1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek
1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek
zkus dat kolo do vzduchu, lehce zmačknout brzdu a otačet kolem.
2 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek
mara-zx7r píše: Řekli páni technici,jsem technik, 20 let na motorkách, zřejmě znáte princip - brzdové kotouče musí házet, jinak by jste jednou zabrzdili a brzdili by jste furt!
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší
jsem laik tak se nechám poučit: proč ta guma háže jen při brzdění?
Edit: kotouč může mít třeba nějaké trhlinky nebo vydřenou axiální drážku, nebo se mu tam mohli nalepit kousky ze spečených brzdových destiček. Asi to nebudou vykristalizovaný martenzitní skvrny, ty vznikají po fakt extrémním namáhání
Naposledy editováno 17.05.2014 10:56:49
mara-zx7r píše: Řekli páni technici,jsem technik, 20 let na motorkách, zřejmě znáte princip - brzdové kotouče musí házet, jinak by jste jednou zabrzdili a brzdili by jste furt!
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší
Nejsem technik 20 let, ale vím, že kotouče vůbec házet nemusí. Odbrzdění zajišťuje tvar gufer v pístcích, který je kónický a pružností gumy vrátí destičky o pár desetin zpět po uvolnění tlaku v pístku. Tak prosím nešířit bludy.
..a ty novy sem teda zkusil pres jednoho mistniho z ebaye-chiny,,, dal sem je na varadero, prazdna cca 250kg, vsichni me varovali, ze se zkroutej, ale bohuzel, zatim jezdim, ted bude vymena oilu, tzn. odjeto cca 5kkm, zatim vse vlati, zkousel sem i nechtic extremni brzdeni ke stojici kolone a krom "hnedky"v hadrech motorka brzdi dal stejne bez kopani, a ze sem za paku vzal fest,,, kotouce sou pomalovany od desek, ale zatim nemaj vyjety drahy, na omak furt hladkej povrch...
asi ne,,,,,,,ty bludo......tve zaklady hydrauliky jsou opravdu základy
správná hazivost je do 0.2 mm
klidně si otevři manuály nebo ti pošlu odkazy na hydrauliku at si počteš.....
1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek
co je vůbec nejdůležitější,což jsi nenapsal je: jestli ti to vibrování dělá od doby co máš motku,nebo jestli to bylo v poho a začalo to z ničeho nic.....popř.jestli se to jako zhoršovalo,,,,to jsem předtím zapomněl napsat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek
servisní manuál str.141 (kapitola 4,20) házivost 0,1 mm
Ty vole, ty seš tak vtipnej.
1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek
Naposledy editováno 17.05.2014 16:49:26
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek
Edit: a jestli ta maličká na fotce je tvoje, dal bych to do servisu, jednou ti bude vděčná...
Naposledy editováno 18.05.2014 09:52:40
slepejš. píše: Curtiss>K tomu stáčení je vošemetný mám praxi s autama a vždy je lepší koupit nové protože se zmenšuje síla kotouče a začne to házet znova.
Samozřejmě nikdo netvrdí, že je to kotoučem, ale jak psal CZepelin, tak kontrola kotouče je nejrychlejší a nejlevnější způsob. Pak je třeba hledat dál, těch možností je vícero. Jinak na autech výrobce předepisuje min. tloušťku kotouče, takže stočení, pokud je tloušťka dodržená, je v pořádku a určitě to znovu házet nezačne, pokud jsou kotouče bez trhlin a hlavně stočený na jedno upnutí. Jsou totiž z ocelolitiny a ta vlivem teplot nepracuje tak, aby se zvlnila.
samozrejme ze mereni kotouce je nejlevnejsi,jenze každý asi nemá uchylkomer s hodinkama aby si to mohl zmerit,pokud vim ze predni guma je KO nebo před smrti se vzorkem,tak ji vymenim-neznamena to ze musíš davat hned fungl novou,staci jinou,nebo cele kolo od známého,popr.otocit kolo o 180 apd.
samozrejme ze vibrace muzou spusobit i spatne tlumice-volne ulozeni kluzných ložisek,malo oleje i to povolene nebo vychozene lozisko v krku....
predpokladam ze každý kdo si dela servis na motce sam,tak zna svůj technicky stav,takze pokud si menim tlumicovy olej nebo i gufera,vetsinou mam tlumice vytazeny ,ze? takze vim v jakem jsou stavu a vim ze olej dam novy a spravne množství....když uz jsou vytazeny -aspon poprvé se kontroluje nebo dotahuje lozisko v krku-protože je momentalne nejlepe pristupne..
když tlumice,tak mam asi i sundane predni kolo...takze znam aktualni tloušťku kotoucu,jejich povrch,uchyceni apd.proste celkovy stav....
Nebo delate pravidelny servis svých motek nejak jinak?
To ze jsi mel mensi pad jsi mel napsat k dotazu,protoze to samo meni situaci,,pokud je v poradku a na motce jen jezdim,tak pokud zacinaji a zhorsuji se vibrace při brzdeni tak to dela spatne sjeta predni guma,,,,ale pokud mi zacne predek vibrovat po mensim padu-tak hledam pricinu njjinde.....to je pak velka pravdepodobnost ze jsi tukl nebo prohl "hlinikove" ulozeni kotouce,tak pak to vibruje......
moje konkrertni zkušenost třeba na ZX7R jsem resil tyto vibrace asi 6x -- pokazde to byla guma,a mel jsem vychozeny tlumice,bez oleje,a lehce povolenej krk...a pokazde to byla guma.
U známých jsem to resil asi 9x....pokazde guma a jednou guma+prohnute ulozeni kotouce...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cukání motorky Yamaha FZ6 N | virten | 14 | 11.6.2024 v 17:13 makiyn5 |
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |