obracím se s žádostí na ty z Vás, kteří máte zkušenosti s elektrikou na Viragu 535. Loni jsem odkoupil od našeho mladého Virago, které si před 7 lety pořídil, ale moc stroji nedal a ve výsledku ho 6 let jenom garážoval. Já se nyní snažím stroj oživit, po osazení nové baterie mi shořela hlavní 30 A pojistka, po opětovném osazení nové pojistky opět zkrat na pojistce. Může mě někdo nasměrovat z hlediska hledání příčiny vzniku zkratu? Jedná se o model z roku 1999. Všem za dobré rady předem děkuji.
S pozdravem Mirek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická instalace
Ještě jestli můřu poprosit o radu - z jak silného materiálu zvedák udělat. Myslím, že 30mm silnostěná trubka by to měla zvládnout ne?
Zvedáky si tady neumím dost dobře představit, jelikož na kyvce a na přední ose nejsou vhodné "rolničky" pro zapření stojanu a není je tam kloudně jak udělat. Řešení se stojanem a trámkem mně osobně přijde lepší v tom smyslu, že motorka "stojí" jen za spodní plochu karteru motoru a zbytek, včetně celého rámu (je páteřový a podvěšený motor slouží i jako nosný prvek), odlehčen jest.
Vyrobit si přímo centrální stojan též není špatný nápad, ale plánky na něj nemám. Možná s ale dodával přímo jako příslušenství, už jsem jej na několika XV535 viděl a nevypadal na doma dělaný. Možná je použit, popř. i trochu upraven, ze stojanu pro XV750 a XV1100 (motory jsou u nich vzhledově stejné).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická instalace
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická instalace
Bohužel nemám čas znovu se učit AutoCad a babrat se s poctivým výkresem, proto jen primitivní náčrt bez měřítka, nicméně doufám, že snad každý, kdo trochu ovládá zámečničinu, z něj vše potřebné pochopí:
Páku není nutné k čelu rámu stojanu napevno přivažovat, ale úhelníkové výztuhy je možné přivařit jen k čelu a skrz "volná" ramena vinglů a těleso páky provrtat díry a protáhnout šroub, nebo navařit víngly k páce a dva šrouby dát skrz jekl čela rámu. Stojan tak bude skladnější.
Naposledy editováno 28.07.2014 20:45:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická instalace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická instalace
Jen u toho držáku je třeba, aby byl pořádně dotažen, jinak kor při "houpnutí" motorkou se stočí dozadu a motorka si sedne (pokud si dobře pamatuju) rámy stupaček na horní trubku stojanu. A na motoru bohužel na zadní straně není žádný výstupek, o který by se mohl opřít případný pomocný návarek na držáku. Asi by musel být nějak delší a zahnutý, aby se opřel o zadní stěnu karteru (a tak se držák nemohl otočit), ale to už teď z hlavy nevymyslím, motorku už několik let nemám. A držák klidně může zůstat na motoru namontovaný a motorku je tak možné kdykoli na stojan vyhoupnout. Sice jsem to nezkoušel, ale nepřišlo mi, že by půltrubka držáku byla moc dlouhá, aby v zatáčkách škrtala.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrická instalace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická instalace
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |