paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo
moto SV650S 12/2004
Zdravím zkušené motorkáře a obracím se na ně pro radu.
Udělal jsem si zhruba 130km výlet za kamarádem, kde jsme vyměnili u mého SVčka olej a na cestě zpět, po pauzičce u benzínky nechtěla Suzuki naskočit, po otočení klíčkem na ON se klasicky rozsvítily kontrolky a zabzučely vstřiky, ale starterem jen tak šklubla, na podruhe už se rozblikala kontrolka neutrálu a bylo slyšet cvakání pod sedlem. Jak mi bylo řečeno, klasicky vytlučená baterie. Ovšem po cca 40km předcházející jizdy by se měla určitě alespon na jedno nastartování nabít. Motorku jsem tedy rozlačil na 2, chytla okamžitě po puštění spojky a dojel jsem dalšich cca 40km, po kterých přestala dávat jiskru, práskla si do výfuku a já skončil u krajnice. Nakonec jsem dopadl tak, že jsem nechal baterku odpočinout asi 2 hodiny, znova roztlačil a dojel domů.

Prosím proto o radu, kde by mohl být zádrhel?
Vadný alternátor - nenabíjí baterii? pozn. může se jen tak z ničeho nic pokazit?
Vadný regulátor?
Vadná baterie-nenabíjí se? nepředpokládám, loni byla měněná

Diky moc :)

PS: děkuji dobrodinci co mi zastavil, poradil, psychicky podpořil a asi hodinu a pul se mi věnoval a vozil po městě a sháněl nářadí a kabely :) takoví borci člověku zlepší náladu minimálně na týden
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 19:31 | Nahoru | #1
Koupil jsem moto SV, z bazaru, dali mi tam novou baterku, která asi po 14ti dnech totálně zkolabovala. Dal jsem ji na reklamaci, tu uznali, vrátili mi peníze.

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 19:34 | Nahoru | #2
Muze to bejt altik, regl, baterka a nebo muzes mit nekde nejakej zkrat a muze se to vybijet. Takze to vezmi nejakymu autoelektrikari.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 19:34 | Nahoru | #3

Falta.SV píše: Koupil jsem moto SV, z bazaru, dali mi tam novou baterku, která asi po 14ti dnech totálně zkolabovala. Dal jsem ji na reklamaci, tu uznali, vrátili mi peníze.



Jo, tak tohle je fakt rada, ktera mu pomuze.

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 19:35 | Nahoru | #4
Tak to vidim, že jí zítra přeměřim, kolik dává napětí naprázdno, a jestli zůstane stejné nebo nižší po nastartování, tak budu hledat chybu v soustavě alternátor-regulátor, jestli vyskočí třeba na 14,5 tak prostě vyměním baterku a mělo by to být OK, že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 21:43 | Nahoru | #5
Gastronome> Tak nejak. V pohode staci, aby davala 13.8V

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 22:10 | Nahoru | #6
Pokud ti to chcíplo za jízdy,tak to bude dobíjení.Pokud by ti klekla baterka,tak by ji odstávka nepomohla a už by si s ní nedostal nic.
Stačí změřit...

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 22:12 | Nahoru | #7
Zmer dobijeni .. pokud po nastartovani nestoupne napeti na nejakych 14+ voltu, nedobijis. A pak merenim vyloucit regulator/altik ...

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

6.5.2014 v 22:13 | Nahoru | #8
Jeste bacha, me treba Daytona dobijela, a po ohrati dobijet prestala. Nachytal sem se na to a podezrival baterku ... nepravem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 07:29 | Nahoru | #9

JR.. píše: Gastronome> Tak nejak. V pohode staci, aby davala 13.8V

...to bych řek,že je dost málo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 10:09 | Nahoru | #10
banda1250> Není, to je akorát aby nezačla plynovat, stačí bohatě

Najdi si někde na motorride.sk byl krásný postup jak proměřit jednotlivě baterie - regulátor - alternátor co je špatné.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 10:16 | Nahoru | #11
dj_hroch> jasně chápu,ale plynovací napětí je až nad 14,4V a rozdíl 0,6V v dobíjení je dost

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 10:24 | Nahoru | #12
No v reálu to není ani procento rozdíl. a např. dobíjení pro zapouzdřené baterie již na této hodnotě končí. Takový regulátor beru orientačně jako ok a ne něco, s čím by moto nedojela pár km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 11:04 | Nahoru | #13

dj_hroch píše: banda1250> Není, to je akorát aby nezačla plynovat, stačí bohatě

Najdi si někde na motorride.sk byl krásný postup jak proměřit jednotlivě baterie - regulátor - alternátor co je špatné.



dj_hroch myslel si na toto ?

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 11:10 | Nahoru | #14

popinjay píše: dj_hroch myslel si na toto ?


1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 11:23 | Nahoru | #15

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 12:03 | Nahoru | #16
Tak diky moc za asistenci, ozvu se jak to dopadlo. Osobne to tipuju na prehrivajici se/spaleny regulator a tak tise doufam, ze to neni altik. :)

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 12:05 | Nahoru | #17
J.M.K.> asi tak bych to napětí viděl

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 15:39 | Nahoru | #18
Chtěl bych se také optat, mam cb 750 seven fifty rok 1994, take me zlobi dobijení,baterie je nova a když to proměřím ma 12,8 V ,když nastartuju a přidám na 3 tis otáček a víc stoupne nabíjení až na 15,8_16,2, ale pokud rosvítìm světla klesne nabìjení na 12,6 V a mužu to točit jak chci, a ještě prosím o radu fifťaky kde je ten regulátor ať ho hledám jak chci draty vedou od altíku do svazku a pod nádrž a nikde není,až ho najdu tak mu dám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 15:55 | Nahoru | #19
aronek> CB750 ale nemá magneto, ale klasický alternátor s drápkovou kotvou, (jako u auta, jen má kotva čelní kroužky), takže tam je to jinak. Nejsem si jist, jak r. 94, ale starší typ (r. 78, ještě s kladívky), měl oddělený usměrňovač a regulátor - dva samostatné bloky, jako to má třeba MZ, nebo J350/640. 15.8V a více,je moc, to přebíjí, ale je divné, že po zapnutí světel naopak nedobíjí. Může být poškozený jak alternátor, tak usměrňovač, tak i regler, je třeba vše proměřit zvlášť. Postup je ale trochu jiný, jak u třífázového magneta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 16:05 | Nahoru | #20
J.M.K.> Má to CB i buzení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 16:18 | Nahoru | #21
dj_hroch> Jak to myslíš? Regler byl u těch starších verzí třípólový - napájení od spínačky, budicí výstup a kostru. Kontrolka tam nebyla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 16:33 | Nahoru | #22
J.M.K.> Budící výstup, fajn, takže to má buzení jak v autě. Pokud altík nemá permanentní magnety jako na mašině, ale buzení jak v autě a buzení nefunguje / je špatné, tak to klidně může naprázdno přebíjet a naopak při odběru (světla) nedobíjet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 16:55 | Nahoru | #23
dj_hroch> Ano, altec je de facto stejný, jako v autě, akorát kotva má "čelní" kroužky a diody nejsou součástí altecu. Klidně může být regler odpálený tak, že z něj jde trvale do kotvy jen "část" napětí a pak se to může takto chovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 17:21 | Nahoru | #24
J.M.K.> Pěkné Čili je zvlášť čistě alternátor, další je usměrňovač jen jako krabice (čímž nahrazuje to, že diody nejsou součástí altíku, asi z rozměrových důvodů) a potom klasický regulátor s výstupem na buzení.

Jinak ano, tohle chce proměřit ideálně všechno zvlášť solo, příčin by tam molho být víc.

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 18:46 | Nahoru | #25
dj_hroch> Přesně tak, všechno je to zvlášť. Ten usměrňovač je venku ani ne tak z rozměrových důvodů, jako spíš proto, že uvnitř motoru je dost hic a to by pro diody nebylo zrovna košer. Měření není těžké - stator je prostě třífázový, takže měření odporů je stejné, jako u magneta, na zkoušku napětí a proudové symetrie se prostě kotva připojí na tvrdo na 12V, buď přímo, nebo přes žárovku. Altec se pak chová jako magneto. A regler se jednoduše připojí na dílenský zdroj a zkouší se, při jakém napětí vypne budicí výstup. Některé mašiny, třeba ZXR750, nebo některé verze Daytony, ale mají altec "alles in einem", prakticky stejný, jako v autě. Ten je ale na motoru "zvenku", obvykle nad převodovkou.

1 reakcí na tento příspěvek Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2014 v 19:50 | Nahoru | #26
Gastronome: na podzim jsem řešil podobný problém zde
u mě to nakonec byl špatný regulátor, naštěstí v rámci svolávací akce jsem ho neplatil...
chování moto, jako u tebe...

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 21:33 | Nahoru | #27
Upadly drat u spinacky.Dalo to.hledani.ale.je to.ok.

Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

7.5.2014 v 22:58 | Nahoru | #28
Tak supr, zitra si to overim, neni nahodou taky svolavacka na SVcka z prosince 2004? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 10:48 | Nahoru | #29
zdenal600> tak baterka mi nejde nabit, ukazuje 13.5v a jak otocim zapalovanim do ON (zapnu svetla a CDI), tak jsem na 9.5V, taky se z 11V nabijela na 13.5 pri 0.8A aai 15minut, coz nevypovida o moc dobrem stavu

(reakce na) Nenabíjí se baterie, nebo se nabíjí málo

8.5.2014 v 11:20 | Nahoru | #30
Gastronome> Za 15minut se vycucnutá baterka rozhodně nenabije. Chce to nabíjet delší dobu a raději menším proudem, ale když i potom bude tak "měkká", tak holt má některý článek zvýšení vnitřní odpor. A jestli motorka delší dobu nedobíjela, tak klidně může být baterka poškozená sulfatací. Někdy se sice povede zregenerovat a oživit, ale ani tak už jí raději nevěřit.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co dělat s podložkou u vypustaku [1, 2] Suzuki SV 650S Dandos489 34 Včera v 11:59 Popcom
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S Dandos489 10 19.8.2024 v 20:23 ALFA70
Kapotáž Suzuki SV 650S Lála_ 2 31.7.2024 v 17:42 Lála_
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S johny6nine 7 29.6.2024 v 12:29 ja1
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1


TOPlist