globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dvou válcová padesátka
25.11.2013 v 15:14
čau lidi chtěl bych se zeptat jak se dá z jednoválcový padiny udělat dvouvalcová stovka ? děkuju za rady

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 14:50 | Nahoru | #91
Sukin> já to vezmu na sebe :

Bod dva zamyslel bych se o odlehčení kliky a to cca o polovinu na každé. Klyka působý jako setrvák a válec je furt padesátka i když 2x proč mýt ale dvě těžké kliky na jedné hřídely který by dali kinetickou energiji ???? pro 100ccm... jen myšlenka kdyžtak zkušenější vyvraťte.
Sací kolínka bych spojil a dal jeden karbec jednodužší ladění, kladívka pak z 350 sjou tam dvě ideálně na proti sobě. výfuk sehnat asi nejlíp z 125ccm a dát jen jeden = lehcí a líp to bude vypadat. pohrát si stím a musí to letět jak čert :D

Pokud jsi cizí státní příslušník a čeština není tvůj mateřský jazyk, sere na to Bílej Tesák...
Jinak motor dvoutakt dvouválec s jedním karburátorem a jedním výfukem se nikdy nevyrovná dvoukarburátorovému dvouválci. Nikdy jako že nikdy se autíčka nepůjčujou.

Tady nejde o to, jestli jde něco udělat nebo ne. Udělat lze skoro cokoli, v globálním měřítku technicky vzato cokoli, na co máš dost peněz. Otázka je, jakou to bude mít úroveň. Problém je, že kdo má dost peněz, nemá nápady svařovat dvě kliky do nesmyslu, protože můžeš věnovat čas něčemu smysluplnějšímu.

Ale na pobavení v zimních měsících téma jak dělané

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 14:55 | Nahoru | #92
šroťák94> pokud to máte blízko tak přiber hippiguye, jak se tu ptal.. Má tvůrčí talent a velkou praxi s "tuningem"

Naposledy editováno 28.11.2013 14:56:03

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 15:57 | Nahoru | #93
Tyhle témata jsou peklo, všem ladičům od hospodského stolu doporučuji nejdřív si vzít nějakou moudrou knihu týkající se konstrukce motorů. Věřím, že 99% z nich odradí už prvních 20 stran.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 15:59 | Nahoru | #94

Koštěbuch píše: co se týče tý kliky když nad tím přemýšlím než svár kterej ji 100% vyosý... bude lepší dvě kliky rozlisovat a slisovat z ních jednu dvoj podle požadovaných parametrů... bude to o hodně přesnější a hlavně to dokážeš dát ideálně do osy.
Bod dva zamyslel bych se o odlehčení kliky a to cca o polovinu na každé. Klyka působý jako setrvák a válec je furt padesátka i když 2x proč mýt ale dvě těžké kliky na jedné hřídely který by dali kinetickou energiji pro 100ccm... jen myšlenka kdyžtak zkušenější vyvraťte.
Sací kolínka bych spojil a dal jeden karbec jednodužší ladění, kladívka pak z 350 sjou tam dvě ideálně na proti sobě. výfuk sehnat asi nejlíp z 125ccm a dát jen jeden = lehcí a líp to bude vypadat. pohrát si stím a musí to letět jak čert :D
-ještě mě napadá ten karbec dát z tý 125 taky. když se dal na fika samostatně tak už tak to drhalo asfalt, ve dvou válu to musí byt smrt



Moc složité a moc práce.Když otočíš tu kliku a karter vzhůru nohama, budeš mít i na druhé straně zapálko. Jedno tedy použiješ pro jeden válec a druhé pro druhý válec.
Kliku jsem měl spojenou tím způsobem, že jsem měl na primárním kolečku navařený vnitřní tisícihran. Druhá klika se utočila, udělalo osazení a vnější tisícihran. Proti pootočení se to pojistilo několika bodovými sváry. Souososti bych se v tomto případě zas tak nebál. Ta klika je v tomto případě čtyřikrát uložená a pokud to nedělá dřevo tak to takhle trefíš v pohodě. Samo je potřeba si dát pozor aby jsi měl přesně proti sobě HU a DU jednotlivých válců.
Karburátori jsem měl dva a měnil se pouze plyn. Dával jsem tam z něčeho na dvě lanka. Šlapalo to v pohodě. Sice to skončilo u prototypu, takže třeba upravené spojkové víko bylo dotěsněné trošku prasácky silikonem kolem toho druhého válce, ale pak přišel další projekt tak se estetika už nedotahovala. Ale jezdilo to v pohodě pár let.

Naposledy editováno 28.11.2013 16:02:29

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 16:01 | Nahoru | #95
Koštěbuch:ano jsem to já stavěli jsme to s kolegou co jezdíme mopedy a video na youtubu máme asi jediní comají takto upravenej motor

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 17:31 | Nahoru | #96
Hippieguy> uvidíme

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 17:33 | Nahoru | #97
Hippieguy> diš tak se ozvu

2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 18:54 | Nahoru | #98
Nemám nic proti kutilství, naopak to oceňuji, ale člověk by se měl snažit vytvořit něco, co ho bude těšit, ne strašit... Proti takovému kousku se těžko dá něco namítnout:




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:01 | Nahoru | #99
laďa-prášil> todle je ale parádička

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:08 | Nahoru | #100
Myslím by měl mít člověk hlubší vizi, jak jen nějak spojit dva motory.

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:16 | Nahoru | #101
ale my nechcem přestavit jenom motor ale chcem tomu udělat i jinej vzhled takovího kafe racera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:17 | Nahoru | #102
HornisGSX> tak to skus uďelat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:23 | Nahoru | #103
šroťák94> až se naučíš psát já si udělám další motorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:27 | Nahoru | #104
HornisGSX> tak že nikdy

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:29 | Nahoru | #105

šroťák94 píše: HornisGSX> tak že nikdy



no soudě podle toho jak se vyjadřuješ tak asi nikdy.. no co no hold honda cx si nějakej rok ještě postojí v garáži

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 19:58 | Nahoru | #106
laďa-prášil> Tak to je nejen výjimečný, ale i krásný stroj. Na rozdíl od této:Honda CBX V12 Ta je sice konstrukčně nádherná, ale vypadá příšerně. Máš víc info?

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 20:04 | Nahoru | #107
Motor vypadá nádherně, ale motorka děs.

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 20:06 | Nahoru | #108
zadej Fruin 200 do googlu

3 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 20:51 | Nahoru | #109
Za svůj život jsem několiksetkrát ladil na fichtlu předstih, asi 3x jsem měl motor rozpůlený, protože jsem měnil řadící segment, jednou jsem si skládal válec s pístem po výbrusu, vyměnil jsem v šáde motor za favorita a vyčistil karbec a výfuk u simsona. Potom jsem ladil bez výsledku pitbike a jednou sešteloval s kamarádem podtlaky u H6 a vyměnil řetězovku. Znamená to, že "už jsem pár motorů udělal" nebo že jsem už vyučenej mechanik....právě nevím, jak mám mít vysoký sebevědomí.

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:08 | Nahoru | #110
Peřina> už jsi vyučený mechanik, samozřejmě

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:12 | Nahoru | #111
OK, jdu založit téma - Hornet s motorem z S4R a zítra si zadám do výroby ceduli na plot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:19 | Nahoru | #112
V_i_c_i> A teď popiš tu Jawu 350 4T.Jedno takové monstrum jsem kdysi taky stvořil.

Milému autorovi vlákna držím pěsti.Nemuselo by to být zas tak náročné.Zároveň bych ho rád upozornil,že pouhé nadšení nestačí.Tyhle věci se nedají dělat kladivem na koleni.

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:22 | Nahoru | #113

šroťák94 píše: jo a chci se zeptat jak mam tu klikovku spojit ? jak by to bylo nejlepší ?



Za mlada nám dost často v naších experimentech pomohly hardy-spojky z Trabanta.
Dnes by se měly nechat sehnat/objednat jakékoli rozměry a velikosti spojek. Trochu by to odtlumilo také rázy.
Svářet kliky považuji za barbarství. To už raději vytvořit spoj pero+drážka+převlečný plovoucí prsten/váleček.

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:40 | Nahoru | #114

hagrid.hagrid píše:
a co takovej 6 válec na Jawě, moc pěkné



Ahoj; tak to je peklostroj ...

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 21:42 | Nahoru | #115

PetrXX píše: Otázka:

v jaké krabici skončí díly ze dvou rozebraných motorů poté, co šroťák94 zjistí, že to není jak slepit dva díly z plastové stavebnice?

a) papírová od banánů
b) dřevěná přepravka
c) plastová bedna

Osobně to vidím na banány.



Já se přikláním k béčku - dřevěná přepravka... Soutěží se o ceny?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 22:35 | Nahoru | #116

Anti píše: V_i_c_i> A teď popiš tu Jawu 350 4T.Jedno takové monstrum jsem kdysi taky stvořil.

Milému autorovi vlákna držím pěsti.Nemuselo by to být zas tak náročné.Zároveň bych ho rád upozornil,že pouhé nadšení nestačí.Tyhle věci se nedají dělat kladivem na koleni.



Základ byl z motoru Jawa 250. Byl to OHV rozvod.
Vložka se tam použila tuším z nějakého trabanta nebo warťase. Klika měla u zapalování delší čep a byly na něm vačky pro zdvihátka a pak teprve bylo zapálko. Hlava komplet dělaná. časování těch vaček už si nepamatuju. Řekněme že to jezdilo, mělo to krásnej krouťák dole, ale vršek nic moc.
Taky jsem měl rozdělanýho pionýra se šoupátkovým sáním, ale toho jsem nedodělal.

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 22:36 | Nahoru | #117
Ten šestioválec je opravdu parádní prácička!!!
Současně výfuky a původní uzávěrky. Je to opravdu i vkusně seskládáno. Ti Maďaři se vůbec s Jawou vyřádili - oněch 4válců i 6válců tam běhá více.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 22:59 | Nahoru | #118
V_i_c_i> a to to jelo nebo si z náš děláš legraci?

dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 23:00 | Nahoru | #119
Onehdá jsem experimentoval s motorem z trabanta a převodovky z kejvačky, z motoru se odřízla přední část tak, aby zůstaly ložiska, táta mi udělal na soustruhu hřídel, na ní se dalo kolo z rozvodů ze 120 místo zapalování. Na trabantu se odřízla příruba spojky a převodky, vyhodil se setrvák a dalo se tam stejný kolo, jestli si vzpomínám, tak průměr dokonce seděl. Motor se přišrouboval na železnou desku a převodka za držáky, jako jsou v rámu. Nikdy jsem to nenastartoval a nedávno jsem to odvez celý do sběru, ale normálně jsem to našlapával, nebylo to ani moc veliký, o pár cm proti kejvačce, takový dvojtaktní šestikilo, s karburátorem z MBčka docela raketa.
Spojit dva motory určitě jde, u pionýra bych odříznul převodovku, aby zůstala jen kliková skříň a přes nějakou talířovou spojku spojit kliku bez magneta z jedný strany a převodovku z druhý. Musíš ale dát jiný ložisko, který je normálně mazaný převoďákem. Pak dáš napravo zápalko, vyřešíš spojení bloků, pár blbostí s karburací a elektrikou a máš hotovo.
Zbytečný, ale proč si něco nedokázat...

(reakce na) dvou válcová padesátka

28.11.2013 v 23:08 | Nahoru | #120
Peřina> Myslím, že když máš odvahu a vybavení se do něčeho pustit, tak je zbytečný mluvit o nějakých zkušenostech. Můj táta mě v mládí jako strojař naučil základům všeho možnýho, jak svářet, vrtat, brousit, povolovat zarezlý a stržený matice, atd. Ač jsem elektrikář s VŠ, tak jsem si sám opravil celej barák, položil podlahy, zateplil jsem fasádu a natáh omítku stejně dobře jako firma a nikdy jsem to předtím nedělal. Natáh jsem si v měďi topení, vodu, seřídil plynovej kotel a nejsem topenář. Stačí si o tom něco načíst a když nemáš levý ruce a máš nářadí, tak se můžeš pustit do čeho chceš. Navíc není potřeba vymejšlet vymyšlený, když máš dost inspirace na internetu. Nejhorší je vždycky začít, kdo o všem mluví, hovno udělá...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist