paolo_novy Přidat reklamu

Téma: vícebodová svíčka
26.8.2014 v 21:32
Zdravím chci se zeptat jestly ma nekdo zkušenost s vicebodovou svíčkou na motorce YAMAHA TDR 125 nebo YAMAHA DT 125 (jsou tam stejne motory)slyšel jsem ze tato svička je lepsi než jednobodova svička od co předepisuje vyrobce pry lepe propálí smes diky tomu že vyda vice jisker najednou a tim o neco zvyši vykon ale je docela draha okolo 700-800 kč tak se chci nejprve zeptat jestly sni ma nekdo nejake zkušenosti a poradil mi je nebo poradil jakou svičku koupit na lepší učinek než předepsana.

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 21:39 | Nahoru | #1
Reknu ti to takhle...
Na cem jezdi zavodni 2T motorky? Na klasice NGK BR9EG, proc? Protoze je naprosto dostacujici ve vsech smerech.
Svicku kup takovou jaka je napsana v manualu. Pokud chces nahnat kone musis na to jinou cestou.

Naposledy editováno 26.08.2014 21:45:28

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #2
nesmysl-zadny vykon navic ani vic jisker atd -chtel bych osobne potkat toho cloveka co ti namlel take sracky

1 reakcí na tento příspěvek vícebodová svíčka

26.8.2014 v 21:48 | Nahoru | #3
Říkal mi to jeden chlap u ktereho jsem si kupoval nejake doplnky a ma i servis na moto a pote co jsem se dozvedel o teto teorii jsem hledal na netu nejake clanky a našel jsem toto http://dt125.huu.cz/menu/tuning/svicka nevedel jsem zda tomu veřit tak jsem se chtel ujistit než bych ji koupil dekuji vam za rady

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 21:52 | Nahoru | #4
ta jiskra přeskočí tam, kde má nejvhodnější podmínky, takže na kontaktu, kterej je nejmíň zasranej, nebo na kterým je to nejblíž, takže paradoxně dostaneš jiskru menší a oravdu jen jednu

Naposledy editováno 26.08.2014 21:53:31

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 21:54 | Nahoru | #5
Ty si to cetl na jedny strance vid? Nekdo ji sem minule hodil kvuli necemu jinemu a ja ji prolezl a taky sem tam nasel tuhle blbost. Tak zaprve vycebodovy svicky se davaji kvuli zivotnosti protoze jiskry preskaju vzdy mezi jednou elektrodou a ty se stridaji diky tomu dil vydrzi a za druhe dnesko stoji podstate min

1 reakcí na tento příspěvek vícebodová svíčka

26.8.2014 v 22:03 | Nahoru | #6
Harry007, ona skutecne hazi vic jisker ale i tak je to tezce k nicemu.
K tomu odkazu na dt.huu.cz ten kdo to sepsal vi o motorkach docela tuzku. Uz jen ten jeho tunning me dostava do kolen.

Jak uz jsem psal, pokud se chces hnat za vykonem, vzdy plati jednoduche pravidlo.. Podivej se co maji zavodni motorky a tim se rid.

(reakce na) vícebodová svíčka

26.8.2014 v 22:08 | Nahoru | #7

sageda123 píše: Říkal mi to jeden chlap u ktereho jsem si kupoval nejake doplnky a ma i servis na moto a pote co jsem se dozvedel o teto teorii jsem hledal na netu nejake clanky a našel jsem toto http://dt125.huu.cz/menu/tuning/svicka nevedel jsem zda tomu veřit tak jsem se chtel ujistit než bych ji koupil dekuji vam za rady



"Nebo jsem zkoušel z klasické svíčky udělat vícebodovou (levnější řešení ale ne tak účinné). Horní kontakt odehnout a lupínkovou pilkou rozříznout na dvě poloviny horní kontakt zase vrátit do původní polohy a smirkovým plátnem vyladit "

aha tak na základě podobných žvástů si děláš závěry o tom kolik koní přidá vícebodová svíčka Koukám, že pán co to psal je vážně expert

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 22:29 | Nahoru | #8
No to jsem si take řikal když jsem cetl jeho clanky.. ja teto clanek od nej nasel až potom co jsem mluvil stim technikem nevedle jsem zda je to pravda proto se cas radeji ptam

a co Zapalovací svíčka NGK Iridium ? jake ona ma vlastnosti?

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 23:09 | Nahoru | #9
Něco málo si přečti alespoň zde .

vícebodová svíčka

26.8.2014 v 23:36 | Nahoru | #10
A místnost plnou unikajícího plynu lépe "propálí" sirka, nebo zapalovač? Nebo snad dva zapalovače najednou? Proboha užívejte hlavu!

vícebodová svíčka

27.8.2014 v 07:30 | Nahoru | #11
Je to nesymysl škoda peněz já jezdím brisk za 45 kč kus.

vícebodová svíčka

27.8.2014 v 08:08 | Nahoru | #12
šešís kraviny dej tam to co udává výrobce!!

(reakce na) vícebodová svíčka

27.8.2014 v 08:08 | Nahoru | #13

Akyo píše: Harry007, ona skutecne hazi vic jisker ale i tak je to tezce k nicemu.
K tomu odkazu na dt.huu.cz ten kdo to sepsal vi o motorkach docela tuzku. Uz jen ten jeho tunning me dostava do kolen.

Jak uz jsem psal, pokud se chces hnat za vykonem, vzdy plati jednoduche pravidlo.. Podivej se co maji zavodni motorky a tim se rid.

oma hazi vice jisker. Kdyz je nova. Po 5tis, kdyz uz je opalena a ucouzena, tak jde cestou nejmensiho odporu - jednou jiskrou.
Pridava to vykon. Cca 0,011 kone

vícebodová svíčka

27.8.2014 v 11:46 | Nahoru | #14
Není to k ničemu. A není zároveň pravda, že se zeslabí jiskra, a rozdělí na tři. VŽDYCKY dojde k přeskoku jiskry jen na jedné elektrodě.
Víceelektrodové svíčky se kdysi začaly používat v leteckém průmyslu, kvůli spolehlivosti zážehu. Selhala-li jedna elektroda byly ještě dvě další, na kterých mohlo dojít k přeskoku a následné jiskře. Motor měl lepší a spolehlivější chod.

vícebodová svíčka

27.8.2014 v 12:31 | Nahoru | #15
Vocebodova svicka s normalnim zapalkem hodi VZDY jen jednu jiskru. Vykasli se na vicebod, iridium a podobny nrsmysly. Na tvou motorku bohate vyhovuje ten citovanej Brisk nebo Desno. Na rozdil od NGK je pri uliti nemusis vyhodit. Usetreny penize radsi projezdi.

vícebodová svíčka

27.8.2014 v 12:52 | Nahoru | #16
Je to blbost a reklamní trik=lež. Jiskra vždy skočí tam, kde má momentálně "nejmenší odpor" a i kdyby všechny tři krajní elektrody měly pintlich stejný odtrh, směs nikdy není promísená tak, aby prostředí ve všech jiskřištích bylo 100% homogenní.

dedek_new> Na tom větším počtu elektrod něco pravdy je, ale u leteckých motorů je to jištěné především tak, že jsou ve válci dvě svíčky a celý zapalovací okruh (magneto) je zdvojený. Dvě svíčky ve válci každopádně též pomohou rychlejšímu prohoření směsi - to je přesně to, proč motor (při zkoušce) při vypnutí jednoho z magnet mírně sníží otáčky.
A pokud by se někdo divil, tak ano, skutečně jsou zapalovací okruhy magnetové, nezávislé na vnějším zdroji a motory jsou celkově oproti automobilům "100 let za opicemi", např. motor Lycoming, použitý třeba v Cessně 172, je konstrukčně zhruba na úrovni motoru VW Brouk a i vstřikování je jednoduché, plně mechanické, bez elektroniky. Důvodem pro takovou zdánlivou "zastaralost" je pravidlo jednoduchost->spolehlivost a ta má u leteckého motoru, kde 2/3 výkonu se spotřebují jen na udržení letounu ve vzduchu, mnohem větší význam, než u auta, nebo motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2894 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ


TOPlist