Téma: Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
 
2.7.2014 v 11:49
Rád bych se dozvěděl, jak je to v praxi...co hrozí a tak..

kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...

mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?

a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 11:58 | Nahoru | #1
bohužel,ten zákon je tak kreténsky postavený,že se sčítají nejvyšší možné hmotnosti a né ty skutečné.

takže je hovno zajímá,že ten vozík vezeš prázdný-nosnost je vysoká...

a nepotřebuješ C,ale B+ malé E

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:00 | Nahoru | #2
celkova do 3500 kg staci B, celkova do 7500 kg uz BE

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:01 | Nahoru | #3
auto s celkovou 3500kg + vozik do 750kg muzes vezt s Beckem, celkova je teda 4250kg

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:03 | Nahoru | #4
B+E, nachystat 6000-8000kč, jízdy + zkoušky jak na řidičák. Pokud neuděláš,tak současný řidičák půjde do čistírny - dokud neuděláš. Vyprdl jsem se na to, řidičák potřebuju k hokně a rozšíření pro zábavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:04 | Nahoru | #5
KubaLC8> nemáš pravdu

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:07 | Nahoru | #6
Da se rict ze kazdej vetsi vlek s najezdovkou ma tak velkou celkovou, ze auto ktery ho muze tahat se s nim nevejde do 3,5t = vlek s brzdou = B + "maly" E

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:16 | Nahoru | #7
celkova hmotnost B soupravy nesmí být vyšší než 3,5 tuny ( jedná se o součet maximálních hmotností) takže mašli auto 2 tuny a vozík 1,45 tuny tak mužeš mit jen B.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:24 | Nahoru | #8

mira-xj píše: B+E, nachystat 6000-8000kč, jízdy + zkoušky jak na řidičák. Pokud neuděláš,tak současný řidičák půjde do čistírny - dokud neuděláš. Vyprdl jsem se na to, řidičák potřebuju k hokně a rozšíření pro zábavu.



Vono to stou cistirnou neni tak horky, mas moznost opravy. A pokud se bojis ze neudelas teorii na ridicak nebude neco spatne ?

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:24 | Nahoru | #9
B,E poslední úprava. Nespokojenci poukazovali na to,že mají SUV,dají za to obytný přívěs a nemůžou to řídit,pouze s C skupinou. Nyní je to jak píšou výše /taháš vozík za B skupinou,potřebuješ BE/ j.

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:32 | Nahoru | #10
Dříve šlo vlek do 750 kg tahat i za 3,5t autem, a stačilo holé B.
Dnes je na tuto variantu potřeba B rozšířené.
Při holém B se dnes souprava musí vejít do 3,5t, ať je hmotnost vleku sebemenší.
Dříve šlo vlek nad 750 kg tahat i s holým B, pokud se hmotnost soupravy vešla do 3,5 t.
To dnes nejde ani s novým rozšířením. Je nutné BE. (dle zákona)

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:33 | Nahoru | #11

gugo píše: Vono to stou cistirnou neni tak horky, mas moznost opravy. A pokud se bojis ze neudelas teorii na ridicak nebude neco spatne ?



nebude, protože ty testy bazírujou ne na tom, jestli znáš předpisy, ale jestli se nabifluješ básničky a slovíčkaření ti nedělá problém...

Naposledy editováno 02.07.2014 12:34:04

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:37 | Nahoru | #12
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Více zde: http://ridicske-pru...izdnich-souprav.html

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:43 | Nahoru | #13
nebudu to číst celý...potřebuješ b+e, nebo mi zavolat, abych ti půjčil vozejk
aby ti stačilo b, musel bys být do 3,5 t

vozejk do 750 kg můžeš tahat za čímkoli, na co máš noty

edit: hýr

Naposledy editováno 02.07.2014 12:49:48

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:48 | Nahoru | #14
Tady je to zjednodušený http://www.dopravni...iny-b-od-19-01-2013/

pokud se souprava vejde do 3500kg tak stačí sk.B

3 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 12:56 | Nahoru | #15
Posledni uprava (2013), ktera v tom mela udelat poradek v tom udelala slusny bordel.

sk.B:
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo:

a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg

b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg.

c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny B v rozšířeném rozsahu (harmonizační kód 96).

Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1. Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.

B+E:
Jízdní soupravy z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla těžšího 750 kg, celková hmotnost jízdní soupravy může překročit 3,5 tuny, ale nesmí překočit 7 tun. Lze jej udělit jen držiteli oprávnění skupiny B.

Jestli dobre pocitam, v prvnim i v druhem pripade ti staci B96 anebo B+E.

K rozsireni na B96 staci udajne zkouska, skladajici se z jizdy s nalozenym brzdenym vlekem v cene cca 1000Kc (info od majitele autoskoly, nevim nakolik to plati pro kazdeho a nakolik jenom pro mne ).

Naposledy editováno 02.07.2014 12:58:28

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 13:01 | Nahoru | #16
Chlapi soupravy se nesčítají to platilo dřív dnes pokud maš vozik do 750kg mušeš jet bez maleho ečka pokud maš nad 750kg musiš mit male ečko nebo velké.Samo že myslím že ho připojíš za auto do 3,5tuny.Tohle sčítání souprav platilo dřív ale již loni na školení řidičů nam řekli že už se to už nesčítá.Takže takový karavanista pokud ma karavan nad 750kg ma smulu a musi mít male ečko.Ještě že ja mam velké E takže je mi to šumák.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 13:10 | Nahoru | #17
gugo> Nebude.:o) Řidičák potřebuju každý den,soukromě i služebně, najezdím ročně cca 50-60tis. km, každý rok referenční zkoušky (plus test).Věř že najeto mám docela hodně a zatím jeden flast (v rakousku nastražená past v zákazu předjíždění co se tvářilo jako že už můžeš předjíždět).Pravidla znám docela dobře,protože se o ně zajímám,ovšem básničky na testy se učit nemíním.:o)

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 13:14 | Nahoru | #18
Medved> ovšem pokud pokud je pravda o tom B96 a pouze zkoušce s vozem,tak do toho bych šel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 13:38 | Nahoru | #19
Yz-250> Prosímtě, co je "malé e" a "velké E"??

Já myslel, že to není víc rozdělené - prostě skupina E je přívěs nad 750 Kg a je buď ke skupině B (B+E) nedo k C (C+E)

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:14 | Nahoru | #20
Není co dodat...





(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:20 | Nahoru | #21
dohoja> tak nějak nám to i vysvětloval na školení..

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:31 | Nahoru | #22
Tady si to nastudujte
MDCR

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:37 | Nahoru | #23

mira-xj píše: KubaLC8> nemáš pravdu



ty nemas pravdu

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:47 | Nahoru | #24

klíčkem nebo chcípákem?

KubaLC8 má pravdu, a s dodávkou 3,5t + vlek 750kg jezdíš jen s B.
Tak v pruměru 2 týdně to praktikuji, taky jsem měl strach, ale je to platné znění.

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 14:58 | Nahoru | #25
3500 + 750 = B (nestaci) a kdo chce jezdit na kole tak at si s tim jezdi

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 15:03 | Nahoru | #26
martin- stačí B protože se bere pouze tažné vozidlo a ne souprava takže auto 3500 +750 vlek stačí B

Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo:

a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 15:20 | Nahoru | #27
zjednodusene, pocita se to z maximalni vahy ne z provozni
pokud se souprava (max. vaha auta + max. vaha voziku)vejde do 3500kg = B
pokud presahnes 3,5t musis mit k B rozsireni E

u nas byl drive chaos a jednu dobu platilo, ze cokoli nad 750kg musi mit rozsireni B+E
ale to nesouhlasilo s EU predpisama a tusim v roce 2013 to novelou zakona upravili
takze hodne karavanistu si oddechlo
auto je vetsinou kolem 2t nebo lehce nad a mensi karavan mas kolem 1,4t, takze jim staci B

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 15:23 | Nahoru | #28
Martin051> jak do dubu

1. pokud máš auto lehčí jak 3500kg (samozřejmě max. přípustná) -> můžeš mís soupravu max 3500kg
2. když máš auto 3500kg můžeš táhnout 750kg = 4250kg (pouze s řp B ! ! ! )
3. když máš doplňkovou zkoušku (h.k.96) můžeš s jakýmkoliv autem táhnout vlek do max hmotnosti soupravy 4250kg

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 15:53 | Nahoru | #29

dohoja píše: Martin051> jak do dubu

1. pokud máš auto lehčí jak 3500kg (samozřejmě max. přípustná) -> můžeš mís soupravu max 3500kg
2. když máš auto 3500kg můžeš táhnout 750kg = 4250kg (pouze s řp B ! ! ! )
3. když máš doplňkovou zkoušku (h.k.96) můžeš s jakýmkoliv autem táhnout vlek do max hmotnosti soupravy 4250kg



Ámen

a přitom je to v zákoně celkem jednoduše podaný, stačí si to dvakrát přečíst...

Naposledy editováno 02.07.2014 15:54:55

2 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

2.7.2014 v 16:07 | Nahoru | #30
Ciste teoreticky, cist cele to nehodlam, ale rad bych vedel kolika nelegalnich veci jsem se dopustil:
Tazne auto 4x4, na kouli 1490kg, celkova 1880kg
Vlek: prazdny 400kg, celkova 1500kg
Na vleku bylo auto s hmotnosti cca 1500kg

Jo a mam Becko.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist