1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Ano souhlas, ojetina ma svoje vyhody a nova motorka zase svoje. Kazdy ma jine priority, ale taky kazda motorka ma sve predpoklady. A jednim z vychozich bodu byly jsou a budou finance.... pokud uz dopredu vim, ze nehodlam davat motorku do (autorizovaneho) servisu na predepsane kontroly a vymeny a planuju si motorku servisovat sam nebo "u kamarada", je v podstate "zbytecne" si porizovat novou motorku, pokud predem vim, ze tim prijdu o zaruku. V takovem pripade ma nova motorka uz "jen" vyhodu v tom, ze mam zaruceny puvod a taky vim, ze motorku nemrvil nikdo predemnou....
... ale zpatky k tematu. Jawa je bohuzel specificka tim, ze ne vsechno, co z fabriky vypadne, je ve stavu vhodnem k pouzivani. At uz se jedna o zmetkovitost, chybu montaze nebo jine problemy, proste tahle fabrika si stale drzi punc "motocykl dodo" (tedy dodelej doma).... ze to je i soucasna realita potvrzuje vetsina majitelou nedavno zakoupenych stroju ve stylu "musel jsem tohle a tohle predelat, ale to nebyl problem". Takze diky tomuhle pristupu fabriky a zpusobu vyroby motocyklu v ni bohuzel plati, ze z hlediska spolehlivosti ale i ostatnich vlastnosti je optimalni volbou poridit Jawku jetou, nejlepe po nekom, kdo ji pouzival k cestovani na delsi cesty a diky tomu se da predpokladat, ze vetsi cast "detskych nemoci" vytvorenych pri zrodu stroje ma uz odoperovanou.
Navic kdyz se podivas, jak si nektery motorky drzi cenu a jiny ne, tak pri trose zkoumani brzo zjistis, do ktery skupiny patri vyrobky Tynecke fabriky.... ano, jsou i jine znacky, jejichz vyrobky padaji na cene podobnou rychlosti, ovsem zpravidla si nehraji na spicku tridy :cool:
Mimochodem, dokaze mi nekdo rozumne vysvetlit, proc treba u tohoto inzeratu http://bazar.motork...mp;IDInzeratu=159168 je popisovan novy retez? Pokud se nepletu, tyhle 650 jsou osazeny retezem typu 530 (nebo minimalne 525) a to snad neni mozny, aby nekomu odesel pred najetim 12ti tisic, ani kdyby ho nikdy nemazal a jezdil porad v bahne a pisku....
1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Odhadovaní životnost takovýho řetězu při správné péči je min. 25-30tis. km.
Je zase fakt, že jednobuch dává řetězu hoodně zabrat, brácha má na XL600 řetěz ČZ 520 Xkroužek, najeto na něm cca 10tis. km, žádné šetření a odhad je ten, že je tak maximálně v půlce životnosti.
Takže Jawa holt asi montuje nějaký šmejdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Za špatnou reklamou si může Jawa sama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
bingo ;) kdo si koupí tu 650, tak u mě fanda je a tak je to fajn, když se náhodou stane, že se ta výroba rozjede, tak oni si můžou říct - byli jsme u toho a jawa se rozjela díky nám, protože jsme si koupily na začátku její výrobky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Domívám se, že to to se tu probíralo ze zčásti odvijí od práce distributorů a "garantů" Jawy, kdo jiný byl měl závady odstrańovat (nechápu proč výrobce? Vozíte někdo rejži do Japan?)
Nevím, jaké máte ostatní zkušenosti a důvěru se svými servisy, ale věřte, že značné % "dealerů" a "servismanů" neprovádí garanční prohlídky a opravy tak jak by měli, leda, že jim stojite za zády a bombardujete otázkami.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Tak je fakt, ze u jednobuchu to moze bejt jinak a zkusenosti s tim nemam. Na stranu druhou je urcite dost rozdil, jestli je to kultivovanej jednobuch (jako ten v jawce nebo pegasu) nebo zda jde o kladivo ve stylu biga.
Takze v tehle souvislosti bych si dovolil polozit otazku na provozovatele Pegasa a 650 GeeSa, jakou maji bezne zivotnost retezu, pokud pouzivaji retezovku renomovanych znacek? To je fakt tech 12 tis tak realna hodnota na vymenu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Jenze zase nemuzes pocitat s tim, ze s novou motorkou s nezajetym motorem za to budes tahat tak, ze bys odrovnal retez behem prvni desitky... lepe receno, pokud jo, tak to s tou motorkou pak nechcu mit nic spolecnyho.
Je to neco podobnyho, jako jsem kdysi videl inzerat na netu, ze nekdo prodaval tusim 250 CBF, udajne s najetyma cca 8mi tisicema a zadni guma byla bud zrala na vymenu nebo cerstve vymenena. Je fakt, ze na tuhle motorku prvovyrobne osazovana MT75 me na cebu vydrzela necelych 6, ale to je o pul metraku tezsi motorka s vic nez dvojnasobnym vykonem a tocivym momentem. Takze jsem koupechtiveho kamarada od teto "vyhodne" koupe zrazoval, bylo jasny, ze je bud stocenej tachec nebo s tou motorkou nekdo zachazel tak, jako by na ni nemusel vydelavat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
Ted je to jen moje spekulace, ale u Jawy bych ocekaval automaticky retezy CZ, v tomhle rozmeru radu SDZ, kterou povazuju za spickovou. Pokud tomu tak neni, tak tim hur pro Tynec... necht se vyjadri provozovatele nebo servisaci, co tam vlastne ve fabrice osazujou.
A k ty investici... samosebou to neni suma, ktera by polozila novopeceneho majitele stroje (za ktery vysolil pres 150 tis) na kolena, ale na stranu druhou je to suma takova, ktera nastve.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
na XT mam novou retezovku, pri 11000km jsem ji poprve napinal (pote, co jsem dojel domu z cesty kolem more cerneho), ted ma najeto 14000km a jeste chvili vydrzi, nez retez opet napnu..
Jojo, tak aspon neco jsem predpokladal spravne Dik za potvrzeni me hypotezy :thmubup:
Jinak pokud muzes, dej vedet, kolik mas najeto a jak se ve tvem pripade chova retez... at mam nejakou realnou predstavu, jestli ho ten rotax dokaze skutecne zneskodnit behem prvni desitky, nebo jestli ta nutna preventivni vymena je jen dalsi ze zlepsovacich navrhu nektereho duleziteho pracovnika Tyneckeho zazraku...
... pripadne pokud se ti bude chtit, rozepis se celkove o tom, v jakym rezimu jezdis, s cim jsi spokojen a s cim ne a tak dal. Ja jsem sice ve stadiu, kdy jsem rad, ze jsem do 650 nesel, ale preci jen jsem zvedavej, no a je porad lepsi mit fakta od nekoho, kdo to skutecne proziva, nez zpravy agentury JPP.
Společnost Jawa nakonec přistoupila na odstoupení od kupní smlouvy a vrátila peníze. Sice jsem si jěště užil pár telefonátů přímo "s panem ředitelem", při kterých mne obviňoval z toho, že mi motorka prostě nesedla, a tak se jí chci zbavit ... no coment.
Peníze na účet příšly cca 20.8.2007, tj. zhruba po dvou měsících tahanic.
Velmi rychle jsem si vybral a koupil Suzuki DL-650 V-Strom.
Na "sůze" jsem od srpna 2007 do dnes najezdil cca 7800 km. Nebyla jediná závada. Proběhly garančky 1500 a 6000 km. Jinak do toho leju benzín a mažu řetěz. ... a wono to jezdí.
Když bych měl hodnotit, jestli jsem udělal zavržením Jawy a koupí "rejže" dobře, tak jsem na vážkách.
Japonka vlastně je lepší ve všech jízdních režimech. Líp zrychluje, dobře se klopí, brzdy jsou taky lepší a mají ABS. Jenže ... no ... je to sice lepší, ale takové trochu nevýrazné ...
Prostě Jawa měla DUŠI, a to japonka neumí. Ale je to lepší motorka ... holt člověk si nevybere.