tak jsem minulý týden dostal za odvoz Jawku 175/356 r.v. 1957. A i když jsem do té chvíle jen rád obdivoval renovované kousky na srazech apod., netušil jsem, že ji jednou babku starou budu mít taky doma. Jawka je po příbuzném, který ji měl od novoty, najeto postivých 14tis. a 25 let na mě čekala ve stodole, ale je kompletní, původní a má údajně zajetý výbrus. Motor nevyrezlý, komprese tam je pěkná. Z nádrže jsem vylil cca 3L, něčeho co se za dob svého nalití do nádrže se nazývalo benzín a opucoval ji od sena, prachu a pavučin. Vykoukla na mě celkem roztomilá babička, ale zub času se na ní podepsal.
Propadl jsem tomu natolik, že jsem se pustil do renovace. Chtěl bych to udělat pořádně a bez bastlení do originálu. Pouze z lidové verze udělat ,,nelidovou".
Dostal jsem k ní servisní příručku a TP, na kterým je razítko ZRUŠENO.
Proč sem píšu: Po předchozím obrovským nadšením z toho, že jawce vdechnu nový život začínám trochu střízlivět. Důvod je jediný a to jest legalizace moto. Jsou dva tábory a to jest ten, který zde píše, že zrušené vozidlo se již nedá znovu zapsat a veteránské TP je na toto moto nesmysl. Tento názor ve mě umocňuje pročtení si podmínek pro získání veteránských TP. A to že bych následně měl každý rok jezdit na jakési dvoje pseudotechnické. Mno a názor mích bližních, který je oprav to a dej to na veteránské.
Za sebe musím říct, že jsem ochoten ji dát komplet do kupy. Dostal jsem jí, je po příbuzném a od malička slýchávám, že tam vzadu, někde za traktorem, senem a plachtou stojí Jawa 175. No a teď ji mám doma naprosto mi učarovala.
Bojím se ale té legalizace aby nemalé finance, které bude stát, nepřišli nazmar. Víc rad , víc rozumu. Díky za reakce.
Naposledy editováno 01.05.2014 20:46:06
1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
s papirama ale neporadim, asi bych se neobtezoval plne legalni cestou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
Stev píše: Jestli ma origo lak, jenom bych ji vypucoval. Zachovas tim kouzlo stary motorky. Ty nalesteny veterany muzes slozit z cehokoliv.
s papirama ale neporadim, asi bych se neobtezoval plne legalni cestou.
Mno, není, je natřená štětkou ale docela dost podobnou barvou.
1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
Veteránský čísla se dají udělat za cca 2500,- podle klubu kde to budeš dělat. Na přetestaci se chodí jednou za rok (400 Kč). Kdy byl zrušenej ten tvuj techničák?
Jinak s TP je to boj... klasické papíry je skoro nemožné sehnat a když už tak za strašný love ale zase máš klid a můžeš na moto mít i nějaké odlišné drobnosti. Veteránské jsou dobré ale musíš narazit na nějakou pohodovou komisi pak už je to zábava jezdit na ty další TK kontroly ale představa že tam narazíš na nějakého ubrečeného šťourala není zrovna lákavá. Já už s tím taky dlouho dobu bojuji a nemůžu se rozhoupat, když vidím tu pohrdavou komunikaci. (chci na veterány postavit jawu 555)
4 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.
Jinak na veteranskych papirech moto mam a bez problemu.
E: ted jsem si vsiml toho stetkolaku. Tak pak uz je to jedno a komplet.
Naposledy editováno 01.05.2014 22:03:44
dj_hroch píše: Proboha rozhodně na bílé značky! Veteránské značky jsou nebetyčná hovadina - mít navíc atestaci, kde se kafrá uplně do všeho a jak něco není origo nebo je použita replika na opravu tak problém, a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu? Navíc se ještě kajsi REGISTROVAT v klubu? Být odkázán na milost a nemilost jakési veteránské obce kde secokoliv může změnitze dne na den? To jsou nápady z marsu todle Výhoda veteránskách značek žádná není, spousta chudáků, kdo je nucen je mít z důvodu nějakého fatálního omylu předchozích majitelů, by dala království za bílé značky.
Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.
Tohle mas ale jen z doslechu, ze....
Jezdit s tím můžeš absolutně bez omezení vždy a všude. Najdi si stránky jakéhokoli veterán klubu, kontakt na testačního komisaře a informuj se. Ceny má každý klub podle svých stanov jiné. Určitě se toho neboj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
dj_hroch píše: ...a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu?...
Toho jsem se sám dříve obával, ale díkybohu už několik let to není pravda, že s veteránskými značkami se mohlo jet jen na "přejezdy" na sraz a zpět a o každé jízdě se musel vést podrobný deník. S tou komisí je to pravda, záleží na "každém soudruhu" - někde jsou nafrnělí dědci, co nesmyslně chtějí vidět stav, jako by motorka právě sjela z linky, jinde jsou tolerantnější - ale pochopitelně nemohou být moc benevolentní - těžko by mohli pustit na veteránznačky nějaký "tuningbastl".
V některých ohledech mají veteránznačky výhodu, v jiných zas nevýhodu, nejde jednoznačně říct, co je lepší.
Majk-fox> Ty lakované plochy, jako blatník, maska, kastlíky apod možná bude stačit umýt a navoskovat, pak se ukáže jejich pravý stav. Horší to ale bude s nádrží, tam to dost vypadá na nutnost nového chromu (a mohli se, aby nebyly vyrezlá zevnitř), ovšem na největší nervy se připrav s koleny a laufy - tam bude umění najít galvanovnu ochotnou výfuky přijmout, už z důvodu, že karbon a úsady ničí stahovací lázeň a bohužel ne vše jde od nich pořádně vyčistit. Takže lázeň se pak musí dávat nová.
Pozor také na tachometr - nevím, jak u tohoto typu, ale u starých veteránů býval "pajšl" budíků vyroben z nějaké zinkové slitiny a ta časem zkřehne a začne se rozsýpat jako rozpraskaná sádra - oprava nemožná, je třeba vše vyrobit nově. Ohledně tohoto by jistě více věděl bromep. Ale třeba už se u 175/356 toto nevyskytuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
Něco už jsem pořídil z MontyJawa, něco jsem našel na Jawamarkt a takový ty důležitý chromy, jako ráfky, komplet výfuky půjdou od p. Hadrávka (prý je to kapacita a 100% kvalita) a nádrž pořeším výměnou za jinou chromovanou.
Jen teda jedinou věc zatím marně sháním a to je vzduchový filtr se se sytičem, takovej ten košíček s drátěnkou. Ten můj je prasklej a kus u stahování k hrdlu chybí.
kuba350 píše: Počítej s tim, že jestli chceš tu renovaci udělat pořádně, tak tě to vyjde tak na 40 000 + ,-
Veteránský čísla se dají udělat za cca 2500,- podle klubu kde to budeš dělat. Na přetestaci se chodí jednou za rok (400 Kč). Kdy byl zrušenej ten tvuj techničák?
Ceník je u každýho klubu jinej. Pokud vím, tak u nás testace stojí pro člena už od 300 kč + správní poplatky na magistrátu (víši nevím, odhaduju v řádu několika desetikorun, nebo stokorun) + 1000 kč za značku. Každoroční prodloužení testace je za 200.
dj_hroch píše: Proboha rozhodně na bílé značky! Veteránské značky jsou nebetyčná hovadina - mít navíc atestaci, kde se kafrá uplně do všeho a jak něco není origo nebo je použita replika na opravu tak problém, a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu? Navíc se ještě kajsi REGISTROVAT v klubu? Být odkázán na milost a nemilost jakési veteránské obce kde secokoliv může změnitze dne na den? To jsou nápady z marsu todle Výhoda veteránskách značek žádná není, spousta chudáků, kdo je nucen je mít z důvodu nějakého fatálního omylu předchozích majitelů, by dala království za bílé značky.
Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.
Nerad bych se tě dotknul, ale dovolím si říct, že ohledně veteránských značek tu píšeš docela blbosti.
Také čekám na naše zákonojebáky kteří dříve nebo později na něco přijdou jak to dojebat jako vše.
Jawa dělá za 500,- výměnu rámu. Jediné s čím bojuji je odporně velký rozměr RZ tak nechávám dělat tady http://etovar.cz/cs...islicove-tabulky-spz není to sice úplně to právé pro soudruha v uniformě ale zatím zádný problém nemám.
PS: toto je jen můj názor moje věc moje myšlenka nebudu se s nikým dohadovat ani dlouze řešit
Btw. dneska jsem si byl pro veteránskou značku Mám to. Jasně, bílé značky jsou jsou bílé značky, ale já tu svoji mašinu stejně nikdy neprodám, takže je mi jedno, jestli že mám veterány. Hlavně, že můžu legálně jezdit. A testace byla naprosto v pohodě Bez připomínek, stupeň zachovalosti 1. Asi hodně záleží na klubu...
Každopádně super stroj, opravit, jezdit a hýčkat
Majk-fox píše: Musí jít komplet do šroubku. Tam kde postupně nevyvzlínal olej převodovky a tlumičů, je v celkem bída stavu, tedy chromy. Kluzáky vyrezlý, nádrž i přesto, že v ní byla půlka benzínu, taky totál vyrezlá. Ráfky žádnej echt gold. Co mě překvapilo je plechařina, ta asi díky nánosům barev je good, dokonce i kastlík na baterku zevnitř neušel ruce natěračově a to ho asi zachránilo, jelikož jsem z něj vytáhl dobovou Yuasu, s průhledným tělem, ale suchou, jak vtipy Aleše Cibulky. A když už tohle bude všechno nový, tak ji udělám zugrunt.
Něco už jsem pořídil z MontyJawa, něco jsem našel na Jawamarkt a takový ty důležitý chromy, jako ráfky, komplet výfuky půjdou od p. Hadrávka (prý je to kapacita a 100% kvalita) a nádrž pořeším výměnou za jinou chromovanou.
Jen teda jedinou věc zatím marně sháním a to je vzduchový filtr se se sytičem, takovej ten košíček s drátěnkou. Ten můj je prasklej a kus u stahování k hrdlu chybí.
1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
čzťák píše: Majk-fox> Hoď sem nějaký fotky jak pokračuješ s čištěním a tak
Hele teď jsem ve fázi, že je jawka rozebraná a čistím motor. On byl celej od oleje a vstvy starýho prachu,tak mám štětec, technickej benzín, odmašťovák ve spreji a hadr no a jedu mezi žebrování. Začíná z toho vykukovat hezkej motůrek s patinou. Rozhodl jsem se, že ho vyčistím a nechám ho tak jak je. Není nijak poškozenej a ani by se mi tam nějakej vyleštěnej motor nelíbil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 | krooky | 16 | 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 0 | 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř |