globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nepřisává benzín...
Zdravim.Mam problem s mojí dvepade.Jednou sem tak jel a najednou se mi nejak nezdalo jak jede v malych otackach.Problem se vstupnoval v prubehu cca 3km,až jsem zastavil a zdechla mi.Po nakopnuti šla jeste asi 3 sekundy a chcipla.Při pokusu opravit jsem zjistil,ze neprisava benzin do valce(sucha svíčka).Rozebral jsem karbec byl krasne čistej a nijak se nezdalo,ze by mel byt vadny.Nove jsem pretesnil přirubu k válci.Předstih jsem od te doby šteloval už asi patnactkrát a to ruznymi zpusoby.Svíčka pořad suchá a motorka nenaskocí ani zanic.Je mozne ze by tento problem zpusobovalo prisavání do kliky?(to by to ale aspon naskocilo nebo ne?).Nebo je spatny karbec?Za kazdou radu i kdyby nespravnou jsem rád....
Přeji hezky zbytek dne

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2014 v 22:02 | Nahoru | #1
Je možné že ti ruplo gufero na klice a pak tam nevzniká podtlak pro sani z karbecu, nebo ti odešli kroužky a efekt stejnej.

(reakce na) Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:08 | Nahoru | #2
hagrid.hagrid> dobry napad.Na ty pistni kroužky kouknu.Modlim se aby to nebyly gufera na klice protože se mi nechce pulit motor )sem nejak línej )tak redej řeším zatim vse krom toho a pulení motoru nechavam az jako posledni a zoufali pokus o zpravení...

Naposledy editováno 05.06.2014 22:08:38

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:17 | Nahoru | #3
Proč by jsi měl kvůli guferu pulit motor?
Na pravé straně sundat zapalko a máš jedno gufero ( mám pocit že je přes něj ještě krycí plech) a na druhé straně sundat primar řetěz stáhnout malé kolečko a máš levé gufero

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:24 | Nahoru | #4
ještě se koukni na dírku ve víčku nádrže co dělá odvzdušnění nádrže, kamarádovi se to ucpalo a nejelo to a řešení bylo jednoduché

(reakce na) Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:30 | Nahoru | #5
hagrid.hagrid> ono to není tak jednouduche...Vzhledem k tomu ze se jedna o čezeťácky motor a to jeden z prvnich tak na strane od primaru jsou 2 ložiska a mezi nimi labirint a na strane zapalka je takovy prapodivny bazmek(zrejme z bronzu nebo mosazi)Prez ktery se neumim dostat takze bych se ke guferu dostal jen prez kliku...

(reakce na) Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:31 | Nahoru | #6
Kamikadze-Ace> To nebude ten problem.Ikdyz karbec naplnim ručne benzinem tak stejne nenaskočí.Ale díky za napad.

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:49 | Nahoru | #7
když stříkneš trochu benzínu nebo startspreje přímo do válce tak aspoň blafne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřisává benzín...

5.6.2014 v 22:53 | Nahoru | #8
fatik> To me prave taky zaraží....nejede ani po striknuti benzinu do valce

(reakce na) Nepřisává benzín...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2014 v 23:41 | Nahoru | #9
Fany07> pokud neblafne ani po stříknutí benálu pod svíčku tak bych to viděl fakt asi na ten píst s kroužkama.
Ted jsem něco podobného řešil na Stadionu nechtěl taky nastartovat a když jsem stříknul pod svíčku tak blafnul ale běžel né přesvědčivým dojmem a jak se zahřál tak chcípl a nešel ani za boha.
Po sundaní válce bylo jasné proč.olámaný píst a kroužky jen na ozdobu aby se řeklo jsou tam kde mají bejt

Jinak pod zapalkem by měl být ten krycí plech přišroubovanej a sorry za mylnou informaci o druhé straně- tam je ložisko-labyrint-ložisko ten labyrint je podstatě bez poruchovej většinou je tam na furt

jinak výměna gufera pod zápalkem viz tvůj případ:
Pryžové těsnící kroužky (Gufero, Simmering) se demontují z dílu klikové skříně, jen je-li to nezbytně třeba, protože při vyjímání
se většinou poškodí a musí se nahradit novými. Proto se vyměňují, jen jsou-li netěsné. Netěsnost bývá způsobena ztvrdnutím
(zestárnutím materiálu), poškozením těsnící části při montáži nebo nečistotou, dále uvolněním nebo vysmeknutím přítlačné pružiny
nebo běžným provozním opotřebením. .
U motoru 125 a 175 demontujeme pryžový těsnící kroužek u kola (s nábojem) čtvrté rychlosti stejným způsobem jako u 250 a
350.
Těsnicí kroužek pod dynamem v pravé polovině klikové skříně je poněkud odlišný. Při jeho demontáži vyšroubujeme tři
upevňovací šrouby a sejmeme „těsnění úplné" v podobě kruhového víčka i s papírovým těsněním pod ním. Vlastní pryžový těsnící
kroužek je do zmíněného víčka nalisován. Obvykle vyměňujeme součást celou, dodávanou výrobcem pod číslem 355-11-110, a
rovněž tak papírové těsnění dodávané pod číslem 355-11-150.
Není-li motor rozebrán a nejsou-li odděleny díly skříně, vypáčíme poškozený těsnící kroužek u motoru 250 a 350 šroubovákem
po odnětí všech součástí, které jsou před ním. Je-li motor rozebrán, lze jej po předchozím vyjmutí ložisek pod kroužky vyrazit bez
poškození, a to trubkou odpovídající vnějšímu průměru těsnícího kroužku.
Těsnicí kroužky pohonu rychloměru novějšího provedení lze vytáhnout z vnější strany háčkem, při čemž však se těsnící kroužek
poškodí. U motoru Jawa-ČZ 350 je možno kroužek vyrazit bez poškození z vnitřní strany skříně, když se Sejme levé víko a odmontují
všechny příslušné součásti. Při narážení nového kroužků musíme dbát, abychom kroužek nepoškodili o hrany otvoru pro upevňovací
šroub pohonu rychloměru. Jde-li o časté výměny, např. v opravně, zhotovíme si jednoduchou vložku, tvarovanou tak, aby po zasunutí
do otvoru pro stahovací šroub lícovala s otvorem pro těsnící kroužek.

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 05:48 | Nahoru | #10
Podle popisu co se stalo jsi to proste pridral a motor bez komprese benal nenasaje.

Za ten cas cos stravil u klavesnice a popisoval co se stalo jsi mohl mit dole palici s valcem a mit jasno!

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 08:32 | Nahoru | #11
motor byl teplej, benzin ze svicky se odparil. hledal bych to nekde jinde

(reakce na) Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 13:35 | Nahoru | #12
sered> Ani nahodou,vzdyt uz byla noc...Kouknu az dnes a dam vedet
E:Jo a prídrene to není.Koukal jsem uz pod hlavu...
Jeste je zajmave ze motorka ma docela slušnou kompres takze by nasavat mela.

Naposledy editováno 06.06.2014 13:43:56

(reakce na) Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 13:45 | Nahoru | #13
Zx-10RCarlos> kdepak ona je svička sucha ikdyz motor je studenej...

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 14:59 | Nahoru | #14
nemáš zanešenej kohout z nádrže ... já když tu mojí jawu dostal tak jsem ho musel koupit novej protože byl úplně zanešenej a to sítko bylo jako pevnej kus tím nic neproteklo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 17:06 | Nahoru | #15
jindrazahor1997> vždyť píše že to ani neblafne když strikne pod svíčku benzín

Fany07> výměn to gufero na klice a sndej válec a mrkni na kroužky

(reakce na) Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 21:23 | Nahoru | #16
hagrid.hagrid> ok...jeste dnes se na to kouknu a dam vedet.Prozatim díky moc za rady

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 21:47 | Nahoru | #17
Háže to jiskru? Když to ani neblafne...?

(reakce na) Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 21:54 | Nahoru | #18
MEK0TA> rozumná otázka to nám dotyčný neřekl ,vzhledem že prý pak ještě ladil předstih tak předpokládám že jiskra jde.
no uvidíme s čím příjde

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 23:15 | Nahoru | #19
Samozrejme ze jiskru haže.Bez ni bych predstih neseřídil.Jen mam trošku obavy zda jsem to seřídil spravne,ale to bez chodu motoru nezjistim ...

Nepřisává benzín...

6.6.2014 v 23:20 | Nahoru | #20
Tak kroužky jsou vpořadku a ke geferu jsem se jeste nestihl dostat.... je tam za tim bazmekem a nevim jak ho vyndat.Zitra to vyfotim(v zivote jsem to nevidel,vzdy tam byla jen prisroubovana krytka)

(reakce na) Nepřisává benzín...

7.6.2014 v 11:40 | Nahoru | #21

Fany07 píše: Samozrejme ze jiskru haže.Bez ni bych predstih neseřídil.Jen mam trošku obavy zda jsem to seřídil spravne,ale to bez chodu motoru nezjistim ...


k seřízení předstihu ti stačí žárovková zkoušečka a vůbec nic to neřekne o jiskře. Když uděláš předstih ca 3 mm, tak pokaď je ostatní OK, mašina musí blafnout.
Ty máš ale problém někde jinde. Já už bych měl sundanou palici s válcem, podíval se na kroužky. Kdyby to bylo nahoře v pořádku, změřil bych kompresní tlak a kdyby byl aspoŇ kol 7atm, špricnul bych ten benzin do válce. Neblafne? Potom nezbývá než kondík, cívka, kabel, fajfka. Nic jinýho gtam není a s benzinem ve vuálci bez ohledu na gufírko na klice bafnout MUSÍ!!!

Tohle je přece max.půlhodina práce. Kondíky, cívky a kus kabelu má každej Jawista v šuplíku v garáži v několika provedeních.....
Teprve až ti takhle blafne, má cenu se zabývat, proč nenasaje z karburace. Odstrojím karbec, vyčistit, podívat se jestli teče z bandy. Do PET flašky by mělo natýct za minutu aspoň decka. Je v plovákovce hladina? Není spadlá jehla? Pak na kontrolu ucpu na vstupu dlaní a protočím. KDYŽ JE TO NAHOŘE DOBRÝ (viz poředchozí¨a nenasaje - není mokrá svíčka - teprve potom bych se zabýval spodkem
další půlhodina

za hoďku to máš hotový.....

1 reakcí na tento příspěvek Nepřisává benzín...

7.6.2014 v 22:23 | Nahoru | #22
Takze informace o stavu.Jeste pred rozebraním sem si udelal test.Do otevrenehu karburatoru jsem pri sloupnuti vstrikl rosprašeny benzin a stejne nic ani to neškytlo a litalo to vejfukem ven.Sundal jsem hlavu a valec a co me nečeka....pist ktery v minulosti nekdo zadrel a zabrousil ho flexou a smirglem a akorad vynenil pistní krouzky.Takze kroužky ok,píst-jezdilo to s ním takze taky ok,valec ok.
Otazka zní:muze byt spatny VN kabel,fajfka a cívka.Jiskru mi to venku ale hází.Je mozne ze díky timto vecem vevnitř hazet nebude?.Kondík sem uz vymenil takze žadná změna...
Jeste doplnení-motorka ma kompres jako krava takže nasavat by to melo.Ale proc nechytí kdyz je ve valci rozprašeny benzín?
Jěšte prosím jestli by nekdo napsal jak SPRÁVNĚ seřídit predstih u tehle motorky protoze existují různe spekulace o tom jak je to spravne....
E:jeste doplnení svíčku jsem uz zkousel davat taky novou a bezezmeny

Naposledy editováno 07.06.2014 22:51:31

(reakce na) Nepřisává benzín...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2014 v 06:35 | Nahoru | #23
Fany07> všechno máš tady:
Dočkal
Dočkal je úplnej základ a já myslím, že každej kdo má J/CZ si tuhle knížku z Jawamanie stáhnul!
Na Youtube je i instruktání videjko na Pionýra. A je to úplně stejný pro tvou Jawu!

A ještě jednou, potřetí:
nestříkej benzin do karburace, ale pár ccm rovnou pod svíčku!!!
Tohle je opravdu oprava na hoďku - ddyž nemusíš půlit motor

Nepřisává benzín...

10.6.2014 v 09:54 | Nahoru | #24
ta motorka musí jít nastartovat s předstihem od 0 do 5mm. V předstihu závadu nehledej.
Pokud nesaje a sála, tak buď nějaký falešňák, nebo přicpaný karb, kohoutek, víčko plovákovky.
Takhle to vypadá na kombinaci několika závad. Jinak zabroušení pístu po zadření nahrubo a smirkem válce je normálka - když je píst hrubší, drží se tam více oleje a je menší šance že se tam přidře znova.

Když nechce startovat a svíčka je suchá, tak osobně testuju tak, že vyndám svíčku, šoupnu do ní hadičku od nádrže, na 3-5 sekund pustím benzín, vrátím svíčku a zkouším startovat. Prve je to trochu ulité, ale tak na 3-5 šlápnutí slíbí, případně dá několik otáček.

Pokud je problém v zapalování, první vždy dám novou náhradní svíčku, tam bývá problém nejčastěji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3891, 3892] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116733 Dnes v 09:46 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist