Včera jsem projel bandita po výměně tlumičového oleje v předních vidlích za hustší. Olej už měl svoje roky a všude se píše, že 15W je lepší. První pocity nic moc. Pro sólo jízdu mi to přišlo až zbytečně moc tvrdý a uskákaný. V náklonu jsem k tomu nepociťoval důvěru prostě jsem si to moc neužíval. Otázka je, co udělat s předpětím pružin vpředu, když jsem tam dal tu patnáctku. Neexistuje někde nějaká tabulka, jak správně nastavovat odpružení? Vím že to je individuální věc, podle stylu jízdy, hmotnosti atd. Ale aspoň nějaký základy, jak na to. Nerad bych si to rozhasil. Snad nebudu první, kdo tam dá zpátky zase 10W
Díky za konstruktivní rady.
Osobně bych tam dal zpět 10W olej a zkusil si trochu pohrát jen s předpětím, myslím že to jediný můžeš štelovat. A smířil bych se s měkčím pocitem z vidlic, jsou levný, tak po nich nemůžeš chtít všechno. Buď jsou měkký a citlivý, pak držej na silnici, nebo je takhle přitvrdíš a tím fakticky zhoršíš jejich funkci.
Naposledy editováno 24.06.2014 08:05:39
Taky ma hustej olej jedno negativum - vyssi zavislost parametru(viskozity) na teplote - tzn v chladu je hustejsi a tlumi to zbytecne hodne a za tepla ridsi a tlumi min, ridke oleje maji ten rozdil mensi - proto drahe tlumice pouzivaji 2,5W nebo 5W - je pak ale nutne aby byl tlumic presneji vyrobeny a olej se meni casteji
1 reakcí na tento příspěvek 15W místo 10W do vidlic
Taky mám hustější olej v předních vidlích a pro mě to byl rozhodně krok dopředu. Říkáš, že 15W je moc. Teď si nejsem jistý jestli se dají tyto oleje míchat a tím pádem si můžeš "vyrobit" olej s viskozitou mezi 10W a 15W. Mělo by to být napsané na lahvi oleje, fakt si nejsem jistý jestli to míchat jde.
Změnou viskozity měníš naráz jak kompresi tak odskok. Komprese slouží ke stlačování vidlice dovnitř. K stlačení vidlice (kompresi) potřebuješ menší sílu, než k roztažení vidlice (odskoku). Komprese nemá být ani moc měkká, aby ses nedostal na doraz vidlice, ani moc tvrdá, aby ti to neutrhlo ruce. Odskok by neměl být ani moc rychlý, tzn. aby kolo zase nepřenášelo rázy do řídítek, ani moc pomalý aby se kolo neodlehčilo od povrchu.
Přečti si tady toto: VUT
Asi v půlce: hlavní dokument.pdf Je to moje bakalářka na toto téma, neříkám že je to něco světoborného, ale základy tam jsou.
1 reakcí na tento příspěvek 15W místo 10W do vidlic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
Jakmile jedem ve dvou (tak těch 150kg), tak se škrtá všim (stojánek-ten už jsem dal pryč, stupačky, svody). Se zadním centrálem jsem si hrál hodně, nakonec jsem to vrátil zase do původního nastavení, protože ta motorka to stejně moc nedávala. Je fakt, že na rovný silnici to problém nedělá, spíš na nerovnostech nebo při kličkování, kdy se zadek pod tíhou zhoupne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
vozem píše: Stev> Pravděpodobně to zlepší pocit z jízdy, ale z principu věci lineární pružina zůstane pořád stejně tvrdá a nerovnosti bude žehlit pořád stejně, pokud nepůjde na doraz. U progresivní už to bude jinak. Ale je fakt, že když se vlivem většího předpětí vidle tolik neponořují, tak to bude působit pozitivně na vnímání řidiče.
žehlit nerovnosti nebude pořád stejně, malý nerovnosti (malý zatížení) vidlice nemůže pobrat jelikož jsi jí vymezil spodní hranici od který reaguje.
Jinak pokud vidlicím nevymezíš správnou dráhu pohybu v závislosti na hmotnosti kterou vezeš, pojedeš jak na houpačce, nahoru dolů. Proto je dobrý přitahovat předpětí zadní pružiny se spolujezdcem. Tohle už je víc teorie, prakticky to v tomhle případě může u předních vidlic pomoct jen trochu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
Stev píše: žehlit nerovnosti nebude pořád stejně, malý nerovnosti (malý zatížení) vidlice nemůže pobrat jelikož jsi jí vymezil spodní hranici od který reaguje.
Jinak pokud vidlicím nevymezíš správnou dráhu pohybu v závislosti na hmotnosti kterou vezeš, pojedeš jak na houpačce, nahoru dolů. Proto je dobrý přitahovat předpětí zadní pružiny se spolujezdcem. Tohle už je víc teorie, prakticky to v tomhle případě může u předních vidlic pomoct jen trochu.
Bude žehlit i malé nerovnosti stejně, protože tu vidlici nepřitvrdíš tak, aby když na to sedneš tak nezajela aspon trochu. Ve výsledku je ta pružina pořád stejně zatížená (stejně smáčknutá) jen je o něco víc smáčknutá vevnitř ve vidlici oproti víčku a tím pádem nezajede tak hluboko. O houpání se stará celá soustava pružiny a tlumiče, ve kterém se maří kinetická energie kmitů kola na teplo. Pokud se motorka houpe, tak se to podle mě dá zpravit změnou komprese a odskoku spíš než předpětím. Kdyby se daly tvrdší pružiny tak ano, ale ne s lineárníma. Se změnou tuhosti pružin jde ale taky ruku v ruce změna nastavení tlumiče... Ale to už se bavíme na úrovni, kdy je to teorie mnou nepřeveditelná do praxe. Jen si myslím, že změnou předpětí se toho moc nevyřeší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
1 reakcí na tento příspěvek 15W místo 10W do vidlic
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic
Mimochodem předpokládám, že ta hodnota 30 mm nebude univerzální, protože každá motorka má jiny zdvihy ...
Můj názor je, abys to jendřív pořádně vyzkoušel .
PS:Proč jsi vlastně měnil z 10W na 15W, když ti to vyhovovalo? To nechápu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit ... Suzuki GSF 650 Bandit | existencex | 23 | 16.9.2023 v 17:29 Riki1978 |
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit | MotardM | 13 | 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes |
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit | Pelikánes | 4 | 4.9.2023 v 15:09 puffybodie |