1 reakcí na tento příspěvek GO motoru
Nechceš to raději nechat někomu, kdo se v tom skutečně vyzná, pokud na tom chceš ještě jezdit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru
Edit: Není účelem hry nahřát ložiska, ale kartery kolem, aby se zvětšily otvory. Hliník má totiž větší roztažnost, než ocel. Nahřeješ-li ložiska, tak je ven nedostaneš.
Naposledy editováno 23.04.2014 21:55:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru
1 reakcí na tento příspěvek GO motoru
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...
Dolin píše: Neboj se toho a směle do toho ,..ALE! : Chce to si nakoupit nebo sehnat nebo udělat nějaké cajky na to generálkování. Desku na rozpůlení motoru, držák spojky na povolení matky a její rozdělání spolu s nalisovávačem, vylisovávačem pístního čepu považuju jaku minimální základ pro tohle - všechno má Etovar.cz.
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...
Budu se už opakovat a napíšu to, co nahoře. GO motoru není o tom vyměnit naprosto vše, ale jen to, co je skutečně potřeba. Udělat kliku? Ano, souhlasím. Udělat výbrus? Ano, pokud je potřeba. Nebudu brousit válec, když je výbrus na poloviční životnosti. Mnohdy stačí jen překroužkovat a jede se dál. To samé platí o spojce. Korky vydrží klidně při slušném zacházení 50 tisíc. Tak proč měnit za každou cenu, pokud jsou ještě OK. Primár nový, o tom žádná. Nikdo neví, jak starý je původní. Ten se má měnit v intervalu 45-50 tisíc.
Souhlasím i s tím, že bez přípravků to udělat nejde. Ale nemyslím si, že někdo, kdo to nikdy nedělal, dokáže posoudit stav součástek (typicky náběhy drážek na hřídelích převodovky, řadicí vidličky), zda jsou na výměnu, či nikoliv.
Víc než vřele doporučuju sehnat někoho, kdo o tom má povědomí a minimálně ti s tím pomůže. Rozhodně nechci být za hnidopicha, ale půlit motor na dvakrát není žádné labůžo a taková sranda se může dost prodražit.
jindrazahor1997 píše: právě proto je možnost menší deformace toho hliníku
Jak známo, hliník jest dobrým vodičem. Proto jej také bylo hojně používáno na elektrických instalacích. Nebereš v úvahu to, že zahříváním se teplo rozvede do celého odlitku. Já teda nepoužívám horkovzdušku, ani troubu, ale obyčejný dvouplotýnkový vařič, na který se krásně vleze celý karter.
Naposledy editováno 25.04.2014 08:06:11
1 reakcí na tento příspěvek GO motoru
Ohledně výbrusu - starý motor který nevím jak je na tom a nevím oskud je rozcuknu vždy a když udělám kliku (to je dle mě základ, bo ložiska a zapalko je tak nějak v ůzkém souvztahu....) tak těch 600 za výbrus mě už nezabije. Hlavně když to udělá Padalík při jednom,...
Pokud moto jede tak to projeď poslechni motor jestli chrastí, hlavně jestli řadí,....
Dolin píše: Já zase říkám, že dokud to nezkusí a neuvidí to live tak nebude vědět nikdy.....
Ano, je to tak, ale vidět to na živo s někým, kdo se v tom vyzná. Ne šťourat se v tom sám v 16cti bez zkušeností a bez cizí pomoci. Je potřeba od někoho odkoukat grify a základní úkony. Ideální je to dělat s někým, komu může koukat pod ruce. Myslím, že stojí za to se s někým místním domluvit a naučit se alespoň základy - montáž kliky, odzkoušení převodovky, vymezení předlohy, montáž karterů, seřízení regulátoru a poloautomatu, předstih, odtrh,.... Ono nejde všemu se naučit teoreticky jen z knížky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3901, 3902] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117043 | Dnes v 11:06 FJRPEPA |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |