Téma: frézovaný povrch silnice

22.9.2014 v 08:22
Včera jsem se vrátil z výletu do Jeseníků, byli jsme i na Pradědu, z parkoviště Hvězda nahoru busem za 20 korun. Cestou domů jsme jeli na Červenou Vodu - Králíky atd. Někde po cestě frézovali vozovku v délce asi 2 km. Je to příšerný pocit jet po vyfrézovaném povrchu, motorka celá plave, zajímaly by mě vaše zkušenosti z podobné jízdy. Je hodně pravděpodobný pád? Případně je nějaký recept, jak takovou jízdu zvládnout? Všiml jsem si asi dvou motorkářů, kteří najeli, ale raději to otočili a jeli zřejmě jinudy. Podotýkám, že jsem jel na těžkém Vulkanu 1600, naložené kufry a za sebou manželku. Ta se bála skoro víc než já. Na frézované vozovce už jsem asi 2x jel, ale nikdy to nebylo tak strašné jako teď.
1 2

22.9.2014 v 08:33 | Nahoru | #1
Zkušenost je jako na šotoline, plynula jízda a tak trochu nechat motorku at si jede svojí stopou.
Je to sice takovy divný pocit kdyz člověk neni zvyklý, ale funguje to.
Pád si myslim ze hrozí méně než na hadech apod. pastičkách na silnicích..

22.9.2014 v 08:35 | Nahoru | #2
Jezdim po ni bezne a nijak mi to nevadi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) frézovaný povrch silnice

22.9.2014 v 08:39 | Nahoru | #3
Chce to:
-nemít staré pneumatiky, ty se toho chytají tak nějak víc, s novými jede člověk jak po kolejích
-nejet pomalu - paradoxně je motorka ve vyšších rychlostech stabilnější

22.9.2014 v 08:42 | Nahoru | #4
je frézování a frézování-když je to vyfrezované na "jemno", neplave to tolik, nicméně postup je vždy stejný-sedět na motorce pevně, řídítka volně. Nejsem žádný střelec, předjede mě kdejaký důchodce, ale na tomhle frézování se dá většinou na pohodu předjíždět ve velkém hlavně s motorkou nemusíš zpomalovat u konce frézování a pak trčet v koloně a zdlouhavě ji předjíždět.

Pokud jsi jel za život po frézování jen 2x, tak buď ti je 16 nebo máš papíry ani ne rok, nijak jinak si to vysvětlit neumím

22.9.2014 v 08:44 | Nahoru | #5
trochu zpomalim, protoze tam vetsinou byva i dost pisku a bordelu, ale jinak mi to nijak nevadi. zadna krizovka zatim nenastala a motorka se chova na tomhle celkem dobre.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) frézovaný povrch silnice

22.9.2014 v 08:44 | Nahoru | #6

22.9.2014 v 08:46 | Nahoru | #7
Je to tak,jet plynule a já to jezdím tak 50tkou,paradoxně s čoprem se to jede hůř,zvlášť když má široké zadní kolo,jak s lehkým naháčem,se kterým je to brnkačka.

22.9.2014 v 08:47 | Nahoru | #8
Plave to, ale guma drží, dá se to tam solit celkem slušně. Jenom bacha na kanály (bejvá u nich schodek) a konec toho frézování, jednou jsem ho přehlíd a byl z toho celkem slušnej výskok

22.9.2014 v 08:48 | Nahoru | #9

1155 píše: 1100Virago> No vidíš, zapomněl jsem říci, že jsem jel na jedničku a řidítka držel velmi pevně. Ale i tak to bylo příšerné, pořád ten pocit, že teď právě sebou švihnu...

no tak tos udělal všechno, ale úplně všechno špatně...musíš překonat ten "blbý" pocit a nechat ji "vrtět se" a hlavně nezpomalovat pod 30km/h

22.9.2014 v 08:48 | Nahoru | #10
fockewulf> Kdepak hochu, je mi 64 a moc toho na motorce opravdu nenajezdím, spíše občas tak výlety s manželkou. Třeba tento víkend jsem ujel 400 km a jako na potvoru se trefím na 2 km do velmi hrubě vyfrézované vozovky. Je pravda, že jemně vyfrézovaná tak nevadí, ale tato stála za to, navíc byla vyfrézovaná hodně nepravidelně, o to to bylo horší.

22.9.2014 v 09:15 | Nahoru | #11
Na Jesenicku jsem taky párkrát narazil na vyfrézovanou vozovku. Je to nepříjemné, ale jet tak nějak na pohodu a nechat řidítka volněji, když se s tím budeš prát, tak to bude spíš jen horší.

22.9.2014 v 09:21 | Nahoru | #12
Přesně tak, uvolněně a ne zbytečně moc pomalu. Když se budeš přehnaně bát, tak spíš uděláš chybu nějakou, prostě být v klidu...

22.9.2014 v 09:26 | Nahoru | #13

22.9.2014 v 09:30 | Nahoru | #14
ono to plavání ale asi neni tím že by to klouzalo (jako naštěrku) ale protože po frézování jsou stopy tak trochu klikaté. držet by to mělo možná i líp než na starém hladkém asfaltu právě kvůli těm stopám po fréze.

22.9.2014 v 09:45 | Nahoru | #15
nej je použít enduro moudrosti - nechat motorce trochu volnosti,ať si tu nejlepší stopu najde sama a hlavně pomáhá plyn.

ale to už tu vlastně kluci psali

22.9.2014 v 09:49 | Nahoru | #16

Pedl píše: Já to zažil asi 3x a je to blbý pocit, klouže přední kolo, bojím se jet rychleji a naklánět se

tak jeď po zadním

22.9.2014 v 09:56 | Nahoru | #17
1155> Nejsi sám taky na tomhle povrchu jezdím jak posranej.

22.9.2014 v 09:58 | Nahoru | #18
To vyfrézování opravdu není vždy stejný. Letos jsme potkali několik takových úseků v Černý Hoře (a i jinde na Balkáně), co bylo horší - bylo to i v serpentýnách, to jsem neměl leckdy úplně dobrej pocit. Jak už tu bylo napsáno, nechat motorce trochu volnosti a překonat podivnej pocit.

Ale taky mi není úplně jasný, jak je možný, že jsi ještě vyfrézovou silnici nepotkal, mě se to stává úplně běžně a nevidim na tom nic divnýho.

22.9.2014 v 09:59 | Nahoru | #19
Je to jako na vodě, nezpevněném povrchu atp. Prostě jeď o 1-2 kvalty výše, než bys jel normálně. Tím to prostě celé zjemníš a máš klid.

22.9.2014 v 10:55 | Nahoru | #20
jak někdo psal, lepší je na tom jet radši trošku rychleji, než pomaleji.

Ale proti tzv. "živičnému nátěru s posypem" je to slabý kafe.

Letos jsem do toho vlítnul v nemalé rychlosti ve dvou a plně naloženej a bylo to hodně vodržku,nápis s cedulí, co mě čeká nikde žádnej.
Jel sem po tom asi kilák a půl a pak radši odbočil na nějakou cestu třetí třídy, ale furt lepší, než ten masakr před tím!!!

Byl to směr Městec Králové...

22.9.2014 v 11:51 | Nahoru | #21
srát na to a gazovat. Sice to plave, ale jen v mezích stability a drží to pořád dobře. I v zatáčkách.
Jen se neposrat. A samozřejmě s vyšší rychlostí je plavání méně nepříjemné

22.9.2014 v 12:12 | Nahoru | #22
Můj osobní rekord v nájezdové rychlosti na vyfrézovaný povrch dálnice je 253 km/h na dálnici Ostrava - Frýdek. V ten okamžik, jak jsem do toho skočil mi bylo nemylo
Utažený tlumič to "plavání" výrazně eliminuje

22.9.2014 v 12:19 | Nahoru | #23
hlavně nejet pomalu, ale rychleji a prudce nebrzdit, jak už psali, ať si motorka najde svoji cestu, dřív jsem z toho měl divný pocit, ale za poslední měsíc jsem jezdil 4x týdně po tom povrchu (cca 5 km jedna cesta) a zvykl si na to a ke konci jsem na tom jezdil klidně stovkou, tou rychlostí se na tom jelo asi nejlépe

22.9.2014 v 12:33 | Nahoru | #24
Je to podle směru vlnění vyfrézovaných drážek.Trochu to má snahu vést motorku v nich.Ale že by tě to shodilo, to ani náhodou.Obvykle jedu trochu pomaleji,stejně se tam někdo motá s plechovkou.

22.9.2014 v 13:05 | Nahoru | #25
Nemam rad frezovany povrch a uzovky tvorene silnicari

22.9.2014 v 15:22 | Nahoru | #26

22.9.2014 v 15:26 | Nahoru | #27
jezdím po tom v podstatě každou projížďku. Abych se totiž dostal na pěkny silnice tak musím přejet tenhle asi 5 km dlouhej nesmysl plnej vraceček, kterej je vyfrézovanej už minimálně 6 let. Každopádně jak si na to člověk zvykne, tak ti ani nepříjde, že jedeš po nějákym humusu.

22.9.2014 v 15:26 | Nahoru | #28

Enduro na nejakem sypkem povrchu (pisek/sotolina/atd) by melo byt povinnou soucasti autoskol. Lidi by pak vedeli jak se chova jednostopy vozidlo a co maj delat.

22.9.2014 v 15:28 | Nahoru | #29

mari píše: jak někdo psal, lepší je na tom jet radši trošku rychleji, než pomaleji.

Ale proti tzv. "živičnému nátěru s posypem" je to slabý kafe.

Byl to směr Městec Králové...

Za tenhle způsob """opravy""" bych střílel, to by se mělo brát jako obecný ohrožení.

22.9.2014 v 15:33 | Nahoru | #30

Markczech píše: Taky mi to teda vůbec nevadí, trochu to plave ale co Nejvíc se směju jak na tu vyfrézovanou silnici vždycky vletí drsný motorkáři a pak jedou 30km to bych se posral znich.

ona spousta lidi umi rychle jenom na suchu a na rovince :)