paolo_novy Přidat reklamu

Téma: rozvody v prdeli???
28.12.2013 v 19:20
Nazdar borci, kto z vas ma skusenosti s rozvodmi na moto?? pri jazdeni sa mi z nicoho nic zacal z motora ozyvat divny zvuk a ja to pripisujem rozvodom... moto ma najazdenych vraj 33000, z toho ja som jej dal 7000 a doposial bez problemov... no ako hovorim od isteho momentu som si zacal vsimat ze ked presahujem hranicu otacok 6000 tak z motora sa ozve zvuk asi ako kchhhhhh, je to tazko slovami napisat ale ako keby nieco zrezonovalo, zvuk trva cca pol sekundy, teda dokym otacky nestupnu nad 7000, potom je uz zas vsetko v pohode... do 6000 nic, medzi 6000 - 7000 ta ten zvuk a od 7000 zas tichucko, aj motor taha tak ako ma... mozu to byt podla vas rozvody alebo tie by sa ozyvali v celom pasme otacok??? dakujem

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 19:40 | Nahoru | #1
Může bejt v tahu klidně jenom napínák Mrkni na to a budeš chytřejší

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 19:41 | Nahoru | #2
se ti povolila sponka na vejfuku

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 19:51 | Nahoru | #3
no tu sponu pozrem, mam tam origo vyfuk ktory sa na jar chystam vymenit tak to skontrolujem...

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 21:22 | Nahoru | #4
Rozvody, ve smyslu vytahaný řetěz, slabý napínách nebo kombinace obojího by se ti ozývaly primárně na volnoběh a po přidání plynu by to zmizelo. Když rachtání nezmizí ani při zvýšených otáčkách, to už je hodně vytahaný řetěz.

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 21:37 | Nahoru | #5
no na volnobehu ticho az do 6000, potom od 6000 do 7000 ten zvuk a od 7000 zasa ticho.... :/

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 21:45 | Nahoru | #6
spunty do usi, mp3 pustit nahlas? nejezdit od 6 do 7 tisic? pomerne levny reseni :)

Naposledy editováno 28.12.2013 21:46:02

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 21:49 | Nahoru | #7
Uklepaná vložka ve výfuku, napínák ,jakýkoliv kryt na motoru zkus podotahovat co se dá ale jinak pro upřesnění místa odkud se to ozývá vem dlouhý plochý šroubovák , zapři plochu o motor a ucho na konec šroubováku. Jednoduchá metoda ale umí hodně pomoci.

rozvody v prdeli???

28.12.2013 v 22:19 | Nahoru | #8
asi pockam do jari kym kupim a nahodim ten ladeny vyfuk a uvidim co sa stane... ja som to chcel dat uz do hondy rozobrat a pozret... lebo ma to ozaj znepokojuje.. moto chcem mat v 100% stave...

rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 05:20 | Nahoru | #9
Cau.. mel sem stejny problem..v nizkych otackach sem slysel zvuk rozvodaku a ve vysokych uz nic .. bud mas ko retaz aj napinak a nebo enom napinak ale rikals ze mas najeto 33tis takze bych vymenil oboje (vetsinou ale dycky odejde napinak = slabsi stranka hond ) Toho zvuku se bat nemusis najezdil sem tak pres 10tis km a po technicke strance vse ok .. akorat je to hnus na usi ale casem si zvyknou .

rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 10:12 | Nahoru | #10
podle mne je blbost abys měl něco ve 33tis.s rozvoďákem teda pokud máš opravdu tolik najeto a moto nebyla položená nebo honěná na okruhu asi bych se díval jestli se ti něco nepovolilo,podle toho co píšeš si moto koupil když měla najeto 26tis.to bys měl mit ještě origo řetězovku tu ja měnil až ve 33tis.podle toho bys mohl i poznat jestli ti souhlasí najeté kilometry

1 reakcí na tento příspěvek rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 10:51 | Nahoru | #11
volný rozvoďák poznáš tak, že když motorka jde na volnoběh a vrkneš plynem, tak ve chvíli, kdy otáčky začnou klesat, tak to jakoby zašustí/zachrastí.... Jinak 33 tisíc je pro tenhle typ rozvoďáku nic, za to dám ruku do ohně... V čechách to je nějakej národní sport, měnit rozvoďáky nebo co... Zpravidla zbytečně... Když je v motoru tzv. ozubený řetěz (viz. foto níže), který je třeba pětiřadý, tak motorku přežije. Rozhodně ano v běžném čtyřválci. Nemluvím o ostrém krosu (třeba Honda CRF), tam rozvoďák odejde, protože to dostává rázy. Nicméně ve čtyřválci je řetěz jen málo zatěžován. Měřil jsem rozvoďák na Kawasaki GPZ 1000, která měla najeto přes 100 tisíc kilometrů a byl ve stavu nového! Dokonce nebyl v servisním limitu, ale ve výrobním limitu. Nebo Honda Afrika Twin, která měla něco kolem 80tis. a tam byl rozvoďák teprv v polovině života. Jinak na Hondě je běžný, že odchází napínáky, takže pokud ti opravdu chrastí rozvody, pak to je na 99% napínák. Nebo jak píšou ostatní, něco ti tam rezonuje....





rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 11:20 | Nahoru | #12
Jak pise wenca na 99% napinak .. mel sem to same

rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 12:03 | Nahoru | #13
ja to mel kdysi na sradu 750 presne co ty,ale delalo to ve 4 tis,byl to napinak!!Ale to se blbe radi po netu,kdyz to clovek neslysi.Nakonec zjistis ze ti chrasti naradi pod sedlem))

rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 14:42 | Nahoru | #14
Však já si tiež myslím že nebude treba meniť celé rozvody, maximálne ten spanovak... Keď pridám A uberem plyn nepocujem žiadne chrastenie, ani V tom pásme od 6000 do 7000, dokonca ani na neutrali ten zvuk V tom pásme nepočuť, len za jazdy to počujem...

rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 14:42 | Nahoru | #15
Dělal mě to napínák, vyšroubuj ho a poznáš i jak na tom je rozvoďák, pakliže napínák odšroubuješ a on ještě vyjede, tak rozvody sou ještě ok. Tak zkontrolovat napínák, jestli fachčí jak má

(reakce na) rozvody v prdeli???

29.12.2013 v 17:17 | Nahoru | #16

WenCa píše: V čechách to je nějakej národní sport, měnit rozvoďáky nebo co... Zpravidla zbytečně... Když je v motoru tzv. ozubený řetěz (viz. foto níže), který je třeba pětiřadý, tak motorku přežije.


Podobně naivní představy jsem měl taky. Je fakt, že ve 33 tis. km mu ještě nic nebylo. Ale po 100 tis. byl KO. A k tomu národnímu sportu. Řetězy na VTEC stojí cca 2400 kč. Když má motorka najeto 50 tis. a servisák ti doporučí výměnu, spolu se seřízením ventilů, pak je dobré tuto nabídku přijmout, protože je to prakticky při jedné práci za jedny peníze. Já si servisuji motorku sám, ale že by byl můj koníček se v tom neustále vrtat (ve své a zadarmo), to tedy není. Radějí jezdím. Z toho důvodu při ventilech ve 150 000 vyměním oba řetězy, v klidu a pohodě po sezóně, než abych měl z toho najednou "Ducati" někde v půlce dovolené. Důkaz místo planých slov.
Ještě k té GPZ1000, kterou tady argumentuješ. Předpokládám, že to je motorka, kterou máš nebo znáš od novoty a tudíž máš naprostou jistotu, že tam ten řetěz někdo nevyměnil.
Pochopitelně, nebudu nikomu nic nutit. Každý má svůj rozum. Vyměnit napínák je (většinou) na řaďáku maličkost a opravdu může štěrkání odstranit. Řetěz bych spojil s ventilama.
Ovšem v případě pego01 mne překvapuje, jak se všichni shodli na napínáku, aniž tu motorku na živo kdokoli slyšel.
Toncek> kontrola napínáku tvou metodou není vůbec spolehlivá. Jinými slovy, funguje, když už je napínák naprosto v prdeli (což o to, i takový případ už tady byl). Ale napínák může ještě fungovat a stejně rozvod rachtá. Zrovna ten Hondí.

rozvody v prdeli???

4.1.2014 v 22:19 | Nahoru | #17
Pokud to dela jen v urcitych otackach jak kdyz je motor v zatahu tak kdyz je na volnobeh je to napinak rozvodaku, pokud to dela kdyz roztois motor do urcitych otacek a pustis rychle plyn a ozve se lehke zazvoneni v tom momente tak je volnej rozvodak.

rozvody v prdeli???

5.1.2014 v 11:02 | Nahoru | #18
scalla> Dovolím si oponovat Ti. VFR vybavený V-tecem totiž rozhodně není běžný čtyřválec. Jednak u véčka už ten řetěz není rovnoměrně zatěžován... a druhak když při sepnutí V-tecu najednou dostanou řetězy dvojnásobnou zátěž... Pak věřím, že po 100 tisících už to může být k výměně...

Co bych ještě připomenul, tak VFR má rozvoďáky v šachtě na boku motoru, tedy lze je vyměnit na relativně nerozebraném motoru (při seřízení ventilů se pak už jen sundá boční dekl) a ještě k tomu v rámu. Tohle rozhodně nejde říct o spoustě jiných motorek, kde rozvoďák vede prostředkem motoru a pak musí motor ven a musí se rozpůlit, protože origo rozvoďák je dodáván vcelku. Pak si napočítej práci a materiál (veškerá těsnění...).... Teď mi někdo může oponovat, že se dá použít neorigo rozvoďák, který se snýtuje v motoru... Ale použití neorigo rozvoďáku bych se snažil každému vyvrátit (mám k tomu důvody, který tady jako servis nebudu rozvádět, protože přijít na ně stálo dost času a úsilí). Výjimku bych udělal leda zase u krosky nebo endura, kde je to spotřebák, nicméně i tam se dá sehnat neoriginál, který už je snýtovaný... tak asi tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist