Honda CBX V12 od Andrease Georgeadese

Postavit dvoulitrový dvanáctiválec z motorů Hondy CBX? To byla výzva pro Andrease. Bývalý závodník a nynější stavitel se nebojí odvážných a kreativních projektů, mezi které CBX V12 rozhodně patří.

Honda CBX V12 od Andrease Georgeadese
Andreas Georgeades, který je původem z Jižní Afriky, má za sebou celkem úspěšnou kariéru závodníka. Jeho největší úspěchy přišly v šedesátých letech, kdy závodil na Matchless 500 nebo na Hondě 600 a zúčastnil se třeba i legendárního závodu TT na Isle of Man.
Po ukončení závodní kariéry se vrhnul na stavbu motocyklů. Specializoval se na speciální kousky s motorem od Ferrari a vytvořil tři opravdu pamětihodné stoje. Dva jeho motocykly měly V6 z Ferrari Dino a třetí mašinu poháněla přeplňovaná V8 z Ferrari 308!Když můžu postavit V6 a V8 motorky, proč bych nemohl zkusit i V12?“ řekl si Andreas a pustil se do díla.
Jeho „know-how“ spočívá ve spojení dvou už tak celkem nadupaných šestiválců z Hondy CBX1000. Z fotek ze stavby motoru je asi jasné, že to nebyla záležitost na tři odpoledne. Ovšem výsledný stroj ve stylu cafe-racer stojí opravdu za to!
Zajímavé je, jak si náš stavitel poradil se speciálními díly nebo s kapotáží a rámem. Neměl k dispozici takové vymoženosti, jako třeba CAD nebo počítač. Všechno pěkně postaru, vlastní ruční výroba. Přední maska pak pochází z Yamahy YZF z roku 1998, zadní kolo a brzdy zase ze Suzuki téhož modelového roku. Celkem 12 výfukových svodů je svedeno do čtyř výfuků Yoshimura.
Záhadou ovšem zůstává výkon motoru nebo maximální rychlost. Andreas sám o těchto údajích mlží, a když se ho někdo zeptá „Jak rychle to jede?“ odpoví něco ve smyslu „Dost rychle.“

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 30x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist