Po poslechnutí a kontrole vůlí ventilů, jsme usoudili, že divné zvuky budou nejspíše zapříčiněny vůlí pístního čepu v ojnici.
S tímto jsem se tedy rozhodl že bych rovnou vyměnil celou pístní sadu, udělal výbrus a vyměnil ložisko pístího čepu. Avšak včera jsem se dozvěděl, že tento motor nemá žádné ložisko. Pístní čep není v pouzdru nebo tak, ale přímo v ojnici.
Ptám se tedy. Pokud je to vylítané... Musela by se měnit tedy i ojnice ? Docela mě to nasralo. TO že bych měnil sadu s ložiskem a výbrusem za 2000 celkem, mě hřálo u srdce, ale jestli bych musel kupovat ještě toto.
Jestli se na to nevysrat a nekoupit ten čínskej komplet novej motor
Jen že jsem myslel, že vyměnim jen ložisko a bude to...
Jinak ta motorka nemá moc výkon a zdá se že zere olej, takže bych to videl i na kroužky. Ale s touhle investici jsem počítal.
Oprava klikovky + výměna ojinice stála 2300kč
Výbrus válce + píst + kroužky + čep stál 2600kč
Pak jsem kupoval ještě baterku, oba ventily, těsnění a další blbosti a stálo to dohromady cca 10000kč.
Tak si spočítej za kolik tohle prodáš a kolik peněz budeš ještě potřebovat na novější motorku. Pak poznáš jestli to má nebo nemá cenu opravovat. Ale vzhledem k ceně motorky se to moc nevyplatí.
1 reakcí na tento příspěvek Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
1 reakcí na tento příspěvek Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
E: všude se psalo že motor přežije motorku, tak jsem to tak bral :(
Naposledy editováno 01.02.2014 11:29:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
Anti píše: Uložení pístního čepu na volno v oku ložiska je běžná věc.Řeší se to buď vložením pouzdra,nebo pořízením většího čepu na který se to vymletý oko "přetočí".
Já nevím jestli by se to oko moc nezeslabilo. Koukni na fotky ojnice XR125. Za výměnu ojnice jsem platil 2300kč, výroba pouzdra by nebyla o moc levnější.
Teď mám na GO kliku z ČZ 125/476. Už nejsou nové ojnice tak tu starou mi prý nějak v kalírně opraví. Horní oko má bronzové pouzdro to je v pohodě, ale musí nějak nahradit chybějící materiál dole. I tak to lze opravit, ale asi to bude dražší než výměna ojnice. V případě ČZ 125/476 je tato oprava asi 2X dražší.
1 reakcí na tento příspěvek Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
.Eddie. píše: ty jo koukám že jsis tou motorkou pěkně nasral do bot , v profilu píšeš ´Přivezena téměř jako neprovozovatelná´ proč jsi to kupoval?
protože to bylo levný
Naposledy editováno 01.02.2014 11:54:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
Anti píše: dave-lister> Dává se tam tenoučké bronzové pouzdro.Sám bych asi volil,nadměrný čep,tam se ubere pár desetin a je klid.
Stejně bude muset kvůli tomu klika ven, Oulehla mu s tím snad něco vymyslí. Ale jak jsem psal, mě vyměnil ojnici za 2300kč což mi připadá hodně levný.
2 reakcí na tento příspěvek Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
Z wemota bych objednal tu sadu. Nejsem blazen abych to kupoval z depotu za tolik. Pak by mě to mohlo vyjít tak na 6000. Ještě řetězovka těsnění a další čunačinky... To abych si vzal hypoteku :D Hold nebudu dělat papíry na auto a motorku za rok ale za tři no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
Jubka píše: Vítězslav_Máří> Když si vezmu kolik ste nastrkali do toho NSRka tak jsem na tom ještě dobře :D Vidim to tak, že by teda stálo asi zato, dát tu motorku dokupy celou no...
No to jsme si taky mysleli,že to vyjde levněji,ale motorka teď šlape jak hodinky.Záleží na Tobě,jestli do toho chceš ty peníze dát a pak vědět,že máš motorku v pořádku,nebo to nechat být,dát pryč a koupit něco jiného.Jen můj názor je,že čínský motor bych do toho nedával,ale když už,tak zrenovoval tento stávající motor.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
dave-lister píše: Vítězslav_Máří> To ještě jde, na XR125 stojí na partsdepot ojnice, spodní čep a ložisko asi 9000kč. Oulehla mi tu kliku zrepásnul za 2300kč včetně nové ojnice.
Jubka u nás viděl NSR po renovaci.Bylo koupeno za 16 tis,sice pojízdné ,ale jinak nic moc,celková oprava stála dalších 21 tis a je z toho nový stroj.Ano je to rok 1990,ale v lepším stavu než ty novější stroje,jenže to nikdo neocení a není to prodejné ani za 20tis,takže nám zůstala a bude se na ní jezdit jen občas pro zábavu,jelikož si mladej pořídil GS 500.1 reakcí na tento příspěvek Uložení pístního čepu v ojnici bez ložiska ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XLR 125 - nehaže jiskru Honda XLR 125 | vojech | 24 | 19.1.2024 v 11:29 Melich76 |
Výměna řídící jednotky Honda XLR 125 | KuKy_ | 3 | 17.4.2022 v 16:26 cccp |
Motorka na řádění v terénu Honda XLR 125 | Ferdator | 2 | 21.2.2022 v 11:41 Ferdator |
Pneumatiky do lesa / na pole Honda XLR 125 | Bagheera | 9 | 24.8.2021 v 09:27 Kohlstein |
Nefunguje přední světlo po umytí mo... Honda XLR 125 | filiprotter | 6 | 13.8.2021 v 11:20 kerut |