paolo_novy Přidat reklamu

Téma: dotaz na jehlu
29.10.2013 v 18:08
zdravim mam dotaz chtel bych vedet kdyz jehlu zdviham jestli se hladina zvetsuje nebo zmensuje,a naopak.podle me kdyz ju zdvihnu tak je vetsi,protoze jsem cetl jeden clanek a to co tu pise jeden chytrolín me pripada hovadina...(zde je co napsal).. Jestliže máme příliš bohatou směs dáme menší hlavní trysku nebo posuneme jehlu výše, popř.doladíme bohatost směsi šroubkem. Další alternativní možností jak vyzkoušet jestli máme dobré nastavení je chvíli jet na sytič. Jestliže to jede lépe, máme to ještě moc chudé, jestliže to jede hůře máme to nejspíše v pořádku.
Předchozí
1 2 3
Následující

dotaz na jehlu

29.10.2013 v 18:18 | Nahoru | #1
Když hejbeš s jehlou tak se hladina ani nehne nějak nerozumím tvému dotazu když zvedáš jehlu tak maximálně obohatíš směs

dotaz na jehlu

29.10.2013 v 18:19 | Nahoru | #2
hladina s jehlou nesouvisí

1 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu

29.10.2013 v 18:27 | Nahoru | #3
sorry blbe jsem to napsal toz kdyz zvednu jehlu tak smes obohatim ze, a ten dotycny co jsem si cetl clanek tam pise ze ju ochudim kokotina, a jeste jeden dotaz kdyz povoluju sroub air screw:tak tam poustim vic vzduchu a smes ochuzuju ze rikam to spravne.?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

29.10.2013 v 18:53 | Nahoru | #4

Riider píše: sorry blbe jsem to napsal toz kdyz zvednu jehlu tak smes obohatim ze, a ten dotycny co jsem si cetl clanek tam pise ze ju ochudim kokotina, a jeste jeden dotaz kdyz povoluju sroub air screw:tak tam poustim vic vzduchu a smes ochuzuju ze rikam to spravne.?



když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.

ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

29.10.2013 v 20:01 | Nahoru | #5

mariano píše: když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.

ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?



co učili v autoškole tebe,když tady píšeš takové hovadiny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

29.10.2013 v 21:26 | Nahoru | #6
Dolph-cz> tak me porad ty prosim.jsem stoho vul kazdy pise neco jineho

(reakce na) dotaz na jehlu

29.10.2013 v 21:34 | Nahoru | #7

mariano píše: když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.

ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?

no myslim ze- kdyz zvednu jehlu -tak pustim vic paliva do smesy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

30.10.2013 v 06:36 | Nahoru | #8
Riider> bylo by dobré napsat co máš za problém,proč to řešíš.
každopádně jehla nahoru=více benzínu,větší hlavní tryska=více benzínu.u toho dolaďovacího šroubku to není jednoznačné,záleží na konstrukci karburátoru.

pokud to chceš lépe pochopit,tak na netu určitě najdeš detailně popsanou funkci karburátoru,
i s grafem na jakým režim jízdy má vliv určitá tryska a jak teoreticky naladit karburátor
k obrazu svému.....

Naposledy editováno 30.10.2013 06:37:08

(reakce na) dotaz na jehlu

30.10.2013 v 10:13 | Nahoru | #9
Dolph-cz>
Asi tak....ještě doplním, že ten šroubek "air screw" reší směs na volnoběh a max tak do 1/3 plynu (i to je asi moc) zbytek záleží na nastavení jehly a velikosti trysky

Ještě další věc a dost podstatná - záleží, jakej tvar má ta jehla (resp. jak je kónická)

1 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu

30.10.2013 v 10:35 | Nahoru | #10
Abys pochopil, co jehla dělé, zkus dva extrémy - dat ju navrch, zkusit a potom ju dat důle a uvidíš.
Polohů jehly se vlastně dolaďujů přechody.
V praxi - otryskováním (zejména hlavní tryska), seřízením volnoběhu a polohů jehly bys měl naladit motor tak, aby z vrčení na volnoběh okamžitě akceleroval.
Zkusí se to tak, že se rozjedeš (na silnici) třebas až na trojku, zavřeš plyn a pomalu, brzdíc motórem, odřazuješ až na jedna.
No a když to jede na tu jedničku tak akorát, dáš plný a motor musí bez jakýchkoliv protestů akcelerovat.
Když ne, tak podle charakteru zakoktání bys měl poznat, esli to potřebuje obohatit nebo ochudit.
Když to nepoznáš, dej jehlu do některé krajní polohy a zkus to.
Když to bude horší, chce to posunůt obráceně.
Pokud motorka před tím jela dobře a do ničehos nehrabal, měl bys to tů jehlů doladit.
Pokud ne, chce to větší zásah do karbecu a když si na to netrůfáš, tak ať ti to doladí nekdo zběhlejší.
Předpokladem je ovšem motor v dobré kondici, bez díry v guferu a tak...
Jo, zásadně se hrabe enom do jedné věci. Enom tak se naučíš, co a jak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

30.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #11
Zdenalbenal> na jedničku plný?to se na 250 rovná kotrmelec dozadu

(reakce na) dotaz na jehlu

30.10.2013 v 12:15 | Nahoru | #12
Dolph-cz> Kdo nezvládne razantní rozjezd, nemá na takovů motorku sedat .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

30.10.2013 v 13:00 | Nahoru | #13
Dolph-cz> problem mam ten ze me to zahlcovalo svicku tak jsem nastavil hladinu koupil novou jehlu,a uzaviraci trysku co je na plovacich,a ted bych chtel doladit at nemam cernou svicku jehlu mam na 3 zarezu podle manualu, tryska hlavni ma byt 420 tu tam mam a volnobezna 40,a na vzduchu na tom air screw ma byt 1az 2 otocky dal jsem 5 otocek a furt to neni ono tak proto se ptam na tu jehlu skusim to dat na druhy zarez tu jehlu a uvidim a ten vzduch mam vratit na ty 2 otocky nebo si tam nechat tech 5..? Karburator mam MIKUNI je tam electronicke TPS.rok je 07......

dotaz na jehlu

30.10.2013 v 14:15 | Nahoru | #14
Co je to "elektronické TPS" na karburátoru?
Volnoběh se nastavuje nezávisle na poloze jehly, resp. jehla volnoběh při zavřeném šoupěti neovlivní. Teda neměla by.
Pokud "air screw" volnoběhu reguluje vzduch (povolováním se přidává=ochuzuješ směs na volnoběh) a máš ho povolený jak sviňa a furt je to bohaté, máš asi špatně to, do čehos vrtal - výšku hladiny v plovákovce.
Tak napřed udělej to, ať to máš v pořádku. Určitým vodítkem by mohla být právě poloha šroubku bohatosti směsi při následném štelování volnoběhu...
Jehla plovákovky má (zpravidla)zavírat při paralelní poloze plováků vůči dělící rovině.
Pokud néni v manuálu nejaký inačí fígl.

Naposledy editováno 30.10.2013 14:17:44

dotaz na jehlu

30.10.2013 v 15:20 | Nahoru | #15
takze me chces rict ze air screw ma vliv jen na volnobech? hladinu mam spravne tim jsem si naprosto jisty 7,5mm podle manualu tak jehlu dam na druhy zarez a testnuto.A ten air screw nema vliv pri jizde jo blbost ten musi ochuzovat po celou dobu ne jen na volnobech.nebo nechapu tvoje vysvetleni

dotaz na jehlu

30.10.2013 v 15:54 | Nahoru | #16
Karburátory mívají dva šroubky - jeden doraz šoupátka a druhý štelovací volnoběhový - ovládající buď přívod paliva či vzduchu.
"Air screw" by mohl být šroubek bohatosti směsi...
Volnoběh ovlivňuje funkci karbecu tak do 1/3 otevření šoupěte, páč s postupným otvíráním sacího průřezu klesá tlak za šoupětem a volnoběžný okruh přestává mět vliv na běh motoru.
Prostě s měnícími se tlakovými poměry zafungují různé systémy v karbecu a je potřeba, aby ve všech režimech práce motoru byl poměr paliva a vzduchu optimální a přechody mezi nimi hladké.

dotaz na jehlu

30.10.2013 v 17:59 | Nahoru | #17
to vim taky ze maji 2 sroubky,no napsal jsi tu hodne moudrych slov ale na moji otazku jsi me moc neodpovedel tyhle dohady a odpovedi me moc nepomuzou kazdy tu tvrdi neco jineho ale nikdo neodpovi jednoduse a srozumitelne.jen jsem chtel vedet cim se to da doladit. vyznam jehly, a sroubek air screw tod vse.

dotaz na jehlu

30.10.2013 v 20:11 | Nahoru | #18
Je mozne ze nastaveni karburatoru neodpovida jizdnimu stylu, pokud jezdis kadla kadla tak se ti muze motorka zahlcovat a nici pak svicky presne jak popisujes.
V tom pripade mas nekolik moznosti, jezdit tak jak predpokladal vyrobce, dat teplejsi svicku ktera se staci cistit a nebo dat mensi trysku.... Sroub vzduchu ovlivnuje cca do 1/3 otevreni soupatka, ma vliv hlavne na prechod z brzdeni do akcelerace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

31.10.2013 v 12:15 | Nahoru | #19

Riider píše: Dolph-cz> problem mam ten ze me to zahlcovalo svicku tak jsem nastavil hladinu koupil novou jehlu,a uzaviraci trysku co je na plovacich,a ted bych chtel doladit at nemam cernou svicku jehlu mam na 3 zarezu podle manualu, tryska hlavni ma byt 420 tu tam mam a volnobezna 40,a na vzduchu na tom air screw ma byt 1az 2 otocky dal jsem 5 otocek a furt to neni ono tak proto se ptam na tu jehlu skusim to dat na druhy zarez tu jehlu a uvidim a ten vzduch mam vratit na ty 2 otocky nebo si tam nechat tech 5..? Karburator mam MIKUNI je tam electronicke TPS.rok je 07......



a naladil si výšku haldiny benzínu v plovákové komoře?jak se ladí najdeš v manuálu...

jinak co se týká toho jízdního stylu a uchcávání svíček-pokud fakt nejezdíš jako jelito,tak se to uchcávt nesmí-je to honda,né stará číza...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

1.11.2013 v 09:51 | Nahoru | #20
Dolph-cz> Budeš se divit, ale pokud motorku nevytáčíš tak odchází svíčky i v relativně moderních strojích. Zkušenost podložená RM 250 99, Kx 250 03, CR 250 07. Všechny motorky jeli normálně jen v nich odcházely svíčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu

1.11.2013 v 11:36 | Nahoru | #21

Michal-#5 píše: Dolph-cz> Budeš se divit, ale pokud motorku nevytáčíš tak odchází svíčky i v relativně moderních strojích. Zkušenost podložená RM 250 99, Kx 250 03, CR 250 07. Všechny motorky jeli normálně jen v nich odcházely svíčky.



já už mám taky něco odjeto a pokud je motorka v pořádku a nejezdí s tím ocas,tak se svíčky neulívají.

tím v pořádku mám na mysli především dobré tlaky-to je jeden z nejčastějších důvodů ulívání..

(reakce na) dotaz na jehlu

1.11.2013 v 12:44 | Nahoru | #22
Dolph-cz> Jasné, tady se jednalo o stroje kluků co na tom sedí tak jednou za měsíc a bojí se přidat plyn. Takže motorku pořádně ani neohřejou a pak odchází svíčky.

2 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu

1.11.2013 v 13:19 | Nahoru | #23
ja nejezdim jednou za mesic a jezdim svizne, svicky uz me neodchazi,mel jsem hladinu rozjebanou a to by me zajimalo jak se tak sama rozjebela kdyz motorku mam od novoty jen jsem chtel doladit barvu svicky,tak jsem se ptal na okolni veci.A jak jsi psal kdyz dam teplejsi svicku tak se bude lepsi cistit to mu nerozumim moc vysvetli meto prosim, ted tam mam podle manualu BR9EG.

(reakce na) dotaz na jehlu

1.11.2013 v 19:12 | Nahoru | #24
Riider> Teplejsi svicka ma lepsi samocistici schopnost od usazenim, ktere pri spalovani vznikaji na izolatoru. Izolator v dusledku usazenin se zacne stavat vodivym a naboj se po nem "sveze" a nedojde k preskoku jiskry.
Na strane druhe tepla svicka odvadi mene tepla ze spalovani a muze v dusledku vysoke teploty dojit k detonacim a v extremu az k upaleni elektrod svicky.
Podrobne si o tom jde pocist v docela dost knizkach.

(reakce na) dotaz na jehlu

1.11.2013 v 19:22 | Nahoru | #25
Riider> úpravu teploty svíčky udělej až když si budeš jistý,že ji opravdu potřebuješ.můj názor je zase podobný jako do teď-tyhle stroje jsou opravdu vyladěné od výroby výborně a nemá smysl dávat tam něco jiného,než vymyslel výrobce.

a k tvému dotazu:

je x druhů spalovacích motorů a i když princip je stejný,tak uvnitř motoru jsou různé tlaky i teploty....

u zapalovací svíčky je potřeba,aby její pracovní část(jiskřiště a část izolátoru vnitřní elektrody) měla tak vysokou teplotu,aby se na ní netvořily mastné usazeniny a karbon,ale zase nesmí se zbytečně přehřívat,což by mohlo vést k její kratší životnosti,případně poškození a v extrémním případě i utavení a ukápnutí do motoru...

výrobce svíček umí změnou konstrukce svíčky upravit její tepelnou vodivost a tím i provozní teplotu.

no výrobce motoru si pak vybere svíčku s takovou tepelnou hodnotou,aby její teplota v provozu byla "tak akorát"

etit:než jsem to semolil,tak mě michal předběhl...

Naposledy editováno 01.11.2013 19:23:19

dotaz na jehlu

2.11.2013 v 11:59 | Nahoru | #26
aha tak ted konecne chapu vyznam svicky a myslite ze kdyz dam tu jehlu teda na druhy zarez tak to pojede stejne? ted to mam na 3 zarezu,tak jak to ma byt, a ten air screw mam 5 otocek, kdyz to vratim na ty puvodni 2 co udava vyrobce, svicku me to neznici ze to delala ta spatna hladina rikam to sparvne.jinak moc dekuju dost jste me pomohli.

dotaz na jehlu

2.11.2013 v 12:51 | Nahoru | #27
máš v tom guláš.
nejdříve je třeba dát dopořádku základní nastavení a teprve potom něco ladit.
takže je třeba mít 100% správnou hladinu.pak 100% správné trysky,pak 100% zbytek karburátoru funkční,je třeba mít 100% těsnou přírubu ke karburátoru a celé sání,samozřejmě je třeba mít v pořádku i motor,klapky a pod.

pak nastavíš karburátor tak jak předepisuje výrobce a musí to jet.až pak můžeš jemné niance ladit posunutím jehly a pootáčením šroubku bohatosti...

pokud ho máš vytočený 5 otáček,tak je stále něco špatně.

dotaz na jehlu

2.11.2013 v 14:08 | Nahoru | #28
nemam v tom gulas hladina je ok trysky ok a sani taktez, tak me rekni na co ty zarezy na te jehle jsou pro srandu ne ja si myslim ze se to odviji od toho i kolikaty mas pist podle toho se meni veskere nastaveni je tam jiny kompresni pomer atd.

dotaz na jehlu

2.11.2013 v 16:40 | Nahoru | #29
tak jsem byl jezdit, dal jsem na ten air screw:2 otocky jak maji byt zacalo me to vic dymit a chrchlat a chciplo to vydelal jsem svicku a byla cerna a mokra, kdyz to dam na tech 5 otocek tak to jede ale barva svicky je furt cerna takze CIM TO JE? furt velka hladina jako, ale jsem si jisty ze ji mam nastavenou dobre od dna karbecu po spodek plovaku 7,5mm.
Muze treba jeste nedovirat ta uzaviraci tryska na plovakoch a pousti tam vic benzinu a pak to dela bordel?

dotaz na jehlu

2.11.2013 v 18:23 | Nahoru | #30
máš to moc bohaté,to je jisté.
tak zkus dát tu jehlu níž...

na ověření té plovákové komory je finta na odzkoušení,jezdi a zastav benzín a jeď dál.pokud se ti bude zdát,že jak pomalu ubývá benzín,tak motorka ožívá-tak je ho tam asi moc...

ale seřizovat podle toho nejde,chce to nastavit hladinu podle manuálu..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist