kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...
mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?
a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
mira-xj píše: B+E, nachystat 6000-8000kč, jízdy + zkoušky jak na řidičák. Pokud neuděláš,tak současný řidičák půjde do čistírny - dokud neuděláš. Vyprdl jsem se na to, řidičák potřebuju k hokně a rozšíření pro zábavu.
Vono to stou cistirnou neni tak horky, mas moznost opravy. A pokud se bojis ze neudelas teorii na ridicak nebude neco spatne ?
Dnes je na tuto variantu potřeba B rozšířené.
Při holém B se dnes souprava musí vejít do 3,5t, ať je hmotnost vleku sebemenší.
Dříve šlo vlek nad 750 kg tahat i s holým B, pokud se hmotnost soupravy vešla do 3,5 t.
To dnes nejde ani s novým rozšířením. Je nutné BE. (dle zákona)
gugo píše: Vono to stou cistirnou neni tak horky, mas moznost opravy. A pokud se bojis ze neudelas teorii na ridicak nebude neco spatne ?
nebude, protože ty testy bazírujou ne na tom, jestli znáš předpisy, ale jestli se nabifluješ básničky a slovíčkaření ti nedělá problém...
Naposledy editováno 02.07.2014 12:34:04
Více zde: http://ridicske-pru...izdnich-souprav.html
aby ti stačilo b, musel bys být do 3,5 t
vozejk do 750 kg můžeš tahat za čímkoli, na co máš noty
edit: hýr
Naposledy editováno 02.07.2014 12:49:48
pokud se souprava vejde do 3500kg tak stačí sk.B
3 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
sk.B:
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg.
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny B v rozšířeném rozsahu (harmonizační kód 96).
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1. Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
B+E:
Jízdní soupravy z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla těžšího 750 kg, celková hmotnost jízdní soupravy může překročit 3,5 tuny, ale nesmí překočit 7 tun. Lze jej udělit jen držiteli oprávnění skupiny B.
Jestli dobre pocitam, v prvnim i v druhem pripade ti staci B96 anebo B+E.
K rozsireni na B96 staci udajne zkouska, skladajici se z jizdy s nalozenym brzdenym vlekem v cene cca 1000Kc (info od majitele autoskoly, nevim nakolik to plati pro kazdeho a nakolik jenom pro mne ).
Naposledy editováno 02.07.2014 12:58:28
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Já myslel, že to není víc rozdělené - prostě skupina E je přívěs nad 750 Kg a je buď ke skupině B (B+E) nedo k C (C+E)
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
MDCR
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
pokud se souprava (max. vaha auta + max. vaha voziku)vejde do 3500kg = B
pokud presahnes 3,5t musis mit k B rozsireni E
u nas byl drive chaos a jednu dobu platilo, ze cokoli nad 750kg musi mit rozsireni B+E
ale to nesouhlasilo s EU predpisama a tusim v roce 2013 to novelou zakona upravili
takze hodne karavanistu si oddechlo
auto je vetsinou kolem 2t nebo lehce nad a mensi karavan mas kolem 1,4t, takze jim staci B
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1. pokud máš auto lehčí jak 3500kg (samozřejmě max. přípustná) -> můžeš mís soupravu max 3500kg
2. když máš auto 3500kg můžeš táhnout 750kg = 4250kg (pouze s řp B ! ! ! )
3. když máš doplňkovou zkoušku (h.k.96) můžeš s jakýmkoliv autem táhnout vlek do max hmotnosti soupravy 4250kg
dohoja píše: Martin051> jak do dubu
1. pokud máš auto lehčí jak 3500kg (samozřejmě max. přípustná) -> můžeš mís soupravu max 3500kg
2. když máš auto 3500kg můžeš táhnout 750kg = 4250kg (pouze s řp B ! ! ! )
3. když máš doplňkovou zkoušku (h.k.96) můžeš s jakýmkoliv autem táhnout vlek do max hmotnosti soupravy 4250kg
Ámen
a přitom je to v zákoně celkem jednoduše podaný, stačí si to dvakrát přečíst...
Naposledy editováno 02.07.2014 15:54:55
2 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Tazne auto 4x4, na kouli 1490kg, celkova 1880kg
Vlek: prazdny 400kg, celkova 1500kg
Na vleku bylo auto s hmotnosti cca 1500kg
Jo a mam Becko.