechce, aby mu jej každý chválil.
fidlimydli píše: Kynklačka>
Mám motorku v originálním stavu a žádný polomat tam rozhodně není. Věc použitého typu barvy je otázkou vývoje technologií a původní už nemáš šanci ani koupit. Stejně tak asi nebudeš těsnit kartery Hermetikem a do benzínu lít A, nebo ADčko.
Leštění je něco jiného. To je vytvoření umělého kýčovitého pozlátka.
Nejsem ortodoxní restaurátor, který musí mít všude originální 14 matice a z hlav šroubů stáčí cejch pevnosti, ale leštění, pískování a imbusy jsou prasárna. ... pokud to není stroj do lesa.
Názor ať si každý udělá stroj jaký se mu líbí, prosím. Ale ať nechce, aby mu jej každý chválil.
Já tedy 14 matice preferuji a cejch pevnosti taky zbrušuji, ale jinak máš velkou pravdu.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
fidlimydli: vypalovací syntetiku pořád seženeš a dokonce v odstínu jaký si budeš přát. Ale špatně jsi to pochopil - jde o lesk té barvy a přesně to čím argumentuješ, vznikne kýčovité lesklé pozlátko=akrylát. Protože ta původní barva takhle lesklá a zrcadlová nebyla. A to je v podstatě stejné jako leštění vík a schovávat se za lepší technologie je nesmysl.
Pořád se mi ale líbí jedna věc - ikdyby jste tu všichni psali jaké je to hrozné a navzájem spolu budete souhlasit, tak to lidi budou stejně dál dělat tak, jak se jim to bude líbit, jak budou chtít a nic na tom nezměníte. A tak to na tom světě má být. Amen
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyleštit motor do lesku ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3903, 3904] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117110 | Včera v 22:26 Kohlstein |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |