globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
 
30.7.2007 v 22:20
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 10:10 | Nahoru | #151
DickSz>> http://bazar.motork...mp;IDInzeratu=159168
Ano souhlas, ojetina ma svoje vyhody a nova motorka zase svoje. Kazdy ma jine priority, ale taky kazda motorka ma sve predpoklady. A jednim z vychozich bodu byly jsou a budou finance.... pokud uz dopredu vim, ze nehodlam davat motorku do (autorizovaneho) servisu na predepsane kontroly a vymeny a planuju si motorku servisovat sam nebo "u kamarada", je v podstate "zbytecne" si porizovat novou motorku, pokud predem vim, ze tim prijdu o zaruku. V takovem pripade ma nova motorka uz "jen" vyhodu v tom, ze mam zaruceny puvod a taky vim, ze motorku nemrvil nikdo predemnou....


... ale zpatky k tematu. Jawa je bohuzel specificka tim, ze ne vsechno, co z fabriky vypadne, je ve stavu vhodnem k pouzivani. At uz se jedna o zmetkovitost, chybu montaze nebo jine problemy, proste tahle fabrika si stale drzi punc "motocykl dodo" (tedy dodelej doma).... ze to je i soucasna realita potvrzuje vetsina majitelou nedavno zakoupenych stroju ve stylu "musel jsem tohle a tohle predelat, ale to nebyl problem". Takze diky tomuhle pristupu fabriky a zpusobu vyroby motocyklu v ni bohuzel plati, ze z hlediska spolehlivosti ale i ostatnich vlastnosti je optimalni volbou poridit Jawku jetou, nejlepe po nekom, kdo ji pouzival k cestovani na delsi cesty a diky tomu se da predpokladat, ze vetsi cast "detskych nemoci" vytvorenych pri zrodu stroje ma uz odoperovanou.

Navic kdyz se podivas, jak si nektery motorky drzi cenu a jiny ne, tak pri trose zkoumani brzo zjistis, do ktery skupiny patri vyrobky Tynecke fabriky.... ano, jsou i jine znacky, jejichz vyrobky padaji na cene podobnou rychlosti, ovsem zpravidla si nehraji na spicku tridy :cool:


Mimochodem, dokaze mi nekdo rozumne vysvetlit, proc treba u tohoto inzeratu http://bazar.motork...mp;IDInzeratu=159168 je popisovan novy retez? Pokud se nepletu, tyhle 650 jsou osazeny retezem typu 530 (nebo minimalne 525) a to snad neni mozny, aby nekomu odesel pred najetim 12ti tisic, ani kdyby ho nikdy nemazal a jezdil porad v bahne a pisku....

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 12:55 | Nahoru | #152
No asi tam montujou nějaký šuntovní řetězy. Já sem měl na CBXku "zlatej" DID 530 xkroužek, předemnou měl najeto kolem 1-2tis a já na něm namotal skoro 9tis. km a za celou dobu sem ho jen jednou a to asi po 6ti tis. km nepatrně došponoval - preventivně.
Odhadovaní životnost takovýho řetězu při správné péči je min. 25-30tis. km.
Je zase fakt, že jednobuch dává řetězu hoodně zabrat, brácha má na XL600 řetěz ČZ 520 Xkroužek, najeto na něm cca 10tis. km, žádné šetření a odhad je ten, že je tak maximálně v půlce životnosti.
Takže Jawa holt asi montuje nějaký šmejdy.

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 13:05 | Nahoru | #153
Nebo Jawa predepisuje vymenu retezu v ramci garancni prohlidky po 10ti tisicich :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 14:05 | Nahoru | #154
Dingo>Boze Dingo, jake suntovni retezy? Vzhledove, ve srovnani s CB 500 apod., je retez pomalu 2x tak masivnejsi a stejne tak rozeta. Je to retez CZ, typ momentalne nevim, ale co vim, tak nekteri kolegove ho napinaly az po najeti nekolika tisic km. Ja mam najeto pomalu 3000 km a zatim bez zasahu - s pravidelnym mazanim. Ano, Jawa ma, nevim proc, predepsanou vymenu snad v 6000km, ale proc, to netusim. Jestli z duvodu prevence...? Jinak spatnou udrzbou a jizdnim stylem, je mozno odrovnat cokoliv, behem chvile. Moto v inzeratu, asi mela retez menen v ramci garancky.

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 17:21 | Nahoru | #155
jabba>Sorry, ale novou Džavu si může koupit jen hňup...... :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

4.9.2007 v 20:08 | Nahoru | #156
Láďa FZS600>Sorry, ale prispevek hodny hnupa :cool:

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 01:09 | Nahoru | #157
No...tak Jawa je holt Jawa no...tak taky už to neni o co dřív...kdy si na těch motorkách dávali záležet
Ale teda kur.vit nám rotaXXXe nemuseli :lol: :lol:

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 04:09 | Nahoru | #158
Johny_R>mas pravdu ze ten retez vydrz dost nekteri jej napinali az vdesetitisicich a zatim drzi, a ten typ je 530 o krouzek tak ten snad neco vydrzi :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 08:35 | Nahoru | #159
Nic proti, když se to někomu libí ale v dnešní době si za ty peníze koupit Jawu je jen holé fandovství s rozumem to nemá nic společnýho ;)

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 10:43 | Nahoru | #160
A co Jawa 250/593 vodník. To nikdo z vás nezná? S Jawou 350 se to nedalo srovnávat. Proč jste to nekupovali tenkrát, když jste takový patrioti. Myslím, že tenkrát by to fabrice pomohlo víc než zůstat u zastaralé 350.


Za špatnou reklamou si může Jawa sama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 13:11 | Nahoru | #161
Macek NX>>
bingo ;) kdo si koupí tu 650, tak u mě fanda je a tak je to fajn, když se náhodou stane, že se ta výroba rozjede, tak oni si můžou říct - byli jsme u toho a jawa se rozjela díky nám, protože jsme si koupily na začátku její výrobky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.12.2007 v 16:27 | Nahoru | #162
bukowski634>anebo to dopadne naopak a Jawa ukončí výrobu a takoví lidé pak zase budou mít doma raritu :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

24.12.2007 v 17:17 | Nahoru | #163
Dingo>Né budou mít, ale oni už ji mají. :lol:

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

24.12.2007 v 17:31 | Nahoru | #164
Macek NX>to mas pravdu *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

5.1.2008 v 20:13 | Nahoru | #165
Jak už tu bylo napsáno, i nové motyckly mají závady, není až taková pravda, že se jedná jen o Jawu. Spravně tu bylo uvedeno, že velmi důležitou věcí je bezplatné odstranění závady a správně prováděné garanční prohlídky. V případě, že se mi vyskytne závada a dojde k její rychlé nápravě, neberu to jako fatální pochybení výrobce, hold dnes se snaží všichni vyrábět co nejlevněji.
Domívám se, že to to se tu probíralo ze zčásti odvijí od práce distributorů a "garantů" Jawy, kdo jiný byl měl závady odstrańovat (nechápu proč výrobce? Vozíte někdo rejži do Japan?)
Nevím, jaké máte ostatní zkušenosti a důvěru se svými servisy, ale věřte, že značné % "dealerů" a "servismanů" neprovádí garanční prohlídky a opravy tak jak by měli, leda, že jim stojite za zády a bombardujete otázkami.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

6.1.2008 v 13:38 | Nahoru | #166
Jo je to pravda, než si koupíte jawu tak se zamyslete, jawa by měla začít malou motorkou kterou by udělala kvalitně, svůj motor svoje věci, kotoučové brzdy, kvalitu, pak by si ji někdo koupil, jawa by měla hlavně zapracovat v 50, 125, ta 250 je trochu blbost, něco jako 50 z motorkem monkey který mé polovina nových padesátek, ale vono taky nikdo 50 moc nekupuje, chcet to od menších kubatur udělat vlastní motorku která bude něcím odlišná od ostatních.....................

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

6.1.2008 v 14:07 | Nahoru | #167
Sim> Pokud vim, tak 12000 na jednohrnku je na řetězovku tak akorát, jde o styl jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

7.1.2008 v 19:43 | Nahoru | #168
Jawaweb>>
Tak je fakt, ze u jednobuchu to moze bejt jinak a zkusenosti s tim nemam. Na stranu druhou je urcite dost rozdil, jestli je to kultivovanej jednobuch (jako ten v jawce nebo pegasu) nebo zda jde o kladivo ve stylu biga.

Takze v tehle souvislosti bych si dovolil polozit otazku na provozovatele Pegasa a 650 GeeSa, jakou maji bezne zivotnost retezu, pokud pouzivaji retezovku renomovanych znacek? To je fakt tech 12 tis tak realna hodnota na vymenu?

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

7.1.2008 v 20:04 | Nahoru | #169
Kámoš na pégu najel myslím na Origu 16tis a trochu.... D.i.d. to bylo myslím.

Já mám novou řetězovku na F650, tak pak podám kolik ot vydrželo, vypadá to na o-kroužek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

8.1.2008 v 07:15 | Nahoru | #170
Sim> Já jsem na LC4 najel na řetězu 16k, ale to už se skoro protáčel. Normální hodnota na výměnu je 10 000. Ano je to zase trochu jinej motor, ale podle mě pokud budeš za tu jawku tahat jak hovado a jezdit ve dvou atd, tak ten řetěz odepíšeš stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

8.1.2008 v 19:14 | Nahoru | #171
Jawaweb>>
Jenze zase nemuzes pocitat s tim, ze s novou motorkou s nezajetym motorem za to budes tahat tak, ze bys odrovnal retez behem prvni desitky... lepe receno, pokud jo, tak to s tou motorkou pak nechcu mit nic spolecnyho.

Je to neco podobnyho, jako jsem kdysi videl inzerat na netu, ze nekdo prodaval tusim 250 CBF, udajne s najetyma cca 8mi tisicema a zadni guma byla bud zrala na vymenu nebo cerstve vymenena. Je fakt, ze na tuhle motorku prvovyrobne osazovana MT75 me na cebu vydrzela necelych 6, ale to je o pul metraku tezsi motorka s vic nez dvojnasobnym vykonem a tocivym momentem. Takze jsem koupechtiveho kamarada od teto "vyhodne" koupe zrazoval, bylo jasny, ze je bud stocenej tachec nebo s tou motorkou nekdo zachazel tak, jako by na ni nemusel vydelavat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

9.1.2008 v 07:24 | Nahoru | #172
Sim> No jo, tak je to divný, ale jestli je tam nějakej béčkovej řetěz, není to až taková rána, myslím, že ten řetěz je to nejmenší, investicet za 3000

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

9.1.2008 v 09:16 | Nahoru | #173
Johny_R>Si myslíš, že jsem nějakej hňup, ty hňupe?? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

9.1.2008 v 19:20 | Nahoru | #174
Jawaweb>>
Ted je to jen moje spekulace, ale u Jawy bych ocekaval automaticky retezy CZ, v tomhle rozmeru radu SDZ, kterou povazuju za spickovou. Pokud tomu tak neni, tak tim hur pro Tynec... necht se vyjadri provozovatele nebo servisaci, co tam vlastne ve fabrice osazujou.

A k ty investici... samosebou to neni suma, ktera by polozila novopeceneho majitele stroje (za ktery vysolil pres 150 tis) na kolena, ale na stranu druhou je to suma takova, ktera nastve.

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

9.1.2008 v 20:37 | Nahoru | #175
No pokud tam Jawa cpe nějaký nekvalitní řetězy aby ušetřila, tak jak bude vypadat asi zbytek motorky (kvalita dílů, zpracování, atd.... odpovím hned - dle toho co sem slyšel a četl o různých lidí, tak je to špatný s více věcma *no* *no* takže hanba Jawě *no* )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

10.1.2008 v 00:37 | Nahoru | #176
Sim> muzu potvridt za na sve jawe 650 mam retez ČZ 530 SDZ.... a pro stouraly , nebojte je tam z vyroby *yes* *yes*

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

10.1.2008 v 00:57 | Nahoru | #177
já jsem na cag. roadster měl taky v servisce napsáno výměna řetězu po 10kkm (200ccm 4t 17koní) a protože jsem motorku kupovanou jako 10letou s 9kkm, tak vyměněnej nebyl.... a po 13kkm byl na kaši... včetně kol, totál... nějakej okroužek ale menší rozteč, 420? prostě jako jawy a čz celý léta.. tak jsem dal nová kola, a řetěz ČZ-klasiku bez kroužků, zatím jsem na něm ujel nějaký 3kkm a po prvním dosšponování po sednutí (500km), už nic, uvidíme..

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

11.1.2008 v 21:03 | Nahoru | #178
Jawaweb> ale jdi s takovym nazorem :lol: :lol: kde's na to prisel?
na XT mam novou retezovku, pri 11000km jsem ji poprve napinal (pote, co jsem dojel domu z cesty kolem more cerneho), ted ma najeto 14000km a jeste chvili vydrzi, nez retez opet napnu..

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

12.1.2008 v 12:38 | Nahoru | #179
dakarista650>>
Jojo, tak aspon neco jsem predpokladal spravne Dik za potvrzeni me hypotezy :thmubup:

Jinak pokud muzes, dej vedet, kolik mas najeto a jak se ve tvem pripade chova retez... at mam nejakou realnou predstavu, jestli ho ten rotax dokaze skutecne zneskodnit behem prvni desitky, nebo jestli ta nutna preventivni vymena je jen dalsi ze zlepsovacich navrhu nektereho duleziteho pracovnika Tyneckeho zazraku...

... pripadne pokud se ti bude chtit, rozepis se celkove o tom, v jakym rezimu jezdis, s cim jsi spokojen a s cim ne a tak dal. Ja jsem sice ve stadiu, kdy jsem rad, ze jsem do 650 nesel, ale preci jen jsem zvedavej, no a je porad lepsi mit fakta od nekoho, kdo to skutecne proziva, nez zpravy agentury JPP.

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

30.11.2008 v 21:07 | Nahoru | #180
Dnes mi jako zakladateli tohoto případu přišel mejl, dožadující se dokončení příběhu. Protože to asi bude zajímat nejen jeho pisatele, napíšu zde svůj dojem po více jak roce.

Společnost Jawa nakonec přistoupila na odstoupení od kupní smlouvy a vrátila peníze. Sice jsem si jěště užil pár telefonátů přímo "s panem ředitelem", při kterých mne obviňoval z toho, že mi motorka prostě nesedla, a tak se jí chci zbavit ... no coment.
Peníze na účet příšly cca 20.8.2007, tj. zhruba po dvou měsících tahanic.

Velmi rychle jsem si vybral a koupil Suzuki DL-650 V-Strom.
Na "sůze" jsem od srpna 2007 do dnes najezdil cca 7800 km. Nebyla jediná závada. Proběhly garančky 1500 a 6000 km. Jinak do toho leju benzín a mažu řetěz. ... a wono to jezdí.

Když bych měl hodnotit, jestli jsem udělal zavržením Jawy a koupí "rejže" dobře, tak jsem na vážkách.
Japonka vlastně je lepší ve všech jízdních režimech. Líp zrychluje, dobře se klopí, brzdy jsou taky lepší a mají ABS. Jenže ... no ... je to sice lepší, ale takové trochu nevýrazné ...
Prostě Jawa měla DUŠI, a to japonka neumí. Ale je to lepší motorka ... holt člověk si nevybere.
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist