Teď k mému dotazu, vybírám auto a z mých požadavků (odolný, úsporný motor, prostor pro cetující a kombík) mi vychází jako jediný VW Passat B5 (B5,5). Chci 1,9tdi, ale zde nastává můj problém.
B5 měly ještě dobré motory 66/81kw, ale zase je to už starší vozidlo a je jich tuze málo na inzerci, kdo ho má v dobrém stavu ho většinou neprodává. Dnes jsem byl na jedné 81kw a byla to rachotina.
Vše novější má už ale PD, kde by se mi líbila verze 96kw. Mám však strach ze vstřikovačů, je to přeci jen pálka (10-15k/ks). Tady ale píšou něco o repasi, a to už nevychází na takovej ranec.
Uvítám jakékoliv rady proč který motor ano a který ne popř.pokud někdo ví o této repasi PD vstřikovačů, v čemž vidím jedinou nevýhodu tohoto motoru, i když poměrně velkou. Investice asi do 80tis. Díky
Edit: nadále se řeší otázka 66/81kw vs. 1.8T
Naposledy editováno 24.12.2013 11:12:41
assassin píše: Jo vim, ale spis byl nachylnej na nesetrne zachazeni bmw radobyzavodniku, zvykly trapit baworsky benziny.., v tom opelu ma snizenej vykon a omacka neni uplne v hledacku zavodniku, takze v nich bejva zdravejsi nez v bawech... Kazdopadne bmw a ropa je pro me nepripustna kombinace
chápu,benzín,je benzín,ale ropa má obrovský potenciál a dobře se tuní...
já mám v obyčejné oktávce 170koní a 400Nm a přitom s tím jezdím do 6ti litrů...
...a to je hovno tuning,stačí větší turbo a vstřiky a je tam přes 200koní a 450Nm,s tím se dá už prohnat hodně frajírků...
assassin píše: Jo vim, ale spis byl nachylnej na nesetrne zachazeni bmw radobyzavodniku, zvykly trapit baworsky benziny.., v tom opelu ma snizenej vykon a omacka neni uplne v hledacku zavodniku, takze v nich bejva zdravejsi nez v bawech... Kazdopadne bmw a ropa je pro me nepripustna kombinace
30d se necha pekne nakrmit..
Naposledy editováno 24.12.2013 21:01:03
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
assassin píše: Dolph, monty: vim, driv mi to i imponovalo, tyhle brutalne prefouknuty kary, ale postupem casu jsem se zasekl na atmosferickejch motorech uz jsem dostal v tahlym kopci na prdel od oktavky co coudila jak zaoceanskej parnik, takze jo jedeto... Ale uz u auta hledam neco jinyho... A jo jezdit za sest litru je fajn, ale myslim ze je posledni cas uzit si poradnej v8 dokud to jeste normalni smrtelnik utahne... Na ekomobily bude casu dost
ono to všechno jede jak kolo,kdo si jednou sjede na litrovém supersportu,tak je v hajzlu.tolik peněz na auto,aby jelo alespoň podobně nemám.
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Naposledy editováno 24.12.2013 22:11:54
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
assassin píše: Dolph: jo to je tak vzdycky, spis sem chtel rict ze na bezny okresce je schopny sportovnejsi auto udrzet krok s motorkou na kterou nema v primce nejmensi sanci.
..do Ještědu a v technických,zatáčkovitých úsecích bez dlouhých rovinek,i ten můj "veterán" celkem drží krok ,jak s motorkama,tak s auty o cca 200 koněma více,když jen tak pro zábavu "závodíme"!!
..i když je trochu motor tedy "poladěn"!
Naposledy editováno 24.12.2013 22:43:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Tak poslouchej www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182-retro/213411000360042/obsah/298886-skoda-favorit/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Creck píše: Che> Tve odborne znalosti co se tyce aut jsi nekolikrat uz dostatecne prokazal. Naposledy pri hadce jsi pronesl vetu Favorit byl nejvetsi srot co se tyce Evropy. Doufam ze ti to jako dukaz ze Favorit byl jedno z nejlepsich aut ve sve tride sve doby staci.
Tak poslouchej www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182-retro/213411000360042/obsah/298886-skoda-favorit/
V jaké třídě byl Favorit? Když se podívam třeba na Golfa, který už v té době měl klimatizaci a abs.
karf píše: V jaké třídě byl Favorit? Když se podívam třeba na Golfa, který už v té době měl klimatizaci a abs.
A cenu trojnasobnou o cemz doplnky jsou.
Jedno z nejlepsich neznamena nejlepsi ! Golf byl samozrejme spicka, tak jako jsou nemecke auta spicka i dnes.
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
podle mně byl fazol výborný a plně konkurence schopný stroj.dodnes když sednu do zachovalého favorita,tak z toho nemám nějaké trauma.to se nedá říct o několik generací modernějších aut,jako je daewoo matiz,renault twingo,fiat seicento a podobné hrůzy...
pravda,byl to stroj bez jakékoli moderní výbavy,ale co tam bylo fungovalo,jízda je dodnes poměrně příjemná,auto startuje,dobře topí,velmi dobře brzdí,dobře svítí,je z něho dobrý výhled a hlavně je to inteligentně udělané,všemá své opodstatnění a logické umístění,radost na tom něco dělat....fakt dobrý stroj,na to jak obrovská to byla konstrukční změna proti Š120,tak tam v podstatě nebyly žádné mouchy,téměř beze změny se vyráběly skoro 10 let a pak dalších 7let v lehce převlečené karoserii v podobě felicie.
já osobně konstruktérům tleskám
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Dolph-cz píše:
já osobně konstruktérům tleskám
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
valibuk píše: v roce 88 vyvinout jako novinku karburátorovej motor,to si zaslouží obdiv
... naskok diky technice :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
2 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Creck: ona ta cena byla dost umele vytvorena - tzn nejde srovnavat se zapadni konkurenci, ono ty pozdejsi modely co uz se s tou konkurenci nejak snazily srovnat a mely treba ele okna, metalicke laky atd uz nebyly zrovna zadara, stryc si v te dobe koupil forman solitaire a cena byla skoro trista litru jestli si to dobre pamatuju...
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Ale dle mě to zase tak špatné auto nebylo..a bylo cca 2x až 3 x levnější než dostupná Tuzexová...a třeba ,když vezmu cenový rozdíl a "kvalitu" třeba Peugeot 205,309 a nebo Deawoo Racer či Fiat Uno..tak to zase takový "šrot" nebyl!
assassin píše: Dolph na jednu stranu souhlas...
Creck: ona ta cena byla dost umele vytvorena - tzn nejde srovnavat se zapadni konkurenci, ono ty pozdejsi modely co uz se s tou konkurenci nejak snazily srovnat a mely treba ele okna, metalicke laky atd uz nebyly zrovna zadara, stryc si v te dobe koupil forman solitaire a cena byla skoro trista litru jestli si to dobre pamatuju...
v tu dobu ale ceny stoupaly u všech aut... třeba TIPO 2.0i..480 T Kč....a ojetá AR 33 250 T.atd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
2LEKO píše: Nevím,kdo měl možnost v čem jezdit a jaké auto v době kolem roku 1989 řídit a používat delší dobu,aby měl nějaké "kvalitní" porovnání s Favoritem.
Ale dle mě to zase tak špatné auto nebylo..a bylo cca 2x až 3 x levnější než dostupná Tuzexová...a třeba ,když vezmu cenový rozdíl a "kvalitu" třeba Peugeot 205,309 a nebo Deawoo Racer či Fiat Uno..tak to zase takový "šrot" nebyl!
to si neodpustim...
kdyz beres Favouse jako TOP toho, co CSSR zvladla udelat, pak by bylo fer porovnat TOP toho, co zvladla udelat BRD, ne?
napada me treba W126
/edit
nez me umlatis argumentem o cene... ano, vim, ze tohle bylo drazsi auto
Naposledy editováno 25.12.2013 18:13:24
Ona skodovka pokracuje v nasazenem trendu - ve sve tride nejlepsi, tridu si ale vlastne utvari sama, velke auto na male platforme - tezko mu ve tride podle platformy hledat konkurenta....
A k tý ceně - jak píše assasin, cena před 89' se nedá porovnávat, všechny ceny byly pokřivený podle toho jak rozhodla strana a vláda (v praxi asi nějakej ouřad). Já kupoval někdy v 96' Formana v holobytu a stálo to někde kolem čtvrt mega, to v tý době málo peněz nebylo.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
valibuk píše: v roce 88 vyvinout jako novinku karburátorovej motor,to si zaslouží obdiv
ale mělo to bezkontaktní zapalování...a ten karburátor fungoval dobře řadu let a vymazlený byl hodně,což potvrzuje i to,že auto mělo prakticky stejnou spotřebu,jako o 10 let novější 4bodové vstřikování....,rozhodně lepší,než paskvily od audi jako bylo mechanické vstřikování a pod.
je třeba si uvědomit,do jé doby to auto šlo,jaká byla v té době servisní sít,to auto se navrhovalo ještě za hluboké totality-přijít tady najednou auto se tříkačkou,která je plně řízená elektronikou-a bez diagnostiky se nehne,to by byla katastrofa a rozhodně by to na prodejnosti a úspěchu podepsalo negativně.
to auto vymýšleli opravdu čeští konstruktéři a škodovka s tím udělala velkou díru do světa-o čemž svědčí i to,že ji za pár let koupila VW group...
2 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Jinak ja jezdil golfem 1 z roku 80 a s favoritem se to absolutne neda srovnat, ostatne kdyby ve vw vytahli starou vyrobni linku a zacli prodavat funglofku golfa jedna tak ho koupim, kdyby bylo i gti tak bych prodal ledvinu abych ho mohl mit
Naposledy editováno 25.12.2013 18:16:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
MedWed píše: to si neodpustim...
kdyz beres Favouse jako TOP toho, co CSSR zvladla udelat, pak by bylo fer porovnat TOP toho, co zvladla udelat BRD, ne?
napada me treba Mamut
/edit
nez me umlatis argumentem o cene... ano, vim, ze tohle bylo drazsi auto
....jenom říkam,že ten Favorit za ty peníze nebyl takový šrot ...nic víc,nic míň!