Pripadne jakou baterku bych takhle mohl umistit? samozrejme zalezi dost i na cene, pokud by byla cena vysoka tak bych to musel cele vymyslet jinak.
Dekuji za odpovedi
1 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
www.elektro-ivicic.cz/baterie-motocyklova-12v-12ah-vipow-motobaterie-p56456/
1 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
Naposledy editováno 24.01.2014 23:33:04
1 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze položit gelovou baterku na bok?
FishX3 píše: Ta cena je hodne nizka, asi bych se mrknul po nejakych recenzich aby to nebyly vyhozeny prachy, jinak lezet muze ... resp bych ji polozil
coto mikulov?Naposledy editováno 25.01.2014 02:32:03
1 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
Johann píše: Raději se ale ještě optej odborníka, v krámě, či servisu. Normální gelovka, do který se po koupi nic neleje (nemá na víku žádný uzávěry který by šly otevřít, jen naseklý pojistný víčka proti explozi), by jít položit měla. U téhle bateky, která se nalejvá (tedy jen při koupi a pak už nikdy ne), bych si nebyl asi jistej. Bezúdržbová baterie to sice je, ale nevím. V manuálu k ní se o tom nic nepíše?
Je tolik motorek, co má baterku naležato od výroby, že tenhle dotaz je zcela zbytečný. Ano, lze položit gelovku na bok. Stačí?
Naposledy editováno 25.01.2014 08:57:47
2 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze položit gelovou baterku na bok?
Tak jsem ještě koukal, že pod označením YTX 14 BS se startovací akumulátory vyrábí, pro jistotu si před nákupem ověř zda se skutečně jedná o startovací akumulátor, startovací proud by měl být okolo 100A.
Naposledy editováno 25.01.2014 11:23:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze položit gelovou baterku na bok?
Jinak bych ale opravdu zeptal prodávajícího na startovací proud.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze položit gelovou baterku na bok?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze položit gelovou baterku na bok?
Gelovka by měla mít ten proud ještě vyšší.
Naposledy editováno 25.01.2014 12:15:48
homat píše: Capricho> POZOR!! to vypadá na trakční baterku, tedy na baterku pro záložní zdroje, není uveden startovací proud, takže buď nenastartuješ vůbec, nebo tak dvakrát a úplně ji odděláš!!! Potřebuješ startovací akumulátor!!!
Je dobrá, že si na toto zde někdo vzpoměl. Přesněji se dělí akumulátory a startovací a staniční (nebo někdy též trakční) Zásadní rozdíl je v tom, že staniční baterie na rozdíl od startovacích dodávají malý proud po dlouhou dobu a mají minimální samovybíjení. Staniční baterie, až ma malé vyjímky jsou však většinou louhové. Tedy do nich se kyselina zásadně neleje. Jinak jak tu bylo tazatelem nesprávně psáno, nalitím kyseliny u této baterie se vytvoří gel. Nikoli, ale nalitím kyseliny dojde u tomu, že se tato vsákne do speciální výplně komor článků. Pro položení baterie musí být několik předpokladů a to:
Jednotilvé článkové komory musí bý dokonale vodotěsné nejen proti vnějšku baterie, ale i bepodmínečně proti sobě (nebezpečí mezičlánkového zkratu)
Jejich rozměr musí být navržen tak, aby za jakékoliv polohy byly desky se styku s elektrolytem po celé ploše (i když je tento třeba nasáknutý ve výplni)
Uzávěry komor musí na 100% těsnit a to dlouhodobě.
Baterine nesmí mít odvětrávání (což skutečné gelovky doopravdy nemají)
Důležité: Všechny gelovky a bezúržbové baterie mají menší nabíjecí proud.
prodejci jsem volal prave kvuli jine baterce ktera by se mi hodila o neco vic ale u te mi rekl ze rozhodne neni do motorky ze by u ni mohli pri startovani shoret kontakty a doporucil mi tuhle, ze ta uz to vsechno vydrzi a je urcena primo do motorky. akorat nevedel zda muze byt polozena. ale pro jistotu jeste vyzjistim ten startovaci proud.
Zmiňoval jsem to tu znova před pár dny, buď jsou baterky "gelovky", který mají elektrolyt ztuženej do gelu, a pak jsou AGM baterky, který ho mají nasapušťěnej v textilii. Od pohledu vypadají všechny stejně, 95% lidí si myslí že má gelovku, ale ve skutečnosti má AGM.
Ohledně té polohy: z logiky věci bych řekl že AGM by to mělo být úplně jedno, protože elektrolyt se drží ve tkanině díky kapilárním jevům, tudíž tam zůstaně ať je baterka v jakekoliv poloze. U těch skutečných gelovek bych si tím úplně jistej nebyl, ten gel pravděpodobně bude pořád mít určitou tekutost, a časem by mohl přetéct do ležaté polohy a část desek by mohla být odhalená. Je to ale všechno jenom moje logická úvaha, kterou nemám nikde ověřenou, proto ber můj názor s rezervou...
1 reakcí na tento příspěvek Lze položit gelovou baterku na bok?
Akumulátory dělíme mna moho druhů, zde budeme mluvit jen o dvou a to staničních a startovacích, kdy startovací ještě podělíme na AGM, spirálové, gelové a "mokré".
Staniční(trakční) slouží nejen k zálohování, ale k trvalému, či spíše nepřetržitému napájení, např. telekomunikačních, rozhlasových, radioreléových návěstních a signálních zařízení o malé spotřebě v řádu jednotek až desítek Wattů. Baterie dodává proud o napětí zpravidla 48 nebo 24 Voltů (v USA někdy také 26, nebo 28 Voltů) o malém výkonu. Nižší napětí se používají jen zřídka.
Mimo zálohování proti výpadku sítě se používají hlavně tam, kde je napájené zařizení daleko od obydlených míst, kdy by byl přívod proudu nákladný a problémový. Ve dne nápájí zařízení a současně nabíjí baterii solární článek, v noci jede vše z jen baterie.
Zařizení se napájí přímo, nebo přes ochranný blok, bez střídačů a reduktorů, kdy napájecí napětí je rovno napětí dodávanému baterií. Tyto baterie jsou až na vyjímky louhové, nemají skoro samovybíjecí proud, ale produkují při nabíjení nikoli výbušné, ale silně toxické plyny(nemusí to být pravidlem). Nejsou nikdy schopny extrémní nárazové proudové zátěže. Pokud se tak stane rovná se to zničení baterie. Staniční baterie mají v nabitém stavu asi o 1V vyšší napětí na článek, než nabité olověné startovací baterie. Staniční baterie jsou velmi citlivé na překročení předepsaného nabíjecího proudu. U některých typů staničních baterií může poměrně malé překročení nabíjecího proudu znamenat její vážné poškození, ne-li zničení. Motoristé tyto typy baterií nepoužívají.
Toto zálohování nelze srovnávat např. se záložními zdroji u počítačů (UPS), kde se 12, nebo 24 Voltů z gelového olověného akumulátoru se pomocí elektronického střídače a zpravidla toroidu mění na standartní sítové napětí 220V/50(60Hz). Transformace nahoru způsobuje obrovský nárůst proudu (není vyjímkou až 60A na straně akumulátoru). Proto tyto zdroje slouží zpravidla k jen k nutnému dokončení práce a uložení rozpracovaného úkolu na počítači. Na víc už jejich kapacita nestačí. Velké serverovny použivají zásadně diesselagregáty.
Pro motoristy mají význam pouze:
Startovací olověné akumulátory s nápní roztoku kyseliny sírové jsou schopny podat velký nárazový proud po dobu v řádech desítek vteřin, potřebují však před další velkou zátěží malou chvíli na regeneraci. To lze opakovat několikrát, viz nepovedené startování např. v zimě.
Ty můžeme ještě podělit na:
"Mokré", kdy elektrolyt je volně v článkových komorách, které mají společné odvětrávání. Při nabíjení dochází na deskách baterie k přeměně molekulárního olova na Síran olovnatý a voda obsažená v elektrolytu se částečně rozkládá na kyslík a vodík, oba tyto plyny unikají odvětráváním. Proto vodu (destilovanou) nutno časem dolévat, kyselina se nevypařuje, ani nerozkládá. Nabíjení se má zpravidla odehrávat proudem o 1/10 kapacity baterie, možno to i mírně překročit aniž by to baterii ohrozilo. Při výrobě se sestavená baterie ve speciálním přípravku nabije, pak se desky osuší a baterie je definitivně smontována. Po koupi se dolije pouze elektrolyt a cca za 30 minut je baterka schopná montáže do vozidla.
AGM a Gelové baterie, kdy AGM baterie má v článkových komorách absorbční plnivo, zpravidla skelnou tkaninu. Z výroby nabitá baterie se po koupi opět dolije elektrolytem, ale pozor - elektrolytem z dodaných nádobek, pro každou komoru zvlášť. Po té se baterie pevně uzavře. Během celé životnosti baterie už není třeba nic dolévat. Tento elektrolyt obsahuje mimo kyseliny a vody, ještě další komponenty, které nutí vyloučený kyslík a vodík při nabíjení opět k fůzi a přeměně zpět na vodu, která se tím vrací do elektrolytu. Tento proces je však limitovaný časem a pokud nabíjecí proud necitlivě překročíme, proces přeměny plynů nestačí eliminovat množství plynu a dojde nárůstu tlaku v baterii. Následně může dojít k vyražení bezpečnostních víček a tím zničení baterie.
Gelová baterie je v podstatě to samé, pouze místo elektrolytu nasáklého ve tkanině je zde ve formě husté pasty (gelu). Baterie je opět hermeticky uzavřena, jako AGM. Proces plynování je regulován stejně jako u AGM baterie. I zde je nutno dodržovat nabíjecí proud, jeho překročení dopadne úlně stejně jako u AGM baterie. Tedy špatně.
Gelové baterie se nedají otevřít, při koupi se pochopitelně nedolévají, montují se ihned, nebo po dobití vhodnou nabíječkou pro tyto baterie.
Důležité!
Předpokládám, že gelová baterie je jediný akumulátor, který je ZŘEJMĚ schopen pracovat v jiné poloze než předepsané. V tom případě by to mělo být napsáno v manuálu k baterii. Tedy výslovně povoleno. Pokud to tam není, může se snadno stát, že majitel baterky přijde o záruku, pokud se něco stane z důvodu provozování baterie v jiné poloze, než předepsané. Notabene při sporu s prodejcem mu navíc neuhradí škody na vozidle při případném vyražení pojistných víček a vytečení gelu z baterie, včetně náhrady zničené baterie samotné.
Poznámka:
Gelová i AGM baterie je schopná dodat poměrně o dost vyšší startovací proud, než baterie mokrá, která ale není zas tak citlivá na nabíjení, jako AGM a gelovky, kdy tyto oba typy jsou navíc i citelně dražší. Nabíjecí proud je o něco nižší než u mokrých baterií. Příčinou toho není nic jiného, než vnitřní proces přeměny plynů v hermeticky uzavřené baterii zpět na vodu, který je pomalý.
Spirálová baterie je v podstatě luxusní verze ACM, nebo gelové baterie. Má elektrody stočené do spirály, jako například válcový (svitkový) kondenzátor. Několikanásobně se při stejném objemu baterie se zvětší její kapacita v ampérhodinách a je schopná dodávat neskutečně brutální startovací proudy, kdy 400A není pro tento typ zádný problém. Má jednu nevýhodu a tou je cena. Je stejně brutální jako její kapacita a startovací proud...
Naposledy editováno 26.01.2014 03:50:45