Tak sem se jal nastavovat a zjistil sem, že předpětí mi nejde nastavit podle manuálu - rozsah má bejt až na 6 kroužků myslím, já to do dorazu vyšroubuju asi na 3,5 kroužku (pak už zároveň povoluju víko vidle). Takže předpokládám, že do toho už někdo vrtal a dával jiný pružiny asi? Protože rozhodně nepociťuju, že by vidle byla měkká, jak si majitelé FZS1000 často stěžujou. Spíš právě tužší, než bych na naše silnice úplně potřeboval. Tak to zkouším ještě přes odskok, když mám předpětí na nejměkčí co jde nestavit. Rád bych zjistil, jestli někdo neví, jak tohle vzniklo a případně jaký jsou pak doporučený nastavení.
Nastavení jsem zkoušel nejdřív podle manuálu - to se mi ale zadek při akceleraci bořil a předek dělal, co popisuju. Postupně změkčuju na předku útlum propružení a myslím, že se to trochu na nerovnostech ve vyšších rychlostech zlepšilo. Zadek sem naopak přitvrdil a sem už prakticky spokojenej s tím nastavením. Jen ten předek kdyby šel ještě trochu.
1 reakcí na tento příspěvek nastavení přední vidle - předpětí
e: Zkusím ještě teda změřit dráhu chodu a uvidím..nepředpokládám, že by šly vidle na dorazy, to bych myslím poznal, ale zkusím.
Naposledy editováno 11.08.2014 06:28:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení přední vidle - předpětí
To ze nejde vysroubovat ten vnitrek cepicky a to ze o cca pulku rozsahu bych tipoval ze se v tom nekdo vrtal a nejak blbe to poskladal, pruzina by tuhle zatku nemela nijak ovlivnit.
assasin> Odskok i kompresi mám teď nastavený na měkčí proti manuálu, hmm..asi dám odskok pro další testy na doporučenou hodnotu a zatím s tím nebudu hýbat, zatím jenom s kompresí. Bude se to líp ladit obecně, když budu hejnat jenom s jednou věcí.
Jinak jsem teda změřil dráhy chodu tlumičů. Jako nulu jsem bral motorku na centrálu.
Bez řidiče a jen na kolech po lehkým propružení: vpředu 31mm, vzadu 20mm.
S řidičem (jistícím se jednou rukou o židli): vpředu 35mm, vzadu 40mm.
Je to s tím nastavením, jaký mám teď. Vpředu předpětí teda co mi to dovolilo na nejměkčí, vzadu myslím třetí nejtvrdší, tam by to šlo ještě přitvrdit trochu. Přední vidle se teda rozhodně moc neponořila s řidičem, proti jenom vlastní váze motorky. Kontroloval jsem ještě, o kolik je ponořená na centrálu a jsou to tak 2mm. Když s ní zapumpuju, tak jde předek normálně do většího ponoření, jen je to prostě celé takové tuhé.. :D
Snad to píšu srozumitelně..
jo a v nádrži je tak půlka benzinu a já mám cca 85kg, měřeno vpředu se stahovačkou, vzadu od osy k hraně podsedlovýho plastu
Ještě sem vyfotil nastavovací šroub, jestli je to originál?
Naposledy editováno 11.08.2014 20:18:21
2 reakcí na tento příspěvek nastavení přední vidle - předpětí
odskok funguje tak ze nerovnost zmackne pruzinu, naakumuluje se v ni energie, pruzina se zacne roztahovat, ale tlumi to tlumic - odkok- a to jeji roztahovani rozmelni do delsiho casu a tim nerovnost "vyhladi" pokud tlumic v tomto smeru netlumi, tak na nerovnosti se pruzina zmackne a na vrcholu nerovnosti netlumene vystreli - pocitove to vypada jako ze te kopla nerovnost, ale je to pruzina - az po prejeti nerovnosti.
ja osobne bych zkusil dotahnout odksok na doraz a zjistis jestli to je tim... samo pokud to bude fungovat, neni dobre na tom takhle jezdit, prehnanej odskok ma zas jiny negativa.
moc velkej kompresni utlum se umi chovat taky tak, ale tam si moc nepomuzes tocenim sroubkem - protoze tim ladis nizkorychlostni okruh, to co na nerovnosti kopne do rukou je vysokorychlostni okruh a jeho nastaveni je pevne dany planzetama/hustotou oleje. tzn leda ze by to v te vidlici bylo nejak rozhrabane.
dela ti to tak odjakziva (od koupe) nebo to s necim zacalo?
Hm hm..takže na to kopnutí komprese nemá podstatnej vliv? U komprese jde teda hlavně o nájezd do zatáčky, aby nešly tlumiče moc nízko při brzdění? Budu muset začít od začátku, nastavit nejdřív na předepsaný hodnoty, pak zkusit odskok na max a pak na min a pokaždý sledovat změny. Myslím, že to poladit půjde (pokud změny budou mít teda vůbec vliv).
Nemá někdo zkušenost s tím, že by šlo vnitřek tlumiče poskládat tak blbě, aby se změnil rozsah nastavení? Není mi jasný, jak by to mohlo jít takhle poskládat, pokud tam něco nebylo měněný nebo upravený, aby se tohle stalo.
Takto vypadá původně červený olej Motorex po třech letech a 30 000km
Takhle zjednodusene - v realu je to komplexnejsi - ty dva okruhy se navzajem ovlivnuji.
Ta vidlice je fakt jednoducha, tzn rozebrani se nemusis bat, koukni jestli tu na serveru je servisni manual, podle nej se to da v poho ... (Samo v pripade ze bys nedosel k nakymu rozumnymu vysledku jen nastavenim)
Kdyztak se klidne ptej. Chce to menit jen jdnu vec a pozorovat zmeny. Klidne si to zapisovat. Pak zkusit dalsi. Predpeti podle navodu na netu - podle sag - tam je to jasny. Pak tlumic je vec preferenci a jizdniho stylu...
Díky všem za názory a rady ;)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer | habrman | 3 | 15.4.2024 v 12:13 Anders |
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer | satanek66 | 24 | 20.3.2024 v 09:15 Mňojo |
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 21 | 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin |
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer | Johny_F | 45 | 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein |
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 3 | 17.9.2023 v 17:36 gerrik |