2 reakcí na tento příspěvek Komprese válců u Thundercata
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
seikos píše: 5 vteřin v google
Compression Ratio 12.0:1
Tohle je kompresní poměr, to nemá s kompresním tlakem nic společného.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
SniperFM píše: Tohle je kompresní poměr, to nemá s kompresním tlakem nic společného.
z kompresního poměru si předepsaný kompresní tlak odvodí i úplnej debil1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců u Thundercata
Například u Diesela kde jeden válec má 500ccm, kompresní poměr 17:1 je komprese 33-35 bar.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
dave-lister píše: Kompresní poměr 12:1 znamená, že kompresní prostor je dvanáct krát menší než zdvihový objem válce. Nevím jak z toho spočítat kompresní tlak. Jaký je na to vzorec?
Například u Diesela kde jeden válec má 500ccm, kompresní poměr 17:1 je komprese 33-35 bar.
Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené.
Vzhledem k tomu že se směs nasává při bězném atmosférickém tlaku, tak co z toho vyplýva?
Vpodstatě tomu každej říkáme jinak, ale znamená to ve výsledku to samé, že? Když prostor zmenšíš na 1:12, tak zdvihneš tlak směsi 12x. Komprese je tedy 12 a kompresní poměr vůči atmosférickému tlaku 12:1
seikos píše: Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené.
Vzhledem k tomu že se směs nasává při bězném atmosférickém tlaku, tak co z toho vyplýva?
Vpodstatě tomu každej říkáme jinak, ale znamená to ve výsledku to samé, že? Když prostor zmenšíš na 1:12, tak zdvihneš tlak směsi 12x. Komprese je tedy 12 a kompresní poměr vůči atmosférickému tlaku 12:1
Takže když max. tlak je 16,2 Bar, tak kompresní poměr je 16,2 k jedné ?
To asi ne, co..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
Z praxe, dva identické benzínové motory, jeden kompresní poměr 7,5:1 a druhý 10,5:1. Jeden kompresní tlak 12,5 baru, druhý 14,5 baru. Oba ve skvělé kondici.
On kompresní tlak není jen tak jednoznačně určen, je ovlivněn mnoha faktory a jedním z nich je samozřejmě kompresní poměr, ale není to jediný faktor...
SniperFM píše: seikos> Zatím co se kompresní poměr po celou dobu životnosti nemění, kompresní tlak samozřejmě ano, takže už jen z tohoto důvodu to není tak zřejmé.
Z praxe, dva identické benzínové motory, jeden kompresní poměr 7,5:1 a druhý 10,5:1. Jeden kompresní tlak 12,5 baru, druhý 14,5 baru. Oba ve skvělé kondici.
On kompresní tlak není jen tak jednoznačně určen, je ovlivněn mnoha faktory a jedním z nich je samozřejmě kompresní poměr, ale není to jediný faktor...
Díky za vysvětlení
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců u Thundercata
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců u Thundercata
E: VIděl jsem tam od Kodla, že minimum je něco kolem 12, ale to je při zahřátém motoru ne ?
Naposledy editováno 14.03.2014 14:55:39
Čili 12x1,41=16,92 atm. mínus ztráty plus zvýšení tlaku zahřátím.
Zkůšá se to při plném plynu.
Teoreticky je to jedno, esli se to zkůšá za tepla či za studena, neb nárust tlaku zahřátím při stlačování je skoro stejný.
ZlomenyUcho píše: Jsem laik a na motorce si maximálně vyměním olej, doleju benzín a nafouknu gumy. Takže takovýhle pojmy z dílen nejsou pro mě, ale něčemu malinko rozumím, takže když to mám jak již jsem psal 12 za studena na každým znamená to co ?
E: VIděl jsem tam od Kodla, že minimum je něco kolem 12, ale to je při zahřátém motoru ne ?
Pozitivní je, že všechny válce tlačí stejně. V manuálu píšou že povolená odchylka mezi válci je 1bar. Taky píšou že minimální tlak je 11,7bar - ty jsi na spodní hranici. Zkoušel si to s plným plynem? Motor musí mít dostatek vzduchu aby mohl vytvořit tlak. Stejně tak zahnojenej vzduchovej filtr ti to může ovlivnit. Podle tlaku si myslím že mechanika motoru bude v pořádku.
Naposledy editováno 15.03.2014 18:35:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
seikos píše: Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené.
Vzhledem k tomu že se směs nasává při bězném atmosférickém tlaku, tak co z toho vyplýva?
Vpodstatě tomu každej říkáme jinak, ale znamená to ve výsledku to samé, že? Když prostor zmenšíš na 1:12, tak zdvihneš tlak směsi 12x. Komprese je tedy 12 a kompresní poměr vůči atmosférickému tlaku 12:1
.......... neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
Pro přibližné stanovení kompresního tlaku lze uvažovat, že se jedná o izotermický děj, to jest, že při kompresi nepočítáme s dalším zvýšením tlaku vlivem ohřevu stlačovaného média (a s těsnicíma ztrátama, s jalovým prostorem...)
V tomto případě platí (zjednodušený) vzorec (když se nedopídíme údajů z manuálu, právě pro takové případy sem ten vztah připomenul), což pro posouzení technického stavu motoru bóóhatě stačí.
Jak taky napsal dave-lister, důležitější je rovnoměrnost kompresních tlaků.
Když se od sebe liší o více než 10%, je to na pováženů.
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců u Thundercata
nahore se schazej ruzny typy /fyzici, mechanici atd./me zajima duvod, proc to chces na yzf6 merit? huli?, nejede?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců u Thundercata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |