paolo_novy Přidat reklamu

Téma: endura AJP - portugalské soutěžáky
Zdravím,
všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-







2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

4.4.2014 v 21:35 | Nahoru | #121
storeman> Tak nemusíš tam mít chladiče Tím pádem se nemá co urvat a není to váha navíc, a taky uspoříš nějakou kačku Je možné, že třeba po dvou hodinách ježdění na plný plyn na jedničku ve skalách nulovou rychlostí se motor bude hřát, ale jsem zvědav, kdo z amatérských jezdců vydrží 2 hodiny trénovat trial v kuse

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

4.4.2014 v 21:39 | Nahoru | #122

125Marek píše: storeman> Tak nemusíš tam mít chladiče Tím pádem se nemá co urvat a není to váha navíc, a taky uspoříš nějakou kačku Je možné, že třeba po dvou hodinách ježdění na plný plyn na jedničku ve skalách nulovou rychlostí se motor bude hřát, ale jsem zvědav, kdo z amatérských jezdců vydrží 2 hodiny trénovat trial v kuse



Pff, jednou ti spadne do bláta a je zchlazená (a ty taky ).

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

4.4.2014 v 22:06 | Nahoru | #123

125Marek píše: Je možné, že třeba po dvou hodinách ježdění na plný plyn na jedničku ve skalách nulovou rychlostí se motor bude hřát,


Přesně tak!
Ultrapassar je právě k ježdění malou rychlostí ve složitém terénu určený a při těchto malých rychlostech okolo motoru moc vzduch proudit nebude.

Já ale Freeride kvůli trialovým vlastnostem nekupoval.
Chtěl jsem lehkou motorku převážně do terénu, ale né ostrou z výměnou oleje každých 10 Mth.
Kdyby Fidži přišel ze svojí recenzí o 2 měsíce dříve... nevím jak by to dopadlo

Přiznávám, že ta PR5 se mi líbí čím dál víc

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

5.4.2014 v 09:32 | Nahoru | #124
Tady se pro změnu musim ktm zastat.
V létě se vzducháčem a vytáčenym motorem v malých rychlostech pocítíš pokles výkonu mnohem dřív. A Ajp240 udává jen 18Nm až v 7000 a 14.7kw-8000. Ve spodních otáčkách to bude ještě znatelnější, i když byl freeride dosud dost přiškrcen. Každopádně rozdíl cen to maže.



storeman: to sis moc nepomohl měnit olej místo v 10 ve 20, furt málo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

5.4.2014 v 09:42 | Nahoru | #125

bledemon píše:
storeman: to sis moc nepomohl měnit olej místo v 10 ve 20, furt málo



Ty intervaly výměny mi nesedí především u AJP?

Freride: Obsah 350 ccm, výkon 17,5 kW, výměna 20 Mth
AJP PR5: Obsah 250 ccm, výkon 20,2 kW, výměna 2000 km (pokud se tedy nepletu.)

Jak je možné, že motorka s nižším obsahem motoru, vyšším výkonem má tak dlouhé výměny oleje?

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

5.4.2014 v 10:29 | Nahoru | #126
storeman> ajp nemá dlouhé, to ktm má extrakrátké, jako závodní motor. Obdobné motory v crf-L, wr-R maj předepsáno 10-12tkm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

5.4.2014 v 11:16 | Nahoru | #127
storeman> Dokonce 3000km. KTM má ty intervaly postavený nesmyslně. Ale třeba na něčem ušetřila a vynahrazuje to častější výměnou oleje. Fakt ale nevím, jen střílím odboku.

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

6.4.2014 v 11:16 | Nahoru | #128
Fidži_CZ> jj Fidži má pravdu, 3000 km je interval Prostě je to normální motorka, o kterou se nemusíš starat. KTM a další - jeden víkend jezdíš, druhý vyměňuješ. AJP? Jezdíš, jezdíš a někdy vyměníš olej

endura AJP - portugalské soutěžáky

6.4.2014 v 23:36 | Nahoru | #129
U AJP jeto hlavně dáno velikostí olejové náplně na tak malý motor.. a zbytek záleží na stylu používání motorky..

endura AJP - portugalské soutěžáky

6.4.2014 v 23:46 | Nahoru | #130
jinak výměna oleje po 10-12 tis. km mi přijde jako nesmysl..i ty nejlepší oleje si své mazací schopnosti udrží tak max. 7tis km..a pokud se motorka několikrát za sebou 6 hodin v kuse bez přestání vaří v blátě, otáčky na maximu,rychlost 0 , tak se asi taky nedá počítat klasická výměna oleje dle návodů, ale je to na zdravé úvaze majitele..

endura AJP - portugalské soutěžáky

4.6.2014 v 11:17 | Nahoru | #131
U AJP mají novinky! Jen nevím, jestli bych si vybral 20-ti koňovou 240, nebo výkonou 250. Ale jsou to krásné, lehké stroje

endura AJP - portugalské soutěžáky

4.6.2014 v 23:23 | Nahoru | #132
otázka,co kdo od stroje čeká
Každopádně všechny jihočechy a vůbec všechny zájemce zveme 14.6. na testovací den do Bartochov u Č. Budějovic .. možnost jízdy na AJP PR5 LC a představení PR4 240..

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

7.9.2014 v 08:24 | Nahoru | #133
Streetmoto>
Taky se tedy přidá ten pan ne od Jhlavy ale od Zdaru nad sazavou
A dam par postřehů z cca800km a to tak 500 po okreskách
Polnacky a lesní cesty super akorát dnes jiz skoro všude zákazy tak ze na černo o body a pokutu( každej bonzuje a ma na prdeli telefon s fottakem )
Bývávalo lépe

Na silnici take dobry zátah předjíždění na okreskách super díky krátkým převodem
A kdyz se nechce radit tak i s mými 110 KG to jede na 5 jako tank coz svědci o velké pružnosti motoru.
V přechodu otáček si stále škyta - uz to s panem Procházkou řešíme tak se uvidí
Co se tyče závad zatím jediná a to občas blbne přepínač blinkrů ze nejdou vypnout
( taky tam uz mohli Portugalci dat ten co se vypíná pouze zmacknutim na středu , uz to mají i Číňani u všeho).
Take jsme dohodnuto na výměně za novy.
Co se tyče spotřeby tak zatím mohu celkem zodpovědné říci ze po silnici si to zchrousta tak 5 L /na100km a v porovnání s velké jim endurami či jsem mel ( BMW,Hondy, vse od 650 výše) dost. I kdyz to vůbec nedávám jako
Problém nebot pri max cca 2000km /rok je to zanedbatelné.
Spíše pokud chci jet a to jezdím a využívám všechny možnosti stroje na okreskách tak se trochu musi točit
A ta spotřeba nebude pod 5 L.
Maximalku jsem na rovince zatím skusil sil jednou a to tak cca115 víc by to uz neslo
Musel by byt jiný převod (asi menší zadní rozeta motor by to zvládl), ale me to stačí kolem té 100 uz jsem se nalítáno dost.
Zatáčky na okreskách to kopíruje dobre akorát je treba z důvodu výšky dávat velký pozor a udržet se ve svém pruhu ! Je to někdy velký problém pri svižně jízdě a auta v protisměru take mnohdy svoji polovinu nectí.
Cestovní pláště enduracke dobry pouze na trávě a v terénu se s toho stane motard, vzhledem k váze stroje a pri endurackem obutí zádný problém to udržet na noze.
Náměty na vylepšení: možna i na jednání u výrobce
Pro silnici - určitě by býlo
vhodné snížit výšku stroje a to o tak cca klidně 60- 80 mm (důvody jsem jiz popsal)Šlo by to velmi jednoduše a elegantně výměnou vlozeneho hliníkového mezikusu -spodního uchycení kyvky a tlumice) vznikla by jiná kinematika pohybu pri minimální změně rozměru by se zadek snížil.
A vyrobit výrazne pohodlnější sedlo ( jako napŕ na transalpu na něm jsem usedl na zátah i 500km,nebo alespoň jako u staré hondyXL). Vázne zvažují ze se pustím do samo výroby.
Co se tyče špinavé zpátky na benzin - je treba to ohlídat a opravdu se to u benziny kde člověk je stále (říkám jak zamlada kdyz jsme jezdily na fichtlovi) prelepuji kobercovou páskou.

Jinak musím říci velká spokojenost a chvala Portugalců -cca 95% a pana Procházky taktéž cca 96,5%
Hodnoceno jako ze nic neni na100% aby bylo jasno.

Pokud se nektera věci která jsem nástupní povedou tak to bude na120%

Pekny podzim
Přeje motorkar Bob z Vysočiny

2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

7.9.2014 v 13:48 | Nahoru | #134
vhodné snížit výšku stroje
vyrobit výrazne pohodlnější sedlo

Není absolutně důvod. Ta motorka je na ježdění v terénu, proto má úzké sedlo a je vysoká.

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

7.9.2014 v 18:59 | Nahoru | #135
Fidži_CZ> Přesně tak, tahle motorka není a nebyla určená na cestování po silnicích Tohle je velice dobré enduro, které je stavěno na pohyb v terénu. Tam po většinu času člověk stojí ve stupačkách, sedne si opravdu jen někdy. Tím pádem sedlo nevyužíváš tolik jako např. na cestovním enduru.
Co se týká motard verze, ta taky není určena na cestování, ale na blbnutí na okreskách, řezání zatáček atd. Ani tam nemůžeš umístit kufr, nic.... A pokud využíváš motarda jak máš, ani ti nepřijde, že máš tuhý sedlo, lebo tě jízda tak vtáhne, že to prostě nezjistíš

Ovlivnit maximálku můžeš celkem jednoduše, zvětšíš pastorek nebo zmenšíš rozetu. Podle krátkého svezení na tomto stroji si myslím, že se hravě po této úpravě dostaneš i přes 130 km/h

endura AJP - portugalské soutěžáky

7.9.2014 v 20:05 | Nahoru | #136
Pokud se někomu zdá, že AJP má nepohodlné sedlo, tak mu půjčím Freeride!
Jak se bude rád na AJP vracet!

Mě úzké a nepohodlné sedlo naučilo jezdit ve stupačkách a jak jsem se v tom za půl roku zdokonalil

endura AJP - portugalské soutěžáky

8.9.2014 v 20:23 | Nahoru | #137
Nedá mi to, ale chci se optat na jednu věc: je možné si za příplatek dokoupit k AJP PR5 hydraulickou spojku viz foto?

Naposledy editováno 08.09.2014 20:23:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

11.9.2014 v 04:52 | Nahoru | #138
Fidži_CZ> to je fakt ze je náladě na do terénu i tak zprevodovana ale kdyz uz
Výrobci z jakých koliv důvodu ji homologovali jako cestovní endurove tak
Určitě i toto dořeší ke spokojenosti i jiného druhu využití
Ja se v to doufám
Bob

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

11.9.2014 v 19:58 | Nahoru | #139
bobhana> podle mě se mýlíš. Oni to nehomologovali jako cestovní enduro, ale jako enduro, které má homologaci pro provoz na komunikacích. Takže má světla, blinkry, klakson, držák SPZ, osvětlení SPZ, plní hlukové a emisní normy... Jenže vložku z výfuku vyndáš, sundáš držák SPZ, blinkry atd. a máš čistě a jen enduro, které na cestu oficiálně nesmí. Ta homologace není kvůli tomu, aby jsi s tím mohl projet půlku Evropy, ta homologace je, že když přejíždíš z lesa do lesa, aby tě čerti nemohli sebrat

Podle mě by výrobce ani neměl kvůli nějakým individualistům, kteří chtějí mít z čistokrevného endura cestovní stroj, upravovat nějak motorku. Pokud by už od základu nechtěl vytvořit cestovní enduro, což si myslím, že v AJP asi fakt nechtěli

A co ta hydraulická spojka na fotce? viz můj minulý příspěvek...

Naposledy editováno 11.09.2014 19:59:07

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

12.9.2014 v 16:57 | Nahoru | #140
Ahoj,
koukám, že diskuze se pěkně rozjela..
postupně: hydraulická spojka bude k dostání na konci příštího měsíce.
Zvýšení maximálky jde rozetou o 48 zubech,kdy motorka jede lehce přes 130 km/h
dohoda o homologaci:

Je jasné, že AJP opravdu enduro stroj, proto vysoká stavba a " nepohodlné" sedlo..
každopádně i BOB má pravdu , AJP je homologavané na silnici, z větší části je to kvůli tomu,co zmínili kluci,přejezdy z lesa do lesa,ale zároven se AJP pyšní tzv. dual použitím a jako stroj pro všechny ,takže lehké úpravy zde jsou..Sedlo máme měkkčí a dokonce i vybrané pro menší postavy..
Hlavní myšlenka stroje je tedy hodit jezdce do školy,zaměstnání,kde kousek cesty na tvrdém sedle vydrží a o víkendu mu vykouzlí úsměv na tváři na skutečném hard offroadu...Tudíž továrna opravdu meze neklade i individuálnímu použití,ale je to enduro a zbylé kusové úpravy jsou na nás na prodejcích..Každopádně řešení tu je..
Nicméně jsem rád za tyto příspěvky,kdy je vidět,že se dá AJP považovat za všestranný motocykl a cestovní používání BOBa svědčí o dlouhověkosti motoru..

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

15.9.2014 v 20:59 | Nahoru | #141
Streetmoto> Tak to je super zpráva s tou spojkou

2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

26.10.2014 v 16:22 | Nahoru | #142
Měl bych dotaz. Ze včerejšího testování jsem si odnesl smíšené pocity z brzd. Jsem zvyklý na celkem silné brzdy, ale jak na PR4 tak i na PR5 mě přišly velice mírné. Dá se to nějak vylepšit? Nebo prostě hold hrabat po brzdě více prsty?

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

26.10.2014 v 18:42 | Nahoru | #143

125Marek píše: Měl bych dotaz. Ze včerejšího testování jsem si odnesl smíšené pocity z brzd. Jsem zvyklý na celkem silné brzdy, ale jak na PR4 tak i na PR5 mě přišly velice mírné. Dá se to nějak vylepšit? Nebo prostě hold hrabat po brzdě více prsty?



Tak první kroky za relativně malý peníz budou desky, hadičky. Hodně se například řešily a vyřešily brzdy u malého Stormu, tak se můžeš podívat.

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

26.10.2014 v 21:47 | Nahoru | #144
125Marek> Ahoj, co se týče brzd.. AJP má pancířové hadice a brzdí dobře. Stačí dobré destičky.. Když se uvidíme ještě na nějaké předváděčce ,půjčíme Vám motorku s normálními deskami.. Na těchto testovačkách máme schválně mdlý brzdy z prostého důvodu, aby nám zákazníci nepadali po hamtnutí na bahně na předek.. Neříkám,že jsou extra ostré,ale brzdí velice dobře,když má nasazený správné destičky a není půl motorky od bahna i stoppie se dá zvládnout.. to je co se týče PR5 .. U PR4 na které jste jezdili je situace jasná, najeto 0 km a zbytek hned v bahně a vodě,takže žádná šance o sednutí destiček..zkusim někde najít videjko se stoppie, když tam máme motardy

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

31.10.2014 v 11:49 | Nahoru | #145
Test AJP PR5 od Pepi Sršně

Naposledy editováno 01.11.2014 16:31:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

31.10.2014 v 11:51 | Nahoru | #146
125Marek> zřejmně znalec spojka se u takovýho stroje má ovládt jedním prstem a řídítka by měli být o 20 cm vyšší, hmmm

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

31.10.2014 v 12:44 | Nahoru | #147
novej> Jen bych dodal, že servisní interval je ne 2 ale 3000 km. Spojka je ještě ve staré verzi. Nová, vylepšená verze, chodí ještě mnohem lépe Měl jsem jí možnost před týdnem vyzkoušet

endura AJP - portugalské soutěžáky

31.10.2014 v 20:34 | Nahoru | #148
Já myslím, že Sršeň(a TV Prima) to pojal správně! Nebyl to test pro profíky enduráky, ale pro širokou diváckou veřejnost.
A mělo to úspěch!

V naší firmě měl pořad hromadnou sledovanost kvůli Johanu Dýrovi a XTuningu

A dnes mi kolega z práce (nemotorkář) jen tak náhodou říká: Viděls tu motorku? Tu bych koupil synovi a sám bych se na ní také vozil!
A vo vo vo tom to je!

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

1.11.2014 v 13:38 | Nahoru | #149
Sršeň tam furt zdůrazňoval, že ta motorka moc nejede Tak jasně, že to neni ostrý enduro, ale 28 koní a 115kg nemusí jet vubec špatně ne? Moje 250 endurko má 23 koní a 144kg a je to příjemně svižný svezení, jak v terénu, tk na silnici do nějakých 110km/h. Asi jak je Sršeň zvyklej na ty litrový bestie...

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

1.11.2014 v 20:47 | Nahoru | #150
SuperSic58> Na můj vkus jela PR5ka při vyzkoušení taky až až . Myslím že ani na silnici by mi výkon nechyběl. Samozřejmě Sršeň má asi trochu jiný měřítka . Jinak se mi ale to jeho hodnocení až na pár detailů líbilo .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro srsen600 1 15.9.2018 v 16:16 Beletsky
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... Streetmoto 8 6.5.2016 v 08:06 COMATIK
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... Streetmoto 2 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto

TOPlist