globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimal 95E
25.1.2014 v 21:10
Čus, lejete někdo tenhle benál ? Zkušenosti jsou jaké ?
Anketa: Jezdim v zimě
Seru na to, je kurevská zima, nepohodlý a sůl
90%
43
Jó dá se to
10%
5
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

25.1.2014 v 21:26 | Nahoru | #1
Pokud vím, tak je to klasickej Natural s větším podílem biosraček a nějakých aditiv, takže

Optimal 95E

25.1.2014 v 21:46 | Nahoru | #2
Ne jezdil jsem až do minulého týdne a klasický Natural postačí.

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2014 v 21:50 | Nahoru | #3
Tak mě to "sežere" skoro všecko Ten optimal občas beru,dřív aj do auta,ted už su diesel .Je teda fakt,že nějaký extra rozdíl sem nepoznal,leda trochu v peněžence.Nevim estli je to jen pocit,nebo někdy i styl jízdy,ale na dofče v cizině často najedu víc jak doma na plnů nádrž.Estli majů lepší benál nebo je to fakt jen pocit,nevim.Ty biosračky sice škodí,ale zatím sem to moc nepoznal.Aji po třech měsících stání po lehkém dobití baterky chytla mašina "nadrc"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

25.1.2014 v 22:02 | Nahoru | #4
LovoXXX> Cože, těch sraček je v něm víc, jak v normální N95? Hmmm, tak tím se vysvětluje, proč s poslední nádrží veterán pocukává, po ubrání plynu lehko zhasíná a sem tam i při volnoběhu náhle zhasne. Hlavně, že jsem se na to před tankováním ptal a bylo mně jednoznačně řečeno, že "je rozhodně lepší". Je nějaký odzkoušený přípravek, co dokáže ty sračky navázat a dostat z nádrže (podobně, jako líh naváže vodu)? Vyndavat nádrž kvůli vypláchnutí a vyfoukání se mi podruhé fakt nechce.
A tak mě napadá, zda vůbec je ještě k sehnání benzin BA96, v kterém ty sračky nejsou vůbec.

E: Boda> Rozhodně to není "jen pocit", kvalita paliv v zahraničí je obvykle mnohme lepší. Stačí, když si vzpomenu, jak F128 natankovaný v Esterajchu letěl jako vítr oproti tomu, jak se ploužil na "Super", tankovaný v ČSSR. A i dnes to nebývá jiné, je úplně normální, že v Dajčlandu natankovaný "obyčejný" N95 je daleko kvalitnější, než všelijaké "prémiové" benziny prodávané u nás. A o naftě platí to samé. A vůbec, když jsou ta paliva tedy "prémiová", tak jak je potom možné, že F176 měl na Shell V-power o litr větší spotřebu a byl línější, než na "obyč." N95 od EUoilu?

Naposledy editováno 25.01.2014 22:08:21

Optimal 95E

25.1.2014 v 22:19 | Nahoru | #5
tenkrát jsem to dal do Guzziny a na dálnici od 160km/h a víc při přidání zvuk z motoru jak když řinčej ventily.
Už beru jedině ONO95. To je furt stejný a ještě dobrá cena.

(reakce na) Optimal 95E

25.1.2014 v 22:19 | Nahoru | #6
Boda> Souhlasím s J.M.K., není to jen pocit. Mám vypozorováno, že s nádrží nafty natankovaný v Rakousku nebo v Německu mám o cca 0,5 litru nižší spotřebu, než s českou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

25.1.2014 v 22:24 | Nahoru | #7
J.M.K.> Tak němci nebo rakušáci,to je jasné,ale aji "blbé hrvatsko" nebo "cigošské Rumunsko" mě přišlo mnohem lepší.No a to berem někdy aji u "pochybných benzin" .Jinak u nás sa prodává třeba aji nafta bez "biosraček" ale benál sem neviděl,,to je fakt.

Optimal 95E

25.1.2014 v 22:47 | Nahoru | #8
v Rakousku jsem se dostal s mojí motkou po 5 l(4,7 l),u nás při klidné jízdě se dostanu na max 5,5 l, takže rozdíl my vs okolní státy je jednoznačný

(reakce na) Optimal 95E

25.1.2014 v 23:11 | Nahoru | #9
J.M.K.> běžně ba 98 tankuju v nemecku. jinek tam tankuju i naftu. v cr je povoleno dávat všude 12 % bio .

Optimal 95E

26.1.2014 v 00:00 | Nahoru | #10
U nás v čr se benzín brutálně ředí, to je už snad normální věc, se divím, že jste si toho všimli teprv teď. Už jenom to, že u nás v čr, jako hlavní evropský spojce nikdo nechce tankovat něčemu napovídá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 00:13 | Nahoru | #11
Boda> O té naftě vím, tankuju prakticky jen u EUoilu (stále stejná pumpa) a tam naftu s řepkou už vůbec nenabízejí a také je to na chodu motoru znát. S tím benzinem je to problém, zase "lobby" (to slovo nesnáším jako osinu někde) rádobyzemědělců, co dobře vědí, že politik je k**va, které stačí strčit pár kapříků do kapsy a schválí cokoliv. Všude je žluto a zrní na chleba je pak málo - ale to už je na jinou diskusi.

ja1> Oba šprechtící sousedy bohužel nemám za rohem. A jezdit do Esterajchu s veteránem (60. léta), co není zrovna tichý, by nebylo zrovna echt. A čertví, zda je povoleno vozit přes čáru benzin v kanystrech, potažmo, co by tomu příslušníci při případné kontrole řekli, kdybych měl kufr plný benálu.

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 00:23 | Nahoru | #12
tak zrovna nafta je v cr velmi kvalitni mam PDcko snad nejcitlivejsiho chrochtu a vlasne benal je na tom podobne kor cr vs rakousko

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 09:35 | Nahoru | #13
dřív si se pokapal naftou a smrděl od toho ještě týden a flek na betonu taky nějaký ten pátek vydržel. Dnes se to odpaří jak benzín a ani mastný ruce od toho nemáš.

Optimal 95E

26.1.2014 v 09:59 | Nahoru | #14
bezna vec..na te spotrebe se to pozna,kvalitou - vyssim vykonem si nejsem uplne jistej,to bude spis pocitovy Ale jako v Rakousku tankuju vzdycky radsi nez tady a vychazi to cenove podobne. V podelane Italii vzdycky brecim kdyz vidim tu cenu pres 1,9 €

Optimal 95E

26.1.2014 v 10:25 | Nahoru | #15
řešil jsem tady:

Obávám se, že u nás se takového paliva nedočkáš, leda by to někdo měl jako koníčka, nikoli na výdělěk

Naposledy editováno 26.01.2014 10:25:39

Optimal 95E

26.1.2014 v 11:39 | Nahoru | #16
Tak jsem narazil na jeden starší příspěvek :

Mr.Dan píše: Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...



A zde v prvním příspěvku:

LovoXXX píše: Pokud vím, tak je to klasickej Natural s větším podílem biosraček a nějakých aditiv...



Navíc, když jsem se na to loni přímo na pumpě ptal (a znají mne tam dlouho, takže by jen tak nekecali), tak mi bylo řečeno, že Optimal je "lepší", ale že ty sračky jsou v něm stejně. To přiznali. A teď se tu dovídám, že je jich tam více, jak v N95 a je pravda, že chod motoru F128 se zhoršil (za jízdy mžikové pocukávání, jako by vynechávaly jiskry a při ubrání plynu před zastavením lehko zhasíná). Tak kde je tedy pravda?

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 12:15 | Nahoru | #17
"...Adivace povýrobní – je prováděna výrobními a distribučními společnostmi před výdejem
motorového u čerpacích stanic. Výrobci resp. distribuční společnosti pomocí této
nepovinné povýrobní aditivace vylepšují vybrané užitné vlastnosti paliva. Tyto vlastnosti a
úroveň vylepšení závisí na konkrétním dodavateli a jsou předmětem strategie dané firmy na
trhu. Takto aditivovaná paliva jsou pak jednotlivými firmami na trhu nabízena motoristům
pod různými názvy jako vylepšená nebo tzv. prémiová paliva. Sem patří zejména antikorozní
přísady a detergentní aditiva...."


http://www.cappo.cz/res/data/000067.pdf

...Václav Loula: "Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 10 0,u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol ".
..."automobilový benzin VERVA 100 je prémiový benzin s vysokým oktanovým číslem a vysoce aditivovaný .Moderní formulace aditiv zajištˇuje velmi účinné mazací schopnosti paliva atím velmi nízký koeficient tření a s dopadem do úspory paliva .Zároveň je zde kombinace detergentních přísad , které zajištˇujíčistý palivový prostor , vstřikovače a zároveň vzniklé úsady rozpouští.Tento efekt přispívá rovněžke snížení spotřeby a péči o palivovou soustavu. Moderní benzinové motory s elektronikou vyžadují kvalitní aditivovaná paliva. Motory pracují s určitou oktanovou rezervou ale platí zásada použijete li benzin ve vyšší oktanové hladině sníží se spotřeba a zvedne se výkon".

http://auto.idnes.cz...povedi.asp?t=BENZINA

Naposledy editováno 26.01.2014 12:38:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 12:54 | Nahoru | #18
Merhaut> No nevím, zrovna toto mi zavání "reklamními" řečmi á la Horst Fuchs. Hlavně to, že "s vyššími oktany klesne spotřeba a zvedne se výkon", je blbost. Naopak někdy to může i uškodit. Tím celý článek ztrácí na důvěryhodnosti.
Mně konkrétně jde o italský motor z 60. let, SOHC, zapalování klasika a jeden jednoduchý, jednostupňový karbec. Motor je stavěn na BA96 a na kvalitu je dost kritický, i při pár kapkách vody v nádrži už začíná haprovat. A přesně od té doby, co se začaly do benzinu přidávat ty biosrágory, jsou problémy, loni odešly ventilky v čerpadle (nahrazeno elektrickým) a motor hůř startuje, vynechává a po ubrání plynu snadno zhasíná. A vše se zhoršilo právě po poslední nádrži, která byla skoro celá onen "Optimal95. Proto mně nejde ani tak o oktany, ale o kvalitu benzinu, u kterého nebude hrozit degradace při dlouhém stání.

E: Nebo se tedy zeptám konkrétně... mám tedy benzinu "Verva100" věřit a bude stát za to jet s kanystry 50km (k nejbližší pumpě, kde jej mají) a pak vycucnout a nějak vypláchnout nádrž, nalít vervu, nechat "propláchnout okruh" a pak už raději zůstat u tohoto paliva?
A předstih nebude třeba upravit? (Otázka mířená hlavně na ty, kdož s těmito motory mají hodně zkušeností a nestřílí od boku).

Naposledy editováno 26.01.2014 13:03:38

Optimal 95E

26.1.2014 v 12:57 | Nahoru | #19
Optimal 95 benál leju do auta a v pohodě, občas naleju i n95 na Benzině a cajk. Ale na ONU už nikdy, motor občas blbnul, teď už bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 12:58 | Nahoru | #20
J.M.K.> no logicky nebude svého chlebodárce hanět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 13:05 | Nahoru | #21
Merhaut> Tak to je jasné... a v tom je ten problém - kumšt najít skutečně nestrannou a objektivní informaci. Jinak jsem předchozí příspěvek doplnil, abych byl konkrétnější.

3 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 13:26 | Nahoru | #22
chlapi, a jezdí někdo z vás, se starým autem (felicie třeba), na ethanol a benzín 50:50, bez úpravy motoru?
jak to snáší motor?

Optimal 95E

26.1.2014 v 13:33 | Nahoru | #23
Tak když jsme u těch sraček v nádrži, tak mi dneska do rána zamrzla nafta. Neměla by se sakra v zimě prodávat jenom zimní nafta do -20 stupňů? A míň než -20 u nás teda v noci fakt nebylo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 16:00 | Nahoru | #24
oioi01> Jezdím tak se Suzuki Swift 1.0 rok 2002 a celkem dobrý,spotřeba šla nahoru o 0,5,litru teď v zimě o litr a hůř to startuje studené,výkon motoru klesl,jinak na to mám najeto 40 tis km a nic se s motorem neděje.Údajně dříve odejde palivové čerpadlo a musí se častěji měnit olej.Než jsem to do auta dal,studoval jsem si na netu fora,kdo o tom co píše a pak teprve zkusil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 16:05 | Nahoru | #25
J.M.K.> Pokud Ti v karburátorovém autě dělá problém biosložka v benzinu,zajdi do Mountfieldu,kup si takovou ampuli,která se dává na zimu do nádrží sekaček,je to nějaké aditivum proti rozsazení biosložek v benzinu.Je to ta malá lahvička popisovaná jako aditivum do paliva na 10 litrů http://www.mountfie...sprint-1MOZ0017.html .Je to odzkoušené do péráka a funguje to,i po 9 měsících byl benzín bez biocucků.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 16:08 | Nahoru | #26
Vítězslav_Máří> dík, a v jakém poměru tankuješ?

(reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 16:36 | Nahoru | #27
oioi01> Když je taplo dá se i 30% benzín a 70% ethanol,když je zima tak obráceně,jinak to nechce chytat a nejede to.Je lepší po startu nechat motor chvíli ohřát,alespoň 5 minut,pak to jede celkem normálně.Na spoustě for o autech toho je dost rozepsáno.

(reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 17:00 | Nahoru | #28
oioi01> Tankoval jsem to jeden čas do fabie 1,4 16v v poměru 1:1 moc se to nevyplatí tak o litr víc to žere a hůř to startuje. Takže ve výsledku nula od nuly pojde.

Optimal 95E

26.1.2014 v 17:01 | Nahoru | #29
Na 100% E85 jezdím s autem (P206) bez úprav v létě taky, jen ty studené starty jsou horší. Na couračky to asi moc není ale na dálky to nejde skoro poznat jen že je plechovka o málo žíznivější.

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 17:50 | Nahoru | #30
u nás v práci čepují do felicií 50:50, ale na zimu dávají poměr benzin ku E85 75:25 skrz již zmiňované studené starty
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist