1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
zip2016: Tak tob ych mel jeden dotaz. Je nějaká daná časová dotace na zápis TK do evidence?...
Jsou všechny STK propojené online s registrem vozidel? Pokud jo, měly by se tam údaje dostat v reálném čase, čili ihned při vyplnění protokolu o kontrole. Pokud ne, tak je otázka, jakým způsobem se data do registru dostanou a s jakou periodou se tam přenášejí. Jestli někdo vozí na dopravku štos papírů nebo flešku s daty... To fakt netuším.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
1100Virago píše: Jsou všechny STK propojené online s registrem vozidel? Pokud jo, měly by se tam údaje dostat v reálném čase, čili ihned při vyplnění protokolu o kontrole. Pokud ne, tak je otázka, jakým způsobem se data do registru dostanou a s jakou periodou se tam přenášejí. Jestli někdo vozí na dopravku štos papírů nebo flešku s daty... To fakt netuším.
Vis jak, ono to někdy není v té evidenci třeba ani za 18 měsíců. Samozřejmě to muže být ojedinělá chyba, ale já se s tím setkáváme poměrně často. Kdyby se vždy jednalo třeba jen o 2-3 týdny, tak to neřešim, ale ono je to fakt většinou několik měsíců. Rekord byl 36 měsíců, tudíž 2 technický neuvedený v registru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
Na druhou stranu - svého času se psávalo o povinném propojení STK s registrem a povinném dozoru kamerami, ale asi na to nedošlo, jinak by tohle nebylo možné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
1100Virago píše: zip2016: Dovedu si představit, že se to někde řeší tak, že čas od času vezme nějaká osoba na STK štos protokolů a zanese na dopravku, kde to datlují do PC. A že se mezitím z těch nastřádaných papírů nějaké zašantročí, to je samozřejmě bordel, ale tomu se v dnešní době vůbec nedivím. STKáčkaři budou tvrdit, že to zpackala dopravka, ta zas že jim STK nedodalo podklady... A nikdo za nic nemůže.
Na druhou stranu - svého času se psávalo o povinném propojení STK s registrem a povinném dozoru kamerami, ale asi na to nedošlo, jinak by tohle nebylo možné.
Těžko říct proč se to tak děje. Ale je pravda, ze se setkává často s tím, že se technik na STK snaží dodržet jakousi, asi předepsanou, dobu trvání kontroly. Že vozidlo prohlédne, nic nenajde a řekne, že auto nesmí opustit ještě třeba 10 minut halu. Což je teda podle mě blbost, která nám oběma jen žere čas.
1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky
fuj to jsem se rozepsal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
zip2016 píše: Těžko říct proč se to tak děje. Ale je pravda, ze se setkává často s tím, že se technik na STK snaží dodržet jakousi, asi předepsanou, dobu trvání kontroly. Že vozidlo prohlédne, nic nenajde a řekne, že auto nesmí opustit ještě třeba 10 minut halu. Což je teda podle mě blbost, která nám oběma jen žere čas.
na Tk je normovaný čas 25 minut. neřeší se, jestli je to š120, která objela 4x zeměkouli a to ještě po poli a nebo nové auto na 1. prohlídce se 3000 km na tachu. Doba po zadání údajů do CISu a uzavření protokolu se ukládá a taky občas kontroluje úředníky. Proto tě někdy zdržuje, i když už je prohlídka hotová
Když sme pak přišli zpátky do kanclu, tak nevím, asi byl línej to nějak řešit, tak mi to dal.. ale původně se netvářil
ale jak tak čtu, já měl STK, což ty nemáš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
oldbajker píše: STK jsou on-line napojeny na tzv. CIS, což je registr vozidel v omezené míře pro STK. Pro nás jsou tam uvedené údaje o posledním majiteli, ale pouze údaje zadané jinou STK, nikoliv úřadem. Pak základní údaje vozidla, tj. značka, model, VIN, rok do provozu atd. Ale zase jen údaje, které zadala předešlá STK. U dovozu se tyto údaje zadávají jako nové vozidlo. Dají se zkontrolovat všechny předešlé technické či evidenční protokoly včetně náhledu do protokolu případně i vytištění jeho kopie. Dnes provedené technické kontroly by měly být do 24 hodin viditelné ve všech registrech. To má na starosti ministerstvo dopravy. Pokud to tam není, je chyba někde tam. Proto se nedivím, že někteří zákazníci vozí protokoly s sebou. každopádně i běžná dopravní hlídka, která je vybavena PCčkem, by měla jednoduše zjistit, jestli má kontrolované vozidlo známky vylepené oprávněně nebo je někde koupil pod rukou.
fuj to jsem se rozepsal
Policajt na silnici zjistí (ohledně technické kontroly) zda je plátna a do kdy, samozřejmě jen v případě, ze to do toho sistému někdo zadal. Kde k těm známkám auto přišlo já na silnici, ani na služebně nezjistim. Pokud mám podezření oznamim věc příslušnému úřadu a ten pak věc řeší dál. U policie je praxe většinou taková, že pokud má vozidlo platnou TK podle známek, tak se to bere jako že je to v pořádku a řidiči se doporučí, aby se obratil na STK, kde mu kontrolu provedli a tam dostane další instrukce. Tedy pokud podle evidence to auto tu TK nemá už několik let, to už se pak řeší pravé přes ten úřad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
zip2016 píše: ...U policie je praxe většinou taková, že pokud má vozidlo platnou TK podle známek, tak se to bere jako že je to v pořádku a řidiči se doporučí, aby se obratil na STK, kde mu kontrolu provedli a tam dostane další instrukce.....
To je výborný... "řidiči se doporučí"... Ridič snad svoje má v cajku, známku má vylepenou a on není ten, kdo by to měl řešit. To mi nepřijde jako správnej postup.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
edit - PetrL3: Podle mě se to řidiči doporučí proto, že když si to nevyřeší, stane se terčem častějších kontrol, protože dokud nemá údaje o STk v systému, jeví se hlídkám jako vozidlo bez technické a budou ho zastavovat. Takže to sice není jeho chyba a jeho problém, ale tak trochu to jeho problém je
Naposledy editováno 08.01.2014 10:51:06
1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
PetrL3 píše: To je výborný... "řidiči se doporučí"... Ridič snad svoje má v cajku, známku má vylepenou a on není ten, kdo by to měl řešit. To mi nepřijde jako správnej postup.
No a kdo by to měl řešit? Policie? To auto přeci nemá s policií nic společného. Ani ten zápis v evidenci není prací policie. V tu chvíli je to auto nezpůsobilé k provozu, protože údaje v evidenci nesouhlasí se skutečným stavem. Správný postup by měl být takový, že se auto odstaví, řidič se oznámí správnímu orgánu, který věc nějak posoudí. To znamená, že řidič bude muset k tomu orgánu přijet, předložit protokoly o technické a prostě prokázat, že tou technickou fakt prošel, což mu sežere víc času a peněz, než se zastavit na STK a tam to nějak pořešit. Rozumíš, ten řidič to auto nemá v pořádku a policii je jedno proč. Policie ho za to nebude ani postihovat, pouze mu vlastně doporučí aby si to dal do pořádku, to je si myslím víc jak fér.
oldbajker píše: na STK mu moc nepomůžou, maximálně můžou vyjet kopii protokolu o TK, pokud protokol nemá. Občas se taky stalo, že přijel majitel auta, kterému dělal TK někdo jiný a my zjistíme, že sice má platné známky, ale na STK to auto nebylo. Holt jsou dacani, kteří zákazníky zkasírzjí, někde seženou známky a považují to za vyřízené
Pak je otázka, jestli ten řidič se takhle nechal ojebat a nebo se snažil ojebat sistem. Každopádně na STK jste schopni mu říct na koho se obrátit, nebo jak to dát do pořádku. Pak se může klidné i sám obrátit na správní úřad, kde řekne, že mu ta a ta STK dělala technickou a že v evidenci o tom není záznam a úřad si posviti na tu danou STK sam. Možností je spousta.
1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
zip2016 píše: No a kdo by to měl řešit? Policie? To auto přeci nemá s policií nic společného. Ani ten zápis v evidenci není prací policie. V tu chvíli je to auto nezpůsobilé k provozu, protože údaje v evidenci nesouhlasí se skutečným stavem. Správný postup by měl být takový, že se auto odstaví, řidič se oznámí správnímu orgánu, který věc nějak posoudí. To znamená, že řidič bude muset k tomu orgánu přijet, předložit protokoly o technické a prostě prokázat, že tou technickou fakt prošel, což mu sežere víc času a peněz, než se zastavit na STK a tam to nějak pořešit. Rozumíš, ten řidič to auto nemá v pořádku a policii je jedno proč. Policie ho za to nebude ani postihovat, pouze mu vlastně doporučí aby si to dal do pořádku, to je si myslím víc jak fér.
Jo, fér to je. Ale majitel auta taky nemá tu evidenci na starost. On má nálepky a protokoly a cestu na úřad si nechá pěkně proplatit poté, co to tam dojede doložit. Ale i tak je to voser, to je jasný.
1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky
oldbajker píše: pokud by měl u sebe protokoly tak není co řešit
Jak vidíš, tak pro polici je to v nepořádku, protože to nevidí v el. evidenci.
PetrL3 píše: Jak vidíš, tak pro polici je to v nepořádku, protože to nevidí v el. evidenci.
Proto píšu, že se doporučí, aby si to dal řidič nějak do pořádku. Když má ten protokol, tak je jasný, že není chyba u něj, ale pro jeho klid, je lepší když to bude tak jak to má být. Kolikrát při kontrole na silnici pomůže i emisní knížka, protože emise se větsinou dělaj společné s technickou, a je tam napsané datum té kontroly. Ale není to řešení. Už jsem se setkal i s tím, že pojišťovna nechtěla poškozenému zaplatit škodu, protože po vyžádání podkladů z evidence měl pán propadlou technickou a ani protokoly mu tenkrát nepomohly. Pojišťovna řekla, že mu nevěří a byl nahranej. Následoval občanskoprávní soud, který se táhne už skoro 5 let.
Tudíž, když Vám propadne technická během uložení v depozitu, musíte nejdřív motorku na vozík, na STK, pak s protokolem pro značku na úřad, kde vylepí novou známku a potom se značkou domů na motorku....
1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky
Ale kdo by hledal v zákonech logiku.