To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
_xy_> Hele on nemusí měnit styl jízdy. Naopak při ostrý jízdě nejspíš ani ploška nevadí, protože stejně jezdíš mimo ni, ale při klidný jízdě, když potřebuješ jen jemně změnit směr ti může ploška řízení docela rozhodit. Čili to snad má praktický využití ne?
A prosím tě, čím riskuje rozbití motorky?
Co se týče úrazů, tak levej člověk si může zlámat pazoury i při vrtání, pořezat se při krájení chleba a nebo se třeba zabít při vylejzání z vany. Jelitu nepomůže nic, šikovnej člověk si dá bacha i u tohohle aby si nic neudělal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
pylot píše: Majklos> Hele já neobhajuju jeho styl jízdy, ale dokážu pochopit, že někdo jezdí tak, že se mu udělá ploška a pro takovýho to může mít smysl. A vzhledem k tomu, že má nájezd 13500 km tak pochybuju, že jezdí sportovní gumy. Spíš bych to viděl na něco ve stylu Roadsmartu a od těch už není moc kam jít.
- schválně si ničit cokoliv, né jen gumu nemá cenu nikdy.
- většina lidí, co jezdí sportovní gumy je jezdí zbytečně, protože "něco ve stylu Roadsmrtu" snese úplně to samé a vydrží to třeba i 2x tolik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Dolík.... píše: - schválně si ničit cokoliv, né jen gumu nemá cenu nikdy.
- většina lidí, co jezdí sportovní gumy je jezdí zbytečně, protože "něco ve stylu Roadsmrtu" snese úplně to samé a vydrží to třeba i 2x tolik
pylot píše: No já nemám pocit, že by tím něco ničil. Úběr materiálu přece nemusí vždy znamenat znehodnocení. A proti roadsmartům nic nemám, byť bych jim asi já sám nevěřil.
prostě je to ničení něčeho, co je v pořádku.


klidně nevěř, ale vyhazuješ zbytečně prachy, které bys mohl dát rači do benzínu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Dolík.... píše: většina lidí, co jezdí sportovní gumy je jezdí zbytečně, protože "něco ve stylu Roadsmrtu" snese úplně to samé a vydrží to třeba i 2x tolik
Souhlas, jen jeden high sider za 60 tis. km, takže cestovní gumy v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
dva_hrnce píše: Dolík....> 2.9, přesně podle manuálu
tak asi opivněné oko vidí blbě.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
dva_hrnce píše: Dolík....> to su nizkoprofilofky, tomu nerosumiš
a jooooo, sem si nevšiml.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Proč bych měl sedět za motorkou v garáž?? to snad už se bavím s nějakým dítětem. Pěkně venku. Pokud motorka není vykloktaná a nebere olej, tak je to v pohodě. Na 3ku ať to má hezké otáčky a dílo i s pauzou do 20 min. je hotovo!!!!!
Aha, takže venku když sedíš u výfuku, tak ty splodiny vůbec nevdechuješ??? Prober se!! A jak to svědčí motoru, co myslíš??
Ale jinak je to rozhodně originální úchylka, rašplování zadní pneu hezky do kulata :)
eriq píše: Aha, takže venku když sedíš u výfuku, tak ty splodiny vůbec nevdechuješ??? Prober se!! A jak to svědčí motoru, co myslíš??
Ale jinak je to rozhodně originální úchylka, rašplování zadní pneu hezky do kulata :)
Motor je v pohodě, ten jede prakticky bez zátěže, za 20 minut se tak akorát zahřeje. Spíš ty splodiny budou chutný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
dva_hrnce píše: Slušná práce
Asi budu muset nazout vícesměs a přestěhovat se někam, kde jsou zatáčky i jiné než kruhové objezdy
taková ploška je úplně v pohodě, to já když koupil motorku, byla tam tak dvojnásobná a to se chovalo při přechodu do náklonu strašně nervózně a furt sem měl pocit, že dostávam smyk.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

Mě spíš vadí vic blbě sjetý předek než zadek.
Ale co tak koukam, tak má většina lidi levou stranu vic než pravou.
dva_hrnce píše: PetrL3> však já s jízdníma vlastnostma problém nemám, ale vždycky se těším na novou sadu, to je pak jiný kafe
Mě spíš vadí vic blbě sjetý předek než zadek.
Ale co tak koukam, tak má většina lidi levou stranu vic než pravou.
Na předku se mi ploška ani nedělá, když už, tak jen trochu vzadu.
Předek sem musel měnit hned po koupi gsx, ale ten šel dolů hned po první projížďce. Já myslel, že tu motorku snad nebudu moct mít, ale doufal sem, že je to přední gumou a bylo. Kdybych měl zkušenosti co dnes, tak bych vyměnil obě pneu rovnou a byl by klid.
Ale nedavno sem koupil starý VFR, to má vzadu placku jako kráva (na fotkách vypadá kulatá, ale to je nějaký klam) a motorka se chová naprosto bezproblémově. Aź sem, překvapen, že to není cejtit.
Naposledy editováno 10.02.2014 09:42:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
dva_hrnce píše: PetrL3> ...
Ale co tak koukam, tak má většina lidi levou stranu vic než pravou.
Já osobně nemám problém škrtnout levou stupačku, ale u pravý se mi to nestává, něco na tom bude.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

Naposledy editováno 10.02.2014 11:39:06
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

Fantom40 píše: Pro doplnění: Používám pneumatiky DUNLOP ROADSMART 2. od zakoupení to je stav O km až po cca 4 tis/km se pneu opotřebovává všude stejně. Jakmile, ale přeskočíš 5 tis/km tak chceš nechceš se na středu začne vytvářet ploška, které se nejumím zbavit. ( OVŠEM TO VY SPORŤÁCI UŽ MUSÍTE PNEU MĚNIT - TOLIK NA NICH NENAJEDETE ) Rotující kolo na motorce není nic jiného než upnutý díl v hlavě soustruhu. Když chceš srazit hranu tak taky použiješ pilník nebo smyrkový papír. TO NENÍ NIC NEOBVYKLÉHO. Běžná praxe.
Akorát,že na tom soustruhu se guma dělá úplně jinak než pilníkem, opět jsi mě přesvědčil, že víš naprosté hovno.
Naposledy editováno 10.02.2014 12:15:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |