1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
A tak mě napadá, zda vůbec je ještě k sehnání benzin BA96, v kterém ty sračky nejsou vůbec.
E: Boda> Rozhodně to není "jen pocit", kvalita paliv v zahraničí je obvykle mnohme lepší. Stačí, když si vzpomenu, jak F128 natankovaný v Esterajchu letěl jako vítr oproti tomu, jak se ploužil na "Super", tankovaný v ČSSR. A i dnes to nebývá jiné, je úplně normální, že v Dajčlandu natankovaný "obyčejný" N95 je daleko kvalitnější, než všelijaké "prémiové" benziny prodávané u nás. A o naftě platí to samé. A vůbec, když jsou ta paliva tedy "prémiová", tak jak je potom možné, že F176 měl na Shell V-power o litr větší spotřebu a byl línější, než na "obyč." N95 od EUoilu?
Naposledy editováno 25.01.2014 22:08:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
ja1> Oba šprechtící sousedy bohužel nemám za rohem. A jezdit do Esterajchu s veteránem (60. léta), co není zrovna tichý, by nebylo zrovna echt. A čertví, zda je povoleno vozit přes čáru benzin v kanystrech, potažmo, co by tomu příslušníci při případné kontrole řekli, kdybych měl kufr plný benálu.
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
Obávám se, že u nás se takového paliva nedočkáš, leda by to někdo měl jako koníčka, nikoli na výdělěk
Naposledy editováno 26.01.2014 10:25:39
Mr.Dan píše: Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...
A zde v prvním příspěvku:
LovoXXX píše: Pokud vím, tak je to klasickej Natural s větším podílem biosraček a nějakých aditiv...
Navíc, když jsem se na to loni přímo na pumpě ptal (a znají mne tam dlouho, takže by jen tak nekecali), tak mi bylo řečeno, že Optimal je "lepší", ale že ty sračky jsou v něm stejně. To přiznali. A teď se tu dovídám, že je jich tam více, jak v N95 a je pravda, že chod motoru F128 se zhoršil (za jízdy mžikové pocukávání, jako by vynechávaly jiskry a při ubrání plynu před zastavením lehko zhasíná). Tak kde je tedy pravda?
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
motorového u čerpacích stanic. Výrobci resp. distribuční společnosti pomocí této
nepovinné povýrobní aditivace vylepšují vybrané užitné vlastnosti paliva. Tyto vlastnosti a
úroveň vylepšení závisí na konkrétním dodavateli a jsou předmětem strategie dané firmy na
trhu. Takto aditivovaná paliva jsou pak jednotlivými firmami na trhu nabízena motoristům
pod různými názvy jako vylepšená nebo tzv. prémiová paliva. Sem patří zejména antikorozní
přísady a detergentní aditiva...."
http://www.cappo.cz/res/data/000067.pdf
...Václav Loula: "Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 10 0,u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol ".
..."automobilový benzin VERVA 100 je prémiový benzin s vysokým oktanovým číslem a vysoce aditivovaný .Moderní formulace aditiv zajištˇuje velmi účinné mazací schopnosti paliva atím velmi nízký koeficient tření a s dopadem do úspory paliva .Zároveň je zde kombinace detergentních přísad , které zajištˇujíčistý palivový prostor , vstřikovače a zároveň vzniklé úsady rozpouští.Tento efekt přispívá rovněžke snížení spotřeby a péči o palivovou soustavu. Moderní benzinové motory s elektronikou vyžadují kvalitní aditivovaná paliva. Motory pracují s určitou oktanovou rezervou ale platí zásada použijete li benzin ve vyšší oktanové hladině sníží se spotřeba a zvedne se výkon".
http://auto.idnes.cz...povedi.asp?t=BENZINA
Naposledy editováno 26.01.2014 12:38:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Mně konkrétně jde o italský motor z 60. let, SOHC, zapalování klasika a jeden jednoduchý, jednostupňový karbec. Motor je stavěn na BA96 a na kvalitu je dost kritický, i při pár kapkách vody v nádrži už začíná haprovat. A přesně od té doby, co se začaly do benzinu přidávat ty biosrágory, jsou problémy, loni odešly ventilky v čerpadle (nahrazeno elektrickým) a motor hůř startuje, vynechává a po ubrání plynu snadno zhasíná. A vše se zhoršilo právě po poslední nádrži, která byla skoro celá onen "Optimal95. Proto mně nejde ani tak o oktany, ale o kvalitu benzinu, u kterého nebude hrozit degradace při dlouhém stání.
E: Nebo se tedy zeptám konkrétně... mám tedy benzinu "Verva100" věřit a bude stát za to jet s kanystry 50km (k nejbližší pumpě, kde jej mají) a pak vycucnout a nějak vypláchnout nádrž, nalít vervu, nechat "propláchnout okruh" a pak už raději zůstat u tohoto paliva?
A předstih nebude třeba upravit? (Otázka mířená hlavně na ty, kdož s těmito motory mají hodně zkušeností a nestřílí od boku).
Naposledy editováno 26.01.2014 13:03:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
3 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
jak to snáší motor?