Toť vše.
Toto řeší jen zapalování, nikoli dobíjení.
Svorka 61 je krom relátka spojena ještě přímo s vývodem kotvy (neukostřený uhlík), z kterého je zároveň napojeno budicí vinutí. Druhý konec tohoto vinutí je spojen na kostru odporem a ještě z uzlu konce vinutí a odporu je napojen kontakt regulační kotvy relátka... regulace je "třístupňová" - buď relátko vyzkratuje odpor, takže dynamo je buzené naplno, pak se kontakty rozpojí, buzení se tak utlumí odporem a pokud i tak je dynamo přebuzené, kotva se přiklopí ke druhému kontaktu, kde se napojí na "plus" (vývod kotvy). Tím se de facto buzení "vypne" (oba konce vinutí na stejném potenciálu). V pozici spínačky "úplně vlevo" se na spínačce propojí pouze svorky 61 a 54, takže kotva dynama je napojena přímo na zapalovací cívku a zpětný spínač je tak vyřazen. Je to pozice pro nouzovou jízdu bez baterky (světla nefunkční).
V žádném případě nenapojovat svorku 61 přímo na baterku - dynamo by bylo trvale pod napětím a mohlo by se spálit, v lepším případě by jen vybilo baterku. Kdyby bylo relátko nefunkční, je možné sehnat elektronickou náhradu, zrovna nedávno to někdo řešil, ale na odkaz si nevzpomenu. Každopádně je třeba při montáží eln. "relátka" vyřadit tlumicí odpor.
Vítězslav_Máří> 51 z dynama by měla vést na 51 na spínačce (ammetr a houkačka). 56 je hlavní žárovka, pokud si dobře vzpomínám. 57 přední obrysovka a 58 zadní obrysovka.
rancher> Děkuju. Musel bych jinak ten plánek hledat kdovíkde na disku.
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování
I když moc se mně nezdá, že by dynamo stíhalo napájet cívku, když by byla kotva relátka zaseknutá v pozici, kdy připojí konec statoru "na plus", takže buzení vypne a část výkonu se ještě ztrácí přes tlumicí odpor. Ale pokud bude relátko odpojené, tak to problém, nebude, to každopádně.
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování
Může chtít cokoli, ale do hlavy mu nevidíme.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3987, 3988] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119632 | Dnes v 00:50 sharp |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 13 | 13.7.2024 v 12:13 Tom350354 |