globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pojistky při výměně baterie u GS 500
Ahoj,
při dobíjení akumulátoru a jeho následném vložení do motorky a pokusu nastartovat to luplo a zřejmě shořela pojistka. Nevíte, proč se to děje a jak se tomu dá předejít?

PS: Jak vyměnit tu pojistku? :D

Díky za rady.

Pojistky při výměně baterie u GS 500

10.12.2013 v 11:22 | Nahoru | #1
No to nevime. Ktera ti praskla ta hlavni pred stykacem ? A ses si jistej ze to byla pojistka ze to jenom necvaklo rele starteru ??

Pojistky při výměně baterie u GS 500

Skvělá odpověď, děkuji! 10.12.2013 v 11:28 | Nahoru | #2
Pojistka shoří, když skrz ní projde vyšší proud, než na jaký je stavěná. Pokud ti skutečně shořela a stalo se to po vyjmutí/znovuzapojení akumulátoru, pak je několik možností:

1. škrtl sis někde kabelem, nebo nástrojem při demontáži/montáži baterky (ne nemožné, ale málo pravděpodobné, zkrat by nešel přes pjistku)
2. manipulací s kabely došlo někde k poškození izolace a dotyku s kostrou (musel bys najít místo a opravit)
3. pokud to luplo až po zapnutí klíčku, dost bych se bál toho, zda jsi nedal baterku obráceně - záměnu plus a mínus. Následně se tím mohl prorazit regulátor dobíjení.
4. jiná závada, nesouvisející s nabíjením baterky.

Výměna pojistky je jednoduchá, najít pojistkovou skříňku, pojistku kleštičkami vytáhnout a zasunout novou. Když chceš zjistit, zda zkrat netrvá, můžeš místo pojistky zapojit žárovku,třeba 12V 21W, když se naplno rozsvítí, znamená to že pravděpodobně ano. Slabě žhnoucí žárovka by byl nějaký normální odběr, který nemusí znamenat chybu (zapnutý nějaký okruh/spotřebič).

Naposledy editováno 10.12.2013 11:29:16

Pojistky při výměně baterie u GS 500

Skvělá odpověď, děkuji! 10.12.2013 v 12:00 | Nahoru | #3
Pojistka je u GS500 jen jedna hlavní, řazená v "plusovém" drátu mezi výstupem regleru a (+) pólem baterky. Chrání baterku a celou motorku před zničením (je i možnost požáru) při zkratu v regleru.
Jestli je od té chvíle motorka "mrtvá", je pojistka zřejmě prasklá (mohl ale třeba také "přehořet" nějaký narušený drát), ale kdybys zapojil baterku obráceně, tak pojistka shoří hned, ne až po zapnutí spínačky. Jestli praskla až po zmáčknutí tlačítka starteru, tak buď byla pojistka už mechanicky narušená a proud do cívky relátka ji "dorazil", nebo je někde prodřený drát od tlačítka k relátku. Pojistka je v tělese relátka starteru a relátko je (pokud si dobře pamatuju) vpravo u kastlíku baterky.

Dobré je udělat si z prasklé pojistky forichtung se žárovkou 12V/21W, ten nasadit místo pojistky a zkoušet zapínat jednotlivé okruhy a v momentě, kdy se žárovka rozsvítí naplno, je zapnut okruh, v kterém je zkrat.

Pojistky při výměně baterie u GS 500

11.12.2013 v 12:13 | Nahoru | #4
Díky všem za radu. Baterku jsem určitě nezapojil obráceně, na to jsem si dával velký pozor (po pročtení diskuzí tady na motorářích). Myslím si, že to bude tak, jak píše J.M.K. Věřím, že šlo o starou pojistku, o víkendu vyzkouším vaše rady a dám vědět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 7 Dnes v 15:21 ViraxRider
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist