takovej dotaz. Relativne pred nedavnem jsem koupil Suzu GS500E z roku 97 a s necelymi 50tis najetych km. Jsem treti majitel tady v CR. Prvni, cápek, ji dotáhl z D a jezdil na ni cca. do 35tis. Zbytek(cca. 15tis) pry nalitala druha majitelka, ktera mi ji tedy prodala. Co mi rikala, tak, ze za svoje jezdeni ji v servisu nemela ani jednou =o Akorat byl menen a dolejvan olej (pze GS trochu oleje papá), coz dokazuje akorat stitek, kdy doslo k vymene a jakej tam byl nalit olej. Dále pak měněny desticky (predni i zadni) a nove svicky. To je tak asi vse.
Motorka jede skvele, olej z ni nechcije..zkraka bych rekl, ze je vse tak, jak ma byt.
ALE ..
otázka :
Dali byste ji preventivne do servisu? Kdyz tam minimalne 15tis nebyla..
Bohuzel zacinam mit pocit, ze bych ji tam asi mel strcit, jen abych mel "dobrej pocit".
Pripadne.. nevite nekdo o nejakym servisu, kde delaji Suzu ? Vim jen o Kontu nahoře na Hájích, což je značkáč...ne, že by to zrovna vadilo, ale... A jak se treba pohybují ceny? (prace+nejakej dil.. jestli tusite)(nejak nevim, co by se mohlo menit... olej, retez? - buh vi, kolik je na nem nalitano.. a nejaky to vycisteni - serizeni, ackoliv jede paradne) (abych se treba pripravil na šok, ze to moji studentskou šrajtofli zruinuje)
Dik moc a sry za nekonecny psani
p.s.: jedná se o Prahu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
v servisu jsou lidi stejně jako ty...Suza je jednoduchá motorka...servis bych začal řešit až se něco po.ere...ale preventivně k tomu nevidim důvod.
když si je člověk jistej že je OK brzdovka, brzdy, čepy, gumy, tlumiče...pak není nic čeho se bát...
1 reakcí na tento příspěvek Do servisu?
2 reakcí na tento příspěvek Do servisu?
Jak píše Kamikadze-ace...teď zjara též jdu na karbece, rozvody a asi i ventile + samozřejmě budu měnit olej apod...s řetězovkou se snažím sama sebe zatím nestrašit... :shy:
prave nevim, no. 8tis za servis je pro me docela hafec..nevim nevim.
Nemeli byste jeste nejak tip na servis v Praze? Neco mi rika, ze ten Kont na Hajich bude drahej..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
zkontrolovat kotouče, nejspíš budou původní a na 50tis už budou pomalu na konci životnosti, dle stylu jízdy, já měnil na 55tis
na všechny věci ventily rozvody apod jsou jasně daný servisní intervaly, takže nevidím důvod, proč je nedodržovat nebo nějak výrazně překračovat. otázka zní, co za servis dělal ten majitel, co ji dotáhnul.
a věz, že šetřílkovství se může ve finále zatraceně prodražit.
a servisů se neboj, jestli tomu nerozumíš, tak hůř jak Ty to neudělaj, s tím jsem to do servisu dával já :lol: :lol:
super přístup a ochota Yamaha stará boleslav, ale protože jsou fajn, tak tam měli loni narváno na x týdnů dopředu..
kdes přišel na 8tis za servis?
u mě - výměna řetězovky, kotoučů, desek, synchronizace karbůrátorů, seřízení ventilů - 5 hodin za 2145,- beru jen práci, ne materiál :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
2x přední kotouč - 2x 2875 a 2x brzdový desky - 2x 500 - vše ECB - cca 6700,-
-alternativa Goldfren desky + kotouče 3800-
Spotřební materiál - 20kč
Servisní práce - 5hodx429hod - 2415
pneu zadní - conti escape - 1795
pneu přední - conti escape - 1499
Řetězová sada - d.i.d plus kola tuším JT - 3451,-
celkem 15 846,- (goldfreny nepočítám, koupeny jinde)
pak počítej výměna brzdovky a odvzdušnění systému, pokud nejsi schopen zvládnout sám.
výměna chladící kapaliny - u hondy psáno co 3 roky nebo co 36tis km (jesti je GS vzducháč tak sry, nemám na to paměť :D )
olej cca 700 podle typu značky + filtr k tomu
vzducháč už taky asi bude potřeba..
:lol: :lol: :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
1 reakcí na tento příspěvek Do servisu?
pak přijde pojištění kolem 2tis, přepis, evidenčka a všechno kolem a kdo jede finančně na doraz, tak sjede gumu a může smutně okukovat moto v garáži..
to nemluvím o šetřílkách, co jezděj řetěz co to jde, by ušetřili pár kaček, a pak jim prdne.. :lol: :lol:
hele motorka holt tu péči potřebuje, nesmí se Ti to sejít najednou všechno..jako mně ty kotouče, gumy řetězovka, pak to vypadá hrůzostrašně..je to koníček, na tom nevyděláš, tak to tak ber :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
Ad. to sejití se x vecí dohromady ... toho se prave trochu obavam. Pze jsem fakt jako nepocital, ze na to ta holka tak kaslala a tu motorku nedala +-15tis na serizeni. Ale tak co no.. alespon si k tomu GS zavedu nejakou dokumentaci.
kurnik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
jestli to bude všechno ještě v normě, tak to chvíli vydrží a bude dobrý ty ventily přeběhnout..ty se dělaj na studeným motoru, takže chtěj většinou moto nechat do druhýho dne
řetěz v háji poznáš jednoduše - pomaluj popojíždíš a zkoušíš kde je jak našponovanej, neměly by bejt velký rozdíly. průvěs musíš nastavit podle toho nejnapnutějšího místa..když budeš muset napínat každejch párset km, tak jde řetěz do kopru..já na takovej řetěz dal kolem 1tis km a pak už na nic nečekal a měnil :)
řetězovku měnit celou včetně ozubených kol, i když se zdají být "ještě dobrý"
nenech si penězma zkazit radost z pořízení nový motky, doma už ji máš, tak co :)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Do servisu?
povolenom mez zjistim jak? (to vis, jsem lama..) Predtim to jezdila holka, ktera se to bala klopit, takze gumy jsou sjety hlavne na "placku" (zkratka prostredek je jetej docela a kraje to ma skoro novy =o )
1 reakcí na tento příspěvek Do servisu?
minimální tloušťka kotouče je vyražená přímo na něm, aspoň by být měla. rezerva tak taky nějaká desetina mm určitě je, já měnil až půl mm za mezí pro výměnu.
co udělá zeslabenej kotouč při intenzivním a prudkým brždění ti řekne někdo, komu prdnul, já takovou zkušenost nemám :)