třiapůla 638 mi z ničehožnic začala vyhazovat pojistku. Ze začátku po pár metrech jízdy, pozdějc už jenom při zastrčení klíčku do zapalování. Protože se v elektroinstalaci nevyznám, snažil jsem se najít příčinu aspoň tak, že jsem místo pojistky zapojil žárovku a zkoušel postupně odpojovat co mi přišlo pod ruku. Nakonec jsem skončil u toho, že když odpojím regulátor (tu věc, co vypadá takhle: http://www.jawadily...--jawa-350,5055.html ), tak zkrat přestane.
Chtěl bych vás teda poprosit o radu, jestli to znamená, že závada je v regulátoru a je potřeba ho vyměnit, nebo jeho odpojením jenom přeruším nějaký obvod, takže se jenom neprojeví zkrat, který je někde jinde...
Pokud byste doporučovali výměnu, jaký koupit? Viděl jsem na netu minimálně dva druhy ("originál CZ výroba" a "noname"). Popř. dá se třeba vyměnit za nějaký modernější typ? (už jsem vyměnil zapalování za VAPE MZ-04 a nemůžu si vynachválit...
Předem díky moc za odpovědi nebo jakékoliv nasměrování. Pokud se ptám blbě, tak mě omluvte, fakt se v tom nevyznám :)
díky
scolopes
2 reakcí na tento příspěvek Zkrat neznámo kde
Jinak je to standardní regulátor jaký se používal v autech, myslím že nahradit to půjde mnoha způsoby.
Kdysi jsem kupoval neco takového, mělo bz to fungovat stejne.
http://www.gamakladn...-cdl-14v-d-6899.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
Dráťa píše: Ten regulátor dobíjení byl stejnej na škodovkách 120, favoritech, proběhni křoví, les, sousedovic stodoly a garáže, nebo vrakoviště a zkus tam dát jinej.
Jsi vedle,on tam má Vape,takže regulátor je jiný ,než ten co tam byl,když v tom bylo original zapalko.Zkontrolováno, i čísla sedí. Tenhle je ze stodváci, jestli se pamatuju. Na 350/640 s tyristorovým zapalováním byl naprosto stejnej. Pro šťouraly: 443 116 419 070
skolopes, jestli ho chceš, je tvůj za symbolických 50,- Kč. Měl by být funkční, nechal jsem si ho právě na zkoušení a pro strýčka Příhodu, ale v jawách už se nevrtám.
Naposledy editováno 04.05.2014 17:38:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
Naposledy editováno 04.05.2014 17:40:59
1 reakcí na tento příspěvek Zkrat neznámo kde
@ViktorST - myslíš tenhle usměrňovač? http://www.scpmoto....v-jawa-638-640-.html Jo, tam se mi kostra taky uklepala, ale to jsem spravil, v tom to tentokrát není
@petrvtr_new - ony ty svorky jsou v takovým konektoru, ze kterýho se mi je moc nechce vytahovat, nerad bych ho rozbil...
@Vítězslav_Máří - ne, regulátor tam zůstává origoš i s Vape, je to to, co postnul @sharp
Jinak díky Dráťovi za nabídku, už to řešíme. Byl bych sice klidnější s novým, ale aspoň na zjištění, jestli je závada v něm, bude starší kousek ok. Dám vědět, jak to dopadlo.
Naposledy editováno 04.05.2014 18:02:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
Dráťa píše: sharp> Hezkej obrázek. Ale když to vidím a vzpomínám, tak se mi otevírá bazuka v batohu.
Mě ne měl jsem to na 639 a max.spokojenost i dobíjení ok.oproti předchozí 634 byla absolutně bezporuchová (13tis.km)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
PajaZR píše: Mě ne měl jsem to na 639 a max.spokojenost i dobíjení ok.oproti předchozí 634 byla absolutně bezporuchová (13tis.km)
To si ji asi držel málo pod krkem , ja z toho drtil co ta lína potvora dala a pár regulátorů mě odešlo, vždycky sem to poznal na tom, že začaly rychlejc blikat blinkry, potom jsem namontoval elektronickej přerušovač blinkrů, takže už jsem to nepoznal , no, tak shořelo bezkontaktní zapalko, takže jsem tam zpět vrazil kladívka (mimochodem jsem s dobře seřízenejma kladívkama nepoznal rozdíl), pak už mě to ježdění nějak přestalo bavit, tak šla do světa, nestýskalo se mi .
scolopes píše: Díky za reakce.
@ViktorST - myslíš tenhle usměrňovač? http://www.scpmoto....v-jawa-638-640-.html Jo, tam se mi kostra taky uklepala, ale to jsem spravil, v tom to tentokrát není
@petrvtr_new - ony ty svorky jsou v takovým konektoru, ze kterýho se mi je moc nechce vytahovat, nerad bych ho rozbil...
@Vítězslav_Máří - ne, regulátor tam zůstává origoš i s Vape, je to to, co postnul @sharp
Jinak díky Dráťovi za nabídku, už to řešíme. Byl bych sice klidnější s novým, ale aspoň na zjištění, jestli je závada v něm, bude starší kousek ok. Dám vědět, jak to dopadlo.
No to si vyrobis jednotlive kabliky kterymi propojis jednotlive svorky konektoru, aniz bys to poskodil. Ja delal jednou takhle diagnostiku vykonoveho modulu RJ zapalovani..
Naposledy editováno 04.05.2014 20:11:20
1 reakcí na tento příspěvek Zkrat neznámo kde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrat neznámo kde
bushman7 píše: To si ji asi držel málo pod krkem , ja z toho drtil co ta lína potvora dala a pár regulátorů mě odešlo, vždycky sem to poznal na tom, že začaly rychlejc blikat blinkry, potom jsem namontoval elektronickej přerušovač blinkrů, takže už jsem to nepoznal , no, tak shořelo bezkontaktní zapalko, takže jsem tam zpět vrazil kladívka (mimochodem jsem s dobře seřízenejma kladívkama nepoznal rozdíl), pak už mě to ježdění nějak přestalo bavit, tak šla do světa, nestýskalo se mi .
Málo držel pod krkem?? 634 jsem uhnal a pak co jsem koupil devítku tak tu do roka taky.pak jsem udělal GO a jelo se dál.Musím uznat že 639 byla fakt spolehlivá,a to jsem ji fakt nešetřil! Ale udržbu dostávala.
PajaZR píše: Málo držel pod krkem?? 634 jsem uhnal a pak co jsem koupil devítku tak tu do roka taky.pak jsem udělal GO a jelo se dál.Musím uznat že 639 byla fakt spolehlivá,a to jsem ji fakt nešetřil! Ale udržbu dostávala.
Njn, za mých doby nic jinýho než origo regulátory nebylo a ty mě prostě hořely, jinak jsem ji měl docela zánovní, koupil jsem ji s 6t. km na budíku od borce co ji měl rok a měl ji napsanou na maminku, motor se mě teda zničit nepodařilo , jen pořádně vydřený přední buben, jak jsem si užíval "sportovní" jízdu a údržbu dostávala jak bylo potřeba (taky sem se na ní vyřádil, byla to 638 kterou jsem komplet překapotoval do originálních 640 kapot včetně nádrže), jediné co se podařilo byly uklepané zadní úchyty motoru, to se svařilo, proč jí ale nemůžu přijít na jméno byl ten po.ebaný podvozek, málem jsem se na tom dvakrát rozvěsil, pro mě je Jawa díky bohu prostě minulostí a tam i snad navždy zůstane, RIP .
Naposledy editováno 04.05.2014 21:42:59
Ach jo :( Držte palce, ať mě z toho nejebne...
Jediný info, co můžu ještě dát, je, že mezi kontakty rotoru (DF a T) naměřím cca 9-10 ohmů.
Měl byste někdo nějakou radu kromě zavíst to do servisu?
Ten ti nalezne závadu ajn cvaj.
A taky by ti mohl říct, čím že se to pojebalo.
Kdyby se to stalo mě, tož vím, keho mám otravovat a čemu se mám vyhnůt oblůkem. Sám bych nad tým strávil mládí a výsledek nula.
Když totiž nekam vede víc drátů než dva, su v koncích.
Pokud se v tom nevyznáš vůbec, zavolej elektrikáři. Jednou jsem to udělal taky. Ostuda to není a ušetříš čas.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |