globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: asi dobíjení
30.11.2013 v 09:34
Ahoj hoši.
Chtěl jsem se zeptat jestli nevíte proč mi na jawce když ji nastartuju svítí kontrolka dobíjení. Až ji vytočím do vysokých otáček tak teprve potom zhasne. Nevíte čím být?

asi dobíjení

30.11.2013 v 09:40 | Nahoru | #1
Dynamo má malý výkon, nebo může být vadné relátko. V první řade zkontroluj uhlíky na dynamu. Může být i třeba zkrat v budicím vinutí, ale uhlíky (jakožto prvek podléhající mechanickému opotřebení) jsou vždy první na řadě.

asi dobíjení

30.11.2013 v 10:04 | Nahoru | #2
máš pravdu - asi dobíjení

J.M.K. už ti napsal všechno podstatný

asi dobíjení

2.12.2013 v 14:41 | Nahoru | #3
díky hoši zatím.. jen co hodím motorku do kupy tak to hned vyskouším..

asi dobíjení

3.12.2013 v 17:22 | Nahoru | #4
a ještě jsem se chtěl zeptat, když mám 45w zapalování a dám tam 75w relátko udělá to něco?

1 reakcí na tento příspěvek asi dobíjení

3.12.2013 v 17:36 | Nahoru | #5
Pokud nebudeš odebírat více jak těch cca 45w, tak se nic nestane...

asi dobíjení

4.12.2013 v 13:15 | Nahoru | #6
Kup u AEV Kroměříž za 500 neštělovatelné reláko 45W.

(reakce na) asi dobíjení

4.12.2013 v 16:20 | Nahoru | #7
kolecko10> a když budu odebírat cca 55w co se stane?

asi dobíjení

4.12.2013 v 16:32 | Nahoru | #8
Dynamo má mít 45W při 1500 ot. Regulátor dobíjení musí být dimenzovanej minimálně na těch 45W (aby snesl tento výkon). Pokud budeš odebírat 55W, teoreticky by 45W mělo pokrýt dynamo a zbylých 10W se bude odebírat z baterie - budeš i za jízdy byterii vybíjet.

asi dobíjení

4.12.2013 v 17:05 | Nahoru | #9
na ČZ když jsem jezdil jsem tohle řešil stále dobíjení jediná bolest motocyklu ale pokud chceš jezdit více řešení je ZDE

1 reakcí na tento příspěvek asi dobíjení

10.12.2013 v 08:10 | Nahoru | #10
VAPE kupuje jen ten, kdo neumí seřídit regulátor a odtrh

asi dobíjení

15.12.2013 v 21:03 | Nahoru | #11
Já jsem měl ten stejný problém. ale jen při nastartování když dlouho stojí. Tak při volnoběhu svítí, ale jakmile pak vyjedu a projedu to. Přestane svítit i na volnoběh se zapnutými světly. Mám tam teda výkonnější zapalování z typu 640 a dvou cívkový regulátor (75W). Ovšem při prvním zmontováním jsem zapomněl, že zapalování z 640 má akumulátor ukostřené - pól a ne jak u původního zapalování kde je + pól Tak to hold než jsem si plácl přes čelo a předělal kostru na - to hold neobíjelo

Naposledy editováno 15.12.2013 21:04:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) asi dobíjení

19.12.2013 v 08:59 | Nahoru | #12

jawarmaniak píše: VAPE kupuje jen ten, kdo neumí seřídit regulátor a odtrh


S tím bych zase až tak nesouhlasil!Jsem vyučen v oboru (relátko seřídit dovedu),ale nedovedu si představit cestovat s tím, že po ujetí 200 km se budu hrabat v zapalování.Nehledě na to že Jawa a její zapalování nebylo stavěno na to,že musíš svítit i ve dne jak velí dnešní předpisy.Možná je to pro někoho zábava a tak trochu adrenalin/sázka do loterie.Dojedu?Nedojedu?Potlačín? Pro mě je především potěšením projet se na veteránku a užít si toho.A je mi milejší když se mi pod krytem vrtí VAPE a vše funguje jak má.Je to můj názor a vyvracet někomu ten jeho nemíním.Přeju všem co občas sedlají tyto stroje ať jim vydrží nadšení a ještě mnoho šťasně najetých kilometrů

(reakce na) asi dobíjení

19.12.2013 v 10:37 | Nahoru | #13
jawasy> Co člověk, to názor. Já třeba Vape nijak nezatracuju, ale nemam ho na žádnym stroji. Na všech čízách mam origo dynama a ani při jízdě na velký světla nemam problémy s dobíjenim ani se spolehlivostí, kvůli zápalku jsem nikdy viset nezustal. Takže nedělní projížďky na kejvačce se obejdou bez katastrofických scénářů, ve kterých tlačim motorku domu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) asi dobíjení

20.12.2013 v 11:31 | Nahoru | #14
jawasy> Za svým si stojím. Zvýšený odběr se dá kompenzovat zvýšením napětím na regulátoru. Zvlášť blbovzdorné je dynamo 40-55W s regulátorem na statoru.
Nikdy jsem kvůli origo zapalování nikde nestál. Nevím, jak ty, ale mám najeto hodně přes 40 tisíc...
200km? to je normální nedělní vyjížďka ne? Takže opravdu Vape kupuje ten, co to neumí seřídit a dát do kupy A to, že je někdo v něčem vyučen/vzdělán, ještě neznamená, že něco umí. A teď to nemyslím zle ani to nevstahuju na tebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) asi dobíjení

20.12.2013 v 20:04 | Nahoru | #15

jawarmaniak píše: A to, že je někdo v něčem vyučen/vzdělán, ještě neznamená, že něco umí. A teď to nemyslím zle ani to nevstahuju na tebe

Já taky o sobě netvrdím že jsem Edison a že vychvaluji Vape? Jen jsem tady napsal svůj názor a jestli si dobře četl můj první příspěvek-tak ani nevyvracím názory na orig.zapalování jiných diskutujících.Každému vyhovuje něco jiného.Už jen to že na orig.zapalování máš mechanický přerušovač a když se ti na cestě vy..re kladívko nebo kondík jsi v ...

asi dobíjení

20.12.2013 v 20:15 | Nahoru | #16
Mechanický přerušovač tam je, o tom žádná. Nicméně jak řikam, kondík ani kladívko mi za celou dobu na cestě neodešlo...kondík mi jednou kleknul doma akorát. Stejně ale vozim pod sedačkou pytlík s drobnostma, kde je i kondík atd. Takže i kdyby se náhodou stalo, že by mi to po cestě kleklo, tak oprava je vyřešena tak za 5 minut. Koneckonců...Vape taky neni nesmrtelný a taky vim o pár lidech, který kvůli němu zustali viset na cestě...

(reakce na) asi dobíjení

21.12.2013 v 14:03 | Nahoru | #17

jawasy píše: Už jen to že na orig.zapalování máš mechanický přerušovač a když se ti na cestě vy..re kladívko nebo kondík jsi v ...



Neznám Jawaře, kterej nemá v kastlíku náhradní kladívko a kondík. Takže když se vykraví, tak není problém. Zatímco když se ti vykraví regulátor nebo cívka u Vape, tak to jsi teprve v kelu. A takové případy znám. Takže to pak dopadá tak, že na delší cesty si stejně každy s Vape bere i náhradní kladívkové zapalování pro strejčka příhodu

1 reakcí na tento příspěvek asi dobíjení

15.3.2014 v 11:24 | Nahoru | #18
hoši a ještě jsem se chtěl zeptat. Když zapnu klíček ať to jede bez baterky tak to chcípne.. Nevíte proč? Díky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) asi dobíjení

15.3.2014 v 11:32 | Nahoru | #19

Marek221 píše: hoši a ještě jsem se chtěl zeptat. Když zapnu klíček ať to jede bez baterky tak to chcípne.. Nevíte proč? Díky..



Protoze to nedobiji

(reakce na) asi dobíjení

15.3.2014 v 12:26 | Nahoru | #20

V_i_c_i píše: Protoze to nedobiji

Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116715 Včera v 22:53 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist