paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dobrá rada nad zlato
23.7.2014 v 07:37
Zdravím ve spolek,

Chtěl bych poprosit o pomoc ať už současné či minulé majitele Yamahy XJ600. Na foru jsem se o téhle motce dočetl jen samé pozitiva a ujasnil si při rozhodování mezi jinýma, že je to to pravé co právě hledám. Spolehlivá, pohodová na vyjíždky i na ježdění do práce, prakticky držák.V nejbližší době bych si měl jednu zkusit osedlat (a dá-li pánbůh) i koupit.
Tak jsem se chtěl tady zeptat, jestli mi neporadíte nějaké indicie na co se při koupi zaměřit, co poslouchat a podobně,abych nekoupil zajíce v pytli. (už jednou jsem se takhle napálil s autem a nerad bych to opakoval u něčeho co budu mít pro radost)

Konkrétně by to měl být naháč r.v 2000 Podle majitele má nalítáno něco kolem 60000. (Což při tom všem co tu píší majitelé není žádná hrůza). Tedy pokud je to reálné, dá se vůbec nějak zjistit jestli je motorka stočená?


Zatím jsem roky brázdil cesty na MZ 150 a když už jsem se rozhodl jít do něčeho silnějšího přišla rána přes prsty (finanční nouze, zranění a podobně) Tak teď už to snad vyjde.

Předem dík za každý koment.

Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 08:07 | Nahoru | #1
Zdravim. Tak u týhle moto je třeba se smířit s pár věcma.

1/ je to vzducháč, takže poslouchat motor za studena znamená slyšet rachtání, cvakání atd. ale když se ohřeje, poznáš to tak, že bez sytiče jde krásně za plynem, musí dost utichnout. Ohřejvá se klidně 5 minut, je to kus železa

2/ řazení jedničky je slyšet, ostatní kvalty řadí potichu, nahoru i bez spojky

3/ málo kde to píšou, ale koukni, jak je nastavenej tlumič, je tam taková trubka se zářezama 1-7 a nastavuje se tim předpětí. Pokud je tě kus jako mě (100+), tak i při max mastavení je to dost měkký a výměna tlumiče leze dost do peněz. Jde o to, jak je tlumič unavenej. Pokud je tlumič měkký, moto se houpe při náklonu v zatáčce

3/ určitě vyměnit olej a filtr. Bacha, do motorky je doporučovaný olej staré specifikace SE a má to důvod. Pokud tam dáš moderní SL nebo podobné, uvolní se usazeniny v motoru a olej je po 500km černej jak bota.

4/ zkontrolovat rozměry gum podle techničáku. Nejsou tam úplně běžný rozměry a pokud to nesedí, bude potíž na TK.

Jinak klasika, nic, co by bylo jiný než jinde. XJčko se krásnej stoj, mám 95ku a najeto 80tis.

Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 08:41 | Nahoru | #2
Zadní centrál jsem měl taky měkkej. Nechával jsem ho opravit a stálo to tuším cca 2500kč. Po opravě to byla paráda.
Olej jsem používal Castrol ActEVO 4T 20W-50. Myslím že podle manuálu by se měl používat 20W-40, ale ten jsem nikde nesehnal.

Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 09:28 | Nahoru | #3
Já tam lil motul ester5100 10W40. Hoď sem odkaz kde jsi ji našel. Zkus se na xj foru dohodnout s někým ochotným co by jel s tebou to okouknout. Jinak já s ní neměl žádnej problém. každopádně kontroluj všechno tak jak na čemkoli jiným.

2 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 10:07 | Nahoru | #4
Tak zas že by to mělo rachtat za studena, to určitě ne..typickej je zvuk "šicího stroje" - ventily, to není problém, ale vlastnost (pokud nezní nezdravě - nepravidelně třeba). Jinak jestli někde neuniká olej, pod hlavou, pod válcema, olejovej chladič. Ty tlumiče můžeš omrknout, ale už v základu je to prostě měkký. Kdyby při propružení na místě šly třeba vidle k dorazům, to už moc dobrý není. Taky by mohla vyluzovat zvuky spojka při rozjezdu na jedničku..asi spojkovej koš..pokud to nedělá moc, dá se s tím ještě najezdit tisíce, ale už bych chtěl slevu..koš je drahej (jestli to je opravdu on - nevím to jistě). A poptej se kolik si vezme oleje. Podle mě si vezme každá, ale třeba půl litru na tisíc už je celkem dost. Jezdit se s tím dá, ale bude tě to otravovat.

Jinak asi jako každá motorka, podvozek, brzdy, řízení, zkušební jízda, zkontrolovat čísla, stopy po pádech atd atd. Jo a originál stav je podle mě nejlepší.

1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 11:03 | Nahoru | #5
Mě to žádnej olej nežralo. Měnil jsem olej tak po 3000-5000km a nikdy nebylo potřeba dolejvat.
Do předních tlumičů jsem dal hustší olej, zadní centrál jsem nechal opravit a bylo to dostatečně tvrdé.

Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 11:25 | Nahoru | #6
Čau, co jsem zjišťoval, tak některý XJ nežerou olej vůbec a některý tak do 3 deci na 1000 km. Víc už by se mi zdálo podezřelý. Horší studený starty podle všeho taky většinou neznamenají žádnou závadu. Moje má najeto asi 50 tisíc a řazení se mi zdá hlučný poměrně dost, ale je to možná tím, že mi to vždycky trvá. Když zařadím rychle, tak je to o dost lepší. Díval bych se, jestli neteče olej kolem chladiče. Je to asi poměrně častá závada způsobená přetáhnutím těch šroubů a prasknutím holendru. Novej chladič stojí docela dost a použitý se špatně shání. Jinak jsem ještě četl, že se objevovaly praskliny někde na zadní vidlici, ale to se, myslím, týkalo jenom starších modelů. Jinak nějaký vyloženě slabý místa ta motorka podle mě nemá a za tu cenu se asi nic moc spolehlivějšího sehnat nedá.

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 12:49 | Nahoru | #7
dave-lister> To si měl štěstí na kus :) Samozřejmě, nemusí olej žrát a i kdyby ho brala, nemusí ti to majitel přiznat. Mám zkušenost, že každá moje motorka nějakej olej brala. Do předních tlumičů se dají koupit za rozumný peníze i progresivní pružiny. Ono jde o to, ohledně tvrdosti, s čím se porovnává..proti enduru to bude tužší, proti jiným silničkám, případně jiným sport-touring typům nebo modernějším mašinám to může bejt i o dost měkčí. Mě to ve srovnání s čímkoliv přišlo měkký, jak předek, tak zadek.

Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 12:58 | Nahoru | #8
k oleji: 10W40 a podobné udává pracovní/teplotní rozsah resp. viskozitu při startu a provozu. Nemá to nic společnýho se složením. To, co by mělo zajímat motorkáře je normy JASO a API.

JASO MA to mít musí označuje to motoolej, je i JASO MA2, tam není moc velkej rozdíl, leda v ceně. Bohužel některý autooleje mají taky JASO MA a tak je ve značení dost bordel.

API SA - SE (někde píšou po SG) znamená, že pokud je API vyšší než SE(SG), je to olej s ekologicko ochranými složkami. Super pro novou motorku, ale pro staré motory, který leta jezděj na obyč oleje to není nejvhodnější. Uvolní to usazeniny, zmaže olej, ucpe filtr a funguje to jako fajn tekutej šmirgl. Bacha při dolejvání, jde lejt vyšší specifikaci do nižší, ale ne obráceně. A pokud budeš dolejvat API SL do SG, tak stačí 2 deci a olej je jak bota (vlastní zkušenost)

Naštěstí XJčko pojede i na psí sádlo, když bude muset. Musí ho bejt akorát dost. 2,2L.

Pokud někde píšou, že olej je pro auta i motorky (MOGUL), nevěřil bych jim to. Logika mazání u aut je jiná než u motorek. Moto má většinou společnou náplň v motoru i převodovce, auto ne. Můj názor, ale na uni oleje bych se vyprd a koupil ten správnej.

Já jezdim na Valvoline 10w-40 JASO MA2 API SG a pohoda. Najeto 80tis. žere tak 2 deci na 1000.

- ještě upravím to "rachtat". Je to japonec, ne DUCATI, takže to není žádnej extrém, ale stojí mi tu vedle sebe XJ600 a XJ6 a oproti nový šestce to rachtá, ale jak se ohřeje, výrazně ztichne.

Naposledy editováno 23.07.2014 13:02:49

1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 13:07 | Nahoru | #9
Do XJ patří olej 20W-40, 10W-40 se používá jen při nižších teplotách. Výkonostní třídu SE splňují snad všechny oleje, konkrétně ten Castrol ActEVO 4T 20W-50 má SJ.




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 14:27 | Nahoru | #10
kakabus> díky za koment, takže by měla za studena znít nějak takto? youtube

1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 14:37 | Nahoru | #11
ještě k té váze. Mé postavové proporce jsou něco kolem 80 kg a 190cm výšky. Četl jsem že na tuhle motku se poskládat žádný problém, ale ten měkej tlumič asi ani nepocítím

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

23.7.2014 v 14:39 | Nahoru | #12

Turboknedlik píše: ještě k té váze. Mé postavové proporce jsou něco kolem 80 kg a 190cm výšky. Četl jsem že na tuhle motku se poskládat žádný problém, ale ten měkej tlumič asi ani nepocítím


Zadní tlumič je měkkej jen když je starej a vyteklej. Po repasi je to v pohodě i pro dva lidi. Přední vidlice se dají přitvrdit pružinami a hustším olejem. Já jen použil hustší olej a bylo to v pohodě.

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

24.7.2014 v 05:39 | Nahoru | #13
Turboknedlik> Tak ten zvuk je hodně zkreslenej, ale takhle to může znít, má to něco najeto a tohle je skoro 20 let starý..ty vzducháče sou mechanicky hlučnější obecně. Ohledně váhy s ní není problém, s náplněma lehce přes dva metráky - to spíš ta hubená zadní guma způsobuje, že je trochu vratká v malých rychlostech, při popojíždění v koloně a podobně. Mám +/- 185cm a měl sem problém s nohama, dost pokrčený. Jako není to úplná tragédie, ale na delších výletech sem si musel nohy protahovat za jízdy. Spolujezdec to má podobný. Musíš vyzkoušet sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobrá rada nad zlato

24.7.2014 v 15:39 | Nahoru | #14
dave-lister> no právě že má SJ. To považuji za nevhodné. SG maximálně, lepší nechci. 10w40 i 20w40 se při běhu motoru chovají stejně. Rozdíl je ve viskozitě za studena.

K tlumiči. Kde a za kolik si repasoval? asi mě to taky čeká:( Jak vjedu do prudší zatáčky, tak je to na mořskou nemoc.

Turboknedlik> mno, řek bych, že jí startoval zahřátou. Nešáh na sytič a po chvilce de krásně za plynem. Moc rychlý na vzducháč. Ale jo, takhle zní +- normálně zahřátá.

Naposledy editováno 24.07.2014 15:46:55

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

24.7.2014 v 16:09 | Nahoru | #15

Turboknedlik píše: kakabus> díky za koment, takže by měla za studena znít nějak takto? youtube



Řekl bych,že to je v pohodě.Tyhle starý vzducháče za studena zvoněj a rachtaj jako pitomý(měl jsem GSX600F z roku 1990 a znělo dost podobně).Když se zahřejou,je to o něco lepší

Dobrá rada nad zlato

2.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #16
Ahoj. Jen k tomu žraní oleje... měl jsem tam nějakej valvoline (asi polosynt)a žrala mi cca 2dcl na 1000 km, dal jsem Motul 3000 20w50 minerál a po šesti tisících se zatím neztratilo vůbec nic (a už ani neztratí, bo budu měnit...). Asi jí některý chutnají a jiný nee. A na xjčku si holt na nějaký to cvakání budeš muset zvyknout. Spíš bych řek, že to cvaká pokaždé jinde a s jinou intenzitou. Naopak jsem poněkud nervózní, pokud je nezvykle tichá ...

Naposledy editováno 02.08.2014 11:28:44

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

2.8.2014 v 14:50 | Nahoru | #17
redmanXXL> Před několika lety to stálo asi 2500kč. Byla to jen ta nejzákladnější oprava, přetěsnění, nový olej, nový plyn. Pokud máš vydřenou pístnici bude to dražší. Dělali mi to tady

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

6.9.2014 v 09:21 | Nahoru | #18
ahoj prosím Vás o postup výměny vzduchového filtru XJ600 rok výr.1998

Naposledy editováno 06.09.2014 09:28:31

1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato

6.9.2014 v 15:32 | Nahoru | #19
nádrž dolu, kryt vzducháče dolu, vzducháč ven

(reakce na) Dobrá rada nad zlato

6.9.2014 v 18:21 | Nahoru | #20
díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01


TOPlist