1 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
Riider píše: sorry blbe jsem to napsal toz kdyz zvednu jehlu tak smes obohatim ze, a ten dotycny co jsem si cetl clanek tam pise ze ju ochudim kokotina, a jeste jeden dotaz kdyz povoluju sroub air screw:tak tam poustim vic vzduchu a smes ochuzuju ze rikam to spravne.?
když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.
ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
mariano píše: když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.
ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?
co učili v autoškole tebe,když tady píšeš takové hovadiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
mariano píše: když zvedneš jehlu, pouštíš víc směsi...jestli chudý nebo bohatý závisí na tryskách, vzdušníku, šoupěti, atp.
ufff...to už se ve fyzice, a v autoškole, neučí konstrukce karburátoru?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
každopádně jehla nahoru=více benzínu,větší hlavní tryska=více benzínu.u toho dolaďovacího šroubku to není jednoznačné,záleží na konstrukci karburátoru.
pokud to chceš lépe pochopit,tak na netu určitě najdeš detailně popsanou funkci karburátoru,
i s grafem na jakým režim jízdy má vliv určitá tryska a jak teoreticky naladit karburátor
k obrazu svému.....
Naposledy editováno 30.10.2013 06:37:08
Asi tak....ještě doplním, že ten šroubek "air screw" reší směs na volnoběh a max tak do 1/3 plynu (i to je asi moc) zbytek záleží na nastavení jehly a velikosti trysky
Ještě další věc a dost podstatná - záleží, jakej tvar má ta jehla (resp. jak je kónická)
1 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu
Polohů jehly se vlastně dolaďujů přechody.
V praxi - otryskováním (zejména hlavní tryska), seřízením volnoběhu a polohů jehly bys měl naladit motor tak, aby z vrčení na volnoběh okamžitě akceleroval.
Zkusí se to tak, že se rozjedeš (na silnici) třebas až na trojku, zavřeš plyn a pomalu, brzdíc motórem, odřazuješ až na jedna.
No a když to jede na tu jedničku tak akorát, dáš plný a motor musí bez jakýchkoliv protestů akcelerovat.
Když ne, tak podle charakteru zakoktání bys měl poznat, esli to potřebuje obohatit nebo ochudit.
Když to nepoznáš, dej jehlu do některé krajní polohy a zkus to.
Když to bude horší, chce to posunůt obráceně.
Pokud motorka před tím jela dobře a do ničehos nehrabal, měl bys to tů jehlů doladit.
Pokud ne, chce to větší zásah do karbecu a když si na to netrůfáš, tak ať ti to doladí nekdo zběhlejší.
Předpokladem je ovšem motor v dobré kondici, bez díry v guferu a tak...
Jo, zásadně se hrabe enom do jedné věci. Enom tak se naučíš, co a jak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
Volnoběh se nastavuje nezávisle na poloze jehly, resp. jehla volnoběh při zavřeném šoupěti neovlivní. Teda neměla by.
Pokud "air screw" volnoběhu reguluje vzduch (povolováním se přidává=ochuzuješ směs na volnoběh) a máš ho povolený jak sviňa a furt je to bohaté, máš asi špatně to, do čehos vrtal - výšku hladiny v plovákovce.
Tak napřed udělej to, ať to máš v pořádku. Určitým vodítkem by mohla být právě poloha šroubku bohatosti směsi při následném štelování volnoběhu...
Jehla plovákovky má (zpravidla)zavírat při paralelní poloze plováků vůči dělící rovině.
Pokud néni v manuálu nejaký inačí fígl.
Naposledy editováno 30.10.2013 14:17:44
"Air screw" by mohl být šroubek bohatosti směsi...
Volnoběh ovlivňuje funkci karbecu tak do 1/3 otevření šoupěte, páč s postupným otvíráním sacího průřezu klesá tlak za šoupětem a volnoběžný okruh přestává mět vliv na běh motoru.
Prostě s měnícími se tlakovými poměry zafungují různé systémy v karbecu a je potřeba, aby ve všech režimech práce motoru byl poměr paliva a vzduchu optimální a přechody mezi nimi hladké.
V tom pripade mas nekolik moznosti, jezdit tak jak predpokladal vyrobce, dat teplejsi svicku ktera se staci cistit a nebo dat mensi trysku.... Sroub vzduchu ovlivnuje cca do 1/3 otevreni soupatka, ma vliv hlavne na prechod z brzdeni do akcelerace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
Riider píše: Dolph-cz> problem mam ten ze me to zahlcovalo svicku tak jsem nastavil hladinu koupil novou jehlu,a uzaviraci trysku co je na plovacich,a ted bych chtel doladit at nemam cernou svicku jehlu mam na 3 zarezu podle manualu, tryska hlavni ma byt 420 tu tam mam a volnobezna 40,a na vzduchu na tom air screw ma byt 1az 2 otocky dal jsem 5 otocek a furt to neni ono tak proto se ptam na tu jehlu skusim to dat na druhy zarez tu jehlu a uvidim a ten vzduch mam vratit na ty 2 otocky nebo si tam nechat tech 5..? Karburator mam MIKUNI je tam electronicke TPS.rok je 07......
a naladil si výšku haldiny benzínu v plovákové komoře?jak se ladí najdeš v manuálu...
jinak co se týká toho jízdního stylu a uchcávání svíček-pokud fakt nejezdíš jako jelito,tak se to uchcávt nesmí-je to honda,né stará číza...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dotaz na jehlu
Michal-#5 píše: Dolph-cz> Budeš se divit, ale pokud motorku nevytáčíš tak odchází svíčky i v relativně moderních strojích. Zkušenost podložená RM 250 99, Kx 250 03, CR 250 07. Všechny motorky jeli normálně jen v nich odcházely svíčky.
já už mám taky něco odjeto a pokud je motorka v pořádku a nejezdí s tím ocas,tak se svíčky neulívají.
tím v pořádku mám na mysli především dobré tlaky-to je jeden z nejčastějších důvodů ulívání..
2 reakcí na tento příspěvek dotaz na jehlu
Na strane druhe tepla svicka odvadi mene tepla ze spalovani a muze v dusledku vysoke teploty dojit k detonacim a v extremu az k upaleni elektrod svicky.
Podrobne si o tom jde pocist v docela dost knizkach.
a k tvému dotazu:
je x druhů spalovacích motorů a i když princip je stejný,tak uvnitř motoru jsou různé tlaky i teploty....
u zapalovací svíčky je potřeba,aby její pracovní část(jiskřiště a část izolátoru vnitřní elektrody) měla tak vysokou teplotu,aby se na ní netvořily mastné usazeniny a karbon,ale zase nesmí se zbytečně přehřívat,což by mohlo vést k její kratší životnosti,případně poškození a v extrémním případě i utavení a ukápnutí do motoru...
výrobce svíček umí změnou konstrukce svíčky upravit její tepelnou vodivost a tím i provozní teplotu.
no výrobce motoru si pak vybere svíčku s takovou tepelnou hodnotou,aby její teplota v provozu byla "tak akorát"
etit:než jsem to semolil,tak mě michal předběhl...
Naposledy editováno 01.11.2013 19:23:19
nejdříve je třeba dát dopořádku základní nastavení a teprve potom něco ladit.
takže je třeba mít 100% správnou hladinu.pak 100% správné trysky,pak 100% zbytek karburátoru funkční,je třeba mít 100% těsnou přírubu ke karburátoru a celé sání,samozřejmě je třeba mít v pořádku i motor,klapky a pod.
pak nastavíš karburátor tak jak předepisuje výrobce a musí to jet.až pak můžeš jemné niance ladit posunutím jehly a pootáčením šroubku bohatosti...
pokud ho máš vytočený 5 otáček,tak je stále něco špatně.
Muze treba jeste nedovirat ta uzaviraci tryska na plovakoch a pousti tam vic benzinu a pak to dela bordel?
tak zkus dát tu jehlu níž...
na ověření té plovákové komory je finta na odzkoušení,jezdi a zastav benzín a jeď dál.pokud se ti bude zdát,že jak pomalu ubývá benzín,tak motorka ožívá-tak je ho tam asi moc...
ale seřizovat podle toho nejde,chce to nastavit hladinu podle manuálu..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 | milosxxx | 5 | 27.8.2022 v 10:27 Ariete |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 | Milagros | 50 | 29.1.2022 v 19:10 krokoš |