globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994
29.5.2014 v 12:22
Zdravím vás, poslední dobu řeším takový problém na mojí YZ250, po výměně válce a pístní sady začala být extrémně bohatá směs, svíčka odchází jedna po druhé, vždy stačí tak 10x objet trať a svíčka hotová. Všechny možné nastavení karburátoru jsem zkoušel, jehla je už na poslední drážce (segrovka nahoře), takže ochudit to už víc nejde. Svíčka stále černá a uplně mokrá.

Karburátor jsem celý rozebral, všiml jsem si, že je skřivená jehla (jak je to vůbec možné!?) tak jsem to trochu srovnal, ale prostě na setiny milimetru to samozřejmě nikdy nepůjde...

Rozhodl jsem se objednat novou jehlu, problém je v tom, že na tento model a rok motorky se originální díl již nevyrábí a nikde není k sehnání. V parts-depot a přímo v Yamaze filipenský v Jihlavě mi to tak řekli.

Co teď mám dělat? Existuje nějaká náhrada té jehly? Myslíte si, že když ji změřím a objednám někde z jiného novějšího karbecu stejně dlouhou, že to bude fungovat?? Jedná se o model Yamaha YZ 250 rv.1994 , karburátor tam je Mikuni TM (35???) to označení nevím kde zjistit, má ploché šoupátko. Tryska je tam 340 a číslo jehly jsem zapomněl, ale mohu to rozebrat a mrknout pokud by to pomohlo.

Našel jsem nějakou opravnou sadu karburátoru Mikuni TMX38 z Hondy CR250, podle obrázků jsou ty šroubky, trysky a jehla naprosto shodné, samozřejmě rozměry můžou být jinak. Máte tušení jestli by ta jehla z Hondy CR250 2001 pasovala??

Prosím o radu, už jsem z toho zoufalej, chci už jezdit. Motorka je krom tohoto v absolutně bezvadném stavu a všechno funguje jak na nové mašině. Jo jinak tahá a jezdí úplně parádně, jak dole tak nahoře... volnoběh drží atd... Nebýt té svíčky, tak by člověk ani neřekl, že je v tom karbecu něco špatně.

Naposledy editováno 29.05.2014 13:19:49

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 12:50 | Nahoru | #1
jen doufám že jezdíš na obyčejnou svíčku a ne nějakou special iridiovou

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 12:54 | Nahoru | #2
spíš než jehla to může dělat poměr oleje v benzínu a bohatost.

1 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 12:58 | Nahoru | #3
jehla nová je na parts depot

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 13:00 | Nahoru | #4
ja1> ano je to tam jen na WEBU, ale objednáš ji a napíšou ti mail: "YMP tetno díl už se bohužel nevyrábí" EDIT.: a pak složitě vrací peníze, místo aby si to aktualizovali. Bavil jsem se s nimi po telefonu, už jsem to psal, že ji nemají. PS.: Svíčky jsem prvně kupoval originál NGK B8EG za 160,- a pak jsem našel náhradu B8EG od Bosch (W4CC) za 60,- Kč a světe div se Boschka vydžela asi 6x tolik při stejném nastavení

Naposledy editováno 29.05.2014 13:24:22

1 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 13:26 | Nahoru | #5
zkusím se ti poptat v nemecku,ale až v pondělí jen budu potřebovat vin

2 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 13:44 | Nahoru | #6
tou jehlou to na 99% není... navíc když jedeš na plnej plyn, tak jediný, co v karburátoru má vlvi na bohatost, tak je hlavní tryska... a případně hladina... tedy buď máš špatnou velikost trysky nebo moc vysokou hladinu nebo máš špatnej jehlovej ventil a plovák to nezavře, ale hladina se ti pořád vesele přeplavuje.... poloha segerovky na jehle má vliv spíš na přechodový režimy...

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 14:09 | Nahoru | #7
WenCa> Díky za info. Trysky už jsem objednal, menší 330 a 320, tak uvidím co to udělá až dorazí a dám tam menší. Snad to tu v pondělí bude.

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 14:16 | Nahoru | #8
ja1> Děkuji, WIN jsem ti poslal do PM, ale v pondělí ještě zkusím co udělá výměna trysky.

Naposledy editováno 29.05.2014 14:20:53

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 14:19 | Nahoru | #9
Ještě mě napadlo, jak byla ta jehla křivá, jestli nemohla vydřít, respektive vyšoupat tu trysku na větší průměr... Je tam sice 340, ale vykvedlaná na větší díru. Každopádně se to uvidí až tam dám tu 330, pokud to najednou bude moc chudý, tak je to asi jasný že?

1 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 15:19 | Nahoru | #10
Zkus to tady , mají zastoupení Mikuni, komínek prohlídni proti světlu, jestli nemá šišatou díru.

2 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 16:09 | Nahoru | #11
Řekl bych, že je špatně nastavená hladina. A co takhle sehnat jiný karbec?

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 19:01 | Nahoru | #12
Jiný karbec bude podle mě nejlepší řešení...

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

29.5.2014 v 19:34 | Nahoru | #13
No jo, zkuste si sehnat karbec na YZ250 1994... Já už jsem to zkoušel :)

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

30.5.2014 v 15:44 | Nahoru | #14
sežeň nějakej mladší.

1 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

9.6.2014 v 19:40 | Nahoru | #15
zdravicko mam tu samou masinu a ten sami problem , ale me to zere jako tank 10 l na 40km , svicku udelam tak po 30km a trisce mam psano 120 kamarad dela MX a rikal ze je triska moc velka a ze svice odchazi kvuli tomu tak nevim a kde bych sehnal mensi trisku ?

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

9.6.2014 v 19:41 | Nahoru | #16
a pri je motor 1994 az 1998 stejnej ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

10.6.2014 v 22:03 | Nahoru | #17
mirdayamahayz> 120 trysku na dvěstapadině? Nějak málo ne, předepsaná je na tutu mašinu 350/370 .

Naposledy editováno 10.06.2014 22:03:45

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

10.6.2014 v 22:04 | Nahoru | #18
Výměna trysky z 340 na 320 pomohla jen trochu a na chvíli, po třech jízdách zase odešla svíčka a byla totálně černá a celá mokrá. S tou hladinou nevím. Hladina má vliv na bohatost směsi???

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

10.6.2014 v 22:12 | Nahoru | #19

WenCa píše: tou jehlou to na 99% není... navíc když jedeš na plnej plyn, tak jediný, co v karburátoru má vlvi na bohatost, tak je hlavní tryska... a případně hladina... tedy buď máš špatnou velikost trysky nebo moc vysokou hladinu nebo máš špatnej jehlovej ventil a plovák to nezavře, ale hladina se ti pořád vesele přeplavuje.... poloha segerovky na jehle má vliv spíš na přechodový režimy...



Trysku jsem dal menší, z 340 na 320 trochu to pomohlo, ale ne moc, svíčka pořád černá a mokrá. Kolik méně by ta triska ještě muslea být... to by pak už ani nejelo, už tak šel cítit menší výkon ve vysokých točkách. Ventil funguje dobře nikde nic nedrhne a zavírá výborně, zkoušel jsem ho profouknout zavřenej a ani náhodou. S tou hladinou nevím, protože nevím jak to přesně funguje. Každopádně je možný, že je hladina rozjebaná někdo se v tom už určitě vrtal. Zítra ji zkusím podle nějakýho návodu nastavit...

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

10.6.2014 v 22:13 | Nahoru | #20

kodl77 píše: Zkus to tady , mají zastoupení Mikuni, komínek prohlídni proti světlu, jestli nemá šišatou díru.



Šišatá nebyla, ale nevím jestli by to šlo tak nějak poznat od oka, myslím, že to je celkem přesný ty průměry :) A jinak dík, zkusil jsem jim napsat už.

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

10.6.2014 v 22:17 | Nahoru | #21

mira008 píše: Řekl bych, že je špatně nastavená hladina. A co takhle sehnat jiný karbec?



Hladina je předposlední možnost, nějak ji zkusím nastavit, snad najdu návod k nastavení. Novej karbec mi příjde dost brutální řešení, podle mě to MUSÍ jít nějak nastavit... to by v tom byl čert. Taky aby ten "novej" karbec z druhý ruky nebyl to samý nakonec A novej, jako úplně novej rozhodně kupovat nebudu do mašiny z r. 1994, z logických důvodů

Naposledy editováno 10.06.2014 22:18:34

1 reakcí na tento příspěvek Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

11.6.2014 v 15:23 | Nahoru | #22
Hladina je to nejdulezitejsi. Bez ni karbec nikdy nedoladis. Nekomu to dej a koukej mu pod ruce.

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

11.6.2014 v 20:32 | Nahoru | #23
Prokysoft>nekoukal jsem nani koukal nani kolega takze jsem nevidel jestli tam je 120 , spis jestli tam neni 420 to by vysvetlovalo ze to tak zere , koupim 350 trisku zato nic nedam a hladinu sladim jak prosim vas ? Ta masina je super chyta na slapnuti celou dobu dokad se nevysere svice a kdyz tam dam novou tak chyta znova na slapnuti a motor jde jak kule tak co tam muze bejt za picovinu to nechapu

(reakce na) Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

25.7.2014 v 13:02 | Nahoru | #24
mira008> Hladinou to není, už je tam vše udělané a vyměněné, měsíc postupné práce Krom té jehly! Takže je to jehlou, což je problém protože ta už se nedá sehnat nikde:) Přemýšlím jestli tam dát jehlu z jiné motorky, když bude mít stejné rozměry, třeba by se to povedlo. Jak ale zatraceně zjistím rozměry jehly, všude je jen na jaký typ a rv. motorky to je, ale nikde rozměry... Neví to někdo, která mašina měla ještě tenhle karbec a třeba novější, ale jehla stejná ?

Skřivená jehla karburátoru Mikuni YZ250 1994

25.7.2014 v 16:57 | Nahoru | #25
Udělal jsi to co jsem ti psal?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX borec638 2 3.1.2024 v 18:01 ja1
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 radiard 12 24.1.2023 v 20:50 radiard
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 Crmkar 4 6.1.2023 v 20:55 Massakra
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 Neo28 12 5.1.2023 v 15:18 _Michal
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist