Téma: Vynechává pravý válec
28.2.2014 v 18:34
Čau chlapi.
Věřím že témat o tomhle problému je zde hodně, ale nic s mojima detailama. Mam Jawu 350/640 se zapalováním a dobíjením Z04 a R04+ snímač S1 od VAPE. před 50 km mi začal trochu vynechavat pravý valec. Trochu to škubalo ale jelo to. Kontrolka dobíjení nesvítila. Po vypnutí motoru a nahození ( asi po 1 hodine) motor jel už jen na jeden valec a občas blafnul. Po dalších 10 km už ani neblafnul. Dojel sem domu a vyměnil svíčku na valci, která byla uplně černá ale ne mokrá.Druhá byla pěkně vypalena. Při zkoušce jiskření nové svíčky se zdalo že je OK. Měl sem doma i nový regulátor napětí, tak sem ho tam taky dal. Po nastartování se jevilo vše v pořádku. Když sem ji jel projet tak jela taky slušně ale po dojetí domu a počkani 20 sekund na volnoběh zase začal valec vypadávat. Změřit okruhy mi moc nejde, protože za běhu motoru mi vypadává multimetr. Asi nějaké magnetické pole. Neměl někdo podobný problém? Nebo nápad jak jednotlivé okruhy zkontrolovat? Předem díky všem za rady.
Věřím že témat o tomhle problému je zde hodně, ale nic s mojima detailama. Mam Jawu 350/640 se zapalováním a dobíjením Z04 a R04+ snímač S1 od VAPE. před 50 km mi začal trochu vynechavat pravý valec. Trochu to škubalo ale jelo to. Kontrolka dobíjení nesvítila. Po vypnutí motoru a nahození ( asi po 1 hodine) motor jel už jen na jeden valec a občas blafnul. Po dalších 10 km už ani neblafnul. Dojel sem domu a vyměnil svíčku na valci, která byla uplně černá ale ne mokrá.Druhá byla pěkně vypalena. Při zkoušce jiskření nové svíčky se zdalo že je OK. Měl sem doma i nový regulátor napětí, tak sem ho tam taky dal. Po nastartování se jevilo vše v pořádku. Když sem ji jel projet tak jela taky slušně ale po dojetí domu a počkani 20 sekund na volnoběh zase začal valec vypadávat. Změřit okruhy mi moc nejde, protože za běhu motoru mi vypadává multimetr. Asi nějaké magnetické pole. Neměl někdo podobný problém? Nebo nápad jak jednotlivé okruhy zkontrolovat? Předem díky všem za rady.
Pod altikem jsem olej neregistroval. To gufero by to být nemělo. GO byla před 7000 km. Svíčku jsem už měnil za relativně novou a venku fungovala. Zítra ještě zkusím prohodit vysokonapěťový kabely a pořádně se na to podívám Ještě mě napadla cívka ale nevím jak je v ní dělané vinutí. Jestli je společné pro oba válce a nebo je dělené. Možná kdyby bylo dělené a bylo porušené tak při zahřátí by mohla vynechat.
Co se stane, když prohodíš kabely - fajfky mezi sebou? Ta moje je*ka dávný paměti taky s tyristorovým zapalováním pálila oběma svíčkama najednou, takže bylo jedno, že se prohodil levej x pravej. Když by pak pálil druhej válec, bude to zapalováním.
Dneska jsem si hrál a měřil našel jsem, že ta fajfka na pravým valci nemá žádný odpor. Respektive neměřitelně velký, oproti levé, kde byl asi 13 ohmů. Značka je nějaká náhrašková za NGK jedna stala něco kolem 60 kč. Odpolende projedu a uvidím. Jo a ještě jedna perlička, kterou nechápu. včera po výměně regulatoru a vyměně svíčky sem to jel projet. Jela normalně ale po přijetí začala vynechávat. Dneska po vytažení svíčky na levém valci jsem zjistil neskutečnou věc. Ta svíčka byla jak nová upně čistá a jen na elektrodě jemný prach. zkouška trvala asi 5 km. tak nevim jestli je to na zabarvení malo nebo ne.

Naposledy editováno 01.03.2014 12:52:01

Naposledy editováno 01.03.2014 12:52:01
Ta svíčka mi příjde až moc bílá,měla by být spíš cihlová,takhle to vypadá,že máš moc chudou směs,aby sis potom nepropálil píst...Ta cívka od Vape pálí u obou válců současně,tak to zkus za ní přeházet,jestli se to přesune na druhej válec,potom to bude kabel,fajfka nebo i svíčka.
Nové poznatky: 1)Při výměně kabelu z pravého na levý válec nepálí pravý. Při klasickém zkřížení(prohození kabelů) se závada přesune na levý válec. Z toho usuzuji že to bude buď cívka nebo snímač. 2) Směs to nebude, protože při klasickém prohození kabelu(pálil jen pravý válec. To je ta čistá svíčka) a asi minutovém chodu, se svíčka viditelně zbarvila do hněda. Né že by byla cihlová ale už tam byl náběh správného spalování. Tím je závada zúžena pouze na cívku nebo snímač. Nevíte co by mohlo statisticky více odcházet?
1 reakcí na tento příspěvek Vynechává pravý válec
Takže ta snímači by se teda nemělo co podělat a pokud je dobra vůle tak je to cívkou?
Vůle mezi snímačem byla na levém válci dobrá, ale na pravém byla přes 0,5mm tak sem trochu přihnul palec. Nemělo to na chod žádný vliv. Koupil jsem novou cívku. Vyměnil a vynechávání zřejmě zmizelo. měl sem ji nahozenou asi 10 minut a pak jsem ji projel nějaký 3 km. Chod se mi zdá plynulý. Jen občas trochu jinak zapálí ale to dělala vždycky. Dokonce se dá změřit napětí na baterce i za chodu motoru. Nevím jestli je to v podstatě novým zapalováním nebo novým měřákem ( starý sem odrovnal při měření cívky za chodu motoru). O výkendu ji pořádně protáhnu a uvidím co bude dělat. Zatím všem děkuji za rady a tipy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Předstih Vape MZ04 Jawa 350/640 | expert217 | 7 | 27.1.2025 v 20:40 Genx |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |