po třetím tréninku na motokrosu jsem skončil bez stupačky a s berlí v ruce. Tak trochu zpytuju svědomí a přemýšlím, co jsem udělal špatně.
Stalo se toliko, že jsem před skokem nechal moc dlouho otevřenej plyn a motorka se za letu přetočila na zadní kolo - po dopadnu jsem šel na záda. Stalo se mi to před tím několikrát a věděl jsem, že si na to mám dávat pozor - ale asi jsem dával pozor málo.
No, chtěl jsem se zeptat. Máte před skokama něco jako "zavírací bod" - jako místo na trati, kde zavřete plyn? Nebo to jezdíte na pocit a funguje to? Obecně jezdím většinu trati na okruhu podle bodů. Na motokrosu jsem jel víc na pocit - bo jsem měl trochu problém to vůbec projet - natož se ještě soustředit na body. Nicméně po téhle zkušenosti si aspoň tenhle jeden před každým skokem najdu.
Jinak vím, že jsem měl v letu vymáčknout spojku a dupnout na brzdu. Ale v Mohelnici jsou ty skoky relativně krátký (aspoň mi tak příjdou - jinde jsem zatím nejezdil) - takže než jsem stačil říct "do hajzlu", tak jsem se válel na zemi. Prostě začínám, no
1 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
Ja skacu (ne na trati) metodou pokus - omyl, zatim vzdy to motorka pobrala ale nekdy za cenu dopadu na dorazy
Ale pokazde se snazim spis dopadat na zadni kolo (ne vzdy se povede, ale palubku jsem jeste nelibal)
1 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
2 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
Vse to je o postoji pri odrazu v kombinaci s plynem. teoreticky to asi moc popsat nejde, je třeba na tom pracovat :)
spojka ti je na skoku k nicemu :)
Naposledy editováno 16.01.2014 16:54:05
Na nějaký rovnání brzdou za letu je času dost, to je jinej level.
1 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
2 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak na skoky
Joraell píše: nevím asi instinktivně :) jakou to más motorku ? predpokladam 2t ?
KTM EXC 250. Čili enduro 2T 250.
Taky jsem si říkal, že na 125 by se mi to třeba nestalo - ale to teď těžko hádat...
Jinak dukaz ze borec to prezil :) tady uz jede a porad jsem se pred nej nemohl dostat
Naposledy editováno 16.01.2014 19:11:20
Jinak na tohle video jsem koukal před tím než jsem spadnul Ale příjde mi taky dobrý. Odtud mám tu zadní brzdu a spojku...
1 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
skoky si nech na konec,trénuj zatáčky a pod,tam se vyhrává....,skoky jsou nebezpečné,jak jsi zjistil už sám....,je třeba se naučit nejdříve přesně odhanout co ta motorka udělá v letu,naučit se odrazy a pak po centimetrech prodlužovat skoky....
...přesně znám ten pocit-příklad-jedu skok který jsem skočil už 100x a po stoprvé mě něco rozhodí a najednou letím a nevím co s tím...
Dolph-cz píše: problém je,že se na třetím tréniku snažíš skákat daleko a přitom nemáš kontrolu nad motorkou.
skoky si nech na konec,trénuj zatáčky a pod,tam se vyhrává....,skoky jsou nebezpečné,jak jsi zjistil už sám....,je třeba se naučit nejdříve přesně odhanout co ta motorka udělá v letu,naučit se odrazy a pak po centimetrech prodlužovat skoky....
...přesně znám ten pocit-příklad-jedu skok který jsem skočil už 100x a po stoprvé mě něco rozhodí a najednou letím a nevím co s tím...
hmm - tak na tomhle asi něco bude
phobos píše: Takže pokud můžu ten kopanec čekat pokaždý - bez ohledu na to, co udělám před skokem. Tak se vždycky skáče se dvěma prstama na spojce a s nohou na brzdě?
každej skok je jinej, ale pokud na něj najíždíš po několikátý, už víš co od něj čekat. Na některých skocích budeš muset ubrat, jiné se zase bez plného plynu skočit nedají
3 reakcí na tento příspěvek jak na skoky
Ale v enduru máš situace, že abys to přejel, musíš to...přeskočit .
A jak říká Dolph, napřed techniku. Skok je efektní záležitost, někdy aj efektivní, ale vždycky nebezpečná.
Královnů tratí je zatáčka. A abys soupeře předjel, k temu sů potřeba (nejlíp) zatáčky dvě, ve správné vzdálenosti a každá jinam. A nepoplantat to.
Mě právě toto dělalo problémy, protože s tým adrenalínem se hůř špekuluje.