2 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
třeba tady
1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
chtelo by to asi hodne zpomaleny zaber.
Naposledy editováno 19.12.2013 07:44:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
babynek píše: Begy> no taky pekny, ale porad nevim jestli to pri te rychlosti staci ta pruzina vratit :).
chtelo by to asi hodne zpomaleny zaber.
To víš že to stíhá
Pěkný zpomalený video je tady
ed: ale když si spočítáš kolikrát za vteřinu se otevře a zavře, tak je to slušnej fičák
Naposledy editováno 19.12.2013 15:13:48
1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
babynek píše: dva_hrnce> no jasne ja chapu, ze to nekde zvlada, ale jedna se mi u tech 14tis otaek jestli to zvlada :)
Pokud vim tak "velmi volne" hranice kde klasicky pruziny prestavaj stihat je cirka 17-19 tisic otacek. Proto treba MGP a pneumaticky ventily ci desmo v pripdade duchcati ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm
A obecně vzato, vyšší otáčky mají jediný přínos ve vyšším výkonu na jednotku váhy, což se uplatní u závodních motorů, ale jinde to prakticky nemá význam a je to vždy na úkor životnosti motoru. Navíc vysokootáčkový motor má i užší použitelné pásmo otáček a tím pádem je nutná složitější a těžší převodovka, takže výhoda nižší váhy se tím redukuje. Málokdo si to dnes přizná, ale klasický pístový motor je účinnější v nižších otáčkách. A kor slovo "downsizing" na leckoho působí jako červený hadr na býka.
J.M.K. píše: Ozzy_> Desmodromické rozvody ale nakonec beznadějně zklamaly v tom smyslu, že se kulisa kor při těch vysokých otáčkách rychle opotřebí a vlivem vzniklých vůlí pak ventily nedovírají. Řešilo se to pomocným prvkem s pružinou, jenže tím se právě vrátilo do rozvodu to, co z něj mělo zmizet a stejně se skončilo u jistého kompromisu.
A obecně vzato, vyšší otáčky mají jediný přínos ve vyšším výkonu na jednotku váhy, což se uplatní u závodních motorů, ale jinde to prakticky nemá význam a je to vždy na úkor životnosti motoru. Navíc vysokootáčkový motor má i užší použitelné pásmo otáček a tím pádem je nutná složitější a těžší převodovka, takže výhoda nižší váhy se tím redukuje. Málokdo si to dnes přizná, ale klasický pístový motor je účinnější v nižších otáčkách. A kor slovo "downsizing" na leckoho působí jako červený hadr na býka.
Mas pravdu, jen nejak nechapu proc to pises Jak to souvisi s tim pri jakych otackach prestanou stihat pruziny ...
1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
Vysokootackovej motor jde udelat i s velkym pouzitelnym pasmem, kdyz je treba... Variabilni casovani...
1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm
V dobe dnesnich materialu a technologii mi neprijde plnit motor pretlakem jako zadnej problem, odtatne to neni zadna novota, preplnovani funguje uz spoustu let...
A s tim placenim za opravy a udrzbu to taky moc nesedi, uz by sis mel to odmitani cehokoliv noveho nejak promyslet a podlozit to nejakyma faktama treba :)
Treba bmw radovy sestivalce platili za neznicitelny motory a variabilni casovani pouzivaj uz dvacet let :)
A dokonce prevodovky radi po prasacky. Razeni bez meziplynu i po stovkach tisic najetych km ... osvedcena klasika je dreveny kolo, zebrinak a zaprazeny par volu :)
Naposledy editováno 19.12.2013 23:03:51
Jenže nejhorší na tom je, že zrovna tyto motory se vnucují prakticky ve všem, nedávno snad Ford představil docela masivní SUV, možná MPV - a pod haubnou titěrný litrový motor, docela fest přeplňovaný. To už prostě "od pohledu" nejde k sobě, podobně jako nikdo nedá do tahače 2.5l turbomotor, naladěný na 500k. Proč se asi do takových vehiklů dávají dvanáctilitrové šestiválce s řadovými čerpadly, pracovní otáčky 1200 - 1500RPM?
Ad "placení za opravy a údržbu"... třeba srovnej motor MB300D a motor Huyndai 1.5CRDi. Na třílitru leccos opravíš doma, což se o patnáctce říct nedá, i když třeba turbo je oproti turbu na koncernové motory sakra levné, to samé kompresor. A nevěřím tomu (dokud neuvidím případ z praxe), že ty moderní motory natočí tolik, co zmíněné šestiválce MB. Zkrátka, vyšší litrový výkon je vždy na úkor životnosti a leckdy i spolehlivosti. Totéž výkon na jednotku váhy... opět příklad extrému, 24válec Fiat, spojený ze dvou 12 válců, pořádně naladěný a odlehčený... 3000k, v trupu MC-72 vyvinul rychlost 709km/h, ale životnost jen několik hodin.
Kamarad spravuje autopark jedne velke firmy co dela pujcovnu/operativni leasing a ma pomerne slusnej vzorek aut pro sledovani spolehlivosti a ty htp apod koncern motory na tom vubec nejsou zle, jezdi jich obrovske mnozstvi, procentualni zastoupeni pruserovejch kusu je mozna lepsi nez konkurence..
Aby motor sel opravit doma je podle me zcestny hledisko, troufam si rict ze dokazu opravit temer vse mechanicke, ale proc? Lidi co tohle dnes dokazi jsou schopny vydelat nekolikanasobne vic nez kdyz nechaj auto opravit u odbornika, takze proc by to proboha dnes nekdo opravoval doma? Mozna jako hobby nebo relax...
Motory ecoboost od fordu nejsou zas tak extremne preplnovany, kdyz ma litr treba 120 koni je to na urovni stary 1.8 NA tzn neplni ani 1atm pretlaku ... Tzn nic drastickyho...
Ja si dovolim ze motory co lze srovnavat s MB300d dnesni produkce natoci to same nebo vic, jsou na to stavene, motor pro auto do mesta se proste nenavrhuje na najezd manazerske limo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer | BohusStejskal | 4 | 20.12.2023 v 17:47 nevo7 |
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer | Dančák | 16 | 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer | petnek | 6 | 13.7.2023 v 17:18 ja1 |
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | Sicco | 16 | 1.7.2023 v 20:42 Střapoč |