všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
125Marek píše: storeman> Tak nemusíš tam mít chladiče Tím pádem se nemá co urvat a není to váha navíc, a taky uspoříš nějakou kačku Je možné, že třeba po dvou hodinách ježdění na plný plyn na jedničku ve skalách nulovou rychlostí se motor bude hřát, ale jsem zvědav, kdo z amatérských jezdců vydrží 2 hodiny trénovat trial v kuse
Pff, jednou ti spadne do bláta a je zchlazená (a ty taky ).
125Marek píše: Je možné, že třeba po dvou hodinách ježdění na plný plyn na jedničku ve skalách nulovou rychlostí se motor bude hřát,
Přesně tak!
Ultrapassar je právě k ježdění malou rychlostí ve složitém terénu určený a při těchto malých rychlostech okolo motoru moc vzduch proudit nebude.
Já ale Freeride kvůli trialovým vlastnostem nekupoval.
Chtěl jsem lehkou motorku převážně do terénu, ale né ostrou z výměnou oleje každých 10 Mth.
Kdyby Fidži přišel ze svojí recenzí o 2 měsíce dříve... nevím jak by to dopadlo
Přiznávám, že ta PR5 se mi líbí čím dál víc
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
V létě se vzducháčem a vytáčenym motorem v malých rychlostech pocítíš pokles výkonu mnohem dřív. A Ajp240 udává jen 18Nm až v 7000 a 14.7kw-8000. Ve spodních otáčkách to bude ještě znatelnější, i když byl freeride dosud dost přiškrcen. Každopádně rozdíl cen to maže.
storeman: to sis moc nepomohl měnit olej místo v 10 ve 20, furt málo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
bledemon píše:
storeman: to sis moc nepomohl měnit olej místo v 10 ve 20, furt málo
Ty intervaly výměny mi nesedí především u AJP?
Freride: Obsah 350 ccm, výkon 17,5 kW, výměna 20 Mth
AJP PR5: Obsah 250 ccm, výkon 20,2 kW, výměna 2000 km (pokud se tedy nepletu.)
Jak je možné, že motorka s nižším obsahem motoru, vyšším výkonem má tak dlouhé výměny oleje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Taky se tedy přidá ten pan ne od Jhlavy ale od Zdaru nad sazavou
A dam par postřehů z cca800km a to tak 500 po okreskách
Polnacky a lesní cesty super akorát dnes jiz skoro všude zákazy tak ze na černo o body a pokutu( každej bonzuje a ma na prdeli telefon s fottakem )
Bývávalo lépe
Na silnici take dobry zátah předjíždění na okreskách super díky krátkým převodem
A kdyz se nechce radit tak i s mými 110 KG to jede na 5 jako tank coz svědci o velké pružnosti motoru.
V přechodu otáček si stále škyta - uz to s panem Procházkou řešíme tak se uvidí
Co se tyče závad zatím jediná a to občas blbne přepínač blinkrů ze nejdou vypnout
( taky tam uz mohli Portugalci dat ten co se vypíná pouze zmacknutim na středu , uz to mají i Číňani u všeho).
Take jsme dohodnuto na výměně za novy.
Co se tyče spotřeby tak zatím mohu celkem zodpovědné říci ze po silnici si to zchrousta tak 5 L /na100km a v porovnání s velké jim endurami či jsem mel ( BMW,Hondy, vse od 650 výše) dost. I kdyz to vůbec nedávám jako
Problém nebot pri max cca 2000km /rok je to zanedbatelné.
Spíše pokud chci jet a to jezdím a využívám všechny možnosti stroje na okreskách tak se trochu musi točit
A ta spotřeba nebude pod 5 L.
Maximalku jsem na rovince zatím skusil sil jednou a to tak cca115 víc by to uz neslo
Musel by byt jiný převod (asi menší zadní rozeta motor by to zvládl), ale me to stačí kolem té 100 uz jsem se nalítáno dost.
Zatáčky na okreskách to kopíruje dobre akorát je treba z důvodu výšky dávat velký pozor a udržet se ve svém pruhu ! Je to někdy velký problém pri svižně jízdě a auta v protisměru take mnohdy svoji polovinu nectí.
Cestovní pláště enduracke dobry pouze na trávě a v terénu se s toho stane motard, vzhledem k váze stroje a pri endurackem obutí zádný problém to udržet na noze.
Náměty na vylepšení: možna i na jednání u výrobce
Pro silnici - určitě by býlo
vhodné snížit výšku stroje a to o tak cca klidně 60- 80 mm (důvody jsem jiz popsal)Šlo by to velmi jednoduše a elegantně výměnou vlozeneho hliníkového mezikusu -spodního uchycení kyvky a tlumice) vznikla by jiná kinematika pohybu pri minimální změně rozměru by se zadek snížil.
A vyrobit výrazne pohodlnější sedlo ( jako napŕ na transalpu na něm jsem usedl na zátah i 500km,nebo alespoň jako u staré hondyXL). Vázne zvažují ze se pustím do samo výroby.
Co se tyče špinavé zpátky na benzin - je treba to ohlídat a opravdu se to u benziny kde člověk je stále (říkám jak zamlada kdyz jsme jezdily na fichtlovi) prelepuji kobercovou páskou.
Jinak musím říci velká spokojenost a chvala Portugalců -cca 95% a pana Procházky taktéž cca 96,5%
Hodnoceno jako ze nic neni na100% aby bylo jasno.
Pokud se nektera věci která jsem nástupní povedou tak to bude na120%
Pekny podzim
Přeje motorkar Bob z Vysočiny
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
vyrobit výrazne pohodlnější sedlo
Není absolutně důvod. Ta motorka je na ježdění v terénu, proto má úzké sedlo a je vysoká.
Co se týká motard verze, ta taky není určena na cestování, ale na blbnutí na okreskách, řezání zatáček atd. Ani tam nemůžeš umístit kufr, nic.... A pokud využíváš motarda jak máš, ani ti nepřijde, že máš tuhý sedlo, lebo tě jízda tak vtáhne, že to prostě nezjistíš
Ovlivnit maximálku můžeš celkem jednoduše, zvětšíš pastorek nebo zmenšíš rozetu. Podle krátkého svezení na tomto stroji si myslím, že se hravě po této úpravě dostaneš i přes 130 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Výrobci z jakých koliv důvodu ji homologovali jako cestovní endurove tak
Určitě i toto dořeší ke spokojenosti i jiného druhu využití
Ja se v to doufám
Bob
Podle mě by výrobce ani neměl kvůli nějakým individualistům, kteří chtějí mít z čistokrevného endura cestovní stroj, upravovat nějak motorku. Pokud by už od základu nechtěl vytvořit cestovní enduro, což si myslím, že v AJP asi fakt nechtěli
A co ta hydraulická spojka na fotce? viz můj minulý příspěvek...
Naposledy editováno 11.09.2014 19:59:07
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
koukám, že diskuze se pěkně rozjela..
postupně: hydraulická spojka bude k dostání na konci příštího měsíce.
Zvýšení maximálky jde rozetou o 48 zubech,kdy motorka jede lehce přes 130 km/h
dohoda o homologaci:
Je jasné, že AJP opravdu enduro stroj, proto vysoká stavba a " nepohodlné" sedlo..
každopádně i BOB má pravdu , AJP je homologavané na silnici, z větší části je to kvůli tomu,co zmínili kluci,přejezdy z lesa do lesa,ale zároven se AJP pyšní tzv. dual použitím a jako stroj pro všechny ,takže lehké úpravy zde jsou..Sedlo máme měkkčí a dokonce i vybrané pro menší postavy..
Hlavní myšlenka stroje je tedy hodit jezdce do školy,zaměstnání,kde kousek cesty na tvrdém sedle vydrží a o víkendu mu vykouzlí úsměv na tváři na skutečném hard offroadu...Tudíž továrna opravdu meze neklade i individuálnímu použití,ale je to enduro a zbylé kusové úpravy jsou na nás na prodejcích..Každopádně řešení tu je..
Nicméně jsem rád za tyto příspěvky,kdy je vidět,že se dá AJP považovat za všestranný motocykl a cestovní používání BOBa svědčí o dlouhověkosti motoru..
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
125Marek píše: Měl bych dotaz. Ze včerejšího testování jsem si odnesl smíšené pocity z brzd. Jsem zvyklý na celkem silné brzdy, ale jak na PR4 tak i na PR5 mě přišly velice mírné. Dá se to nějak vylepšit? Nebo prostě hold hrabat po brzdě více prsty?
Tak první kroky za relativně malý peníz budou desky, hadičky. Hodně se například řešily a vyřešily brzdy u malého Stormu, tak se můžeš podívat.
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
A mělo to úspěch!
V naší firmě měl pořad hromadnou sledovanost kvůli Johanu Dýrovi a XTuningu
A dnes mi kolega z práce (nemotorkář) jen tak náhodou říká: Viděls tu motorku? Tu bych koupil synovi a sám bych se na ní také vozil!
A vo vo vo tom to je!
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro | srsen600 | 1 | 15.9.2018 v 16:16 Beletsky |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... | Streetmoto | 8 | 6.5.2016 v 08:06 COMATIK |
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... | Streetmoto | 2 | 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto |