ano, je tu toho o alternátorech nespočet, ale nenarazil jsem na nic co by mi pomohlo.
Takže ve zkratce: moto přestala dobíjet (méně než 12V při měření napětí na beterii na volnoběh), měřením jsem zjistil, že odešel stator (sice dával kolem 18V ale měl zkrat na kostru), po vyjmutí byl viditelně poškozen (i když nijak brutálně, prostě v jednom místě byl škvarek), po výměně za nový kus a měření napětí na baterce vše OK (napětí na volnoběh asi 13,8V), ovšem po pár sekundách šlo napětí rapidně dolů, řekněmě co vteřina to 0,01V a nyní jsem pouze na nějakých 12,2V. Změřil jsem tedy napětí alternátoru naprázdno a ejhle na volnoběh posílal jen asi 10-11V. Po opětovném rozebrání jsem nenašel žádné mechanické poškození, odpor na kostru je nekonečný. Nejde mi do hlavy co se tam mohlo tak rychle poje*at. Nenapadá někoho, kde může bejt zakopanej pes? Díky.
Stator jsem koupil TENHLE , ano je to made in china, ale co dnes není...
JMK mě předběhl.
Naposledy editováno 08.07.2014 15:53:08
Co se týče čínskýho statoru, samozřejmě jsem čekal pouze negativní ohlas, ovšem dát za stator 1000 Kč nebo 3500 Kč je pro mě citelný rozdíl. Myslím, že to není nijak technologicky náročný díl, aby jej nebyli schopni vytvořit v adekvátní kvalitě. Ale zatím to vypadá, že se pletu :D Mimochodem Karlossi, kolik si za ten stator dal?
Jinak, když začalo napětí na baterce najednou takto klesat, tak je možné, že alternátor náhle přestal dávat napětí a klidně se mohlo vinutí někde přerušit, klidně nejspíš v tom uzlu fází. Proto by to chtělo stator ještě jednou proměřit na odpory fází (demontáž není nutná), ale pozor na to, že vinutí může být vadné tím způsobem, že poškozené místo má za studena kontakt, ale po zahřátí se vlivem dilatací "přeruší". Proto po změření odporů, bude-li se tvářit stator jako bezvadný, začít měřit napětí mezi fázemi hned po startu studeného motoru a bude-li napětí, jaké má být a po zahřátí klesne (nebo připojit regulátor a tím alternátor zatížit - vinutí se rychleji ohřeje) a po vychladnutí zase začne stator dávat napětí, je vinutí jasně někde vadné.
Ještě k tomu, že "dát za stator 1000 Kč nebo 3500 Kč je pro Tebe citelný rozdíl"... tento názor Ti nikdo samozřejmě nebere, ale zase nezapomeň, že by ses klidně mohl nachytat ve smyslu "co je levné, je dvakrát placené".
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
Naposledy editováno 08.07.2014 18:33:28
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
2 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V
2 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V
Findy píše: satandha> Tak u něj jsem to měl na převinutí poprvé.
No mě to jede, pak jsem u někj kupoval i regler, pač jsem to potreboval do dvou dnů a vape ani eleys nebyl nikde skladem. zavolal jsem ráno a na druhý den byl doma, dokonce se mě sám ptal jestli nepotřebuju delší kabeláž, to mě v tu chvíli ani nenapadlo.
Teď nedávno jsem dokonce někde četl podrobný návod jak si to přemotat sám myslím, že na vfr clubu asi na 3kila to vyjde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V
satandha píše: No mě to jede, pak jsem u někj kupoval i regler, pač jsem to potreboval do dvou dnů a vape ani eleys nebyl nikde skladem. zavolal jsem ráno a na druhý den byl doma, dokonce se mě sám ptal jestli nepotřebuju delší kabeláž, to mě v tu chvíli ani nenapadlo.
Teď nedávno jsem dokonce někde četl podrobný návod jak si to přemotat sám myslím, že na vfr clubu asi na 3kila to vyjde
Přemotat to dokáže téměř každej, ale udělat kvalitní odizolování od kostry to už zvládne málokdo.
xextreme píše: Jak jsem psal, stator, který tam byl původně byl určitě poškozený. A nyní po výměně za nový bych měl měnit i regel? je možný, že ho starej stator poslal do kopru? Přijde mi divný, že by se to všechno celý najednou tak sesypalo.
samozrejme, presne tak to mel bracha, spalenej regulator i stator, na CBR 900RR 1994
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
proc to pisu - treba ti odeslo oboji a potom novej stator nevydrzel protoze je regler v prdeli
J.M.K. píše: xextreme> 13.5V ještě může stačit, ale už to může být zrádné. Máš-li v okolí někoho, kdo má plynule regulovatelný ("laboratorní") zdroj, dej mu regler, ať jej změří dle tohoto postupu. Jinak VAPE je osvědčenou náhradou a je to kvalita, za kterou se rozhodně vyplatí si připlatit. Klasikou jest A-R90, ale kor u CBR1000 bude lepší použít A-R106-1, je dimenzován na vyšší výkon, tak bude mít větší rezervu a i se snáze uchladí.
Tak jsem se na to konečně dostal a změřil podle návodu. Při testu diod jsem naměřil na všech fázích 0,5V (odchylka mezi nimi v rámci tisícin) jak na kladných tak na záporných. Při testu s regulovatelným napětím vše funguje podle podle popisu až na jeden zásadní rozdíl - tyristor sepne na všech fázích těsně pod hranicí 20V (kolem 19,9V - 20V). Při rozsahu 200V to samé, jen méně přesné. Vše jsem nahrál na VIDEO. Může to být problém vzhledem k tomu, že alternátor negeneruje tak vysoké napětí jak by měl nebo je ten regel prostě v háji? Díky...
Naposledy editováno 27.07.2014 09:54:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 629 | Dnes v 15:39 BlackSabbath |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |