1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
V CR jsem pak hned letel na Benzinu s dotazem jestli je u nas Verva taky bez Bio slozek, a pan povida nene ze tam jsou, ze je to normalni natural a jen do nadrze vylijou 5 l kandak s aditivama a je to :).
Po natankovaji ceske verze spotreba opet vyssi, takze je to jen pro dobry pocit :(
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
knedlo píše: oioi01> na E85 pozor asi by chtel motor upravit pac ja to dal do my stary corsy 50:50 a umrela me lambda pred nalitim ukazovala 890 coz je skoro nova a po naliti 1050 coz je hodne za hranici a pak uz me tuhle hodnotu ukazovala porad
Lambda je asi to poslední co ti při používání E85 odejde. To spíš zlikviduješ motor detonačním spalováním kterému se na neupraveném syst.zapalování a vstřikování nevyhneš. Trpí pak všchno, písty, ventily/podpálení/, ojniční ložiska /velký tlak na ložiska/ ,těsnění pod hlavou.... nebo palivové čerpadlo,regulátor tlaku,vstřikovače /koroze/
Hodnoty 890....1050 čeho? Měřeno čím?
E85 ano,ale jedině do auta,která je upravené už z výroby. Dodatečné úpravy většinou za moc nestojí a ve finále ti ani moc neušetří /zvedne se spotřeba o cca 2L/ a rapidně snížiš životnost motoru a ostatních komponent.Navíc si zaděláš na ne ojedinělé problémy s "hádáním se" dvou systémů.
Dávat E85 do auta které není upraveno vůbec je už tuplém nesmysl.
Jinak beru u Eurooilu naftu bez biosrágor a dávám do ni VIF aditiv a spokojenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Holt je to mlsoun. GS500 mi stála cca 1 3/4 roku s třetinou nádrže a pak po oživení baterky čapla na drc a běžela v pohodě. I když je pravda, že v té byl jen N95, s autem začaly problémy až potom, co jsem natankoval Optimal95.
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Na detonační spalování při použití lihu jsi přišel kde?, líh má oktanové číslo hodně přes 100 to bys musel hodně zvětšit kompresní poměr, aby mohlo dojít k detonačnímu spalování.
Jezdím s Fabií 1.4 OHV na třetinu N95 a dvě třetiny E85 už několik let, spotřeba je o něco vyšší, protože výhřevnost lihu je menší než benzínu, cena té směsi je nižší, takže celkově to vychází zhruba stejně, ale hlavně to mnohem líp jede a míň to smrdí po nastartování než se ohřeje katalyzátor. Jediná "úprava" byla preventivní výměna palivového filtru asi po půl roce tankování lihu, stejně už měl najeto přes sto tisíc.
DucS píše: Lambda je asi to poslední co ti při používání E85 odejde. To spíš zlikviduješ motor detonačním spalováním kterému se na neupraveném syst.zapalování a vstřikování nevyhneš. Trpí pak všchno, písty, ventily/podpálení/, ojniční ložiska /velký tlak na ložiska/ ,těsnění pod hlavou.... nebo palivové čerpadlo,regulátor tlaku,vstřikovače /koroze/
Hodnoty 890....1050 čeho? Měřeno čím?
E85 ano,ale jedině do auta,která je upravené už z výroby. Dodatečné úpravy většinou za moc nestojí a ve finále ti ani moc neušetří /zvedne se spotřeba o cca 2L/ a rapidně snížiš životnost motoru a ostatních komponent.Navíc si zaděláš na ne ojedinělé problémy s "hádáním se" dvou systémů.
Dávat E85 do auta které není upraveno vůbec je už tuplém nesmysl.
jediná inteligentní reakce v celé diskuzi
Mandela píše: dřív si se pokapal naftou a smrděl od toho ještě týden a flek na betonu taky nějaký ten pátek vydržel. Dnes se to odpaří jak benzín a ani mastný ruce od toho nemáš.
Uplne presne tohle jsem tuhle zkoumal..... Kdyz davaj hnusy do potravin, tak co musej davat do paliva.....
oioi01 píše: chlapi, a jezdí někdo z vás, se starým autem (felicie třeba), na ethanol a benzín 50:50, bez úpravy motoru?
jak to snáší motor?
v práci s tim koketuje jeden kolega s fáčkem a druhej s cliem 1.2, přesnej poměr nevim, musel bych zjistit, ale jezdili s tim celý léto v pohodě.
Teď v zimě taky nevim..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
J.M.K. píše: Boda> O té naftě vím, tankuju prakticky jen u EUoilu (stále stejná pumpa) a tam naftu s řepkou už vůbec nenabízejí a také je to na chodu motoru znát. S tím benzinem je to problém, zase "lobby" (to slovo nesnáším jako osinu někde) rádobyzemědělců, co dobře vědí, že politik je k**va, které stačí strčit pár kapříků do kapsy a schválí cokoliv. Všude je žluto a zrní na chleba je pak málo - ale to už je na jinou diskusi.
ja1> Oba šprechtící sousedy bohužel nemám za rohem. A jezdit do Esterajchu s veteránem (60. léta), co není zrovna tichý, by nebylo zrovna echt. A čertví, zda je povoleno vozit přes čáru benzin v kanystrech, potažmo, co by tomu příslušníci při případné kontrole řekli, kdybych měl kufr plný benálu.
Ty to píšeš, jako kdyby se zemědělec tetelil nad tím, že může pěstovat řepku!? TVL to je děsná krávovina. Kdyby jsi jen tušil, co to dělá s ornou půdou...!!! Nehledě na to, že dotace jsou holt na řepce. S úplatkem politikům to nemá co do činění. Tenhle problém nastolila EU.
Ps: A zrní na chleba je dost.
K tématu. Poctivá benzinka má poctivej benzín- čoi dělá testy a výsledky jsou jistě někde ke shlédnutí. Pokud nejedeš na Slony, neřešil bych benzín a jeho aditiva.
2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
Jinak ten provoz motorky na E85 už tu někdo řešil, vlákno o tom tu bylo.
2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
problem sem zaznamenal jen kdyz neco dyl stoji vic jak rok, dva... ze se nejspis rozpadaj ty uhlovodiky toho benzinu, ne jen toho lihu, treba ted sem koupil TL ktery stalo asi 3roky, ma skoro plnou nadrz a je to nechutne smradlava brecka, ktera snad ani nehori, kdyby se tam nejak "zkazil" ten lih, tak to bude tech par procent v jinak ok benzinu, ale tohle je evidentne "zkazena" spis ta vetsinova slozka...
a uz sem stejnej sajrajt nasel ve vice strojich, gs450 co mam tady od drna uz melo v karbcich tuhle sragoru vyschlou a je to tvrdej povlak, neda se toho skoro zbavit...
A žigula s Fiatem nemůžeš srovnávat... origo motor F124 by na ty benziny, co rusáci tehdy měli, ani neblafnul. Takže jej museli upravit, dali tomu dost na prdel a proto také ta spotřeba.
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
treba ta gs450 co jsem privezl od drna stala nekde na desti, ve valci byla voda, ani sem to nerozebiral, vyfoukal vodu, nalil tam vyjetej olej, rozhejbal cuk sem, cuk tam, nalil benal primo pod svicku a za chvili bezela, prestoze tlaky jsou za hranici kde se normalne tvrdi ze je motor KO :) jo puvodni CDI ale civky jsem nahradil "zapalovacima" modulama - civky rovnou na svicce z CBR600 ... to hodi jiskru mezi svickou a valcem snad na 3cm :)
Jinak, pokud máš na mysli můj vůz, tak karbec stejně mám v plánu zrepasovat (naštěstí je k sehnání opravná sada) a když už jsem tam loni dal el. čerpadlo, tak uvažuju o tom, že bych tam dal i tento modul . Odlehčí to kladívku a jsem zvědav, co to udělá s jiskrou. Cívka je ale v cajku.
To čerpadlo je beztak lepší už proto, že se s tím jede párkrát do roka, tak nemusím trápit starter (ruční páčka na pumpě bohužel není).
A tu zmíněnou GS500, když jsem koupil, tak předtím stála 6 let ve stodole a jen jsme koukli, jestli má jiskru, cmrndli pár litrů do nádrže, cákli benzin pod svíčky a také čapla hned.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Jinak pokud hledáš aditivaci do benzínu -dobře funguje i VIF . Mám většinou auta v LPG, benzín se v nádrži moc netočí, naučil jsem používat vif, a bez problémů.